Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23817 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Waar kunnen we dat spamfiler kopen? Moeten we dan bij Tmobile dat vragen als tele2 het niet heeft? 

Reputatie 5
Badge +6

Ha @Shilka,

Zoals ik je in DM vanochtend al heb verteld, kan ik er op dit moment ook niets aan doen. Ik heb de mails die zijn doorgestuurd, overhandigd aan de verantwoordelijke collega. Daar is nog een reactie op gekomen.

Ik wil je bij deze nu ook vragen om alleen reacties in dit topic te plaatsen die daadwerkelijk ook meerwaarde hebben voor dit topic. Mocht dit niet gebeuren, zal ik de reacties moeten verwijderen die geen toegevoegde waarde hebben. Ik ga ervan uit dat je dit snapt. 

En ik heb mijn post nog niet gedaan en zie de volgende alweer binnenkomen, ongelofelijk! ook deze mail verwijst niet naar DB schenker, en is daarmee dus per definitie een phishing mail!

 

Ik zal weer proberen afbeeldingen te maken van de mails die ik krijg. dat heeft wel het risico dat ik per ongeluk op een link klik, of dat het downloaden van de afbeelding zelf de criminelen laat weten dat mijn e-mail adres inderdaad actief is, of dat de afbeelding zelf een virus bevat.

Maar iedereen mag wat mij betreft weten dat t-mobile de tele2 thuis klanten op dit gebied volledig in de steek laat, elke dag weer. De verantwoordelijkheid voor de eigen provider mail wordt totaal niet genomen.

Waar kunnen we dat spamfiler kopen? Moeten we dan bij Tmobile dat vragen als tele2 het niet heeft? 

Er hoort een op onze mail te zitten, maar deze lijkt niet voldoende functioneel te zijn.

Reputatie 5
Badge +6

Wat betreft de screenshots dat is een risico dat je zelf neemt, @Shilka. Laat ik ook voorop stellen dat wij er als bedrijf alles aan doen om dit soort dingen te voorkomen, maar dat dit niet altijd het gewenste resultaat heeft. 

Aangezien het ontkent wordt door de ‘cyber defence center’  van t-mobile, laat ik jullie nogmaals ook nu de bevestiging zien dat ook deze mails door de fraudehelpdesk geclassificeerd worden als phishing

 

Reputatie 7
Badge +8

Heeft Tmobile een ander spamfilter dan tele2? Kunnen we dan overstappen met nummerbehoud en mailadresbehoud? 

Uit jullie eigen voorwaarden:

Ik lever continu bewijs dat er sprake is van verboden handelingen en gedragingen, maar er gebeurt niets mee. Jullie blokkeren het gewoon niet. Dat is niet ‘alles er aan doen’. 

 

De eerste keer dat ik bewijs overhandigde (nadat ik hier maandenlang  honderden uren hierom heb moeten bedelen en smeken en argumenteren) werd binnen 1 werkdag actie ondernomen.

Daarna heb ik nog een keer bewijs van verboden handelingen en gedragingen geleverd, en ik wacht nu al een maand op antwoord/actie.

In die maand wachten heb ik alweer 133 -door de fraudehelpdesk onderzochte en bewezen-  phishing mails ontvangen.

Kijk nog eens terug naar de eerste post van dit topic en lees jullie eigen belofte

Hebben jullie, voor elk van mijn afzonderlijke meldingen met mij de mogelijkheden bekeken? Jullie hebben al bewezen dat blokkeren door jullie echt wel mogelijk is, maar blijkbaar moet ik er nu maar van uitgaan dat dit op een basis van eens maar nooit weer is? Jullie zouden die mogelijk met mij moeten bekijken voor elke, afzonderlijke melding die ik doe. Want er is sprake van verboden handelingen en gedraging zoals vermeld in jullie eigen voorwaarden, maar die laten jullie bij elke melding die ik doe, bewust toe. Dat staat niet gelijk aan ‘wij doen er alles aan’. Mijn meldingen worden dag na dag weer genegeerd, en het is sowieso al te belachelijk voor woorden dat ik eerst een half jaar op tele2 heb moeten inpraten voordat er überhaupt voor de eerste keer actie ondernomen is.

Heeft Tmobile een ander spamfilter dan tele2? Kunnen we dan overstappen met nummerbehoud en mailadresbehoud? 

Ik neem aan dat bij mailbehoud het spamfilter ook hetzelfde blijft. T-mobile mail staat niet goed bekend.

 

Ondertussen is de volgende mail er ook al weer

 

Ik zal NOOIT opgeven om dit onder de aandacht te brengen. Een ieder kan hier zien wat je van tele2 kunt verwachten. 19657 views and counting.

 

Het gaat maar door en het gaat maar door en het gaat maar door, en mijn woede wordt alleen maar groter.

@Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 @Maurice 

 

Vele maanden lang is me door zowel tele2 als t-mobile verteld dat ik zelf maar phishing moest blokkeren in een extern programma voor het ontvangen van mijn zonnet mail. Nu is in dit topic

gebleken dat dit helemaal niet kan voor de zonnet en versatel adressen in jullie beheer. Je moet namelijk IMAP synchronisatie hebben om de blokkeer functionaliteit in die programma's te kunnen gebruiken, en zonnet/versatel adressen va jullie klanten hebben helemaal geen IMAP, alleen POP3.

