beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;

Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.

Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.

 

Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 July 2020, 15:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Dank je pipo. En jij en eric hebben wel een medaille verdiend dat jullie het met mij uithouden :)

ok, een uur met helpdeskmedewerker aan de lijn gehangen, en met deze heel grondig alles even doorgenomen. Ook vernomen van deze medewerker dat er de laatste tijd toch langzamerhand steeds meer signalen binnenkomen over het niet binnenkomen van sommige geautomatiseerde mails bij zonnet/versatel klanten.

Inmiddels ook de andere problemen met vertraging van mail / dubbel ontvangen etc er maar bij gelegd. Wel begreep ik dat de technische dienst niet veel meer zicht heeft op de mail problemen dan wij als ontvangers, en de verzenders, dus hij wou heel graag meer informatie als foutmeldingen toegevoegd zien zodat de technische dienst meer heeft om mee te werken.  Dus mijn verzoek aan de mensen in dit forum, laat mensen (zowel verzenders als ontvangers) alsjeblieft hun problemen vermelden en hun cases doorzetten naar de technische dienst als het gaat om niet kunnen verzenden naar / kunnen ontvangen van geautomatiseerde berichten naar zonnet / versatel, alsmede het melden van vertraging van verzonden/ontvangen mail, want de technische dienst zit te springen om meer informatie en bevestiging dat dit een meer algemeen spelend probleem is, en is met name geïnteresseerd in de foutmeldingen die verzenders krijgen.

 

Ik heb afgesproken als bij mijn volgende mail van de orthodontist de mail weer niet binnenkomt ik deze zal vragen om een kopie van de foutmelding naar mijn (backup) mail te zenden zodat ik deze weer kan doorgeven aan de technische dienst.

 

Helpdeskmedewerker zei dat hij morgen samenkomst had met hoger echelon van tele2, waarbij hij de naar het schijnt toch toenemende problemen met ontvangst van geautomatiseerde mails  bij zonnet/versatel op tafel te leggen, alsook het belang van dit forum als bron van informatie voor signalering van problemen als deze.

 

Eindelijk het gevoel dat er goed naar me geluisterd is, en nu hier begrip voor het niet direct in zicht zijn van een oplossing, maar wel het gevoel dat er verder onderzoek zal plaats vinden. Hopelijk zal uiteindelijk de technische dienst genoeg informatie kunnen verzamelen om het probleem, wat er wel degelijk lijkt te zijn, op te lossen. Ik hoop dat ook de vastere forum leden hierbij van dienst zouden kunnen zijn, want ook de technische dienst zou wel wat meer informatie / foutmeldingen willen hebben vóórdat mensen naar groenere weides worden doorverwezen.

 

@Rox van Tele2  zo zijn we toch nog (voorlopig) klaar met deze post :)

Dan zal ik in dit topic verder gaan, dank je wel @pipodeclown , lijkt dat weer mee te vallen dus.

 

Ik heb inmiddels wel goed nieuws. De orthodontist van mijn zoontje heeft via haar eigen hosting partij actie laten ondernemen en die mails komen nu weer binnen. Dat is weer één minder die onterecht op een spamlijst stond. :)

Na contact met de technische dienst kan inmiddels vermelden dat probleem nummer 2 over uitgaande mail zoals vermeld in deze reply: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/probleem-zonnet-e-mail-sommige-partijen-kunnen-mij-niet-e-mailen-anderen-wel-80283?postid=489160#post489160 inmiddels is opgelost!

 

Bij een nieuwe test via mail-tester krijg ik inmiddels een keurige score van 9/10 en wordt mijn mail adres als geldige afzender gezien, zonder enige problemen met SPF of MX record :)

Reputatie 7

Die Zonnet mail is kwalitatief niet de beste, we lezen vaak dat er issues zijn. Neem zsm een Gmail of Outlook.com mailadres, dat zijn professionele diensten met veel opslag en moderne apps. Hiermee kan je ook tijdelijk de mail van Zonnet ophalen totdat je overal je nieuwe mailadres hebt doorgegeven. Los hiervan zal Tele2 natuurlijk je melding in behandeling nemen, maar ik zou een overstap zeker overwegen.

