beantwoord

nieuwe bundelbooster pas aan te vragen als de oude op is.

  • 28 March 2021
  • 40 reacties
  • 1028 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb eerder vanmiddag gemerkt dat ik verplicht de huidige bundelbooster moet opmaken voor ik een nieuwe kan activeren. Ik ben hier bijzonder ontevreden mee. Op die manier heb ik telkens een onderbroken data-sessie. Is dit bewust beleid mbt verplicht opmaken? Het is de 2e verslechtering sinds ik op het T-Mobile netwerk ben overgezet. Die sms’jes werkten veel prettiger!

icon

Beste antwoord door balken07 4 April 2021, 14:22

Bekijk origineel bericht

40 reacties

Als je een constante internet stroom nodig hebt voor je smartphone is dit misschien niet het juiste product. Je kunt Unlimited bundelboosters bestellen voor je smartphone, maar als je echt veel data en constant nodig hebt is het FUP beleid van dit product te beperkt voor je. Je bent beter geholpen met een vaste internetlijn waar je dan je smartphone via wifi aan verbind.

Ik heb geen constante stroom nodig. Maar als je Netflix of Youtube gebruikt onderweg dan vliegen de GB’s erdoorheen. Ik voldoe 100% aan het FUP beleid. Er is net neutraliteit en er wordt mij een unlimited dienst verkocht. Zolang ik dus geen commercieel gebruik heb, voldoe ik aan alle voorwaarden. 🙂

Reputatie 7

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

 

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Dit steekt bij mij ook inderdaad.... waarom ontstaat er een bug die er nooit is geweest (zelfs in tijden dat tele2 gebruik maakte van de t-mobile masten) en wordt de bijbehorende functie (booster bij 80% opwaarderen) geaxed als oplossing voor de bug? Ja ik weet verhoging van bundel maar opzich is het goed en normaal dat ook databundels mee gaan met de tijd. Supergoed dat t-mobile hier het voortouw in neemt complimenten. We willen hier geen Amerikaanse praktijken krijgen wat betreft vrij internet gebruik etc (net neutraliteit inderdaad).

En mocht het echt echt niet mogelijk zijn om deze bug op te lossen vanwege een technische reden waar mensen zoals ik geen verstand van hebben geef het dan in iedergeval aan in de update-log met technische details... Er zijn genoeg forumleden bijvoorbeeld die deze informatie dan kunnen vertalen naar normaal Nederlands. Dan krijgt t-mobile van mij alle begrip van de wereld om bepaalde shortcuts te nemen puur om het enigsinds werkend te houden allemaal.

Youtube, is geen 720p meer en netflix idem. Mijn telefoon draait gewoon 1440p (4k render) en zoals volgens tele2 reclames moet dit gewoon kunnen. Hele internet leegtrekken was het geloof ik toch? Maar uiteraard mijn gamepc met steam etc draait netjes op een routertje via kabel.. En wifi voor de laptops! Dus wat betreft FUP zou het moeten kunnen allemaal

Je mag op je telefoon elke resolutie draaien die je wilt, maar bij een hogere resolutie dien je wat vaker boosters te bestellen.

Reputatie 7

Als je je snelheid wilt aankaarten dan kan je het beste even een eigen topic aanmaken en word je daar geholpen. Kijk dan meteen even of je overal “lagere” snelheden ervaart of op specifieke plaatsen. Op bepaalde plaatsen kan het best anders zijn, aangezien de Tele2 antennes zijn uitgezet en niet alle locaties zijn toegevoegd aan het T-Mobile netwerk.

Beste Tele2,

Ik heb eerder vanmiddag gemerkt dat ik verplicht de huidige bundelbooster moet opmaken voor ik een nieuwe kan activeren. Ik ben hier bijzonder ontevreden mee. Op die manier heb ik telkens een onderbroken data-sessie. Is dit bewust beleid mbt verplicht opmaken? Het is de 2e verslechtering sinds ik op het T-Mobile netwerk ben overgezet. Die sms’jes werkten veel prettiger!

Hi, ik heb support bericht het is voor nu definitief:

Ik: Hi, sinds de 8gb update (unlimited) kan ik booster niet meer aanvullen bij 80%, maar alleen bij 100% gebruik van de booster.

Support: Hoi. Vraag je het dan altijd aan via SMS of via Mijn Tele2? Sinds de migratie naar een ander netwerk is dit wel gewijzigd namelijk.

