Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel
Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;
Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.
Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.
Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)
Bladzijde 5 / 5
Al enig zicht op een oplossing? Er komt nog steeds niets binnen.
Net weer sportreserveringen gedaan. Ontvangstbevestigingen (x3) komen weer niet binnen.
Forum notificaties van diverse sites komen ook nog steeds niet binnen. al enig zicht op een oplossing?
Weer een dag dat er mail niet binnenkomt. Rox had 2 maanden geleden gezegd dat we een stap dichter bij een oplossing gekomen waren. Op mijn vraag wat die stap was heb ik nooit antwoord gekregen. ik ben nog steeds benieuwd op welke wijze we dichter bij een oplossing zijn gekomen, en op welke wijze we sindsdien dichter bij een oplossing zijn gekomen aangezien het probleem nog steeds bestaat.
En weer komen de sport reserveringen niet binnen (x3)
Ook de forum notificaties van de afgelopen 2 dagen komen niet binnen.
Voor toevoeging aan het dossier technische dienst.
Forum notificaties van de afgelopen 3 dagen komen niet binnen. Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst. Het is al maanden bekend dat dit probleem aan jullie kant zit. Los dit op.
Net telefoon gehad van de community manager, en ik ben blij te kunnen vermelden dat de problemen met de zonnet/versatel mail nu wat uitdrukkelijker op de radar staan. Want laten we wel zijn, dit is niet alleen een probleem voor mij, maar iets wat speelt voor alle zonnet/versatel adressen.
Ik hoop nog steeds dat een oplossing mogelijk is, of dat er in ieder geval uitsluitsel kan komen of dit nog op te lossen valt. Beide uitkomsten zouden in ieder geval voor zorgen dat ik wat minder energie in dit probleem kan stoppen. Ik kan nu in ieder geval weer even in afwacht modus, ik ben benieuwd of een beetje extra interne bemoeienis tot een (snellere) oplossing kan leiden.
Waar een beetje spammen al niet goed voor kan zijn. Zelfs de community manager moest ingrijpen!
Ik begrijp je opmerking helemaal eric XD
Het is wel een heel proces geweest voordat het zover kwam. en juist jij weet me wel vaak in een rondje klagen stemming te brengen hahaha. Ik geef toe dat de zichtbaarheid van het forum wel van origine altijd een goede reden geweest is voor mij om hier met problemen aan te kloppen. Ben benieuwd of een oplossing in zicht is, we zullen zien. En met een beetje geluk zal een oplossing alleen maar winnaars kennen.
Helaas heeft de technische dienst afdeling die nooit zelf klanten terugbelt, maar die mij bij hoge uitzondering gisteren toch zouden terugbellen, niet teruggebeld. Daarom zal ik vandaag nog één maal een volledige opsomming van alle problemen die ik ervaar als betalend tele2 klant met zonnet account hier posten. (Inclusief een probleem wat inmiddels is opgelost voor de goede orde) Dit zal me zeker een paar uurtjes kosten, maar dan hebben we ook een volledige ge-update beschrijving van:
alle problemen die ik ervaar
een uitleg per probleem
voorbeelden met volledig uitgewerkte informatie per probleem, zoals ik die ervaar
voorbeelden met links naar anderen die hetzelfde probleem hebben
mijn ideeën en opmerkingen over een mogelijke oplossing
Ik zal op deze manier nog eenmaal alles onder de aandacht proberen te brengen. Ook zal ik een kopie van deze opsomming aangevuld met persoonlijke informatie die niet geschikt is voor het publieke deel van het forum als privé bericht doen toekomen aan de community manager.
