Skip to main content
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.



Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.



Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.



Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.



Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.



Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.



Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️

Het is natuurlijk een kosten baten analyse. Als ze nu gaan roamen als bij T-mobile, wat ik wel gaaf zou vinden, zal er links of rechtsom geld binnen moeten komen. We zullen het volgen. 


https://tweakers.net/nieuws/162520/acm-geeft-providers-4-weken-om-bij-roaming-in-eu-goed-4g-internet-aan-te-bieden.html

ACM-bestuurslid Henk Don zegt wel specifiek dat de aanbieders een lagere internetkwaliteit aanbieden voor roamers binnen de EU dan dat zij thuis gewend zijn. "Daardoor is het bijvoorbeeld niet mogelijk om zonder haperingen Netflix te bekijken in hd-kwaliteit. Als 4g beschikbaar is, moeten klanten die thuis ook 4g hebben, daarvan gebruik kunnen maken." Dat geldt overigens wel alleen voor de plekken waar ook echt goed bereik is. Als er geen goede dekking in een bepaald gebied is hebben de providers geen andere keus dan op 3g of zelfs 2g over te schakelen, zegt de ACM. "Maar uit het onderzoek van de ACM blijkt ook dat aanbieders soms geen 4g bieden terwijl dat wel beschikbaar is."

De ACM zegt dat het de providers heeft aangesproken op hun gedrag. De aanbieders hebben vier weken de tijd om hun beleid op orde te krijgen. Daarna kunnen sancties volgen, zoals boetes. De toezichthouder zegt dat het 'voor de start van de voorjaarsvakantie' wil dat aanbieders beter internet aanbieden in de EU.

Tja dit dus Tele2, het is dat het ACM hier nu mee komt en providers het wel moeten gaan doen. Maar eigenlijk toch wel jammer dat dit gepushed moet worden? 

 


@pipodeclown Ik snap het, maar klanten vragen dit al sinds 2016/2017

Moderator is er al wat bekend? in 2016 heb ik toenmalig contact opgenomen met een collega van jullie en toen werd mij duidelijk gemaakt dat dit met de nieuwe roaming regels wel zou komen. Het is 2020 en nog steeds 0,0 beweging op dit vlak terwijl er in landen zoals Duitsland het 3G netwerk al niet veel voorstelt en nu het in afbouw is nog minder. 

https://www.cio.de/a/das-aus-fuer-3g-umts-der-countdown-laeuft,3548193

https://www.giga.de/news/3g-abschaltung-o2-verraet-wann-mit-dem-umts-netz-schluss-ist/

https://www.4g.de/news/3g-o2-termin-umts-abschaltung-11887/

Telekom duitsland (moederbedrijf T-Mobile Nederland en grote deel Tele2 Nederland) gaat dit jaar haar 3G netwerk uitzetten, vodafone of dit of 2021 al en o2 /Telefonica in 2022 maar investeringen in 3G gaan niet meer gebeuren.

Kijk ik vraag dit namens alle Tele2 klanten, Tele2 kan nu lijkt mij meeliften op de afspraken van T-Mobile mbt 4G, Ben en Simpel kunnen dit ook.

 

I know, mijn punt was juist dat ik niet verwacht dat dit geregeld wordt voordat de netwerken volledig zijn samengevoegd. Ben en Simpel maken gebruik van het T-Mobile netwerk, Tele2 maar gedeeltelijk.

Je hebt gelijk dat het niet meer van deze tijd is om het niet aan te bieden. Het is ook een beetje de vraag wat T-Mobile met het merk en productaanbod van Tele2 wil. Bij een focus op grote bundels voor NL minded klanten kan het een bewuste keuze zijn.


