beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Hmmm, tot zover kan ik nog steeds gewoon inloggen. Het lijkt er dus op dat de technische dienst het niet nodig vindt mijn wachtwoord te resetten om toegang tot mijn e-mail account te hebben om de problemen te herstellen?

Als het deze week maar opgelost wordt in ieder geval, vanaf volgende week beginnen mijn ziekenhuisafspraken weer te lopen en zullen er allerlei belangrijke berichten gaan binnenkomen... Ik begin echt wakker te liggen van het feit dat ik niet op mijn e-mail kan vertrouwen dus ik hoop dat de problemen eind deze week opgelost zullen zijn :)

Reputatie 7
Badge +12

Als je garanties wilt kun je beter het ziekenhuis een alternatief adres geven. Gmail works fine!

Ik heb al 5 jaar een probleem met een g-mail account. Ik probeer al 5 jaar hier hulp voor te krijgen maar stuit hierbij op een ondoordringbare muur van chatbots en verwijzingen naar help pagina's die niet van toepassing zijn op mijn probleem. Al 5 jaar lukt het mij niet om een echt mens van google te spreken te krijgen voor dit probleem.

 

Kortom, does not work fine, en echte hulp kun je wel vergeten als je een echt probleem hebt. het enige wat je kunt is hopen dat er nog minimaal 500 man met het zelfde probleem een melding maken zodat er misschien ooit eens iemand naar gaat kijken…

 

Bovendien, een partij die vertrouwelijke medische informatie zend naar een e-mail adres die eist dat de amerikaanse overheid zonder beperking mag mee lezen? Zou ik nog maar eens over nadenken, en mag wettelijk gezien niet eens zonder eerst uitdrukkelijk vóóraf aan de verzender toestemming te vragen voor het delen van vertrouwelijke informatie met derden.

Er is ook een e-mailprovider in Europa: https://protonmail.com/ Deze is gevestigd in Zwitserland en biedt 500MB gratis ruimte.

Volledig anoniem dus kan niet met persoonsgegevens hersteld worden, alleen met een herstel e-mail adres. Kortom, wordt het gewoon nog een account die aan mijn zonnet account vast hangt, en daar heb ik er al honderden van (lees boven). Bovendien vele honderden uren werk om alles om te zetten.

 

Ik wordt er nu trouwens wel een beetje moe van. Als er een probleem met tele2 e-mail is, zou de oplossing niet ‘dan ga je toch naar een andere provider’ moeten zijn. Ik vind het jammer dat daar hier zo op gehamerd wordt. Het hoort gewoon te werken.

Als het OK zou zijn dat mail van mijn orthodontist niet meer aankomt zou het ook OK zijn dat mail van mijn politieke partij niet aankomt, of mail met kritiek op een andere politieke partij niet meer aankomt, of de laatste waarschuwing van een deurwaarder niet meer aankomt, of mijn afspraak voor een levensverlengende operatie niet meer aankomt. Dit is natuurlijk nooit OK.

 

Ik heb mails die niet aankomen, en meldt dit zodat dit opgepakt kan worden. Hopelijk wordt er aan gewerkt, vrijdag te horen gekregen dat er binnen 24 uur aan begonnen zou worden en de werkzaamheden max 5 werkdagen zouden duren. Dus verwacht voor maandagavond weer een volledig werkend e-mail account.

 

Ik lees hier trouwens veel dat versatel en zonnet veel last hebben van berichten die niet goed aankomen van zowel verzenders als ontvangers, en ze hier veel benoemd worden als gedateerd. Is er een reden voor dat deze anders behandeld dan tele2 mail adressen? Ik ben toch nog steeds al 20 jaar klant. Mijn zonnet mail adres is wat dat betreft toch nog net zo actueel als een tele2 mail adres van iemand die gisteren net klant geworden is? 

Al enig zicht op een oplossing? Er komt nog steeds niets binnen.

Ben nu benieuwd of er bij tele2 iets van een geautomatiserd antispam systeem iets te streng staat ingesteld? Ik zie in dit forum diverse voorbeelden van bedrijven die hun mails gebounced zien voor alleen alle zonnet / versatel klanten. Misschien heb ik daar nu 3 tegelijk van en ligt het dus helemaal niet aan specifiek ‘mijn’ e-mail adres?

 


Dit kan nog wel eens kloppen. Een te “strak” ingesteld spamfilter zorgt ervoor dat e-mail die ooit wél afgeleverd kon worden, dat nu niet meer kan. Meerdere mail-partijen scherpen continue de eisen aan, maar niet alle systemen die e-mail versturen worden (snel) bijgewerkt. 