Morgen is de telefonische klantenservice bereikbaar op het forum zijn er waarschijnlijk pas maandag weer moderators van Tele2 actief. Topics worden behandeld op volgorde van aanmaken.

Reputatie 7
Badge +12

Goed gedaan @Shilka 

Reputatie 7
Badge +8

Bedankt Shilka voor je toewijding en uithoudingsvermogen.! 

Reputatie 5

Beste @Rox van Tele2  Bij deze trek ik per direct mijn toestemming tot inzage van mijn mailbox in. Ik verzoek jullie de problemen zonder inzage in mijn mailbox/password reset op te lossen, en hoop dat dit binnen redelijke termijn zal kunnen plaats vinden. Ik hoop dat de door mij verstrekte informatie daarvoor genoeg zal zijn, en hoop dat ik er in de toekomst op kan vertrouwen dat aan mij gerichte legitieme mails weer op normale wijze zullen binnenkomen. Alvast bedankt voor je inzet. 

Hi @Shilka, ik ben meteen in het systeem gedoken om te kijken hoe het staat met het onderzoek. We zijn een stap dichterbij! Ze hoeven niet “in te breken” in jouw inbox. Ik zie een aantekening dat mijn collega van de technische dienst je telefonisch niet te pakken kreeg, en vandaar een sms hebben gestuurd. Heb je die ontvangen? Zo niet, dan geef ik je graag de instructies. Laat het mij maar weten! 

Groetjes, 

Rox

Even ter informatie, om de verwijderde mails uit de mapjes te bewaren heb ik ze voor half 12 na elkaar doorgestuurd naar een ander adres. Ze komen enorm verspreid aan, de eerst bijna direct, daarna gaat het al snel mis:

 

kan aan het dossier worden toegevoegd.

Oh ja @Rox van Tele2  , sorry, vergeet steeds dat erbij te vermelden zodat je het leest.

Het kwam ook al heel erg unfair op mij over zoals het oorspronkelijk leek. Nu blijkt een schijnbare gedwongen migratie van e-mail provider toch een galante oplossing voor het behoud van je e-mail na het beëindigen van je product te zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga ook wat kritischer naar mijn mail kijken. Ik stuurde een mail naar mezelf van Gmail naar Gmail. Twee seconden was hij binnen.

Dus van mijn versatel naar mijn versatel drie kwartier geleden gestuurd. Is nog niet aangekomen. Mailbox 52%.

 

Dat de mail van 17:17 ertussen komt, wordt veroorzaakt door de sortering op datum  (zie het driehoekje achter datum)

Reputatie 7
Badge +8

Rare zaak. 

De mail die ik naar mezelf heb gestuurd van 16u40 is nog niet aangekomen

Om 19u45 nog een gestuurd, die kwam na een half uur. 

Versatel en zonnet zit volgens mij op dezelfde server. 

Als ik een mail stuur naar mijn mailadres met zonnet ipv versatel komt het ook aan. 

Ik stop er nu mee. Kijk morgen verder. 

Reputatie 7
Badge +8

Inmiddels die mail van 16u40 ook binnen om 21u30.

Alles komt wel maar staat uren in de file! 

Rare zaak. 

...

Als ik een mail stuur naar mijn mailadres met zonnet ipv versatel komt het ook aan. 

 

 

Ik heb dit ook net eens geprobeerd en inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar <mijngebruikersnaam>@versatel.nl en die komt inderdaad aan op mijn zonnet e-mail.

