Skip to main content

Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;

Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.

Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.

 

Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)

@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; we kregen helemaal geen quota melding?  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over...

Hi @Shilka, ik snap je helemaal en ik het liefst had ik dit zelf opgelost voor je. Voor mij is het duidelijk dat je mailbox niet vol zit. Ik probeer alleen door te geven wat ik in de aantekeningen heb gelezen. Er moet daarom een andere troubleshoot gevolgd worden. Zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd, ligt het voor mij technisch complexer in elkaar. Mijn collega's van de technische dienst zijn hierin gespecialiseerd, vandaar dat ik dit in overleg met hen moest overgedragen. Nogmaals, sorry dat ik jou niet zelf verder kan helpen. 

Groetjes, 

Rox


Maar die aantekeningen kloppen al niet, wat moet ik met een helpdesk die zelf feiten uit zijn duim zuigt, dit gaat helemaal nergens meer over? Je zegt zelf dat er andere stappen gevolgd moeten worden omdat er een quota melding was, maar het is helemaal niet waar dat er een quota melding was, dus dan zijn die andere stappen toch ook niet noodzakelijk?

Heb je voor mij in pm een telefoonnummer van de medewerker die hier mee bezig is, dan bel ik hemzelf direct. 

 

@Rox van Tele2


Snapt iemand hier op het forum er nog iets van?


17 dagen hier bezig geweest met zeggen en aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, bij lange na niet (2-4% vol de afgelopen weken). Nu liggen er aantekeningen bij de technische dienst dat er een quota melding zou zijn geweest en dat er daarom andere stappen ondernomen moeten worden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Experts?


@Rox van Tele2 

 

Beste Rox, wees er van overtuigd dat mijn probleem niet bij jou ligt, mijn probleem is als beschreven bij de mail. Jij hebt ontzettend je best voor mij gedaan, en daarnaast ben je altijd eerlijk tegen mij geweest, zelfs als je zelf iets niet wist. Dit kan ik alleen maar waarderen.

 


Is het misschien een idee om voor de andere meer algemene problemen van versatel /zonnet die in dit topic opgedoken zijn allemaal even aparte topics te maken zodat dit niet door elkaar blijft spelen? Zoals verzonden mails die lang in de wacht staan staan, binnenkomende mails die lang in de wacht staan ,dubbel binnenkomen van mails, niet binnen krijgen van de forum notificaties van hier, etc.? Dan kunnen die misschien beter per stuk afgehandeld worden tot ze opgelost zijn.

 

Ik denk niet dat we mijn probleem nog opgelost krijgen hier, ik wordt hier veel te gestrest van, ik sluit dit topic maar af en wacht wel telefoon af. Kom ik daar niet verder kom ik wel weer eens terug...


Oh wacht ik snap m. Ze bedoelen die melding die ik in mijn eerste post gedaan heb? De melding die mijn orthodontist had gehad? User does not exist or mailbox is full? Daar moet nu 17 dagen later na melding een andere actie op ondernomen worden? Dat was dus geen melding die wij (ik en helpdesk) kregen, dat was een melding die mijn orthodontist kreeg zoals vermeld in eerste post  OK, dit gaat lang duren dus … maar nu snap ik m. Er zit wat vertraging tussen melding en actie, en alle info loopt lekker door elkaar heen.. volgende die zich meldt dat ie mijn mail niet kan bereiken zal ik zelf maar naar de helpdesk sturen geloof ik..


Ik kan er geen melding van maken want ik heb er geen last van. Maar je doorzettingsvermogen is te waarderen!

30 Mb box is veel te klein voor mij, heb mijn eigen advies al lang geleden ter harte genomen en laat Tele2 alleen doen waar ze goed in zijn, internet access.


Nee dat begrijp ik, en ja sorry voor de vasthoudendheid, sinds ik in geleende tijd leef ben ik niet meer de verlegen vriendelijke man die ik ooit was. Ik wou dat ik mijn oude zelf nog was, maar het is een continue strijd om mezelf te blijven en geen korte lontjes tot ontbranding te laten komen, mijn excuses daarvoor.

 

Ik begrijp dat mail geen core business is voor tele2, maar het zou wel moeten werken natuurlijk (op een acceptabel niveau, zelfs ik begrijp dat er altijd storingen zullen zijn, en er zo nu en dan wat mensen niet door een spamfilter heen komen.)

 

Ik zie gewoon wat posts van zowel zenders als ontvangers die terecht te horen krijgen dat gmail beter werkt, of te horen krijgen om maar bij hun eigen isp te klagen maar daardoor wel niet meer doorzetten tot de technische dienst, die deze klachten/meldingen echter juist wel wil hebben om een beter beeld van deze, naar het toch schijnt, algemene problemen te krijgen. Wie weet kan het uiteindelijk toch voor alle versatel/zonnet klanten tot een beter functioneren van de mail leiden.

 

Bovendien misschien ook wel fijn voor tele2 zelf, want als in 2021 e-mail daadwerkelijk aan de postwet toegevoegd wordt is niet aankomende mail toch echt wel ACM-klacht waardig (en nu eigenlijk ook al, maar dat is niet hoever ik wil gaan), ook al is het maar een bijproduct.