@pipodeclown Ik snap het, maar klanten vragen dit al sinds 2016/2017

Moderator is er al wat bekend? in 2016 heb ik toenmalig contact opgenomen met een collega van jullie en toen werd mij duidelijk gemaakt dat dit met de nieuwe roaming regels wel zou komen. Het is 2020 en nog steeds 0,0 beweging op dit vlak terwijl er in landen zoals Duitsland het 3G netwerk al niet veel voorstelt en nu het in afbouw is nog minder. 

https://www.cio.de/a/das-aus-fuer-3g-umts-der-countdown-laeuft,3548193

https://www.giga.de/news/3g-abschaltung-o2-verraet-wann-mit-dem-umts-netz-schluss-ist/

https://www.4g.de/news/3g-o2-termin-umts-abschaltung-11887/

Telekom duitsland (moederbedrijf T-Mobile Nederland en grote deel Tele2 Nederland) gaat dit jaar haar 3G netwerk uitzetten, vodafone of dit of 2021 al en o2 /Telefonica in 2022 maar investeringen in 3G gaan niet meer gebeuren.

Kijk ik vraag dit namens alle Tele2 klanten, Tele2 kan nu lijkt mij meeliften op de afspraken van T-Mobile mbt 4G, Ben en Simpel kunnen dit ook.

 


Al iets bekend over 4G roaming? vanaf vandaag valt namelijk Tele2 officieel onder het T-Mobile Netherlands BV en je zou denken dat Tele2 de resources van T-Mobile gebruikt om de kosten laag te houden in plaats van zelf nog afspraken te maken?

Misschien zijn de huidige afspraken wel goedkoper 😉

De juridische fusie is inderdaad een feit, maar dat is met name papierwerk. Zolang de netwerken nog niet 100% fysiek zijn samengevoegd, zie ik nog niets veranderen aan de roaming afspraken. Ik zou verwachten dat het daarna hetzelfde wordt als bij Ben het geval is, meeliften op de bestaande afspraken van T-Mobile.

Jammer, nu er in sommigen landen zoals Duitsland in het nieuws kwam dat het 3G netwerk al in afbouw is… Dan zit je dus als je Tele2 klant bent daar alleen maar op 2G? 

Daarom is het niets te vroeg dat de boel wordt samengevoegd 😉


Al iets bekend over 4G roaming? vanaf vandaag valt namelijk Tele2 officieel onder het T-Mobile Netherlands BV en je zou denken dat Tele2 de resources van T-Mobile gebruikt om de kosten laag te houden in plaats van zelf nog afspraken te maken?

Misschien zijn de huidige afspraken wel goedkoper 😉

De juridische fusie is inderdaad een feit, maar dat is met name papierwerk. Zolang de netwerken nog niet 100% fysiek zijn samengevoegd, zie ik nog niets veranderen aan de roaming afspraken. Ik zou verwachten dat het daarna hetzelfde wordt als bij Ben het geval is, meeliften op de bestaande afspraken van T-Mobile.

Jammer, nu er in sommigen landen zoals Duitsland in het nieuws kwam dat het 3G netwerk al in afbouw is… Dan zit je dus als je Tele2 klant bent daar alleen maar op 2G? 


Al iets bekend over 4G roaming? vanaf vandaag valt namelijk Tele2 officieel onder het T-Mobile Netherlands BV en je zou denken dat Tele2 de resources van T-Mobile gebruikt om de kosten laag te houden in plaats van zelf nog afspraken te maken?

Misschien zijn de huidige afspraken wel goedkoper 😉

De juridische fusie is inderdaad een feit, maar dat is met name papierwerk. Zolang de netwerken nog niet 100% fysiek zijn samengevoegd, zie ik nog niets veranderen aan de roaming afspraken. Ik zou verwachten dat het daarna hetzelfde wordt als bij Ben het geval is, meeliften op de bestaande afspraken van T-Mobile.


Al iets bekend over 4G roaming? vanaf vandaag valt namelijk Tele2 officieel onder het T-Mobile Netherlands BV en je zou denken dat Tele2 de resources van T-Mobile gebruikt om de kosten laag te houden in plaats van zelf nog afspraken te maken?