Nooit geweten dat er blijkbaar een 2e e-mail adres aan mijn persoonsgegevens zit gekoppeld zonder mijn  medeweten. Het begint nu steeds vreemder te worden met de mail hier…

 

@theocoppes , misschien moeten we voor de lange wachttijden / mails die dubbel aankomen / het zomaar koppelen van een 2e e-mail adres maar een apart topic gaan maken? Dit lijkt meer een algemeen probleem te zijn dan dat het te maken heeft met mijn originele melding. (Tenminste, ik hoop dat het niet aankomen geen algemeen probleem is)

 

Wat betreft mijn originele melding hier; ik heb op dag 1 van mijn melding hier heb laten zien dat mijn mailbox niet vol zat, dat een week later ook weer aan Rox heb laten zien in pm, en dat vervolgens weer een week later heeft de technische dienst een terugbel afspraak met mij gemaakt heeft om te laten zien dat mijn mailbox echt niet vol zit. Ik hoop dat ik nu in voldoende mate heb aangetoond dat mijn mailbox niet vol zit?

@Rox van Tele2  Je zei tegen mij dat we een stap verder waren bij het oplossen van dit probleem.. Kun je mij vertellen wat de eerste bevindingen/stappen zijn geweest? Of er nog aan het probleem gewerkt wordt en hoe nu verder? Als het probleem gewoon ligt bij het niet spamfilterbestendig zijn van de berichten van de originele afzenders dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Dan neem ik contact op met de verzenders.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik log in op webmail.versatel.nl en dan staat er zonnet webmail.! 

Zonnet was er geloof ik iets eerder dan versatel. 

Welke website link er voor webmail staat maakt mij niet zoveel uit, bij mij staat er ook alijd versatel in de url als ik via mijntele2 naar mijn (zonnet) webmail gaat. Dat er echter een e-mail adres is wat op mijn mail uitkomt waar ik niets van wist verbaasde me wel. Ik neem maar aan dat daar een technische reden voor is of zo? Maar goed, heb inmiddels zo'n honderd uur dit forum zitten refreshen zonder echte vooruitgang, dus ik ga nu eerst maar eens even weekend houden geloof ik. Mijn vrouw is er inmiddels niet zo blij meer mee dat ik 2/3e van haar vakantie heb besteed aan het proberen oplossen van dit probleem hahaha

Reputatie 7
Badge +8

Prettig weekend! 

Reputatie 7
Badge +12

Als ik pietje.puk@gmail.com gebruik of p.ietje.puk@gmail.com etc. komen allemaal in 1 mailbox terecht. 

Tele2 heeft ergens in 2008 versatel overgenomen en de domeinnaam verwijst nu automatisch door naar zonnet. Nu t-mobile tele2 heeft overgenomen is een intressante vraag wanneer het domein gewoon gaat doorverwijzen naar {gebruikersnaam}@t-mobilethuis.nl?

Reputatie 7

Ik noem even @Cas van Tele2 en @Rox van Tele2 om je te helpen.

Ok, hier gaan we; een volledige opsomming van de problemen die ik ervaar en ervaren heb met de mail als betalend tele2 klant (internet en vaste telefoon) met bijbehorend e-mail adres, in mijn geval een zonnet adres. Als eerste even een korte opsomming van de problemen:

 

  1. Problemen met vertraagd binnenkomende mail. (opgelost)
  2. Problemen met uitgaande mail die bij sommige geadresseerden vertraagd binnenkomt bij of volledig gebounced wordt.
  3. Problemen die sommige verzenders naar zonnet/versatel (en misschien ook tele2?) hebben waardoor ze een 550 bounce krijgen
  4. Problemen waardoor geautomatiseerde mails niet binnenkomen bij zonnet/versatel (en misschien ook tele2?)

 

Ik zal de meeste van deze problemen nu volledig uitwerken, waarbij ik bij elk afzonderlijk probleem het volgende zal omschrijven:

  • Uitgebreidere uitleg van het probleem
  • Praktijk voorbeelden zoals ik die kan aanleveren
  • Hebben anderen hier ook last van
  • Opmerkingen over een (mogelijke) oplossing

 

Ok hier gaan we dan met de volledige uitwerking per probleem:

 

1: Problemen met vertraagd binnenkomende mail. (opgelost):

 

1.1: Uitgebreidere uitleg van het probleem:

Er bestond al langere tijd een probleem waarbij mails vertraagd aankwamen op zonnet/versatel mail. Soms enkele minuten vertraging, soms oplopend tot wel 5 uur, en enkele keren zaten mail gebruikers zelfs meer dan een dag zonder mail.