Ik weet dat er veel goede wil is bij tele2 om dit op te lossen, maar als ik het zo van de technische dienst hoor is er weinig klaagbereidheid omdat niet aankomende mail vaak niet opgemerkt wordt, en lange bezorgtijden voor mail zoals in dit topic vermeld wordt of niet opgemerkt wordt, of niet snel tot klachten leidt omdat ‘het een uur later alsnog aankomt’ .  Als dan de paar mensen die het hier op het forum soortgelijke problemen melden dan eigenlijk ook alleen maar horen dat ze beter naar g-mail kunnen en niet doorgesluisd worden naar de technische dienst beschikt diezelfde technische dienst alleen maar over nog minder informatie om tot een mogelijke oplossing te komen.

Gelukkig begint het te dagen dat er wel een probleem speelt, een oplossing heeft meer input nodig van mensen die die ook een probleem hebben met ontvangen van deze veelal geautomatiseerde mail, maar juist ook van de verzenders van die mails, omdat dat degenen zijn die (soms) de bounce messages krijgen.


Hey @Shilka, ik ben blij om te horen dat je goed geholpen bent door mijn collega van de klantenservice. Hoewel het niet direct opgelost is, is dit wel echt een stap in de goede richting. De informatie die je ons zojuist hebt gegeven is waardevol voor onze Community. Ik ga hier met mijn team werk van maken, zodat we onze Community beter kunnen inzetten voor dit probleem. Mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen en bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te delen met ons. Vind je het goed als ik binnenkort hierover nog contact met jou opneem via een privébericht?

 

Groetjes,

Rox


Ja dat is goed @Rox van Tele2  , maar houdt er rekening mee dat ik niet altijd even snel zal reageren aangezien ik nog steeds geen forum notificaties over reacties of priveberichten krijg :)


Herinneringsmail van Orthodontist komt  niet aan op mijn zonnet account.


Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 


Aangezien ik nog geen bericht heb gehad moet ik voor support gewoon hier op het forum zijn:

 

Rox van Tele2 schreef:

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail!

 


Dat is een afleidingsmanoeuvre. Er wordt niet gereageerd. 


Edit: inmiddels is duidelijk geworden dat wij als betalende tele2 klanten gewoon bij tele2 moeten zijn voor onze e-mail support en het hele zonnet.nl verhaal alleen van toepassing is voor mensen die een oud zonnet/versatel mail adres hebben en geen betalende tele2 klant meer zijn.


Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Zoals je al gezien hebt geldt het hele zonnet verhaal alleen voor klanten die een zonnet /versatel mail adres gebruiken en geen betalende tele2 klant meer zijn. Betalende Tele2 klanten kunnen nog steeds gewoon hier terecht voor hun support, en hun e-mail blijft gewoon een dienst die aan hun tele2 product gekoppeld zit. Een hele opluchting. Wel belangrijk dat dit even duidelijk gesteld wordt hier, want de verwarring wordt wel groot zo….


Nou, dat is inderdaad belangrijke helderheid en voor betalende DSL/glas klanten veranderd er dus niets.


Bij deze dus nog wel de melding dat mails van zowel orthodontist als wel de sportschoolreserveringen nog steeds niet binnenkomen. Was door de helpdesk gevraagd dit te blijven melden als dit weer/nog steeds voorkwam.


Inmiddels heb ik een nieuwe partij binnen waarvan mails niet aankomen; de Gemeente. Mijn vrouw had haar rijbewijs verlengd, en de geautomatiseerde notificatie mail dat haar nieuwe rijbewijs opgehaald kon worden is wel door de gemeente verstuurd, maar niet op onze zonnet aangekomen.

 

Ik heb voor de zekerheid maar geregeld dat de gemeente alle belastingaanslagen en rekeningen per post gaat sturen en niet meer per mail, maar voor dit soort notificaties is het niet meer mogelijk dat per post te regelen.

 

Dit zijn toch wel partijen waarvan je niet wilt dat de mail blijft hangen…. Jullie weten inmiddels dat er een probleem is aan de kant van Tele2 waarbij verzendende partijen ten onrechte op spamlijsten komen te staan. Gaan jullie dit nu ook actief aanpakken?


Ik hoor zonet dat als beantwoord gemarkeerde topics niet meer gelezen worden. Kan een moderator de antwoord markering voor dit topic weghalen, of zal ik alles maar weer even in een nieuw topic posten? Of misschien voor elke partij die mij niet kan mailen even een apart topic aanmaken zodat we ze stuk voor stuk kunnen oplossen?

 

Wat zou wijsheid zijn?

 


Topics worden nagekeken totdat ze worden gesloten. Niet ten onrechte een topic als beantwoord markeren helpt natuurlijk wel in de zichtbaarheid.


Ik zie dat er inmiddels nog steeds meldingen binnenkomen van partijen die verdenken ten onrechte op een spamlijst te staan. In plaats van bij die partijen te posten zal ik het maar netjes in mijn eigen topic doen om andere forum gebruikers niet voor het hoofd te stoten.

 

Bij deze spreek ik de hoop uit dat tele2 dit probleem met onterechte spam vermelding pro-actief gaat aanpakken ipv afwachten tot de gedupeerden zich hier uiteindelijk één voor één komen melden om zo over de loop van maanden ip adres na ip adres weer toegang te geven. Dit zou ook mijn probleem oplossen, en daarmee mijn noodzaak om continu deze forums te controleren op reacties (aangezien mijn forum notificaties het niet doen). 


Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst.

Forum notificaties van het T-mobile forum komen ook niet aan op mijn zonnet mail.


Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst.

Forum notificaties van het Ziggo forum komen ook niet aan op mijn zonnet mail.