beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Dank je wel Pipo :)

 

PS: ik heb abonneren op topic een tijd geleden aangezet op dit topic, zou ik dan niet ook e-mail notificaties bij antwoorden moeten krijgen? Zo ja, dan krijg ik die ook niet binnen.

Heb net mijn gebruikersnaam @tele2.nl een mailtje gestuurd, maar die komt toch echt terug van mailer demon met user does not exist. Ook inloggen op https://webmail.tele2.nl/ werkt niet met mijn zonnet gegevens.

Via mijntele2 inloggen en dan direct naar mail gaan stuurt mij ook automatisch door naar de versatel webmail pagina. Dus lijkt er op dat dit nog gescheiden is. Misschien juist vanwege de mogelijke dubbel in gebruik zijn van usernames? Zou ook verklaren waarom diverse problemen wel de zonnet/versatel userbase treffen en niet de @tele2.nl klanten.

Reputatie 7

Die zou je inderdaad moeten ontvangen.

Ok, dan kunnen die notificaties dus ook worden toegevoegd aan de lijst van mails die niet op mijn zonnet mail binnenkomen. Misschien handig, kan tele2 misschien zelf zien waarom die niet aankomen.

Helaas heeft de technische dienst afdeling die nooit zelf klanten terugbelt, maar die mij bij hoge uitzondering gisteren toch zouden terugbellen, niet teruggebeld. Daarom zal ik vandaag nog één maal een volledige opsomming van alle problemen die ik ervaar als betalend tele2 klant met zonnet account hier posten. (Inclusief een probleem wat inmiddels is opgelost voor de goede orde) Dit zal me zeker een paar uurtjes kosten, maar dan hebben we ook een volledige ge-update beschrijving van:

  • alle problemen die ik ervaar 
  • een uitleg per probleem
  • voorbeelden met volledig uitgewerkte informatie per probleem, zoals ik die ervaar
  • voorbeelden met links naar anderen die hetzelfde probleem hebben
  • mijn ideeën en opmerkingen over een mogelijke oplossing

Ik zal op deze manier nog eenmaal alles onder de aandacht proberen te brengen. Ook zal ik een kopie van deze opsomming aangevuld met persoonlijke informatie die niet geschikt is voor het publieke deel van het forum als privé bericht doen toekomen aan de community manager.

Ondanks het feit dat er nog geen oplossing is voor het grootste gedeelte van de problemen, wil ik toch iedereen bedanken voor hun inspanningen zover :)

Forum notificaties van diverse sites komen ook nog steeds niet binnen. al enig zicht op een oplossing?

Ik ontvang ze de laatste tijd ook niet meer, notificaties van dit Forum. 

 

Ik ontvang ze de laatste tijd ook niet meer, notificaties van dit Forum. 

 

Ook op zonnet/versatel?

Nee op mijn hotmail adres, maar ze komen nu blijkbaar weer binnen.

Maar als advies als je afhankelijk bent van E-Mail dan zou ik bv een hotmail adres gaan gebruiken inplaats van zon en versatel account.

Grotere inbox en betrouwbaarder.

Waarom wordt er door moderators op veel recentere topics wel gereageerd en op die van mij niet?

Ik voel me nu toch wel aardig genegeerd te worden hier. Dit terwijl ik in het verleden altijd zo goed geholpen werd hier. Alle problemen in mijn eerste post spelen nog steeds.

 

E-mail

Heb je een vraag over je e-mailadres van Tele2, zoals @tele2.nl, @versatel.nl of @zonnet.nl? Dan moet je hier zijn.

Kleine update voor de geïnteresseerden; er schijnt inderdaad iets fout te zitten dus zaak gaat door richting technische dienst. Spannend!

 

En je ontdekt meteen waarom een goed werkende mailbox belangrijk is...heb vandaag wel 200 keer het forum bekeken om te kijken of er reacties/priveberichten zijn omdat ik de notificaties niet binnenkrijg XD

Bij deze dus nog wel de melding dat mails van zowel orthodontist als wel de sportschoolreserveringen nog steeds niet binnenkomen. Was door de helpdesk gevraagd dit te blijven melden als dit weer/nog steeds voorkwam.

Bij het verzamelen van alle gegevens voor de technische dienst viel het mij op dat het bij alle e-mail adressen die mijn inbox niet bereiken gaat om geautomatiseerde emails, en toevallig ook nog allemaal beginnend met ‘info@’. 

 

Ben nu benieuwd of er bij tele2 iets van een geautomatiserd antispam systeem iets te streng staat ingesteld? Ik zie in dit forum diverse voorbeelden van bedrijven die hun mails gebounced zien voor alleen alle zonnet / versatel klanten. Misschien heb ik daar nu 3 tegelijk van en ligt het dus helemaal niet aan specifiek ‘mijn’ e-mail adres?

