Mobiel aan op vakantie



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

154 reacties


Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.


Ik lees dat je een toeslag hebt van 0,009 euro voor elke mb boven 6 GB. Dus voor 4 GB betaal je 36 euro. Terwijl er een extra bundel van 4GB voor 20 euro te koop is voor de kleinere bundels. Dit is vreemd toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +12
Nee, dat zie je goed. Maar als je de totale 4GB niet verbruikt ben je hem met het bestellen van een bundel wel kwijt, en met de toeslag per MB dus niet. Nu is 6 GB al inbegrepen, dat aantal zal toenemen met het dalen van de wholesale prijzen. Dat is allemaal al wettelijk geregeld t/m 2022.
Reputatie 4
Hoi Mitchvonk,

Boven 6GB betaal je inderdaad een toeslag van 0.009 euro per MB, als je verwacht dat je meer gaat verbruiken dan kun je inderdaad overwegen of het aanschaffen van een extra bundel goedkoper is 🙂.

Mark
Laatst was ik bij een erg druk evenement in Duitsland en met 3G kon ik echt gewoon helemaal niks. Downloaden en uploaden gingen bijna helemaal niet. Ik dacht dat het zou komen doordat de capaciteit van 3G minder is. Iemand anders met T-Mobile die wel gewoon 4G in Duitsland heeft had wel gewoon een erg snelle en goede verbinding. TELE2 adverteert met roamen zoals thuis, maar hier klopt gewoon niets van. Je krijgt een amper bruikbare 3G verbinding. Ik zou dit toch heelsnel oplossen, want dit is gewoon erg slecht.

Aan me telefoon zal het in ieder geval niet liggen, ik heb een Galaxy S8+ met de laatste updates geinstalleerd.
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.

Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.

Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.

Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.

Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️
Waarom heb ik in België geen 4G? Ik heb een iPhone 7. Zodra ik de grens over ga wordt 4G van Tele2 direct BASE 3G. Hetgeen een stuk trager is. Kan het daar ook niet gewoon 4G zijn.? Of is dat een contract van TELE 2 zodat BASE slechts 3G mag leveren? Volgens de dekkingskaart is de dekking van BASE in België ruim voldoende in 4G.
Groet, Dick
Reputatie 7
Badge +12
Klopt, er zijn geen 4G contracten met buitenlandse netwerken en Tele2. Je maakt dus gebruik van alle 3G netwerken.
Is Tele2 bezig om 4G in het buitenland aan te bieden, zodat we het straks wel hebben? Want 3G is echt te langzaam tegenwoordig.
Tele2 heeft nog geen eigen 4G netwerk in het buitenland en is afhankelijk van aanbod van buitenlandse providers. Wat er in de toekomst nog komt is nu nog niet te zeggen.
Reputatie 4
Hoi yoo,

De 4G snelheid went snel 😉. Helaas is het zo dat de verbinding af hangt van wat de provider in het buitenland aan kan bieden.

Mark
Hoi yoo,

De 4G snelheid went snel 😉. Helaas is het zo dat de verbinding af hangt van wat de provider in het buitenland aan kan bieden.

Mark

Dat klopt als je eigen provider niet beschikt over eigen 4G netwerk in buitenland. Maar wie weet ooit .....
Ik heb 2 kinderen met een Tele2 abonnement. Ze zijn afgelopen maand in Engeland, Tsjechië, Polen en Frankrijk geweest en overal werkte 3G prima incl. gebruik diverse sociale media apps. Minder snel dan thuis op 4G maar voor in de vakantie was het prima te doen.
Reputatie 5
Ik heb 2 kinderen met een Tele2 abonnement. Ze zijn afgelopen maand in Engeland, Tsjechië, Polen en Frankrijk geweest en overal werkte 3G prima incl. gebruik diverse sociale media apps. Minder snel dan thuis op 4G maar voor in de vakantie was het prima te doen.
Als je uberhaupt 3g kan ontvangen, waar alleen 2g (wat niet bruikbaar is) en 4g is (wat je dan helaas niet kan ontvangen) kan kan je niks.
Reputatie 4
Hoi fdpg1963,

Goed om te horen! Het is iets minder snel dan thuis, maar gelukkig is via 3G de snelheid vaak prima te doen 🙂.

@simnlru Het klopt dat als er geen 3G signaal aanwezig is op de locatie waar je bent je hier geen gebruik van kunt maken.

Mark
Reputatie 4
Hoi simnlru,

Voor verbindingen in het buitenland zijn wij afhankelijk van de daar aanwezige providers. Op dit moment zijn de verbindingen in het buitenland via 3G, of en wanneer dit zal veranderen weet ik helaas niet 🙂.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

Voor verbindingen in het buitenland zijn wij afhankelijk van de daar aanwezige providers. Op dit moment zijn de verbindingen in het buitenland via 3G, of en wanneer dit zal veranderen weet ik helaas niet 🙂.

Mark

Mark,

Waarom bieden jullie dan wel 4G Roaming aan in: Zweden, De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland,
Kroatië, Denemarken en nu ook Finland...

Dat is toch raar dat niemand dit bij jullie weet.. (wordt er bij Tele2 tussen collega's niet gepraat of gecommuniceerd?😅 ) , maar al veel klanten dit hebben ervaren..
Reputatie 5
@Mark van Tele2 zou je nog een reactie willen geven?
Reputatie 4
Hoi simnlru,

In de basis zijn in het buitenland de verbindingen via 3G. Het kan gebeuren dan je in sommige landen al gebruik kunt maken van een 4G netwerk zodra deze beschikbaar is.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

In de basis zijn in het buitenland de verbindingen via 3G. Het kan gebeuren dan je in sommige landen al gebruik kunt maken van een 4G netwerk zodra deze beschikbaar is.

Mark


Hoi @Mark van Tele2,

Waarom wordt dit op de Tele2 website niet gecommuniceerd, als ik vragen mag.
Reputatie 4
Hoi Simnlru,

Ik kan je helaas niet vertellen waarom deze informatie niet op de website staat en of (of wanneer) dit op de website komt te staan.

Mark
Reputatie 5
Hoi Simnlru,

Ik kan je helaas niet vertellen waarom deze informatie niet op de website staat en of (of wanneer) dit op de website komt te staan.

Mark

Hoi Mark, zou je hier intern eens een navraag voor kunnen doen? 😉

Met vriendelijke groet,
Reputatie 5
@Mark van Tele2 Heb je toevallig nog een navraag kunnen doen?
Reputatie 4
Hoi simnlru,

Nee, helaas heb ik hier geen mogelijkheid voor om dit intern te controleren. Het kan zo zijn dat deze informatie alsnog op de website komt te staan, echter kan ik je niet aangeven wanneer dit zal gebeuren.

Mark
Reputatie 4
Hoi simnlru,

Ik heb het verzoek, omdat ik ook erg benieuwd ben, doorgestuurd. Ik kan je echter niet aangeven of en wanneer ik een reactie hier op ontvang 🙂.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

Ik heb het verzoek, omdat ik ook erg benieuwd ben, doorgestuurd. Ik kan je echter niet aangeven of en wanneer ik een reactie hier op ontvang 🙂.

Mark


Hoi Mark,

Super dat je dit wil doen! geduld hebt ik genoeg 😉 , ben benieuwd.