Ik: Altijd via sms, soms via de mijn tele2 omgeving. De app gebruik ik persoonlijk niet. Probleem heb ik sinds de 8+2 aanvul update van kort geleden

Support: Ja dat klopt inderdaad wel. Er zijn wat veranderingen mbt tot Unlimted. Na 80% verbruik van de BundelBooster krijg je deze sms:
Hoi! Je hebt 80% van je BundelBooster verbruikt. We komen bij je terug als-ie op is. We houden contact, Tele2
Vanaf dit moment kan de je namelijk nog géén nieuwe BundelBooster bestellen, dat kan pas wanneer de BundelBooster helemaal verbruikt is.
Wanneer de bestaande BundelBooster helemaal verbruikt is krijgt je deze sms:
Hoi! Je hebt je BundelBooster verbruikt. Nog een gratis BundelBooster activeren? Dat kan in de MijnTele2 App. We houden contact, Tele2

Ik: Precies dit ja, voorheen kon dit wel. Nu wordt de data dus wel steeds onderbroken. Kan lastig zijn met live situaties zoals video calls. Is dit blijvend?

Support: Ja dat kan ik dan ook wel begrijpen. Dit is in principe eerst wel blijvend en is in het leven geroepen om misbruik te voorkomen en om het netwerk te beschermen. Daar kan ik jammer genoeg nu niks aan doen.

Ik: Begrijpelijk om reden van misbruik en dat u daar verder niks aan kan doen. Ik hoop dat er een beter oplossing komt die beide problemen oplost!

Support: Ja dat hoop ik dan inderdaad ook. Kan ik verder nog iets anders voor je doen?

Ik: De vraag is gesteld op community, mag ik uw antwoord daar plaatsen als antwoord op de vraag? Dus dat dit voor nu definitief is

Support: Ja hoor dat kan. Alleen ik ga ervan uit dat mijn collega's dit ook weten. :D

Ik: Oké heel fijn! Dan in iedergeval dank voor het antwoord en dan was dat het :)

Support: Graag gedaan. Ik wens je een fijne dag!

 

Dus dit is (helaas) het antwoord voor nu. Afwachten dus of de mensen bij  t-mobile die dit soort dingen besluiten een betere oplossing kunnen bedenken. In de tussentijd zal je dus op dagen dat je meer data gebruikt dus de dagbundel als buffer moeten gebruiken.

Gr.

Reputatie 7

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Maar de booster wordt dan als eerste gebruikt toch? Dan gebruik je na de booster je dagbundel, maar zou je meteen weer moeten kunnen aanvullen, zodat je de dagbundel minimaal gebruikt.

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Maar de booster wordt dan als eerste gebruikt toch? Dan gebruik je na de booster je dagbundel, maar zou je meteen weer moeten kunnen aanvullen, zodat je de dagbundel minimaal gebruikt.

Dat vind ik te ver gaan. Dan ben ik elke 2GB bezig met internet in leven houden. Ik wil weer het systeem van 80% terug.

 

Bedankt voor het meedenken overigens :)

Kan iemand van Tele2 eens reageren? Er zit inmiddels een werkweek tussen 🤨 Ik stel een vraag en wil dus graag een antwoord. Bedankt.

Reputatie 7

Sorry mijn post was niet helemaal correct. Je kunt na 80% verbruik van de dagbundel een booster aanvragen. Je kunt na 100% verbruik van een booster de volgende booster aanvragen. Het beste is dus om na 6,4GB (80%) verbruik van de dagbundel een booster te bestellen en vervolgens elke keer als de booster op is. Elke keer als de booster op is, val je dan terug op de resterende 1,6GB van je dagbundel en verlies je niet je verbinding met internet. Het is dus sowieso de bedoeling dat je na de dagbundel elke 2GB een nieuwe booster aanvraagt, maar als je dat op tijd doet, dan behoudt je je verbinding.

Sorry mijn post was niet helemaal correct. Je kunt na 80% verbruik van de dagbundel een booster aanvragen. Je kunt na 100% verbruik van een booster de volgende booster aanvragen. Het beste is dus om na 6,4GB (80%) verbruik van de dagbundel een booster te bestellen en vervolgens elke keer als de booster op is. Elke keer als de booster op is, val je dan terug op de resterende 1,6GB van je dagbundel en verlies je niet je verbinding met internet. Het is dus sowieso de bedoeling dat je na de dagbundel elke 2GB een nieuwe booster aanvraagt, maar als je dat op tijd doet, dan behoudt je je verbinding.