 

En is het raar als ik zeg dat ik het idee van even geen beschikking hebben over mijn e-mail adres super ongemakkelijk vind? Het voelt toch aan als even gedwongen digitaal dakloos zijn om geen beschikbaar (e-mail) adres te hebben….

Gaat nog steeds niet lekker met de mail, originele problemen bestaan nog steeds, en mail verzonden naar externe partijen blijven nu uren hangen. Als ik een mail naar mezelf en cc naar 2 g-mails stuur komt de mail naar mezelf nu vlot aan, maar die naar g-mails komen 40 minuten-uren later aan. De mails die bij g-mail aankomen hebben een andere verzendtijd dan de mail die bij mezelf aankomt ondanks dat ik ze cc verstuurd heb. Het lijkt er dus op dat ze bij tele2 worden vastgehouden voordat ze verzonden worden?

 

Heb om 9.39 uur 2 maal een mail verzonden naar mn eigen zonnet en cc naar 2 g-mails.

1 genaamd test939 en 1 genaamd test939.2 Dit is hoe ze aankomen:

 

 

Nog nieuws @Rox van Tele2  ?

Reputatie 5

Hi @Shilka,  ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik heb in de aantekeningen gekeken en zag dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen. Deze melding was onterecht, omdat de mailbox helemaal niet vol zit. Er moet nu een andere troubleshoot gevolgd worden, maar omdat er een aantal stappen doorgelopen moeten worden is dit echt gemakkelijker om dat telefonisch uit te voeren. Ik heb daarom geregeld dat mijn collega van de technische dienst jou persoonlijk belt. Zo kunnen ze dit gemakkelijker met jou bespreken.

Sorry, ik weet dat je het liever via de Community wilde laten lopen en ik had dit graag zelf willen oplossen. Maar het ligt technisch complexer in elkaar dan ik dacht. Mijn collega’s van de technische dienst zijn hierin gelukkig gespecialiseerd. Uiterlijk vrijdag kan je een telefoontje verwachten, wellicht eerder als het mogelijk is. Ik adviseer je om je telefoon goed in de gaten te houden. Wil je ons laten weten hoe dit afloopt?

Groetjes,

Rox  

@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; Ik heb niet samen de mailbox leeggehaald (dit heb ik later zelf gedaan), we hebben de grootte van de mappen bekeken en we kregen helemaal geen quota melding.  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over…

 

  • Ik heb nu geen melding van een volle mailbox
  • ik had vorige week geen melding van een volle mailbox
  • ik had 2 weken geleden geen melding van een volle mailbox
  • Ik heb tijdens het telefoongesprek met de helpdesk diverse malen aangegeven dat mijn mailbox niet vol zat, sterker nog, bij lange na niet vol (2%)
  • Ik heb steeds screenshots geplaatst van mijn niet volle mailbox
  • ik heb ik de afgelopen 20 jaar nog nooit een melding gehad van een volle mailbox
  • mijn mailbox heeft nog nooit vol gezeten
  • MIJN MAILBOX IS NIET VOL, EN IS DIT OOK NOOIT GEWEEST EN IK HEB ER OOK NOOIT EEN MELDING OVER GEHAD

Hier een screenshot van mijn mailbox grootte nu:

 

 

Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker moet maken. Ik ben hier nu 18 dagen lang al aan het aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, en nu staat er blijkbaar nog keihard het tegenovergestelde bij jullie in het rapport? Hoe kan dit in vredes naam mogelijk zijn?

Kun je dit dit alsjeblieft aan de technische dienst doorgeven, laat ze dit topic maar lezen als het nodig is, kunnen ze de screenshots ook zien??? @Rox van Tele2 

Inmiddels heb ik een nieuwe partij binnen waarvan mails niet aankomen; de Gemeente. Mijn vrouw had haar rijbewijs verlengd, en de geautomatiseerde notificatie mail dat haar nieuwe rijbewijs opgehaald kon worden is wel door de gemeente verstuurd, maar niet op onze zonnet aangekomen.

 

Ik heb voor de zekerheid maar geregeld dat de gemeente alle belastingaanslagen en rekeningen per post gaat sturen en niet meer per mail, maar voor dit soort notificaties is het niet meer mogelijk dat per post te regelen.

 

Dit zijn toch wel partijen waarvan je niet wilt dat de mail blijft hangen…. Jullie weten inmiddels dat er een probleem is aan de kant van Tele2 waarbij verzendende partijen ten onrechte op spamlijsten komen te staan. Gaan jullie dit nu ook actief aanpakken?