 

1.2: Praktijk voorbeelden zoals ik die kan aanleveren:

 

1.3: Hebben anderen hier ook last van:

Ja. Uit de reacties in bovenstaande topics blijkt dat ik niet de enige ben die daar op dat moment last van heeft.

 

1.4: Opmerkingen over een (mogelijke) oplossing:

Dit is inmiddels opgelost. Dat is natuurlijk de moeite waard om te vermelden!

Wel wil ik hierbij vermelden dat dit natuurlijk veel eerder opgelost had kunnen worden, mijn eerste meldingen stammen immers al uit februari. Helaas kreeg ik destijds niet meer respons van een tele2 medewerker dat ik eigenlijk geen support op mail kon verwachten. Later hadden we echter het geluk dat zonnet zelf last kreeg van dit probleem. Bij het afhandelen van de talloze klachten over het hele betaald worden van gratis zonnet mail adressen kwam dit naar voren, zie dit topic: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/news-ik-heb-een-e-mail-van-zonnet-ontvangen-wat-nu-80455?postid=487902#post487902 waarin Cas het volgende vermelde:

  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

Kortom. het probleem is verholpen door het spamfilter anders in te stellen. Wel is het jammer dat eerdere klachten nooit serieus zijn genomen waardoor de oplossing nodeloos langer dan 6 maanden op zich heeft laten wachten terwijl dit niet nodig was geweest.

 

 

2: Problemen met uitgaande mail die bij sommige geadresseerden vertraagd binnenkomt bij of volledig gebounced wordt.:

 

2.1: Uitgebreidere uitleg van het probleem:

Door foutieve / gebrekkige SPF records / MX records blijven verzonden berichten lang in het spamfilter van geadresseerde hangen waardoor ze laat aankomen, of ze worden op grond van de SPF records / mx records helemaal geweigerd en bouncen. 

 

2.2: Praktijk voorbeelden zoals ik die kan aanleveren:

 

2.3: Hebben anderen hier ook last van:

 

2.4: Opmerkingen over een (mogelijke) oplossing:

Ik ben natuurlijk geen IT-er, en veel verstand heb ik er zelf ook niet van, maar zo te zien worden spf en mx records niet goed up to date gehouden, met name bij mail server updates / ip wisselingen. (Dit lijkt ook extra problemen te geven in het hele overdracht naar zonnet van de gratis mail adressen verhaal?)

 

 

3: Problemen die sommige verzenders naar zonnet/versatel (en misschien ook tele2?) hebben waardoor ze een 550 bounce krijgen:

 

3.1: Uitgebreidere uitleg van het probleem:

Verzenders van mail / e-mail servers van mail providers komen -ten onrechte- op een spamlijst te staan waardoor hun mail naar zonnet/versatel (en ook tele2?) gebounced wordt met (meestal) de melding: 550 Sorry, we do not accept connections from you.

 

3.2: Praktijk voorbeelden zoals ik die kan aanleveren:

  • Mail van mijn Orthodontist. (opgelost) Betreft afspraak bevestiging mails etc. (Mail adres bekend bij technisch dienst)
  • Mail van mijn huurdersbelangenvereniging. Betreft jaarlijkse rekening voor contributie. (Mail adres bekend bij technische dienst)

Mijn orthodontist kreeg een 550 bounce. Ik heb toen mijn orthodontist gevraagd contact op te nemen met hun mail provider en die te vertellen dat het zou kunnen dat hun mail server ten onrechte op een spamlijst stond bij zonnet/versatel/tele2 en dat ze hierover contact met tele2 moesten opnemen. Zij zij hiermee bezig gegaan, en met succes. 8 weken later kon ik weer mail van de orthodontist ontvangen. Welke stappen precies ondernomen zijn door mijn orthodontist / hun hostingpartij om dit opgelost te krijgen daar heb ik geen zicht op.

