beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Net weer sportreserveringen gedaan. Ontvangstbevestigingen (x3) komen weer niet binnen.

Forum notificaties van de afgelopen 3 dagen komen niet binnen. Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst. Het is al maanden bekend dat dit probleem aan jullie kant zit. Los dit op.

Reputatie 7
Badge +8

Testmail naar jezelf sturen? 

Reputatie 5

Testmail naar jezelf sturen? 

Hi @theocoppes, ik bedoelde iets anders! @Shilka gaf eerder in zijn reactie aan dat hij een test kon doen door een reservering bij zijn sportschool te plaatsen en te kijken of de bevestigingsmail dan wel binnenkomt. 

om 16:46 mail van tablet account naar mijn zonnet gestuurd, kwam binnen minuut aan

om 16:47 mail van eigen zonnet naar zichzelf gestuurd, kwam binnen minuut aan

Tijdens het refreshen om 16:47 kwam ook een mail van externe partij binnen die om 16:42 verzonden was

Om 16:58 komt een mail van een externe partij binnen die om 16:14 verzonden was

 

Ik heb om 16:58 een nieuwe reservering gemaakt bij sportschool, die komt niet binnen.

Zal het komende uur blijven controleren of deze binnenkomt.

 

PS de nieuwsbrieven van de sport school (zelfde e-mail adres) komen wel aan, deze worden verzonden via mailchimp. Ook een handmatig aan mij verstuurde test mail van de sportschool (afkomstig van de daadwerkelijke pc die ook de bevestigingsmails stuurt) die ik gisteren op verzoek heb laten verzenden kwam (na enige tijd) wel aan op mijn e-mail. De geautomatiseerde reserveringsbevestiging van zelfde e-mail/pc dus niet. Heb ze meteen maar even gevraagd om de inhoud van de mail te testen op mail-tester.

 

@Rox van Tele2 

yep net een 2e en 3e test ronde gedaan

17.17 gmail naar zonnet komt binnen minuut aan om 17.17

17.17 zonnet naar zonnet komt om 17.42 aan

17.31 gmail naar zonnet komt binnen minuut aan om 17.32

 

Ter illustratie: hier een screen van toen zonnet nog niet aangekomen was, maar de gmail van een kwartier later al wel om 17:33:

 

 

En hier een screen van hoe de 17.17 mail verzonden van zonnet naar zichzelf er later pas opeens tussen komt om 17:42:

 

 

 

Om 18.00 nog geen bevestiging sport reservering @Rox van Tele2 

Ik ga nu echt eten koken, ik kijk binnenkort weer verder.

ps, ook nog steeds geen forum notificaties van dit forum in mijn mail

dat begrijp ik, het gaat erom dat de om 17.33 die mail van 17:17 er nog niet is, en om 17:42 pas wel (terwijl een om 17.31 verstuurde mail er dan al wel is).

Dit nog naast het feit dat mails van sommige partijen helemaal niet binnenkomen (waarvan ik veel eerder een spamfilter probleem vermoed zo langzamerhand)

Nog vreemder, de vanaf gmail verstuurde testmail van 17.31 uur is nu ruim 2 uur later -nog een keer- binnengekomen. Dat is dus een 1 keer verzonden mail die 2 keer binnenkomt?

 

 

Hetzelfde was overigens ook gebeurd met de bevestigingsmail dat ik gegevens had gewijzigd in mijntele2 nadat Rox me had gevraagd de herstelmail te wijzigen in een ander mail adres dan mijn zonnet mail. Ook die kwam 2 keer binnen (zoals vermeld in prive conversatie).

 

Blijkbaar blijven er dus ook kopieën van onze mails ergens in het systeem achter waardoor ze 2 keer binnen kunnen komen? Dat is niet iets wat zou moeten kunnen toch? 

 

Net telefoon gehad van de community manager, en ik ben blij te kunnen vermelden dat de problemen met de zonnet/versatel mail nu wat uitdrukkelijker op de radar staan. Want laten we wel zijn, dit is niet alleen een probleem voor mij, maar iets wat speelt voor alle zonnet/versatel adressen. 

Ik hoop nog steeds dat een oplossing mogelijk is, of dat er in ieder geval uitsluitsel kan komen of dit nog op te lossen valt. Beide uitkomsten zouden in ieder geval voor zorgen dat ik wat minder energie in dit probleem kan stoppen. Ik kan nu in ieder geval weer even in afwacht modus, ik ben benieuwd of een beetje extra interne bemoeienis tot een (snellere) oplossing kan leiden.

Nieuw record! Dezelfde mail die 3 keer achter elkaar binnenkomt. Verder nog geen nieuws helaas.

 

Reputatie 7
Badge +12

Wellicht 3 keer verstuurd? Dan ook 3 keer ontvangen.

Dat is niet zoals het hoort natuurlijk. Ik begreep van de helpdesk dat het wel eens voorkwam dat er miljoenen spammails op de servers binnenkwamen waardoor , soms dagenlange,  wachtrijen voor de mail ontstonden, maar daar zou nu op dit moment geen sprake van moeten zijn toch, ik neem aan dat daar een storingsmelding van gemaakt zou moeten worden. De testmail van Rox deed er 2 uur over om aan te komen, de testmail van helpdesk gisteren meer dan 3 uur.

 

Mails horen in ieder geval sneller binnen te komen dan dit, ik gebruik ook wel eens betaalde download links die per mail verzonden worden en maar 1 uur geldig zijn, en hetzelfde geld voor links naar wachtwoord resets, 2 step verificatie, inlogcodes belastingdienst etc. etc.