Ondanks het feit dat er nog geen oplossing is voor het grootste gedeelte van de problemen, wil ik toch iedereen bedanken voor hun inspanningen zover :)
Weer wat nieuws om toe te voegen aan mijn lijst van (gebrek aan) mail functionaliteit; mijn webmail lukt het opeens niet meer om op datum te selecteren. Van de 4 nieuw binnengekomen mails van vandaag komen 3 bovenaan de lijst, en 1 onderaan de lijst te staan. En ja, hij staat zeker op datum gesorteerd, de selectie keert keurig om en weer terug naar deze stand als ik op datum selecteren klik.
Go figure…
Ik heb inmiddels ook nog wat positievere berichten. Ik heb inmiddels contact gehad met het Support & Escalation Team van Tele2 over/naar aanleiding van mijn bovenstaande uitgebreide opsomming van bovenstaande problemen.
Voor probleem #2 heb ik nogmaals wat informatie aangeleverd en zal dit verder in behandeling worden genomen.
Voor probleem #3 heb ik dit helaas niet kunnen doen voor (mijn eigen) resterende partij.
Voor probleem #3 en #4 in het algemeen wil ik graag deze quote plaatsen uit de reactie die ik van het Support & Escalation Team heb gekregen:
Natuurlijk zou het veel praktischer zijn om de spamfilter zo in te
stellen zodat er beter onderscheid gemaakt wordt in terecht en
onterechte emailberichten. Ik zal derhalve alsnog onderzoeken of hier
aanpassingen mogelijk zijn die in de grotere zin van het woord mogelijk
een permanente oplossing kunnen gaan bieden.
Ik hoop dat we dan ook in de toekomst toch nog een verbetering in de functionaliteit van de mail tegemoet kunnen zien voor álle zonnet/versatel klanten. Voor mij persoonlijk zou het fijn zijn als mijn in ieder geval sport reserveringen en gemeente notificaties weer aan zouden komen , en voor een ieder hier zou het in ieder geval fijn zijn als de forum notificaties weer aan zouden komen bij onze mail, want ik scroll me het lazarus op het forum :D
Ik heb mijn best gedaan, natuurlijk voor mijzelf, maar ook voor alle zonnet/versatel mail klanten. Dank zij terugkoppeling van het Support & Escalation Team voel ik mij nu ook veel beter gehoord. Ik hoop dat dat een wat rustiger Shilka zal betekenen voor zowel de forum gebruikers als de Tele2 medewerkers hier. Dat we maar een voor alle partijen gunstige uitkomst tegemoet mogen zien!
Groetjes, Shilka.
Dank je wel @theocoppes !
We moeten nog steeds wel afwachten wat dit uiteindelijk voor effect zal sorteren. (Laten we hopen dat door mijn actie niet ineens alle zonnet/versatel klanten door spam overspoeld zullen worden hahaha) Ook is door de communicatie met het support & escalation team duidelijk geworden waarom ik hier zo lang tegen de bierkaai gevochten heb. Het is geen standaard procedure om op door de klant vermelde problemen van het niet ontvangen van mail door 550 bounce meldingen te acteren. Alleen de verzender zelf kan hier normaal gesproken verzoeken om verwijdering van hun mailserver van het spamfilter, en ik citeer;
Normaliter is het zo dat we verzoeken deze partijen individueel contact
te laten leggen om het probleem aan te kaarten,...
Nu is tele2 wel bereid om in mijn specifieke geval daar een hoge uitzondering op te maken, echter ik kan ook de gevraagde gegevens zoals verzender server ip's niet aanleveren, en al helemaal niet in het geval van geautomatiseerde mails die niet aankomen.
En laten we wel zijn, echte personen die een 550 bounce krijgen kunnen dan wel contact opnemen met tele2 hierover (waarbij ze in de praktijk behoorlijk vasthoudend moeten zijn en soms door hoepels moeten springen om door de eerste schillen van het helpdesk systeem door te dringen), een geautomatiseerd mail systeem neemt natuurlijk geen contact op met tele2 met de melding van ”hallo ik ben het automatisch mail notificatiesysteem van het tele2 community forum, kunnen jullie even kijken waarom ik niet door de antispam bij zonnet versatel kom en of ik ook onterecht op een spamlijst sta.” Alle geautomatiseerde mail valt door de wijze van afhandeling bij tele2 (wachten tot de verzender zelf zich meld) daarmee automatisch buiten de boot.