 

Van de Huurdersbelangenvereniging heb ik per brief bericht gekregen dat ze mij niet op de mail konden bereiken. Ook hen heb ik gevraagd om contact met tele2 op te nemen, maar daar zien zij helaas geen aanleiding / gelegenheid toe. Kortgezegd hebben ze geen zin om daar energie in te steken en zij sturen mij daarom hun rekening voortaan weer per post. De rekening per post kent echter wel extra kosten t.o.v. een rekening per mail.

 

3.3: Hebben anderen hier ook last van:

Ja. inmiddels zijn hier legio voorbeelden van op het forum, te zien in de volgende topics:

 

3.4: Opmerkingen over een (mogelijke) oplossing:

Op dit moment wordt dit probleem (soms) ‘opgelost’ door te wachten tot verzenders gaan klagen, en dan handmatig hun IP uit de spamlijst te verwijderen waardoor er weer naar Zonnet/versatel (en ook tele2?) gemaild kan worden. Er is tenslotte sprake van het -ten onrechte- in de spamlijst terecht komen; zie deze reply van Rox uit dit topic:https://forum.tele2.nl/e-mail-350/550-sorry-we-do-not-accept-connections-from-you-80339

  

Hi wvmx, ik wilde vandaag dit topic updaten maar je bent me voor. Toevallig ontving ik vandaag van mijn collega’s het volgende bericht. Het was niet duidelijk hoe de IP-adressen op de spamlijst zijn gekomen en dit was ook niet meer te achterhalen. Maar goed nieuws, ze zijn verwijderd! De mails kunnen weer verstuurd worden en klanten kunnen deze ontvangen. Dit zou dus vanaf vandaag weer mogelijk zijn. Wanneer heb je jouw klanten voor het laatst gemaild? En ​​​​​Shopforce zou jij dit ook kunnen checken? Dan kan ik het gelijk in één keer doorsturen als er nog steeds problemen zijn namelijk. 

Dit is natuurlijk niet genoeg. Het is aannemelijk dat alleen het topje van de ijsberg zich bij tele2 meld voor een oplossing, een ieder die dat niet doet kan gewoon niet meer met zonnet/versatel mailen, en dat betekend dat wij als klant dan die , overigens volledig legitieme, mails dus gewoon niet meer binnenkrijgen. Bovendien zien we inmiddels ook dat het geen garantie is om niet alsnog wederom op die spamlijst terecht te komen, zoals we zien bij user wvmx in dit topic: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/550-sorry-we-do-not-accept-connections-from-you-80339

Hij/zij krijgt, na weken aandringen, eindelijk een server van de spamlijst af, en moet vervolgens een aantal weken later zich weer melden omdat er wederom één van hun mailservers op de spamlijst staat en 550 meldingen krijgt. Wat vervolgens ook niet meer opgelost word. Dit probleem blijft dus maar groeien als de onderliggende oorzaak niet aangepakt wordt; namelijk er voor zorgen dat dit ten onrechte in de spamlijst terecht komen niet/minder voorkomt. Hoe dit te realiseren heb ik als leek natuurlijk geen advies over.

 

 

4: Problemen waardoor geautomatiseerde mails niet binnenkomen bij zonnet/versatel (en misschien ook tele2?):

 

4.1: Uitgebreidere uitleg van het probleem:

Het is inmiddels al langer bekend bij de technische dienst dat er een probleem is met het binnenkomen van (sommige) geautomatiseerde mails op zonnet/versatel (en ook tele2?) mail adressen. Helaas krijgt de technische dienst hier weinig voorbeelden van binnen terwijl ze daar wel bij gebaat zijn. Daar zijn, volgens de technische dienst/helpdesk zelf, verschillende aanleidingen voor. mensen merken het vaak niet als deze mails niet binnenkomen, klachten  lopen snel dood bij de helpdesk, of mensen vinden het niet de moeite waard om er achteraan te gaan. Voor mij is het om verscheidene redenen wel een probleem en daarmee ben ik één van de weinigen die hier over klaagt / informatie over aanlevert.