Finally, boundless calling, texting and surfing on vacation! With Tele2 you could always enjoy carefree enjoyment in the Netherlands. But soon you can leave roaming on when you cross the border. Without surprises once you get home.



Your usual calling bundle and data bundle are valid from 8 June 2017 throughout the EU plus Liechtenstein, Norway, Iceland and Switzerland! This boundless good news applies to all existing and new Tele2 subscriptions.



If you have used your bundle for calling, texting and surfing the internet while you are abroad, Tele2's normal off-bundle rates apply. You can then also buy an Extra Internet bundle abroad, just like in the Netherlands now.



Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.



Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.



Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

We houden contact.

That's really cognitive information to know about such a indomitable and concrete stuffs. I stolidly respect that effort and hope to keep the good work as same as always. Thank you for being so workaholic, it has server us the way we want. Indeed , grateful to you.

Mooi om te horen, nu alleen nog 4g roaming in de EU. 😉

Als je echt nergens in Spanje kan internetten, dan ligt het echt hoogstwaarschijnlijk aan je instellingen. Je zou ook even in Mijn Tele2 of de Tele2 app kunnen kijken of daar blokkeringen staan ingesteld (bijvoorbeeld: blokkeer data in het buitenland).
Verschillende providers hebben verschillende afspraken voor roaming, dus kan best zijn dat Vodafone Spanje niet toegankelijk is voor Tele2 klanten, dus hou je met telefónica, yoigo of orange.



Toestellen die niet door Tele2 verkocht zijn hebben de neiging om de apn aan te passen naar tele2.se



Check deze topic nog even om te kijken als je verbinding met internet krijgt.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392



4g zal niet werken, alleen 3g en 2g.


Ik heb al maanden dit abonnement kan kan wel bellen maar niet internetten.




Welk toestel heb je, en heb je bijvoorbeeld gechecked of de APN op internet.tele2.nl staat?

Je kunt hier de hulp pagina's vinden: toestelhulp.tele2.nl




APN staat goed ingesteld dus conform toestelhulp.
Rijd al twee weken rond in Spanje maar kan nergens internetten.

Vodafone heeft inderdaad een eigen netwerk in Spanje, Tele2 niet.

Als ik echter Vodafone ES kies krijg ik geen toegang tot dat netwerk.

Bij automatisch netwerk kiezen kom ik uit bij Movistar.

Ik vermoed dat Tele2 alleen een overeenkomst met Movistar en misschien zit daar het probleem.

Als het aan de instellingen ligt verneem ik graag wat ik moet doen buiten het instellen volgens de instructies van Tele2.

Ik heb begrepen dat bij Tele2 alleen het 3G netwerk beschikbaar is (goedkoper voor Tele2??)

Ik heb 4G ingeschakeld maar ook als ik dit uitschakel werkt het niet.

Van Tele2 hoor ik ook niets meer, ben daar niet blij mee want zit nog 2 maanden in Spanje dus zonder mobiel internet maar wel met een abonnement waarvoor ik moet betalen.


Ik heb al maanden dit abonnement kan kan wel bellen maar niet internetten.




Welk toestel heb je, en heb je bijvoorbeeld gechecked of de APN op internet.tele2.nl staat?

Je kunt hier de hulp pagina's vinden: toestelhulp.tele2.nl
Dat je echtgenote kan internetten zegt niets. Vodafone heeft mogelijk andere roaming partner (of eigen netwerk) en 4G verbinding. Met een andere roaming partner en 3G kan de dekking heel anders zijn (soms ook beter, afhankelijk van de plaats van de antenne).

Zou je kunnen testen of je in een nabije andere/grotere plaats wel kunt internetten? Zo niet, dan toch mogelijk je instellingen.
Als ik wil internetten zonder WiFi dan krijg het bericht dat er geen internetverbinding is.

Kan dus wel bellen maar niet internetten.

Bij vodafone werkt dit wel.

