superslecht bereik, mobiel en 4g

  • 3 August 2020
  • 31 reacties
  • 2614 x bekeken

Ik ben al een tijd klant, onbeperkt bellen en 4G, en was redelijk goed tevreden over de het bereik maar sinds kort heb ik echt super slecht bereik in Hoofddorp. Dat is niet zo fijn voor mn business. Hoe kunnen we dat verhelpen? Is dit bij iemand bekend?En ik wil geen wifi bellen. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

31 reacties

uiteraard pipo, jij hebt ook gelijk, nogmaals bedankt voor je response 😉

Reputatie 7

We bedoelen het allemaal goed op het forum, als klanten kunnen we niet in de systemen kijken. De optie van werkzaamheden was genoemd, maar het is voor ons klanten natuurlijk niet bekend waar en wanneer deze werkzaamheden precies plaatsvinden. Cas kan dit wel en hopelijk is het snel opgelost 🤡

Tuurlijk eric je hebt helemaal gelijk 🤣

Reputatie 7
Badge +12

@Cas van Tele2 @pipodeclown hartelijk dank voor jullie professionele responses. Wel hoop ik dat het hiermee is opgelost natuurlijk.. 

 

@eric lees goed!!

"Er zijn bij jou in de regio werkzaamheden gepland voor problemen met het netwerk.

Problemen met:2G, 3G, 4G"

 

Dat was 1 van de eerste vragen. Heb je het op beperkte schaal of overal. Dat laatste duidt niet op een lokale storing. Het eerste kan een storing of wachten op een upgrade zijn. Dat laatste is dus het geval. Afwachten dus.

@Cas van Tele2 @pipodeclown hartelijk dank voor jullie professionele responses. Wel hoop ik dat het hiermee is opgelost natuurlijk.. 

 

@eric lees goed!!

"Er zijn bij jou in de regio werkzaamheden gepland voor problemen met het netwerk.

Problemen met:2G, 3G, 4G"
Reputatie 6
Badge +2

Hallo @fjdehaas,

Bedankt voor het checken van jouw instellingen en het aanvullen van jouw accountgegevens. Dit is altijd de eerste stap richting een verbetering van jouw verbinding!
Ik ben gelijk op onderzoek uitgegaan wat er nu precies aan de hand is. De technische afdeling heeft mij de volgende update gegeven.

Er zijn bij jou in de regio Hooffddorp werkzaamheden gepland voor problemen met het netwerk.

Geplande start- en einddatum: Tue 01.Sep 22:00  Wed 02.Sep 10:00

Kans op verstoring op bellen en internet door geplande werkzaamheden

Problemen met:2G, 3G, 4G

Nu hoop ik dat daarmee jouw verbinding weer verbeterd wordt. To be continued! Als je vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Reputatie 7
Badge +12

Het forum is geen chatbox. Er zijn maar 2 moderators en die zijn ook wel eens vrij.

Maar nog niemand gehoord of gezien..

Technisch allemaal geen idee maar met bellen heb ik slecht bereik en mn 4g is ook traag. Kortom als dat niet veranderd zal ik mn abbo ergens anders aansluiten ipv tele2 of t-mobile..

zorg dat de gevraagde gegevens zijn ingevuld in je forumprofiel, we hebben meerdere topics gezien waar het door de technische dienst uiteindelijk is opgelost.

Account nummer is al ingevuld 

Reputatie 7

Technisch allemaal geen idee maar met bellen heb ik slecht bereik en mn 4g is ook traag. Kortom als dat niet veranderd zal ik mn abbo ergens anders aansluiten ipv tele2 of t-mobile..

zorg dat de gevraagde gegevens zijn ingevuld in je forumprofiel, we hebben meerdere topics gezien waar het door de technische dienst uiteindelijk is opgelost.

Technisch allemaal geen idee maar met bellen heb ik slecht bereik en mn 4g is ook traag. Kortom als dat niet veranderd zal ik mn abbo ergens anders aansluiten ipv tele2 of t-mobile..

Reputatie 7

Ja met name de 800MHz (band 20) van Tele2 geeft een grote dekking (en wat minder snelheid), het is mogelijk dat die nog niet overal is toegevoegd.

Hey @fjdehaas,
Bedankt voor jouw reacties! Goed dat je ons hier up to date houdt. We hebben een aantal dingen onderzocht. Zoals @pipodeclown aangeeft hebben we uitgesloten dat het aan de simkaart ligt. Het ligt dus ook niet aan de telefoon. Bedankt voor het testen!

Misschien is het een open deur maar heb je de meest recente software op jouw toestel? En je toestel aan- en uitzetten is ook een belangrijke stap. Kan je dat voor mij doen? Op deze manier maakt jouw toestel opnieuw verbinding met het netwerk. In mijn vorige reactie had ik een topic gestuurd met tips voor een betere verbinding. Dit topic vind je hier, het is belangrijk alles goed te controleren. Het is belangrijk dat je deze stappen doorloopt!