Vrij zeker dat tele2 (t-mobile nu) dit stilzwijgend heeft gewijzigd in de laatste update (de 8gb+2gb update).

Ik in iedergeval kon altijd bij 80% gebruik van booster (na volledig gebruik dagbundel) een nieuwe booster aanvragen. De laatste maanden (misschien alweer langer dan dat) ging dit vrijwel altijd gepaard met een timeout in de verbinding welke pas op te lossen was d.m.v. aan/uitzetten vliegtuigstand etc (zie forum, veel klachten geweest, volgens support was dit een bug die werd opgelost.).

Ik wil niet weer "zo iemand" zijn maar ik zie een patroon van achteruitgang en problemen sinds de overname door t-mobile (op de verhoging basisbundel van 5+1gb naar 8+2gb na wat super fijn is dus thanks!!!:D)

Voor mij zijn dit de problemen: langzamere dataverbinding (25-40mb ipv rond de 100mb of meer) + aanvullen op booster bij 80% geeft timeout, en nu zelfs dus geen mogelijkheid om booster bij 80% aan te vullen (misschien was die 80% bug helemaal geen bug?), en een limit op sms aanvragen (ook al begrijp ik deze laatste keuze vanuit misbruik oogpunt).

Ik reageer nooit op forums maar ik ben het een beetje zat, dus ik dacht laat ik dit hierbij eens delen toen ik deze post zag die redelijk overeenkomst heeft met mijn problemen.

De tijdelijke workaround van pipo (booster op dag bundel en de dag bundel als buffer gebruiken) werkt in iedergeval voor mij dus dank voor de tip! Hopelijk gaat t-mobile dit niet in een volgende update ook "oplossen" :)

Reputatie 7

De werking van de boosters is inderdaad gewijzigd, met de migratie naar het T-Mobile platform en nu dus weer. De “bug” met verliezen van de verbinding zou inderdaad opgelost worden en de nieuwe bundels met 8+2 met de nieuwe manier van werken is de oplossing die is geïmplementeerd.

Goed te lezen dat het voor jou werkt!

De werking van de boosters is inderdaad gewijzigd, met de migratie naar het T-Mobile platform en nu dus weer. De “bug” met verliezen van de verbinding zou inderdaad opgelost worden en de nieuwe bundels met 8+2 met de nieuwe manier van werken is de oplossing die is geïmplementeerd.

Goed te lezen dat het voor jou werkt!

Na de migratie naar het netwerk van T-Mobile had ik nog die 80% werkwijze. Het is dus stiekem aangepast gelijktijdig met de nieuw dagbundels en boosters. Jammer dat hier niet eerlijk over bericht is.

Reputatie 7

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Dat verbinding verliezen was een bug en niet zoals het hoort. In de nieuwe situatie moet ik altijd zorgen dat mijn dagbundel niet reeds op is, om te voorkomen dat ik geen internet meer heb als de boosterbundel verbruikt is. Dat is gewoon een achteruitgang, omdat ik in eerste instantie na de migratie naar T-Mobile’s netwerk de boosterbundel al kon vernieuwen na 80% verbruikt te hebben. Het maakte dus niet uit of ik mijn dagbundel al reeds verbruikt had of niet. In de nieuwe situatie is de enige manier om te zorgen voor een constante stream: dagbundel niet opmaken maar constant via boosterbundels data verbruiken.

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Reputatie 7
Badge +12

Als je een constante internet stroom nodig hebt voor je smartphone is dit misschien niet het juiste product. Je kunt Unlimited bundelboosters bestellen voor je smartphone, maar als je echt veel data en constant nodig hebt is het FUP beleid van dit product te beperkt voor je. Je bent beter geholpen met een vaste internetlijn waar je dan je smartphone via wifi aan verbind.

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

 

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Dit steekt bij mij ook inderdaad.... waarom ontstaat er een bug die er nooit is geweest (zelfs in tijden dat tele2 gebruik maakte van de t-mobile masten) en wordt de bijbehorende functie (booster bij 80% opwaarderen) geaxed als oplossing voor de bug? Ja ik weet verhoging van bundel maar opzich is het goed en normaal dat ook databundels mee gaan met de tijd. Supergoed dat t-mobile hier het voortouw in neemt complimenten. We willen hier geen Amerikaanse praktijken krijgen wat betreft vrij internet gebruik etc (net neutraliteit inderdaad).