 

Het dubbel binnen komen van mails vind ik ook niet echt een prettig idee, dat betekend dat nadat je een mail al in je mailbox hebt zitten er dus nog kopieën van je mail op de servers rondzwerven? Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

 

Dit lijkt me trouwens meer een algemeen probleem , naast mijn probleem hier van verschillende verzenders die mijn mail niet kunnen bereiken.

 

Dat kan natuurlijk altijd, maar dit betreft een geautomatiseerde mail (ééntje die nog wel doorkomt) die normaal gesproken 1 keer binnenkomt en verzonden word. Het probleem van het meerdere keren binnenkomen van mail is bij mij ruwweg tegelijkertijd met de andere problemen begonnen en betreft ook allerlei verschillende partijen. Zelfs twee maal een testmail van een tele2 medewerker , waarbij 1 keer deze kon bevestigen dat hij hem maar 1 keer gestuurd had. Mij is uitgelegd dat dit ook spamfilter gerelateerde problemen zijn. Er worden namelijk kopieën van de mails bewaard zolang die in een spamfilter tegengehouden worden. Als bij alsnog verzenden de kopie niet correct verwijderd wordt kan dit leiden tot meerdere keren ontvangen van dezelfde mail.

Reputatie 7
Badge +12

Waar een beetje spammen al niet goed voor kan zijn. Zelfs de community manager moest ingrijpen!

Ik begrijp je opmerking helemaal eric XD

Het is wel een heel proces geweest voordat het zover kwam. en juist jij weet me wel vaak in een rondje klagen stemming te brengen hahaha. Ik geef toe dat de zichtbaarheid van het  forum wel van origine altijd een goede reden geweest is voor mij om hier met problemen aan te kloppen. Ben benieuwd of een oplossing in zicht is, we zullen zien. En met een beetje geluk zal een oplossing alleen maar winnaars kennen.

Ik zie dat er inmiddels nog steeds meldingen binnenkomen van partijen die verdenken ten onrechte op een spamlijst te staan. In plaats van bij die partijen te posten zal ik het maar netjes in mijn eigen topic doen om andere forum gebruikers niet voor het hoofd te stoten.

 

Bij deze spreek ik de hoop uit dat tele2 dit probleem met onterechte spam vermelding pro-actief gaat aanpakken ipv afwachten tot de gedupeerden zich hier uiteindelijk één voor één komen melden om zo over de loop van maanden ip adres na ip adres weer toegang te geven. Dit zou ook mijn probleem oplossen, en daarmee mijn noodzaak om continu deze forums te controleren op reacties (aangezien mijn forum notificaties het niet doen). 

Ahh ik wist niet dat dit zo werkte, dank je wel voor de uitleg eric, dan is dat dus zoals het hoort :)

 

Reputatie 7
Badge +8

Dan kan ik ook iedereen mijn mailadres als zonnet doorgeven. Dan zijn er misschien minder fouten. Er wordt soms verzatel geschreven. 

Ontvangstbevestigingen sportschool komen nog steeds niet binnen (terwijl andere mails wel binnen komen) Mailbox onder 4% vol, ik leeg mijn prullenbak regelmatig handmatig.

 

Ik zou het fijn vinden als iemand hier naar kan kijken. Ik zie moderators wel likes geven maar niet reageren? De mail, ondanks zijn beperkingen, zou wel gewoon functioneel moeten zijn toch?

Als ik het dus goed begrijp bestaat dat 2e e-mail adres niet echt, maar omdat het versatel domein naar het zonnet domein verwijst komt mijn gebruikersnaam met @versatel toch aan op mijn zonnet mail.

 

(Wat ook interessant is is dan waarom zonnet en versatel dan niet doorverwijzen naar de tele2 mail. En als dat dan ook naar t-mobile zouden doen, wat doen ze dan met de jdevries die bij zonnet zit terwijl er ook al een jdevries bij t-mobile zit qua mailnaam. is dat de reden dat zonnet en versatel niet naar tele2 doorverwijzen en dus hun mailsysteem apart hebben? En hoe hebben ze dat dan gedaan met samenvoegen van de zonnet en versatel adressen? Oh, hoe een uitleg weer kan leiden tot zoveel meer vragen heh. interessant, maar niet echt van toepassing op mijn oorspronkelijk gemelde probleem :)

Reputatie 7
Badge +8

Doordat je die cookies altijd verwijdert raak je juist die wachtwoorden kwijt.

Gelukkig houdt Google voor mij de wachtwoorden bij. In de wachtwoordmanager zitten er momenteel 64 bij mij. 

Voor die site waar je nooit meer terug komt maken die cookies volgens mij ook niet uit. 

Reputatie 7

Volgens mij zijn alle Zonnet en Versatel adressen inmiddels aliassen van Tele2. Je hebt dan eigenlijk 3 mailadressen die aankomen in één mailbox. Deze hoeven vervolgens geen aliassen te worden van t-mobilethuis.nl als Tele2 als apart merk blijft bestaan.

Ik wou dat ik er zo weinig had. Heb er nu bijna 500 in de wachtwoordmanager staan, en ben nog steeds aan het herstellen. Allemaal accounts gekoppeld aan mijn zonnet account. Vandaar dat ‘even overstappen naar g-mail’ niet zomaar even gedaan kan worden. Vandaar dat ik graag mijn mail functioneel wil houden, waar ik nu graag wat hulp bij wil omdat de mailbox niet naar behoren werkt. Lijkt me niet teveel gevraagd nu ik al 20 jaar trouwe klant ben.