Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23817 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

En nog weer ééntje

En deze mail is direct weer bevestigd als phishing

 

En eens even om een indruk te wekken hoeveel phishing mails door het spamfilter komen

 

Inmiddels maar eens drie kwartier met een dame van de telefonische helpdesk gesproken, hopelijk zet het ditmaal zoden bij de dijk, alle bovenstaande mails zijn (via picture support) doorgegeven.

 

Ik wil graag een ieder die ook last heeft van spam en phishing op de providermail hier ook melding te doen via de klanten service. Hoe meer klachten, hoe groter de kans dat er iets gebeurt en we weer wat veiliger van onze mail kunnen gebruik maken.

 

Helaas blijkt de phishing van deze afzender nog steeds binnenkomen , ondanks de telefonische belofte dat geprobeerd zou worden deze specifieke afzender aan de spamlijst toe te voegen

 

Ik zie niet in wat jouw reactie aan dit topic toevoegt eric. Je bent niet behulpzaam in het oplossen van het probleem, je hebt zelf ook geen phishing melding voor dit topic, je werkt me op dit probleem steeds actief tegen.

Ik zie dan ook geen andere optie meer dan om het forum te verlaten, want ik ben niet langer bereid om hier steeds maar weer tegen de stroom in te moeten zwemmen.

 

Ik kreeg een overtuigende phising mail vandaag, goed gepoofd. Alleen:

  • Niet op het mailadres waarmee ik klant ben
  • Met een afbeelding die blijkbaar direct van Wikipedia afkomt
  • Met sketchy tinyurl links

Voor onze webcarevrienden zijn de headers beschikbaar, stuur me even een bericht als je die wilt. Is er ook een abuse-adres waar je phising van “Tele2” direct naartoe kan sturen? Misschien handig om in de KB op te nemen.

Is de afzender ook hetzelfde @theocoppes ( no-reply@e.allegiant.com ) ?

Zou jij anders maandag ook eens de telefonische helpdesk kunnen bellen met de melding dat jij ook phishing blijft binnenkrijgen op je providermail? Misschien gebeurt er meer als ze weten dat meerdere klanten hier last van hebben…

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @daaf.it thanks voor je bericht en goed om te zien dat je je niet hebt laten beetnemen! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. 😄

Reputatie 7
Badge +12
En weer een nieuwe poging om op een mobiele telefoon een phising actie uit te voeren!
Ze kunnen op basis van het IP adres zien dat dit tot de Tele2 mobiele IP reeks behoort en zo de melding customisen! Niet klikken natuurlijk.

Reputatie 7
Die zin met ip adres was niet slim, dat maakt het juist verdachter.
Wel een stoerdere actie dan tompoucen 🤡
Reputatie 7
Badge +8

Eric vindt het niet goed dat we dit hier plaatsen. 

Hij vindt dit spammen. 

Maar wij zij toch niet de spammers maar de slachtoffers. 

 

Reputatie 4
Er klopt sowieso wel meer niet aan dat bericht.
Ten 1ste het webadres bovenin.
En elke dag 10 gelukkige gebruikers die iets winnen en later wordt het bericht maar aan 8 gebruikers gestuurd en zijn er maar 2 prijzen 😖

Let op: aanstootgevende inhoud

Ik heb vanmorgen ook zoiets gehad omstreeks dezelfde tijd @theocoppes 

ook van no-reply@e.allegiant.com

 

Reputatie 7
Ik mag hopen dat het een e-mailadres is i.p.v. webadres, anders zou er al op een link zijn geklikt. En idd, e-mailadres en webadres, alsmede domein in de links in de e-mail verraden altijd dat het nep is. Helaas leest/kijkt niet iedere gebruiker even zorgvuldig.
Reputatie 4
Ja, in dit geval waarschijnlijk emailadres, maar met webadres bedoelde ik het domeinnaam gedeelte wat je bovenin ziet.
Trouwens wat je ziet is ook niet altijd wat eronder zit bij een link in zo'n email: www.zomaariets.invalid
Als je erop klikt kom je op de Tele2 website uit.
Reputatie 7
Voor de links in een e-mail altijd de “mouse-over” gebruiken, die laat de “echte” (deep)link zien.
Dus: muis = vinger 😉
Yup je middelvinger, heb je die meteen paraat als het een phishing mailtje blijkt te zijn 🤣

Ik blijf ze nog steeds ontvangen. Graag actie ondernemen zoals telefonisch afgesproken, want dit houdt zeker niet vanzelf op 

 

Reputatie 4
Ik heb geen muis, maar bij mij huawei handy komt het achterliggende internetadres naar voren als je even de vinger op de link houdt! Geldt ook voor de links die hier staan.

Goeie tip, werkt op mijn Huawei i.d.d. ook zo.

En dezelfde dag wederom een phishing mail;

 

En alweer een nieuwe, ik wordt er schijt en schijt ziek van

 

En alweer een nieuwe phishing mail. Het houdt vanzelf op? Absolute regelrechte leugens. Doe er wat aan tele2!

 

Geachte mevrouw, heer,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht. U ontvangt geen persoonlijk antwoord op e-mails die u doorstuurt naar valse-email@fraudehelpdesk.nl. Heeft u een specifieke vraag over de ingestuurde e-mail? Gebruik dan ons online meldformulier of neem contact met ons op via telefoonnummer 088 786 73 72.

Hartelijk dank voor het toesturen van de e-mail. De door u toegezonden e-mail is vermoedelijk een phishing-e-mail. Wij adviseren u de verdachte e-mail uit uw mailbox te verwijderen. Heeft u op de -in de e-mail vermelde- link geklikt, gegevens ingevuld of een betaling verricht via een betaallink, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 786 73 72 of kijk op onze website voor meer informatie.

En alweer hang ik in de wacht bij de telefonische helpdesk waar het altijd drukker is dan verwacht….

Reageer