En mocht het echt echt niet mogelijk zijn om deze bug op te lossen vanwege een technische reden waar mensen zoals ik geen verstand van hebben geef het dan in iedergeval aan in de update-log met technische details... Er zijn genoeg forumleden bijvoorbeeld die deze informatie dan kunnen vertalen naar normaal Nederlands. Dan krijgt t-mobile van mij alle begrip van de wereld om bepaalde shortcuts te nemen puur om het enigsinds werkend te houden allemaal.

Youtube, is geen 720p meer en netflix idem. Mijn telefoon draait gewoon 1440p (4k render) en zoals volgens tele2 reclames moet dit gewoon kunnen. Hele internet leegtrekken was het geloof ik toch? Maar uiteraard mijn gamepc met steam etc draait netjes op een routertje via kabel.. En wifi voor de laptops! Dus wat betreft FUP zou het moeten kunnen allemaal

Reputatie 7

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Dat verbinding verliezen was een bug en niet zoals het hoort. In de nieuwe situatie moet ik altijd zorgen dat mijn dagbundel niet reeds op is, om te voorkomen dat ik geen internet meer heb als de boosterbundel verbruikt is. Dat is gewoon een achteruitgang, omdat ik in eerste instantie na de migratie naar T-Mobile’s netwerk de boosterbundel al kon vernieuwen na 80% verbruikt te hebben. Het maakte dus niet uit of ik mijn dagbundel al reeds verbruikt had of niet. In de nieuwe situatie is de enige manier om te zorgen voor een constante stream: dagbundel niet opmaken maar constant via boosterbundels data verbruiken.

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Waarom is het omslachtiger? Voorheen moest je heel erg opletten dat je op tijd was om je verbinding niet te verliezen, je had 20% (200MB) marge. Nu let je op dat je op 80% van de dagbundel bestelt en steeds na verbruik van de bundel. Ik zie niet waarom het omslachtiger is.

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Dat verbinding verliezen was een bug en niet zoals het hoort. In de nieuwe situatie moet ik altijd zorgen dat mijn dagbundel niet reeds op is, om te voorkomen dat ik geen internet meer heb als de boosterbundel verbruikt is. Dat is gewoon een achteruitgang, omdat ik in eerste instantie na de migratie naar T-Mobile’s netwerk de boosterbundel al kon vernieuwen na 80% verbruikt te hebben. Het maakte dus niet uit of ik mijn dagbundel al reeds verbruikt had of niet. In de nieuwe situatie is de enige manier om te zorgen voor een constante stream: dagbundel niet opmaken maar constant via boosterbundels data verbruiken.

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Waarom is het omslachtiger? Voorheen moest je heel erg opletten dat je op tijd was om je verbinding niet te verliezen, je had 20% (200MB) marge. Nu let je op dat je op 80% van de dagbundel bestelt en steeds na verbruik van de bundel. Ik zie niet waarom het omslachtiger is.

De verbinding stopte altijd al wanneer je door je data heen was. Die bug van recent waar je airplane mode moest aan en uitzetten is niet het referentie scenario. Dat betrof een bug wat door T-mobile en Tele2 ook zo is gecommuniceerd.

Ten tweede: Mijn punt is juist dat die boosterbundel pas te bestellen is NADAT de huidige op is (dus NIET MEER na 80%, zoals voorheen). Als ik dus ook al reeds mijn dagbundel heb verbruikt, zit ik dus steeds even met een onderbroken verbinding. Voorheen kon ik weliswaar met een kleine marge na 80% bestellen, maar dat zorgde er dus voor dat ik GEEN onderbroken verbinding had. In de huidige situatie heb ik dat WEL. Het is dus een achteruitgang en ook omslachtiger, omdat de enige manier om nu een onderbroken verbinding te voorkomen, is te zorgen dat de dagbundel niet al reeds op is.

 

 

Reputatie 7

In de oude situatie (ook zonder “bug”) had je een onderbroken verbinding na 100% verbruik, omdat je bundel op was had je geen dataverbinding meer. Voor een ononderbroken verbinding moest je dus steeds in de gaten houden dat je na 80% een booster bestelde. In de nieuwe situatie moet je ook in de gaten houden dat je tijdig een booster bestelt. Daar zie ik geen verschil.

