Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23817 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

 

En nog weer ééntje, Ik hoop dat er actie ondernomen wordt, want ik heb zo langzamerhand totaal geen idee hoe ik dit nog onder de aandacht van tele2/t-mobile kan brengen, anders dan voortaan elke afzonderlijke phishing poging te melden op alle fora en social media kanalen van zowel tele2 als t-mobile. Dit is toch niet normaal. Als ik al deze mails check op daarvoor bestemde sites die controleren of iets spam / phishing is, komt geen enkele mail door de test heen, ze falen allemaal en worden overal direct herkend als spam én phishing. Hoe kan het dat deze bagger probleemloos bij tele2 door het provider mail spamfilter komt?

 

 

Al iets gehoord @Johrick van Tele2 want de phishing gaat maar door en gaat maar door. 

Wederom deze gekregen 

 

En nog weer één, nogmaals, dit zijn mails die een 3 scoren in mail tester, en de enige reden dat ze niet een 1 scoren daar is omdat ik ze doorstuur naar de test site en ze dus nog punten krijgen omdat mijn e-mail adres betrouwbaar is. Van de meeste van deze mails komt de verzender niet eens overeen met het IP vanwaar ze verstuurd worden. Dit zou op geen enkele manier door het meest simpele spam filter moeten komen. Hoe is dit in vredesnaam mogelijk?

 

En let wel, dit zijn allemaal phishing mails, geen gewone spam.

Zoals wederom bevestigd 

 

Kom op zeg, alsof 8 per dag niet erg genoeg is, gaan we nu maar in een tempo van 7 phishing mails per uur?;

 

HELP

En wederom een phishing mail die probleemloos binnenkomt 

 

En inmiddels komt de volgende oplichtingspoging ook al weer binnen 

Bevestigd als phishing

Beste Tele2,

Ik heb een mailaccount van zonnet.
Zojuist heb ik een mail gehad van DoNotReply@t-mobile.nl met het verzoek om mijn webmail binnen 48 uur te upgraden. De button in de email vewijst naar het webadres: https://tele2-e-mail-intellen.netlify.com/   .

Het ziet er allemaal heel echt uit, maar mijn vader zegt dat het domeinnaam van het webadres niet van tele2 is, en dat het onwaarschijnlijk is dat je binnen 48 uur zou moeten reageren.

Mijn vraag: Is dit phishing of komt deze mail echt van jullie?

Als jullie de moeite zouden willen nemen op dit bericht te reageren zou zeer goed voor mijn gemoedsrust zijn, en zou ik heel dankbaar voor zijn.
Wellicht dat het iemand anders ook zou kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Olivier

Reputatie 7
Badge +8

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen. 

Zet eerst de deur open en verkoop daarna een slot? 

Als die phishing mails zo vervelend en lastig te voorkomen zijn, kun je dan veel geld verdienen als je zoiets verkoopt?

https://www.tele2.nl/thuis/internet/veilig-internet

 

Ik hrb een raare email gekregen , wel van normale no_reply@tele2.nl mail. Zie de beeld.

En de volgende is ook alweer binnen 

 

Reputatie 7
De link is wel degelijk de Tele2 website. Een Tele2 moderator kan nagaan of er een foutieve mailshot is verstuurd.

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen. 

Zet eerst de deur open en verkoop daarna een slot? 

Als die phishing mails zo vervelend en lastig te voorkomen zijn, kun je dan veel geld verdienen als je zoiets verkoopt?

https://www.tele2.nl/thuis/internet/veilig-internet

Helaas is dat alleen voor browsen, niet voor e-mail.

Hallo, 

Ik heb onlangs een email ontvangen van customer@support.icloud.com en perongeluk op de link geklikt. Al voordat ik iets zag dit weggeklikt en de email weer verwijderd. @Tele2 aub deze email checken en mogelijk blokkeren. Ik heb al contact gehad met de klantenservice. 

Gr Jelle

 

En nog één 

klik er niet op. krijg je ook van deze mails, meld ze dan hier.

7 phishing achter elkaar! Hoe incompetent zijn ze bij zonnet eigenlijk? @Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2 Hoe lang moet ik van het kastje naar de muur gestuurd worden met deze absoluut disfunctionele provider e-mail?

 

Het is nog steeds niet mogelijk om iets anders dan webmail te gebruiken met zonnet, en daar kan ik geen afzenders blokkeren. Ik wil nu gewoon actie, anders ga ik voor elke afzonderlijke phishing mail die ik krijg een eigen topic openen of zo, want ik ben er nu HELEMAAL KLAAR MEE!!!!!!!

@Johrick van Tele2 Je zei tegen mij op twitter dat je wacht tot je meer hierover weet en je dan hier zal melden. Mag ik vragen wat voor vraag je hebt uitgezet hebt en hoe lang dit nog kan duren. Ik ben hier nu al maanden aan het aangeven dat er talloze phishing posts door het spamfilter van de providermail komen en er komt geen enkele reactie. Op dit moment krijg ik gemiddeld elke 4 uur een phishingmail op mijn providermail binnen, het is absoluut ABSURD. Ik heb het gevoel dat thuisklanten volledig in de steek gelaten worden door tele2 / t-mobile.

En natuurlijk krijg ik meteen NOG MEER PHISHING BINNNEN. DOE WAT JULLIE BELOOFD HEBBEN!

EN JA HOOR ALWEER MEER PHISHING BINNEN ENBEDANKT HE

En ALWEER een phishing mail, WTF  is er aan de hand! 

En laat mij duidelijk zijn dat dit niet persoonlijk bedoeld is tegen welke medewerker dan ook, ik weet dat jullie je werk gewoon doen.

Tot december vorig jaar had ik geen problemen met de mail. Mijn eerste melding over spam en phishing is van 7 December, het is nu 3 maart. Mijn geduld is niet oneindig, het spijt me. Dit is gewoon geen normale functionaliteit van de mail. Dit hoort niet door welk spamfilter dan ook te komen. 

En alweer één binnen, ook deze mail is niet van echt Norton afkomstig en is daarmee geen spam, maar phishing! Het gaat maar door!

 

Reageer