beantwoord

nieuwe bundelbooster pas aan te vragen als de oude op is.

  • 28 March 2021
  • 40 reacties
  • 1029 x bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Sorry mijn post was niet helemaal correct. Je kunt na 80% verbruik van de dagbundel een booster aanvragen. Je kunt na 100% verbruik van een booster de volgende booster aanvragen. Het beste is dus om na 6,4GB (80%) verbruik van de dagbundel een booster te bestellen en vervolgens elke keer als de booster op is. Elke keer als de booster op is, val je dan terug op de resterende 1,6GB van je dagbundel en verlies je niet je verbinding met internet. Het is dus sowieso de bedoeling dat je na de dagbundel elke 2GB een nieuwe booster aanvraagt, maar als je dat op tijd doet, dan behoudt je je verbinding.

Vrij zeker dat tele2 (t-mobile nu) dit stilzwijgend heeft gewijzigd in de laatste update (de 8gb+2gb update).

Ik in iedergeval kon altijd bij 80% gebruik van booster (na volledig gebruik dagbundel) een nieuwe booster aanvragen. De laatste maanden (misschien alweer langer dan dat) ging dit vrijwel altijd gepaard met een timeout in de verbinding welke pas op te lossen was d.m.v. aan/uitzetten vliegtuigstand etc (zie forum, veel klachten geweest, volgens support was dit een bug die werd opgelost.).

Ik wil niet weer "zo iemand" zijn maar ik zie een patroon van achteruitgang en problemen sinds de overname door t-mobile (op de verhoging basisbundel van 5+1gb naar 8+2gb na wat super fijn is dus thanks!!!:D)

Voor mij zijn dit de problemen: langzamere dataverbinding (25-40mb ipv rond de 100mb of meer) + aanvullen op booster bij 80% geeft timeout, en nu zelfs dus geen mogelijkheid om booster bij 80% aan te vullen (misschien was die 80% bug helemaal geen bug?), en een limit op sms aanvragen (ook al begrijp ik deze laatste keuze vanuit misbruik oogpunt).

Ik reageer nooit op forums maar ik ben het een beetje zat, dus ik dacht laat ik dit hierbij eens delen toen ik deze post zag die redelijk overeenkomst heeft met mijn problemen.

De tijdelijke workaround van pipo (booster op dag bundel en de dag bundel als buffer gebruiken) werkt in iedergeval voor mij dus dank voor de tip! Hopelijk gaat t-mobile dit niet in een volgende update ook "oplossen" :)

Reputatie 7

Sorry mijn post was niet helemaal correct. Je kunt na 80% verbruik van de dagbundel een booster aanvragen. Je kunt na 100% verbruik van een booster de volgende booster aanvragen. Het beste is dus om na 6,4GB (80%) verbruik van de dagbundel een booster te bestellen en vervolgens elke keer als de booster op is. Elke keer als de booster op is, val je dan terug op de resterende 1,6GB van je dagbundel en verlies je niet je verbinding met internet. Het is dus sowieso de bedoeling dat je na de dagbundel elke 2GB een nieuwe booster aanvraagt, maar als je dat op tijd doet, dan behoudt je je verbinding.

Kan iemand van Tele2 eens reageren? Er zit inmiddels een werkweek tussen 🤨 Ik stel een vraag en wil dus graag een antwoord. Bedankt.

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Maar de booster wordt dan als eerste gebruikt toch? Dan gebruik je na de booster je dagbundel, maar zou je meteen weer moeten kunnen aanvullen, zodat je de dagbundel minimaal gebruikt.

Dat vind ik te ver gaan. Dan ben ik elke 2GB bezig met internet in leven houden. Ik wil weer het systeem van 80% terug.

 

Bedankt voor het meedenken overigens :)

Reputatie 7

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Maar de booster wordt dan als eerste gebruikt toch? Dan gebruik je na de booster je dagbundel, maar zou je meteen weer moeten kunnen aanvullen, zodat je de dagbundel minimaal gebruikt.

Zelfde probleem hier, wordt dit al opgelost? Wel vervelend namelijk als mijn verbinding steeds wegvalt tijdens bijvoorbeeld livestream of videogesprekken. 

Ik gebruik tevens een VPN wat het helemaal onmogelijk maakt om als de data onderbroken wordt bij 100% nog via tele2.nl of app aan te vullen. Sms is dan nog de enigste optie.

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Reputatie 7

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Dat hoop ik ook niet nee ;)

Reputatie 7
Badge +12

Is het 100% criterium toevallig gelijktijdig met de verhoging van de dagbundels en de bundelboosters ingevoerd?

Goede vraag voor de moderator, maar ik denk niet dat die 100% de bedoeling is.

Is het 100% criterium toevallig gelijktijdig met de verhoging van de dagbundels en de bundelboosters ingevoerd?

En die knop werkt niet? En wel als je 100% hebt gebruikt?

 

Bovenste screenshot die ik stuurde is wat ik te zien krijg als ik op die knop druk. Op dit moment zijn er geen beschikbare bundels. Pas na 100% kan ik een nieuwe bundelbooster aanvragen. Verder gebruik ik mijn unlimited abonnement niet als vervanging van de vaste lijn. Ik heb gewoon thuisinternet. Ik zou alsnog volledig in mijn recht staan het daar wel voor te gebruiken. De voorwaarden verbieden slechts commercieel gebruik van het abonnement, bijvoorbeeld voor een server. Dat doe ik allemaal niet. Ik vind echter dat de opgeworpen drempels niet te rijmen zijn met de term unlimited of trek het internet helemaal leeg. Als ik een bundelbooster kan activeren na 80% verbruik, dan is dat voor mij acceptabel. Nu stopt Netflix op mijn telefoon opeens, en dat is gewoon irritant en bepaald geen unlimited experience.

Reputatie 7
Badge +12

En die knop werkt niet? En wel als je 100% hebt gebruikt?

 

Bij 80% verbruik kun je een nieuwe bestellen. De dag FUP is al wel omhoog gegaan naar 8gb en de bundelboosters naar 2gb per stuk. Je zult dus minder bestellingen nodig hebben.

Dat lukt mij dus niet, zie screenshots. Ik was gewend dit na 80% wel te kunnen doen inderdaad. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Bij 80% verbruik kun je een nieuwe bestellen. De dag FUP is al wel omhoog gegaan naar 8gb en de bundelboosters naar 2gb per stuk. Je zult dus minder bestellingen nodig hebben. Maar helemaal onderbroken maken is inderdaad lastig. Het product is ook niet bedoeld als vaste internet lijn vervanging, hoewel je vroeger door een enorme hoeveelheid smsjes van te voren te versturen klanten dat wel zo gebruikte.

Als je dat nodig hebt kun je beter een vaste lijn of het 4g voor thuis product van t-mobile gebruiken.

Reageer