Voor de dagbundel moest je in de oude situatie tijdig een booster bestellen om je verbinding niet te verliezen. In de nieuwe situatie moet je tijdig een booster bestellen zodat je de rest van je dagbundel als uitloop voor de boosters kunt gebruiken.

Ik zie nog steeds niet waarom dit omslachtiger is. Het enige is dat als je ervoor kiest niet tijdig de dagbundel aan te vullen met een booster, je de rest van de dag na elke booster de verbinding verliest. In de oude situatie moest je echter ook tijdig de dagbundel aanvullen om de verbinding niet te laten onderbreken, dus het lijkt me niet meer werk of zo.

In de oude situatie (ook zonder “bug”) had je een onderbroken verbinding na 100% verbruik, omdat je bundel op was had je geen dataverbinding meer. Voor een ononderbroken verbinding moest je dus steeds in de gaten houden dat je na 80% een booster bestelde. In de nieuwe situatie moet je ook in de gaten houden dat je tijdig een booster bestelt. Daar zie ik geen verschil.

Voor de dagbundel moest je in de oude situatie tijdig een booster bestellen om je verbinding niet te verliezen. In de nieuwe situatie moet je tijdig een booster bestellen zodat je de rest van je dagbundel als uitloop voor de boosters kunt gebruiken.

Ik zie nog steeds niet waarom dit omslachtiger is. Het enige is dat als je ervoor kiest niet tijdig de dagbundel aan te vullen met een booster, je de rest van de dag na elke booster de verbinding verliest. In de oude situatie moest je echter ook tijdig de dagbundel aanvullen om de verbinding niet te laten onderbreken, dus het lijkt me niet meer werk of zo.

Het verschil is dat ik nu een dagbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

Reputatie 7
Badge +12

Je hoeft/kan toen en nu geen dagbundel te bestellen. Die komt automatisch om 00:00. Alleen bundelboosters bestel je. En die zijn nu 2x zo groot, dus het scheelt je de helft van de opwaarderingen.

Je hoeft/kan toen en nu geen dagbundel te bestellen. Die komt automatisch om 00:00.

Oeps ik bedoelde boosterbundel. Voor de rest blijft mijn antwoord zoals ie is. Het is omslachtiger.

De reactie had dus moeten zijn:

Het verschil is dat ik nu een boosterbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

update: en nu druk ik per ongeluk op het antwoord knopje.. 

@pipodeclown @eric ik waardeer de effort in jullie reacties, maar mij valt op dat jullie ook in andere forum posts vrijwel standaard partij kiezen voor Tele2, terwijl jullie geen medewerker zijn. Worden jullie betaald om deze reacties namens Tele2 te geven? Ik vind het namelijk raar dat er nog steeds geen reactie is van een medewerker van Tele2. 
 

@Tele2 de antwoord knop was abusievelijk ingedrukt. Graag dus een reactie alsnog.

In de oude situatie (ook zonder “bug”) had je een onderbroken verbinding na 100% verbruik, omdat je bundel op was had je geen dataverbinding meer. Voor een ononderbroken verbinding moest je dus steeds in de gaten houden dat je na 80% een booster bestelde. In de nieuwe situatie moet je ook in de gaten houden dat je tijdig een booster bestelt. Daar zie ik geen verschil.

Voor de dagbundel moest je in de oude situatie tijdig een booster bestellen om je verbinding niet te verliezen. In de nieuwe situatie moet je tijdig een booster bestellen zodat je de rest van je dagbundel als uitloop voor de boosters kunt gebruiken.

Ik zie nog steeds niet waarom dit omslachtiger is. Het enige is dat als je ervoor kiest niet tijdig de dagbundel aan te vullen met een booster, je de rest van de dag na elke booster de verbinding verliest. In de oude situatie moest je echter ook tijdig de dagbundel aanvullen om de verbinding niet te laten onderbreken, dus het lijkt me niet meer werk of zo.

Het verschil is dat ik nu een dagbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

We zijn veel stappen achteruitgegaan met zn allen (op pakket vergroting na) sinds t-mobile tele2 heeft opgeslokt (de enigste echte concurrent van tmobile want kpn en vodafone zijn nog erger:D)

 

-Geen sms optie meer voor nieuwe klanten

-Geen unlimited sms optie meer voor oude klanten (nu max 6x) vrij zeker dat volledige afschaffing van sms boosten het doel is zodat t-mobile meer controle heeft.

