beantwoord

Geen sms voor en na bundelbooster

  • 8 January 2021
  • 50 reacties
  • 4024 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik krijg ineens geen sms meer als mijn unlimited-bundel op is, ik moet dus op de gok mijn bundel checken en dan eventueel 1 GB bij boeken, wat dan wel lukt maar ook daarvan krijg ik geen bevestiging per sms.

Als ik naar 1280 een foute sms stuur dan krijg ik wel de melding dat het gelukt is, en bij boosten met 1 GB krijg ik b.v. pas de volgende dag ineens een bevestiging.
Ik ben nu dus blind als het over mijn bundel gaat.
Telefoon is al opnieuw opgestart, sim in een andere telefoon, even op vliegtuigstand en weer gewoon, maar ik krijg geen sms dat het opraakt of dat ik bij gevuld hebt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 January 2021, 20:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Beste Eric,

 

Kan je in ieder geval doen alsof je niet voor Tele2 werkt en klanten helpen klanten i.p.v. klanten helpen Tele2?

Je weet donders goed wat mijn vraag is zoals meestal hier gebeurt maar je antwoord voor Tele2 maar word niet aangesproken als medewerker, erg slim van Tele2, het valt teveel op.

Ik vraag waar mijn sms is gebleven om me te waarschuwen dat mijn bundel bijna op raakt, jouw antwoord richt zich zoals gewoonlijk weer op “oplossingen” i.p.v. ingaan op de echte vraag of met enig EQ willen begrijpen wat er gevraagd word.

Het zelfde verhaal naar Pipo toe, het is een slimme (en in fora bekende) truc om de “vervelende” boodschappen door een “gewoon” lid te laten doen, en de andere vragen door “echt” personeel.
Ik zal een lijstje gaan maken van alle “mis-informatie” die Tele2 geeft waarbij ze alleen maar spreken van onbeperkt, ononderbroken, stream alles leeg enz enz, en jij en Pipo komen met een vaag vraagtekentje waarachter een FUP staat van 5GB met een regelmatig moeizame “onbeperkte” mogelijkheid tot bundelbooster.
Je merkt op dat het alleen voor smartphone is bedoeld, maar persoonlijk hotspot gebruik is gewoon toegestaan binnen de FUP, dus de opmerking “alleen voor smartphones” klopt al niet.

Alle begrip voor beperken van misbruik, maar “klant accounts” gebruiken om veilig  “meer data  gebruikers” weg te bonzjoeren naar andere providers of vaste aansluitingen vind ik wel laf.
Doe dan tenminste af en toe alsof je Tele2 niet altijd duidelijk vind of dat beperkingen eerder en duidelijker mogen worden aan gegeven.

Ik ben denk ik een nette gebruiker, die zeker geen grote langdurige en zware downloads en streams aan heeft staan zoals Tele2 ook noemt als voorbeeld van misbruik.
Het valt wel op dat er aan alle kanten geknabbeld word om het deel dat bovengemiddeld verbruikt stil of weg te krijgen naar een andere of vaste provider.

Onbeperkt maar degene die daar twijfels bij hebben kunnen beter weg gaan.

De manier waarop je antwoord geeft geeft al te denken dat je niet eens iets zegt over de sms waarschuwingen die ineens verdwenen zijn, je bent als “klant” wel erg goed geïnformeerd als je al “weet” dat Tele2 schijnbaar geen sms meer stuurt zodat ononderbroken in ieder geval niet meer geld maar nog wel mee word geadverteerd.

Toevallig heb ik net via Facebook antwoord dat er gestopt is met sms-waarschuwingen waardoor je dus plotseling zonder kan zitten of constant je app moet checken.
Dan begrijp ik dat je niet eens ingaat op het sms verhaal maar direct met “de oplossing” komt.

Ik kom dan met een betere oplossing wat jij en Pipo wel zal bevallen en wat ook uiteindelijk het doel is van jullie beiden, overgaan naar KPN glasvezel(net aangelegd hier) en met een combikorting unlimited 4G van KPN afnemen voor bijna dezelfde prijs maar met SMS waarschuwing en SMS-boostmogelijkheid.

