Sticky F.A.Q.

[Info] Ik heb een slechte 4G verbinding, wat nu?

  • 17 juli 2020
  • 0 reacties
  • 1446 x bekeken

Reputatie 5
Badge

Zit je net lekker in de trein op Instagram en ineens laden de video’s en foto’s niet meer. Je ziet het gelijk, een slechte internetverbinding is de oorzaak. Het overkomt ons allemaal wel eens. In dit topic ga ik jou helpen om jouw verbinding te herstellen, zodat je snel weer online bent! 

Goede netwerkdekking

De eerste stap die we moeten controlen is het dekkingsgebied. Wij hebben een handige kaart op onze website staan waar je kan zien of je in een gebied bent waar goed bereik is. Misschien ben je net op ene plekje in Nederland waar de dekking niet optimaal is. Kijk hier of je in het dekkingsgebied bent.

 

 

 

Ik heb helemaal geen of een trage internetverbinding. 

Ik snap heel goed dat een goed werkende internetverbinding essentieel is! Ik heb een aantal stappen die we samen gaan doorlopen, zodat we jouw verbinding kunnen herstellen.

  1. De allereerste stap is checken je de laatste software op jouw telefoon geïnstalleerd hebt staan. Dat is nodig om een optimale verbinding te kunnen garanderen.
  2.  De tweede stap is het herstarten van jouw telefoon.  Dit doe je door jouw telefoon volledig uit te schakelen om deze vervolgens weer aan te zetten. Dit helpt vaak met een hoop verbindingsproblemen.

 

Toestelhulp 

Dan kan zijn ook nog zo zijn dat er iets niet goed ingesteld staat in je toestel. Wat je dan nog zou kunnen proberen is onze toestelhulp, deze vind je hier.  

 

Netwerkinstellingen 

Als je op meerdere plekken geen netwerk hebt, raad ik je aan om jouw netwerkinstellingen te resetten. Dit kun je regelen via de instellingen van jouw telefoon onder ‘Algemeen’. Hier zie je de optie: ‘Stel opnieuw in’. Wel een kleine side-note: als je jouw netwerkinstellingen reset, zullen je wachtwoorden van je Wi-Fi netwerken verloren gaan. Je zal dus opnieuw verbinding moeten maken met je Wi-Fi netwerk.  

 

Facturen 

Controleer altijd even of je misschien een betalingsachterstand hebt. Dit kun je checken in jouw MijnTele2 account via de app of de website. Bij achterstallige betalingen kan het zijn dat er een blokkade wordt geplaatst op het gebruik van jouw toestel. Een betaling van de betalingsachterstand heft deze blokkade automatisch weer op. Persoonlijk raden we aan om de betalingen via iDeal af te ronden. Dan wordt de blokkade normaliter binnen één uur verwijderd.  

 

Simswap

Als het qua netwerk en facturen allemaal in orde is, dan kun je vervolgens een Simswap uitvoeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en een andere sim in jouw telefoon. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren:  

 

  • De andere telefoon maakt met jouw simkaart wel verbinding, maar de andere simkaart geeft ook geen netwerkverbinding in jouw telefoon. 
    In dit geval ligt het aan het toestel. Het is dan belangrijk dat jouw telefoon de nieuwste software versie heeft en opnieuw is opgestart. Als de nieuwste software en reset geen effect hebben, dan kun je het toestel het beste ter reparatie aanbieden, zodat de reparatieservice dit verder kan onderzoeken.  

  • De andere telefoon geeft met jouw simkaart ook geen netwerkverbinding, maar jij hebt wel een verbinding op jouw telefoon met de andere simkaart 
    In dit geval ligt het aan de simkaart. Dit kan zijn doordat de simkaart vuil, beschadigd of verouderd is. Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken om te kijken of dit al effect heeft. 
     
    Mocht dit niet helpen, kun je via de website snel en eenvoudig een nieuwe simkaart bestellen. Dit kan hier. We leveren dan een nieuwe simkaart binnen 5 werkdagen bij jou thuis. 

 

Ik ben op een drukke plek en mijn internetverbinding is traag. 

Momenteel zijn wij mega hard bezig het bereik op drukke plaatsen te verbeteren. Het kan soms zo druk zijn op de netwerken dat er automatisch ‘maatregelen’ genomen worden. Wanneer je op drukke plekken bent, kan het bijvoorbeeld zijn dat je teruggaat naar 3G. Dit komt voor wanneer er veel mensen van het netwerk gebruik maken, de verbinding minder stabiel wordt. Ook kan goede isolatie of dikke muren, die van bijvoorbeeld beton gemaakt zijn, de verbinding verstoren. Het signaal kan niet goed door deze muren heen dringen waardoor het signaal minder sterk is. Er gaat echter geen dag voorbij dat wij niet hard werken om ons netwerk te verbeteren zodat je ook op dergelijke plekken een snelle verbinding hebt. 

 

Ik heb een slechte internetverbinding in het buitenland. 

Het is natuurlijk noodzakelijk dat je ook in het buitenland goed bereikbaar bent! In dit topic leggen we jou alles uit over je verbinding in het buitenland.

 

 

 

Heb je vragen hierover of heb je support nodig? Laat dan een reactie achter in dit topic. Dan helpt de Community jou verder! 


0 reacties

Geen reactie

Reageer