-Geen dubbele aanvullers meer mogelijk om buffer te creëren.

-Geen aanvul mogelijkheid meer bij 500mb gebruik van booster (stap1)

-Geen aanvul mogelijkheid meer bij 80% gebruik booster (stap 2)

-En in mijn geval in iedergeval een gigantische stap naar beneden in data snelheid van 100-200mb naar een beroerde 30-50mb maar wellicht ben ik de enigste met dit probleem 

 

Alle alternatieve opties gegeven hier van buffers creëren etc waren allemaal voorheen ook al mogelijk op die manieren dus daar veranderd niks aan, maar zijn natuurlijk wel welkom en erg gewaardeerd (door mij in iedergeval) dus dank Pipo&Eric!

 

Het is duidelijk dat t-mobile de app only booster + verbindingsSTOP bij boosten als standaard wil? Met als doel groter continu verbruik (en misbruik) te voorkomen dan zeg 10gb per dag. 8gb dag+ 2gb 1x aanvul, daarna wordt het tricky als je niet pipo's methode toepast. Eigenlijk dus: "tele2 limited 10gb dag. Trek het internet een klein beetje leeg, maar niet te veel"

 Zou mij niks verbazen als de laatste optie voor continuïteit in de verbinding atm van de 8gb buffer + aanvul (@ tip van Pipo thanks!) er straks ook uitgaat. Met als gevolg dagbundel eerst opmaken tot 100. Dan booster per stuk tot 100. (Dan heb je nog 8gb per dag daarna gedoe)

En vervolgens dus bijv. 4k film kijken op mobiel een hel wordt.   Klanten stoppen dan vanzelf en, is de tmobile-top happy. Zo hoeven ze minder capaciteit te leveren en dat is winst. Minder torens bouwen minder technici in dienst etc etc.

Nieuwe auto's voor de managers natuurlijk wel. En bonus voor de top voor 'a job well done'. Terwijl support medewerkers snachts wakker liggen van de 1 ster gemiddelde review op o.a. trustpilot en de boze klantenmails krijgen.

Dit zat er al aan te komen sinds overname

Het valt mij mee dat we de 8+2gb hebben gekregen als goedmakertje. (Of wellicht om de negatieve wijzigingen niet teveel te laten opvallen)

Maar er is altijd nog de tmobile thuis optie! Dan kan je wel weer 4k kijken zonder gedoe, maar dan wel voor het dubbele van de prijs van oude tele2! Vooruitgang toch? Voor t-mobile wel voor klanten niet... Monopolie

Jaren bij t-mobile gezeten en problemen. Bij tele2 daarna nooit problemen gehad. En nu beginnen de moeilijkheden weer. 

Dus ookal lijkt het mij sterk dat Eric en Pipo voor t-mobile(tele2) werken (en anders veel sterkte met alle geïrriteerde gebruikers en ik hoop dat jullie goed betaald krijgen:D) sluit ik mij volledig aan bij Balken07 dat ik graag een officele reactie hoor:

 

TELE2 (T-MOBILE) graag een reactie.

Reputatie 7
Badge +12

@pipodeclown @eric ik waardeer de effort in jullie reacties, maar mij valt op dat jullie ook in andere forum posts vrijwel standaard partij kiezen voor Tele2, terwijl jullie geen medewerker zijn. Worden jullie betaald om deze reacties namens Tele2 te geven? Ik vind het namelijk raar dat er nog steeds geen reactie is van een medewerker van Tele2. 
 

@Tele2 de antwoord knop was abusievelijk ingedrukt. Graag dus een reactie alsnog.

Dit is geen chat met de klantenservice, maar een klant helpt klant forum. Er zijn een paar Goldmember die het inderdaad leuk vinden op dit forum actief te zijn. Naast soms een videocall met de moderator zijn er verder geen benefits.

We kunnen met klanten meedenken in workarounds, zoals @pipodeclown al aangaf, maar het product zelf is zoals het is. Als het niet (meer) geschikt is voor je, dan moet je uitkijken naar iets wat beter past.

Reputatie 7

@ricardo10000 onzin, ook nieuwe klanten kunnen de sms functie gebruiken. Er zit nu een cap op het aantal om scripts tegen te gaan (is niet toegestaan). Meerdere boosters als buffer was nooit de bedoeling (maar er was een technisch lek), omdat dan het systeem van boosters eigenlijk geen zin heeft. Een bug die nu verholpen is.

Reageer