Ik vind het wel bijna een soort van knap dat je met mis-informatie zo klanten aantrekt en het daarna weer uitfiltert als ze er achter komen dat het minder vrij en soepel is al gezegd.
De kleingebruikers blijven vanzelf hangen, de meer-gebruikers(ook de “nette”) vertrekken min of meer gedesillusioneerd vanwege niet nagekomen beloftes.
Al zullen jij en Pipo altijd zwaaien met het FUPje om aan te tonen dat de belofte precies klopt en overduidelijk was en is.

Ik had nog een kleine hoop dat ik mogelijk een oplossing zou krijgen voor het SMS verhaal, maar was helaas al voorbereid op een non-antwoord, gelukkig had ik ook al een uitweg verzonnen om zo kort mogelijk me hier aan te storen, en dat ik en velen ons hieraan storen is ook wel lichtelijk aan bovenstaand verhaal te zien! ;-)

Een goed ononderbroken 2021 gewenst! :-)

Sooo ik snap je! Kapot irritant dit. Echt in alle maten gaat het zoveel achteruit. Ik zit op een camping ZONDER WiFi. Internet op, geen waarschuwings sms’je meer, 9/10 keer als ik opwaardeer via Sms lukt het niet. Gevolg: naar de MC Donalds rijden voor WiFi, en op de app 1 GB activeren. Terug naar de camping met de hoop dat ik optijd zie wanneer mijn data op is anders kan ik hetzelfde rideltje weer uitvoerend. Fijn dat ik lees dat dit probleem niet alleen bij mij is! Net mijn abbo verlengt, ook daar weer problemen mee. Genoeg providers die maar wat graag klanten willen. Tip: kijk 4G netwerk voor thuis van Telfort eens ;) 

Ze hebben de afgelopen week wel een belangrijke storing opgelost. Je moest inderdaad een wifi verbinding hebben voor de app als de bundelbooster op was en je dus geen internet meer had. Via de app zou nu altijd een bundelbooster moeten kunnen bestellen als de eerdere bundel voor 80% op is.


Daar hebben ze dan een flinke periode last van gehad, en als je de klantenservice hierover belt is het jammer maar helaas! Geen uitzicht op wanneer het weer wel kan, en geen oplossing vanuit hun kant. Ellende zeg! En zoals ik bij de “echte” klanten topics verder lees is het niet het enige wat er gruwelijk fout gaat op het moment. 

Hoi @Maaykebusman bij het overzetten naar het nieuwe netwerk heeft Tele2 een fout hersteld. Waarbij klanten nog voordat een bundelbooster op was alweer een volgende kon aanvragen. Ze verkopen abonnementen voor een smartphone. Thetering is niet verboden maar om te voorkomen dat het mobiele netwerk met te veel oneigenlijk gebruik wordt belast is er een Fair Use Policy van 5gb per dag en daarna gratis bundelboosters per stuk. Het werkt net zoals de unlimited abonnementen van alle andere providers. Als je echt zoveel data ononderbroken nodig hebt voor school is dit niet het juiste abonnement. Dan heb je voor je laptop gewoon een vaste aansluiting met wifi nodig.

 

Veel? Zoveel gb per dag gebruik ik niet. Het is vervelend dat dit jaren goed gaat en nu tele2 veranderingen doorbrengt heel veel klanten hier problemen mee hebben. Kijk maar op de forums en op twitter. Daar verzekerde een medewerker mij dat dit gewoon hoort te werken. Naar mijn idee zou tele2 eerst 100% ervoor moeten zorgen dat er geen problemen bij verandering komen, voordat ze deze doorvoeren

Sooo ik snap je! Kapot irritant dit. Echt in alle maten gaat het zoveel achteruit. Ik zit op een camping ZONDER WiFi. Internet op, geen waarschuwings sms’je meer, 9/10 keer als ik opwaardeer via Sms lukt het niet. Gevolg: naar de MC Donalds rijden voor WiFi, en op de app 1 GB activeren. Terug naar de camping met de hoop dat ik optijd zie wanneer mijn data op is anders kan ik hetzelfde rideltje weer uitvoerend. Fijn dat ik lees dat dit probleem niet alleen bij mij is! Net mijn abbo verlengt, ook daar weer problemen mee. Genoeg providers die maar wat graag klanten willen. Tip: kijk 4G netwerk voor thuis van Telfort eens ;) 

Ja mega irritant ! Bedankt voor se tip maar zit nog aan een abbonement vast. 
wat vervelend dat je helemaal op die manier je bundel moest activeren… hopelijk is het snel opgelosr 

Eerst krijg ik via Facebook te horen dat er helemaal geen sms meer verstuurd word, daarna verbeteren ze zichzelf dat er wel bij 80% en 100% een sms word verstuurd.