 

4.2: Praktijk voorbeelden zoals ik die kan aanleveren:

Ik heb inmiddels al 5 partijen die ik kan noemen die dit probleem kennen:

  • Mijn sportschool.
  • Mijn Gemeente.
  • Het Tele2 community forum.
  • Het T-mobile community forum.
  • Het Ziggo community forum.

Ik zal voor iedere partij wat meer details geven:

 

Mijn sportschool.

URL/E-mail adres: Bekend bij technische dienst

Inhoud mail: Ontvangstbevestiging sport reservering, inclusief annulering link

Problematisch omdat: Ik maar een beperkt aantal reserveringen per week kan doen i.v.m. corona. Omdat ik niet kan annuleren kan ik ook geen afspraken verzetten of afzeggen, en moet ik dit nu steeds handmatig doen door te bellen of langs te gaan.

 

Mijn Gemeente.

URL/E-mail adres: onbekend.

Inhoud mail: Automatisch bericht dat een nieuw rijbewijs klaar ligt om gehaald te worden.

Problematisch omdat: Mijn vrouw hierdoor tijdelijk zonder geldig rijbewijs kwam te zitten. Bovendien stond in de mail een tijdstip voor ophalen vermeld omdat vanwege corona het gemeentehuis/burgerzaken alleen op afspraak toegankelijk is. Dit tijdstip werd door niet binnenkomen van de mail natuurlijk gemist.

 

Het Tele2 community forum.

URL/E-mail adres: https://forum.tele2.nl/ (mail adres en server IP voor forum notificaties zou door tele2 te achterhalen moeten zijn)

Inhoud mail: Alle forum notificaties (voor reacties, mentions @<name>, en privé berichten)

Problematisch omdat: Ik nu continu alle topics die ik gepost heb, én waar ik op gereageerd heb handmatig moet opzoeken om te controleren of ze reacties bevatten. Ook moet ik nu steeds handmatig controleren op privé berichten. Handmatig controleren op mentions is al bijna helemaal ondoenlijk.

 

Het T-mobile community forum.

URL/E-mail adres: https://community.t-mobile.nl/ (mail adres en server IP voor forum notificaties zou door tele2 te achterhalen moeten zijn)

Inhoud mail: Alle forum notificaties (voor reacties, mentions @<name>, en privé berichten)

Problematisch omdat: Ik nu continu alle topics die ik gepost heb, én waar ik op gereageerd heb handmatig moet opzoeken om te controleren of ze reacties bevatten. Ook moet ik nu steeds handmatig controleren op privé berichten. Handmatig controleren op mentions is al bijna helemaal ondoenlijk.

 

Het Ziggo community forum.

URL/E-mail adres: https://community.ziggo.nl/

Inhoud mail: Alle forum notificaties (voor reacties, mentions @<name>, en privé berichten)

Problematisch omdat: Ik nu continu alle topics die ik gepost heb, én waar ik op gereageerd heb handmatig moet opzoeken om te controleren of ze reacties bevatten. Ook moet ik nu steeds handmatig controleren op privé berichten. Handmatig controleren op mentions is al bijna helemaal ondoenlijk.

 

4.3: Hebben anderen hier ook last van:

Ja. Zoals gezegd melden weinig mensen zich met vergelijkbare problemen. Toch zijn deze ook te vinden op het forum. Helaas worden ook hun klachten niet echt in behandeling genomen, ook al staat de technische dienst te springen om meer informatie over dit probleem. Zie bijvoorbeeld dit topic van user mmhmjanssen: https://forum.tele2.nl/e-mail-350/geen-email-notificaties-80258

 

4.4: Opmerkingen over een (mogelijke) oplossing:

Wederom kan ik hier als leek natuurlijk niet echt een oplossing aandragen. Ik denk echter wel dat jullie technische dienst samen met zonnet verder onderzoek naar kan doen. Het zijn tenslotte de eigen forum notificaties van Tele2 die niet aankomen op de eigen maildienst. Hier zou toch testen mogelijk moeten zijn waarbij aanpassingen aan het spamfilter gedaan kunnen worden, en vervolgens met behulp van de eigen forum notificaties nagegaan kan worden of deze wel of niet op een (test) zonnet account aan komen.