Anyhow, zoek maar eens op “550”: https://forum.tele2.nl/search?q=550 

Vandaar ook mijn laatste vraag, het lijkt er op dat de spamfilters van zonnet/versatel dan strakker aangescherpt staan dan die van tele2 adressen? (ondanks het feit dat het allen tele2 klanten zijn)

Nu krijgt dus 1 van de partijen die mij mail zend de melding dat ik als user niet besta (tig keer gecontroleerd  of spelling juist is), en de ander krijgt helemaal geen bouncebericht. Van de derde partij weet ik niet wat voor bericht hij krijgt, en dan als laatste krijg ik de forum notificaties  van dit forum ook niet binnen, wat zou betekenen dat het tele2 zelf dus niet eens lukt door zijn eigen spamfilter heen te komen XD

 

Het zou fijn zijn als dat het probleem was, want dan kan ik met een wat geruster hart mijn e-mail blijven gebruiken. Dan ligt het probleem dus bij de verzenders. (of dan toch bij tele2 met een -te-  strak afgesteld spamfilter?)

Het lijkt de jaren steeds en steeds meer op dat het versturen van post via internet een steeds slechter functionerende optie begint te worden, en qua veiligheid komt het niet eens in de buurt meer van briefpost. Je zou bijna spijt krijgen dat we er ooit van papier af gestapt zijn…

 

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +12

Vragen heb je genoeg, maar oplossingen zijn er niet of duren heel lang. Ik denk dat je nu van diverse andere forumleden het beste advies al gehad hebt. Veel diepere antwoorden op jouw interessante vragen ga je hier niet krijgen.

Nou als het antwoord is dat de verzenders van de mail iets fout doen waardoor ze niet door correct werkende spamfilters heen komen dan is het wat mij betreft ook opgelost hoor. Dan neem ik met ieder van hun contact op en ga ik hen lastig vallen om hun zaakjes op orde te maken.

Feit blijft dat volledig legale correspondentie aan mij niet zomaar hoort te verdwijnen natuurlijk. 

En als het antwoord is dat mensen die nu een maal al lang klant zijn van tele2 niet op support hoeven te rekenen omdat ze al lang klant zijn en daarmee verouderd en dus niet op dezelfde behandeling  hoeven te rekenen als meer recentere tele2 klanten, dan kan ik daar ook vast wel iets mee. (trouwens toen rox me een testmail stuurde deed deze er 2 uur over om aan te komen, dus er zit sowieso ergens iets niet goed) Moet ik nu echt concluderen dat het beste advies is; zoek maar een andere provider? Ik vind het echt zo raar dat dit advies hier gegeven wordt, en dan ook nog duimpjes omhoog krijgt van tele2 medewerkers, daar kan ik echt met mijn verstand niet bij dat medewerkers hun eigen diensten af raden...

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Je praat hier voornamelijk met andere klanten op dit forum. Wij praten met elkaar en proberen andere klanten tips en truuks te geven. Voor wat betreft email is er maar 1 goede tip. Dat is moeilijk te accepteren, maar daarmee zet je wel een stap vooruit voor jezelf.

Ja, dat begrijp ik, alhoewel ik hier liever naar toe ga dan de telefonische helpdesk.

Misschien begrijp ik het niet, maar het is alsof ik met mn opeltje naar de opel garage ga omdat ie wat sputtert, en daar aangekomen alleen maar te horen krijg van alle aanwezigen in de showroom dat ik beter een mercedes kan kopen. Ik begrijp wel dat een mercedes beter is dan mn opeltje, maar ik ben dr omdat mn opeltje sputtert, en graag wil dat er even naar gekeken wordt. Maar het is alsof me hier continu uitgelegd wordt dat mn opeltje sputtert omdat ik niet voor mercedes kies, maar ik weet dat mn opeltje het jarenlang zonder sputteren gedaan heeft. Als dan vervolgens de opel medewerker ook nog eens zn duimpje omhoog steekt bij de opmerkingen van de klanten dat ik beter een mercedes had kunnen nemen, dan is bij mij de verwarring groot.. En als ik dan echt probeer duidelijk te maken dat ik graag mn opeltje gemaakt wil hebben, en ik krijg 2 weken lang te horen dat ik maar een mercedes had moeten aanschaffen, begin ik toch echt wel te twijfelen aan mn opeltje, dat terwijl ik dit helemaal niet wil, want ik ben er erg aan verknocht, bovendien weet ik dat ie altijd goed gereden heeft.

 

Misschien begrijp je een beetje wat ik wil zeggen… 

Is het nu echt zo raar dat ik van een e-mail adres verwacht dat aan mij gerichte mail aankomt? Soms voel ik me of ik het contact met deze wereld volledig kwijt begin te raken….dingen die voor mij  logisch lijken te zijn schijnen, omdat het online gebeurt, opeens niet meer te zijn. Als een postbode zijn brieven op zolder bewaard in plaats van af te leveren is de wereld te klein, maar als hetzelfde met een e-mail gebeurt had ik maar een andere postbode moeten regelen. Dit gaat om rekeningen die ik had moeten krijgen, afspraken die ik  gemaakt heb zodat ik ondanks corona kan sporten, het regelen van een beugel voor mijn kind...

 

Misschien moet ik deze hulpvraag maar gewoon helemaal laten vallen en aan de betreffende partijen vragen om maar contact met tele2 helpdesk op te nemen?  Zou dat een verstandigere weg zijn? Aangezien het om meerdere partijen ging dacht ik dat het misschien aan mijn mail adres kant zou liggen, ook omdat de testmail van rox niet goed ging, maar misschien heb ik dat dan toch helemaal verkeerd ingeschat. Ik begin nu echt enorm aan mezelf te twijfelen...