Weer een ander via Tele2 Facebook, zegt dat eerst mijn hele bundel op moet zijn voordat ik een extra GB kan aanvragen, ze maken het wel erg verwarrend.

Op de website lijkt het heel duidelijk te staan, alleen als het dan niet werkt zoals op hun website staat dan word het verschillend uitgelegd, of gezegd dat ik “inderdaad” niet meer meerdere GB achter elkaar kan aanvragen, terwijl dit totaal niet mijn vraag of klacht is.

Nog een keer,….

-Ik krijg regelmatig geen sms dat ik op 80 of 100% zit, ik moet dan op goed geluk dat app raadplegen, als die het dan wel doet.
-Als er dan wel een extra GB is toe te voegen, (door een sms of op goed geluk) is direct na het toevoegen mijn internet verbroken, en moet ik de “vliegtuigstand” truc moet toepassen, en dit bij elke extra GB die ik aanvraag.

Met natuurlijk het grote risico dat er weer word gezegd dat als ik ononderbroken internet wil ik maar een vaste verbinding moet gebruiken.
Maar wat er nu op de website staat krijg ik niet, en de vliegtuig-truc is al maanden bekend dus zou je denken dat dit nu ook wel opgelost is.
Ik hoop dus op een oplossing van Tele2, of gewoon een 100% eenduidig antwoord wat ik nu wel en niet kan verwachten.

Uit frustratie heb ik de Tele2 website nog eens door gespit, en wellicht dat er nog meer gevonden kan worden, maar onderstaande heb ik wel ervaren totdat Tele2 op het systeem van T-mobile kwam en er niet alleen de "fouten” uit werden gehaald maar ook flink wat drempels opgeworpen die onderstaande kreten eigenlijk heel ongeloofwaardig maken en zeer klantonvriendelijk.

-Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken.

-Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, 
 hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster van 1GB aan kunt vragen. 
 Je ontvangt de SMS als je nog 500MB over hebt. Hiermee voorkomen we misbruik, 
 zodat jij de best mogelijke internet verbinding houdt!

-Of je nou op het strand chillt of in de trein zit: jij kijkt jouw series in de beste kwaliteit. Zónder gehaper.

-Trek dat internet he-le-maal leeg en stream er unlimited op los tot je erbij neervalt! 

-Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg.

-Gebruik je met Sim Only onbeperkt internet en gebruik je meer dan 5GB op één dag? 
 Dan kun je gratis en zo vaak je maar wilt een extra databundel van 1GB nemen. 
 Zo voorkomen we misbruik en heb je écht met Sim Only onbeperkt internet. Je kunt dan zonder zorgen verder surfen!

- Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
 Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB. 
 Zo heb je echt onbeperkt data.

-Trek 't internet helemaal leeg

-Unlimited Data. Daarmee kan je zelfs met een Sim Only onbeperkt het internet leegtrekken. Omdat het kan.

-download je moeiteloos je favoriete liedjes en bekijk je filmpjes zonder haperen.

-Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt.

-vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2.

-Wil je die ene belangrijke wedstrijd volgen in het park, onderweg die spannende serie afkijken, 
 of heb je een lange autorit met de kinderen voor de boeg?
 Ook jij hebt weleens meer data nodig dan je bundel in zich heeft. Slurp met Unlimited Data het hele internet leeg!

-Met Tele2 Unlimited trek jij het internet he-le-maal leeg. Zo stream je series tot je een ons weegt en game je online tot je erbij neervalt.

-Wanneer je nog 500MB over hebt, sms’en we je dat je bundel bijna op is.

-Met Unlimited Data kun je dus écht zoveel internetten als je maar wilt.

-Lukt het niet om via MijnTele2 de extra internetbundel aan te vragen? Dan kun je dit ook per SMS aanvragen. 
 Je stuurt de SMS naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de SMS met dezelfde mededeling.

-Streamen tot je een ons weegt (dan ben ik wel even bezig! ;-) )

 

Maar als iemand volgens een van deze zinnetjes wilt internetten kan die “beter een vaste verbinding nemen”

Om die reden zie ik Eric en Pipo ook als personeel van Tele2 die onder het mom “ik ben ook maar een klant die wil helpen” eigenlijk de veel en meer-gebruikers weg poetsen om zoveel mogelijk klanten over te houden die niet of zelden boven 5GB uitkomen.