Kan je mij laten weten of dit helpt? Ondertussen maak ik een ticket aan voor de technische dienst. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is jouw klantnummer. Vul deze even in in jouw account. Dan kan de technische dienst een meting doen bij jou op locatie en onderzoeken wat er aan de hand is! Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Hoi @Cas van Tele2 de software van al mijn apparaten blijven altijd automatisch up-to-date. Ook ben ik bekend met het aan- en uitzetten en heb ik ook gedaan. Ook heb ik alles van je topic gecontroleerd en alles staat goed. Helaas nog steeds een slecht netwerk op diverse locaties in de Haarlemmermeer. Je bedoeld account van dit forum?? 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @fjdehaas,
Bedankt voor jouw reacties! Goed dat je ons hier up to date houdt. We hebben een aantal dingen onderzocht. Zoals @pipodeclown aangeeft hebben we uitgesloten dat het aan de simkaart ligt. Het ligt dus ook niet aan de telefoon. Bedankt voor het testen!

Misschien is het een open deur maar heb je de meest recente software op jouw toestel? En je toestel aan- en uitzetten is ook een belangrijke stap. Kan je dat voor mij doen? Op deze manier maakt jouw toestel opnieuw verbinding met het netwerk. In mijn vorige reactie had ik een topic gestuurd met tips voor een betere verbinding. Dit topic vind je hier, het is belangrijk alles goed te controleren. Het is belangrijk dat je deze stappen doorloopt!

Kan je mij laten weten of dit helpt? Ondertussen maak ik een ticket aan voor de technische dienst. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is jouw klantnummer. Vul deze even in in jouw account. Dan kan de technische dienst een meting doen bij jou op locatie en onderzoeken wat er aan de hand is! Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +12

Niet elke verandering is voor 100% van de gebruikers ene verbetering. Maar er wordt nog druk gewerkt om alle antenne opstelpunten te voorzien van de oude Tele2 frequentie en de nieuwe 5G frequentie. Dat moet aan het einde van het jaar zijn afgerond.

met een iPhone SE is het bereik iets beter maar ook niet fantastisch, zoals het was… 

 

Reputatie 7

 

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

nee, heb ik net besteld..

Simkaart dus vanochtend binnen gehad en ook uiteraard meteen geactiveerd en gebeld…. HELAAS ook dit is slecht heel slecht. En ik word er best wel verdrietig van!!!

@Cas van Tele2 @pipodeclown heben jullie nog meer suggesties?

Het is goed dat dit nu is uitgesloten. De beste test is nu om de simkaart in een andere telefoon te testen. Dan kunnen daarmee bepalen of het het toestel of de instellingen zijn of het netwerk. Maar als ik het aantal antennes in je woonplaats bekijk, dan kan het eigenlijk niet dat je daar geen dekking hebt.

 

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

nee, heb ik net besteld..

Simkaart dus vanochtend binnen gehad en ook uiteraard meteen geactiveerd en gebeld…. HELAAS ook dit is slecht heel slecht. En ik word er best wel verdrietig van!!!

@Cas van Tele2 @pipodeclown heben jullie nog meer suggesties?

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

nee, heb ik net besteld..

Reputatie 7

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

Hallo @Cas van Tele2 , bedankt voor je navraag. Ik heb nog steeds slecht bereik en ook andere toestellen geprobeerd! Ik zie graag je nieuwe suggesties om mijn probleem ASAP te verhelpen. Alvast bedankt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @fjdehaas,

Heb je inmiddels weer een top verbinding? We horen graag of jouw probleem is opgelost of dat wij jou verder kunnen helpen! :muscle:

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @fjdehaas,

Welkom op de Community! We helpen je meteen verder.
Er kunnen een aantal verschillende redenen zijn dat jouw bereik minder goed is.
Ik zie dat @eric en @pipodeclown al een goede uitleg hebben gegeven, bedankt!
Hebben de tips die zij hebben gegeven geholpen?

We hebben op onze Community een topic geschreven met handige tips.
Check deze hier, het is belangrijk alles goed te controleren.
Als blijkt dat het aan jouw simkaart ligt dan kan je eenvoudig een nieuwe bestellen in jouw Mijn Tele2. Wil je ons op de hoogte houden van jouw bevindingen?

Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Reputatie 7

Een simkaart veroudert in principe niet en hoeft niet op basis van levensduur vervangen te worden. Maar simkaarten worden uit de houder gedrukt en in nieuwe toestellen overgezet en er kan altijd wat aan stuk gaan. Een nieuwe simkaart is in ieder geval een goedkope test om het uit te sluiten.

Overigens praat je hier primair met andere klanten die ervaringen en tips uitwisselen. Tele2 moderators lopen alle topics na en staan ook klaar om te helpen als het nodig is.

Reputatie 7
Badge +12

Dat gebruik van T-Mobile frequenties gaat vanzelf, net alsof je zeg maar je telefoon wel eens in het buitenland gebruikt, maar nu gebruik je een roaming netwerk IN nederland.

Mocht je overal slechte dekking hebben, dan is het aannemelijk dat er iets met jouw sim/toestel is. In de simkaart gebeurt voornamelijk toegangscontrole tot netwerken, de simkaart heeft geen invloed op de hoeveelheid “streepjes” die je ontvangt. Daarom is het beter eerst te beginnen met een ander toestel te gebruiken, een toestel is een high tech ding waar veel aan kapot kan gaan. Mocht dat je conclusie ook worden, dan is er natuurlijk een reparatie mogelijkheid.