Herinneringsmail van Orthodontist komt  niet aan op mijn zonnet account.

Beste @Rox van Tele2  Bij deze trek ik per direct mijn toestemming tot inzage van mijn mailbox in. Ik verzoek jullie de problemen zonder inzage in mijn mailbox/password reset op te lossen, en hoop dat dit binnen redelijke termijn zal kunnen plaats vinden. Ik hoop dat de door mij verstrekte informatie daarvoor genoeg zal zijn, en hoop dat ik er in de toekomst op kan vertrouwen dat aan mij gerichte legitieme mails weer op normale wijze zullen binnenkomen. Alvast bedankt voor je inzet. 

Reputatie 7
Badge +12

Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Aangezien ik nog geen bericht heb gehad moet ik voor support gewoon hier op het forum zijn:

 

Rox van Tele2 schreef:

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail!

 

Reputatie 7
Badge +8

Dat is een afleidingsmanoeuvre. Er wordt niet gereageerd. 

Edit: inmiddels is duidelijk geworden dat wij als betalende tele2 klanten gewoon bij tele2 moeten zijn voor onze e-mail support en het hele zonnet.nl verhaal alleen van toepassing is voor mensen die een oud zonnet/versatel mail adres hebben en geen betalende tele2 klant meer zijn.

Heb net even gekeken en zie nu inderdaad een sms van tele2. Als de visite zo weg is bel ik meteen, dank je wel rox!

Heb gebeld, het ging om de gegevens van de grootte van de mail mapjes die ik je al in pm gegeven had. Blijkt dat je die door webmail zelf gewoon kunt laten uitrekenen (en ik alles maar met de hand optellen hahaha). Heb het nogmaals met de klantenservice gedaan (en dus tot de conclusie gekomen dat de mail bij lange na niet vol zit). Heb afgesproken om nu mijn mailbox eens even helemaal leeg te trekken tot 0% omdat dat volgens de klantenservice nog wel eens wil helpen om de webmail ervan te overtuigen dat ie echt niet vol zit. De gegevens zijn opnieuw doorgegeven aan de technische dienst door de telefonische medewerker.

 

Ben blij dat ik ondertussen gewoon van de mail gebruik kan blijven maken.

Heb alle mails nu verwijderd, en heb zelfs mijn zelf aangemaakte mapjes verwijderd. Leger dan dit kan ik hem niet krijgen:

 

 

Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Zoals je al gezien hebt geldt het hele zonnet verhaal alleen voor klanten die een zonnet /versatel mail adres gebruiken en geen betalende tele2 klant meer zijn. Betalende Tele2 klanten kunnen nog steeds gewoon hier terecht voor hun support, en hun e-mail blijft gewoon een dienst die aan hun tele2 product gekoppeld zit. Een hele opluchting. Wel belangrijk dat dit even duidelijk gesteld wordt hier, want de verwarring wordt wel groot zo….

Reputatie 7
Badge +12

Nou, dat is inderdaad belangrijke helderheid en voor betalende DSL/glas klanten veranderd er dus niets.

De om 11:06 uur verzonden testmail van de helpdesk die ik vanochtend sprak is nu net binnengekomen in mijn mailbox, 3 á 4 uur later dan tijd van verzending.

 

Edit: en er komt nu 5 minuten na ik dat typte om 15:13 een om 14:08 verzonden mail van een andere partij binnen.

Reputatie 5

Heb gebeld, het ging om de gegevens van de grootte van de mail mapjes die ik je al in pm gegeven had. Blijkt dat je die door webmail zelf gewoon kunt laten uitrekenen (en ik alles maar met de hand optellen hahaha). Heb het nogmaals met de klantenservice gedaan (en dus tot de conclusie gekomen dat de mail bij lange na niet vol zit). Heb afgesproken om nu mijn mailbox eens even helemaal leeg te trekken tot 0% omdat dat volgens de klantenservice nog wel eens wil helpen om de webmail ervan te overtuigen dat ie echt niet vol zit. De gegevens zijn opnieuw doorgegeven aan de technische dienst door de telefonische medewerker.

 

Ben blij dat ik ondertussen gewoon van de mail gebruik kan blijven maken.

Aah helemaal top @Shilka. Sorry voor de moeite, ik wist dat ook niet. Weer wat geleerd! Fijn dat jullie het telefonisch stap voor stap hebben doorgelopen. We kunnen er nu echt niet omheen dat je mailbox leeg is! Voor nu moeten we het afwachten. Je kan gelukkig gebruik blijven maken van je e-mail, maar het is wel belangrijk dat je ook e-mails kunt blijven ontvangen. Is er een mogelijkheid dat je nog een testmail kan uitvoeren via je sportschool? Ik ben zelf heel erg nieuwsgierig of je nu wel ineens e-mails ontvang nu de inbox “echt'” leeg is. We houden contact!