 

Reputatie 7

Er zijn werkzaamheden 

 

Toch vermoed ik dat de eerste keer 1GB aanvragen goed gaat, omdat dit kan vanaf 80% verbruik van de initiële dagbundel van 5GB en dan heb je dus 1GB ‘de tijd’ (tussen 4GB en 5GB) om aan te vullen. Bij de tweede keer aanvragen heb je bij 80% van de 1GB bundel slechts 200MB ‘de tijd’ om aan te vullen. Ik vermoed dat je dan feitelijk al op 100% verbruik van de eerste 1GB bundel zit en je verbinding verbroken wordt.

Reputatie 7
Badge +12

Gebruik even de nieuwe Tele2 app. Dan zie je de status en in de app kun je ook als het internet op is weer een nieuwe bundel bestellen.

Dat kan hoor, ik ben ben niet actief op het Voda of KPN forum :)

Maar vast wel gelijksoortig, het is een mooie en bekende truc om als "klant” of  “gast” te zorgen dat “lastpakken” zo geïrriteerd raken maar dat niet aan het bedrijf kunnen wijten dat ze maar vertrekken.
Zo kan je wegkomen met het feit dat als iemand je aan een belofte of toezegging wilt houden je dit zo beantwoord dat mensen maar liever vertrekken.
Het “echte” personeel doet een beetje de makkelijke zaken.

 Helaas geloof ik ook nog dat de persoon het nog een soort van leuk vind, ik stel me gerust dat die afrekening wel op een andere manier zal komen, of wellicht al gekomen is en dat dit gedrag nodig is om te overleven.

En Cas van Tele2 maar overal antwoorden,…..

1 keer trek je de conclusie,…… ;-)

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 


PS @Cas van Tele2. Laat ons even weten wat hier aan gedaan wordt.

Reputatie 7
Badge +12

Tja, als medeklant kan ik natuurlijk niet jouw sms probleem oplossen, maar als je al via Facebook hebt gehoord dat het zo ie zo niet meer werkt, dan is het inderdaad een goed idee om dat hier ook te melden. Forumleden helpen elkaar met dit soort informatie. Dat was ook waarom ik je naar de app verwees. De echte oplossing moet van Tele2 komen, moderators zijn hier spaarzaam aanwezig. De directe klantenservice is er alleen telefonisch. Heb je daar al een ticket laten aanmaken? Alleen dan gaat men echt voor jouw specifieke klantcase kijken.

Reputatie 7

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Dat adviseren we niet vanaf 6GB, maar wel als klanten hun telefoon gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding, bijvoorbeeld om de hele dag video te vergaderen op de laptop of urenlang Netflix te kijken op de tv. We zien dat veelvuldig op het forum.

Je kunt ook na de eerste booster de volgende aanvragen als de eerste 80% op is. Ik begrijp inmiddels dat de sms al op 500MB gestuurd wordt, dus met een script een booster via sms aanvragen werkt dan niet meer. Als het bij jou niet werkt, maak dan even een eigen topic aan want het gebruik van elke klant is anders.

Klas op een ander forum dat er afgelopen vrijdag en zaterdag mogelijk vertraging was met de sms berichten. Gebruikers geven tevens aan dat het inmiddels weer goed werkt. Een aanvullende bundel is na 80% verbruik van de huidige bundel te bestellen via sms of de app.

Laat me niet lachen, volgens mij hebben jullie zelf niet eens een abbo bij tele2 of je gebruik het niet onderweg. Want het werkt nog steeds niet en het word alleen maar erger gemaakt! 

Ok, in dat geval stuurt Tele2 te laat de sms want bij T-mobile heb ik alle tijd om bij 80% van de extra GB nog een nieuwe aan te vragen.

Als ik vanaf de tweede extra GB direct wanneer het kan een nieuwe GB aanvraag dan word de verbinding direct verbroken, als ik nog 10 min wacht dan loopt mijn verbinding gewoon door en als ik dan een extra GB aanvraag dan word de verbinding pas verbroken.
200 MB met Amazon prime chromecast op 0,7 GB per uur is ongeveer 17 minuten dus dit gaat helaas niet op.
Omdat ik gerust na de 80% van de booster 10 min kan wachten is dit al een teken dat ik wel op tijd de sms krijg, maar dat het puur het boosten is wat de verbinding verbreekt.
Daarnaast is het dus ook zo dat ik na een verbroken verbinding uren kan wachten en nog steeds geen verbinding hebt, dus dan is het vliegtuig weer nodig.
Na heel veel uren (in ieder geval meer dan 4 uur) lijkt de verbinding zich weer te herstellen zonder het vliegtuig.