Ik ben dus vele maanden lang voorgelogen dat ik zelf de phishing zou kunnen blokkeren, en dus ook maanden lang voor niets bezig geweest om de installatie guides weer online te krijgen. Vele honderden uren ben ik hier al met deze problemen bezig geweest, en naar nu blijkt allemaal voor niets omdat ik continu voorgelogen ben.

De ENIGE optie voor zonnet/versatel adressen is dus dat jullie blokkeren van phishing afzenders handmatig doen. En niet alleen op mijn verzoek, maar op verzoek van ALLE klanten van tele2 met een zonnet/versatel adres, zoals @theocoppes 

Ik zou het waarderen als tele2 en t-mobile zouden stoppen met mij continu recht in het gezicht te liegen, ten overstaan van alle klanten die hier op het forum mee lezen, en mij nu eens gaan helpen.

Per direct.

 

P.S. Dank aan @eric  om mij hier opmerkzaam op te maken.

P.S. De enige andere optie is dat jullie de zonnet/versatel mail voor jullie klanten weer functioneel gaan maken; -Een veel grotere inbox, IMAP functionaliteit, en werkende spamfiltering. De staat van de huidige mail van jullie trouwste klanten is absoluut belabberd, op het absurde af, dus kom niet bij mij aan met nep verhalen dat jullie er ‘alles aan doen’. Jullie hebben de mail laten vervallen tot totale disfunctionaliteit en onbruikbaarheid, en dat is tele2/t-mobile voor de volle 100% aan te rekenen.

Inmiddels bevestiging van bol.com gehad dat het wel degelijk om phishing gaat. Mocht phishing@t-mobile.nl nog steeds van mening zijn dat dit niet zo is, dan kunnen ze contact opnemen met bol.com via https://www.bol.com/nl/contactformulier

En daar is de volgende weer

Moet ik ze allemaal weer factchecken bij de betreffende bedrijven of geloven jullie wel dat het phishing is?

 

Van afzender “no-reply@service.tele2.nl” heb ik een e-mail ontvangen met onderwerp “Omtrent uw services” en met de volgende tekst:

Uw toegang is nog ongeautoriseerd update uw account

 

Geachte heer/mevrouw,


Tele2 krijgt een update zowel online als in de app. Je kunt nu meerdere abonnementen tegelijk beheren en inloggen met één e-mailadres.

Uw Tele2 account is nog niet geverifieerd ter controle is het van belang om eenmalig een verificatie te volbrengen. Nadien zullen alle financiële zaken automatisch geregeld worden.

Maak een nieuwe login met uw e-mailadres.


Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

 

Met vriendelijke groet,
Tele2 Support

 
Copyright © Tele2
 
 
Privacy Policy | Disclaimer
 

 

Is  deze e-mail echt afkomstig van Tele2 of is deze vals?

 

En nog één

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @gbweert, goed dat je dit mailtje in dit topic zet! Dit mailtje komt inderdaad niet van ons. In dit geval kun je het zien aan het taalgebruik van 'uw’. Wij gebruiken namelijk altijd de 'je'-vorm. Ook zie je (op een laptop/pc) dat als je met je muis over de link 'Maak een nieuwe login met uw e-mailadres’ gaat, een rare link staan die niet naar onze website gaat. Zou je dit mailtje ook willen doorsturen naar fraude@t-mobile.nl? Op deze pagina lees je meer over phishing. Nogmaals bedankt voor het doorgeven! 😄

En alweer één binnen, ook deze mail is niet van echt Norton afkomstig en is daarmee geen spam, maar phishing! Het gaat maar door!

 

 

Van Norton inmiddels bericht gehad dat het bij dit bericht gehad dat dit wel degelijk phishing is, en niet spam zoals het cyber defense center van t-mobile beweert. 

En ook bol.com bevestigd phishing. Het is jammer dat ik nu alles moet fact checken omdat t-mobile mij in de steek laat, maar het is niet anders. Ik ben nu vele uren per dag bezig hierdoor. Maar wees gerust, ik zal niet opgeven, de klanten van tele2 en t-mobile hebben recht op een bruikbare provider mail zonder dat deze belachelijk onveilig is! Ik strijd voor jullie allemaal!

 

 

meer phishing...

En ook samsung bevestigd Phishing

 

Reputatie 7
Badge +12

@Shilka Het is inderdaad nu wel duidelijk dat jouw email adres veelvuldig misbruikt wordt. Misschien heb je een website/ ergens een account waarbij jouw email adres gestolen of gewoon in een dataset verkocht is aan “criminelen". Helaas gebeurt dit maar al te vaak. Meer voorbeelden voegt aan dit topic niet zoveel meer toe. Je was al bezig om je email adres te wijzigen. Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen als je email inmiddels overal door criminelen wordt gebruikt. 

En wederom een nieuwe binnengekregen

 

Reageer