Waarom niet bij Tele2?????????????????/

Ik heb sterk het vermoeden dat Tele2 alleen maar een contract heeft met movistar en dat daar iets fout zit.

Kan niet op het net van Vodafone ES terwijl dat wel een keuze is als ik handmatig naar een provider zoek.

Ik heb speciaal een abonnement genomen om in het buitenland mobiel te kunnen internetten en vind het derhalve heel vervelend dat dat dus niet werkt.Graag een antwoord dat helpt.

Misschien verstandig om binnen Tele2 eens navraag te doen of eer geen problemen zijn met Movistar.

Ik heb al maanden dit abonnement kan kan wel bellen maar niet internetten.
Wat bedoel je met mobiel roamen? Als je bedoelt dat je de simkaart nog niet werkt buiten Nederland dan kan dat zijn dat je bij een nieuw abonnement en een nieuw nummer de eerste twee maanden/facturen geen gebruik in het buitenland hebt.
Kan wel bellen. Via WiFi werkt ook alles. Alleen niet het mobiel roamen.

Moet er binnen het abonnement van Tele2 nog iets worden ingesteld en zo ja hoe werkt dat?
Kun je wel bellen? Er is per 1-1-2019 alleen veranderd dat je meer NL data in de EU mag gebruiken. (Vooral intressant bij bundels > 10GB)
Ben in Spanje. Telefoon (iPhone SE) ingesteld volgens instructie maar kan niet mobiel internetten.

Alles ingesteld volgens instructie.

Is er per 1 januari 2019 iets gewijzigd?

Heeft Tele2 in Spanje een overeenkomst met maar een telecom bedijf?



Erg onhandig allemaal.

Mijn echtgenote is bij Vodafone en dat werkt wel!!!!!!!!!!
Moderators (onder andere @Frenk van Tele2), hebben jullie nog nieuws over 4G eu roaming? helaas is het alweer bijna 4 maanden geleden.

Aangezien er gemikt wordt op de fusie met T-Mobile, verwacht ik geen informatie over 4G roaming totdat er meer duidelijkheid is over die fusie.
Moderators (onder andere @Frenk van Tele2), hebben jullie nog nieuws over 4G eu roaming? helaas is het alweer bijna 4 maanden geleden.
Tsja, vorig weekend ook in België. Wel H+ met vol bereik, maar belachelijk traag dat zelfs websites nauwelijks laden. Echt jammer. 4G is niet broodnodig, maar sub-2G snelheden met vol 3G bereik is wel bar slecht.
hebben jullie al een terugkoppeling gehad na 3 maanden tijd ? 😉



Helaas niet. Een terugkoppeling op de vraag "waarom hebben we geen 4G roamingovereenkomst met land X" verwacht ik eerlijk gezegd ook niet zo snel 😞



Dit is kennelijk geen informatie die "op verzoek" gedeeld wordt, we moeten dus wachten totdat de knoop wordt doorgehakt hier openlijk over te communiceren.




Hoi @Frenk van Tele2, erg jammer.. Tele2 is echt geen slechte provider want merk steeds meer in Nederland op veel plekken beter 4G bereik, helaas is het 3G netwerk in best wel wat EU landen zo slecht dat je meer op 2G zit.. 4G is er dan wel op al die 2G locaties alleen mogen wij als tele2ers niet om roamen.



Denk ook dat er binnenkort weer veel vragen over dit onderwerp worden gesteld en het best wel frustrerend is dat Tele2 (niet jullie) zo geheimzinnig over doen terwijl de andere 3 grote providers open kaart spelen.
hebben jullie al een terugkoppeling gehad na 3 maanden tijd ? 😉



Helaas niet. Een terugkoppeling op de vraag "waarom hebben we geen 4G roamingovereenkomst met land X" verwacht ik eerlijk gezegd ook niet zo snel 😞



Dit is kennelijk geen informatie die "op verzoek" gedeeld wordt, we moeten dus wachten totdat de knoop wordt doorgehakt hier openlijk over te communiceren.