En zoals hier ook uit de praktijk blijkt, ik heb het niet krijgen van notificaties van dit forum al vele weken geleden aangekaart, en het is me na gigantisch aandringen nog steeds niet gelukt om tele2 zover te krijgen om contact op te nemen met zichzelf! Zelfs Cas wordt van het kastje (tele2) naar de muur (insided) gestuurd, terwijl het support en escalation team weet dat het probleem bij het spamfilter (zonnet) zit.
Om iets opgelost te krijgen met het niet doorkomen van mail moet je als klant dus al zeer vasthoudend zijn om de verzender zover te krijgen om contact op te nemen met tele2. (En zelfs dat lukt een vasthoudende Shilka niet altijd dus)
Daaropvolgend moet de verzender zeer vasthoudend zijn om uiteindelijk zijn ip verwijderd te krijgen uit de spamlijst, waarbij hij eerst al door de onwetendheid van het bestaan van dit probleem bij de eerste schillen van de helpdesk heen moet dringen, vervolgens nog een paar keer van kastje tot muur moet, om uiteindelijk terecht te komen waar hij moet zijn, en zelfs dan gaat het nog wel eens mis, zoals we op dit forum gezien hebben.
Daarbij heb ik wel de indruk dat een gedeelte van het probleem ook veroorzaakt wordt door een te streng afgesteld spamfilter dat daardoor legitieme mails niet doorlaat (zonder de afzender server op een spamlijst te zetten). Bij mijn sportreserveringen ben ik daar vrij zeker van omdat de nieuwsbrieven van mijn sportclub wel binnen komen, maar de reserverings-bevestigingen niet, terwijl deze van hetzelfde mail adres en ip afkomstig zijn.
Ik heb het gevoel dat het spamfilter bij zonnet/versatel wat strenger staat afgesteld, omdat deze in het verleden nogal eens bovengemiddeld door spam-aanvallen geteisterd is. Toch vind ik niet dat daarbij klanten geslachtofferd kunnen worden tot het punt waarop hun mail niet meer voldoende functioneel is, ik hoop dan ook dat hier een nieuwe balans gevonden kan worden!
We zullen zien :)
Ps, ik weet dat ik hier nogal eens een vinger op een zere plek leg, en dat ik hierbij nog wel eens te hard duw totdat het bovenmatig pijn doet. Dit is debet aan mijn eigen frustraties. Hiervoor mijn excuses.
Nieuw record! Dezelfde mail die 3 keer achter elkaar binnenkomt. Verder nog geen nieuws helaas.
Wellicht 3 keer verstuurd? Dan ook 3 keer ontvangen.
Dat kan natuurlijk altijd, maar dit betreft een geautomatiseerde mail (ééntje die nog wel doorkomt) die normaal gesproken 1 keer binnenkomt en verzonden word. Het probleem van het meerdere keren binnenkomen van mail is bij mij ruwweg tegelijkertijd met de andere problemen begonnen en betreft ook allerlei verschillende partijen. Zelfs twee maal een testmail van een tele2 medewerker , waarbij 1 keer deze kon bevestigen dat hij hem maar 1 keer gestuurd had. Mij is uitgelegd dat dit ook spamfilter gerelateerde problemen zijn. Er worden namelijk kopieën van de mails bewaard zolang die in een spamfilter tegengehouden worden. Als bij alsnog verzenden de kopie niet correct verwijderd wordt kan dit leiden tot meerdere keren ontvangen van dezelfde mail.
Wow.. wat een verhaal.. Ik zou maar niet bij Tele2 weggaan @Shilka, dan raak je een boel privileges kwijt.. #klantvoorhetleven.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.