 

Overigens als extra opmerking. Het kan best wel eens blijken dat het niet binnenkomen van geautomatiseerde mails van bepaalde partijen (één, meerder of alle) toch ook het 550 probleem blijken te zijn. Een geautomatiseerde mail dienst leest geen replies, dus ook geen eventuele bounce berichten. Maar ook dit valt natuurlijk te controleren in het geval van de mail notificaties van tele2/t-mobile. Het zou toch na te gaan moeten zijn welke server IP's de mail notificaties van de tele2/t-mobile forums versturen, om daarna na te kijken of deze (ten onrechte) ook bij zonnet op de spamlijst staan. Dit als suggestie mijnerzijds. Maar zoals gezegd, ik ben slechts een leek met zeer beperkte kennis van het hele systeem dat achter e-mail schuil gaat.

 

 

Afsluitende opmerking:

Dit is alle informatie verzameld zoals ik die de afgelopen tijd vermeld heb. @Maurice  Eventueel verder (telefonisch of anders) contact met helpdesk / technische dienst heeft weinig zin, omdat dit alles is wat ik eventueel te melden zou kunnen hebben. Ik hoop dat tele2 / zonnet er iets aan heeft.

Mocht ik al nieuwe partijen/mails kunnen melden waarbij het misgaat dan zal ik dat zeker doen. Mocht een eventueel voortduren van de problemen mij te lang gaan duren, dan zal ik mij vast wel weer gaan roeren op het forum hier. Mocht ik één of meerdere problemen opgelost zien, dan hoor ik dat hier graag, en zal dit natuurlijk ook met alle liefde zelf hier vermelden mocht ik het zelf constateren. Maar voor nu ben ik er even klaar mee :P

 

Met vriendelijke groet, Shilka. Een fijn weekend allemaal.

Reputatie 7

Je krijgt in ieder geval de eerste prijs voor vasthoudendheid dit jaar 🤡👍

Reputatie 5

Hi @Shilka, het is niet mijn bedoeling dat je je genegeerd voelt. Ik wil juist dat je je welkom voelt hier! Ik ga er dan ook alles aan doen om dit mysterie voor jou op te lossen. Wellicht dat een reset wonderen verricht. En anders gaan we ijverig verder op onderzoek! Ik wil ook dat jij gewoon al je e-mails kunt ontvangen. Dat is wel zo prettig! Je kan mij via deze link een privébericht sturen. Ter verificatie heb ik de volgende gegevens van jou nodig:

  • Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Ik hoor het van je! 

Groetjes, 

Rox

Geweldig Rox, ik heb het privébericht verzonden. Laten we hopen dat een reset werkt, ik zou het snel genoeg kunnen testen door een reservering bij mijn sportschool te plaatsen en te kijken of de bevestigingsmail dan wel binnenkomt, we gaan het zien.

Ik wacht op je reactie en bedankt voor het reageren, blij dat er in ieder geval actie wordt ondernomen. (Mede dankzij pipodeclown?)

 

 

Reputatie 5

@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; we kregen helemaal geen quota melding?  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over...

Hi @Shilka, ik snap je helemaal en ik het liefst had ik dit zelf opgelost voor je. Voor mij is het duidelijk dat je mailbox niet vol zit. Ik probeer alleen door te geven wat ik in de aantekeningen heb gelezen. Er moet daarom een andere troubleshoot gevolgd worden. Zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd, ligt het voor mij technisch complexer in elkaar. Mijn collega's van de technische dienst zijn hierin gespecialiseerd, vandaar dat ik dit in overleg met hen moest overgedragen. Nogmaals, sorry dat ik jou niet zelf verder kan helpen. 

Groetjes, 

Rox