Wat ik vooral niet snap is waarom de functie sms Nog 1gb verwijderd is.

ik gebruik als student het tele2 netwerk als hotspot om gewoon mijn schoolwerk etc op de laptop te doen. Wanneer het op was kon ik snel even 3 keer smsen om de rest van de dag weer internet te hebben. 
nu moet ik telkens wanneer ik 80% van mijn data gebruikt heb in de app 1gb aanvragen en dat duurt ook niet altijd even snel, waardoor het internet opgaat en mijn internet wegvalt.…

snap niet waarom handige functies als deze worden verwijderd 🙄

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Maaykebusman bij het overzetten naar het nieuwe netwerk heeft Tele2 een fout hersteld. Waarbij klanten nog voordat een bundelbooster op was alweer een volgende kon aanvragen. Ze verkopen abonnementen voor een smartphone. Thetering is niet verboden maar om te voorkomen dat het mobiele netwerk met te veel oneigenlijk gebruik wordt belast is er een Fair Use Policy van 5gb per dag en daarna gratis bundelboosters per stuk. Het werkt net zoals de unlimited abonnementen van alle andere providers. Als je echt zoveel data ononderbroken nodig hebt voor school is dit niet het juiste abonnement. Dan heb je voor je laptop gewoon een vaste aansluiting met wifi nodig.

 

Reputatie 7

Mogelijk herstelt de verbinding sowieso 1x per dag wanneer de nieuwe dag bundel wordt toegekend, maar dat is slechts een gedachte. Welke tekst stuur je exact (met/zonder spaties)? Heb je een screenshot met een 1e succesvolle aanvulling en daarna de aanvulling die mis gaat? Dat maakt het voor Tele2 heel precies waar men naar moet zoeken.

Verder zie ik dat je je eigen reactie als antwoord op je eigen vraag hebt aangemerkt, betekent dit dat het is opgelost en het topic gesloten kan worden?

Reputatie 7
Badge +12

Ze hebben de afgelopen week wel een belangrijke storing opgelost. Je moest inderdaad een wifi verbinding hebben voor de app als de bundelbooster op was en je dus geen internet meer had. Via de app zou nu altijd een bundelbooster moeten kunnen bestellen als de eerdere bundel voor 80% op is.

Reputatie 7
Badge +12

Het overzetten van klanten naar het nieuwe netwerk hebben ze het afgelopen half jaar constant gedaan. Dat doen ze in clusters omdat het over heel veel klanten gaat. Er zijn bij elke batch wel wat meldingen over sims of sms en elke fout is er 1 teveel, maar het percentage op het totaal lijkt heel klein.

Hopelijk kan de klantenservice je snel voorzien van een oplossing.

Het laatste betekent dat ik niet wil dat er ongevraagd door een ander het “beste” antwoord word gekozen, dit heb ik al een paar keer mee gemaakt helaas.
Het beste antwoord zou uitleg of liever oplossing zijn van de verbroken verbinding als ik voor een tweede keer een extra GB aanvraag, zonder dat ik het vliegtuig in en uit moet, maar als ik eerlijk ben is dit vertrouwen daarop erg ver te zoeken.
Nog steeds niemand van Tele2 die in wilt loggen op een personeels-account, ik kan even kijken of al het personeel al weken niet is ingelogd, maar ik denk van niet! ;-)

Ik gebruik voornamelijk de app, dus dus weinig fout te doen denk ik.
Bij een eventuele tweede extra GB krijg ik ook netjes een sms met gefeliciteerd met je GB en dan verbinding direct weg.
De aanvulling gaat dus prima, geen screenshots van fouten, alleen elke keer verbinding verbroken.

Ik kan nu ook gaan kijken of precies hetzelfde gebeurt met alles SMS-en, maar de app was nu juist zo handig en daar word ook elke keer op aangestuurd.

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Dat adviseren we niet vanaf 6GB, maar wel als klanten hun telefoon gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding, bijvoorbeeld om de hele dag video te vergaderen op de laptop of urenlang Netflix te kijken op de tv. We zien dat veelvuldig op het forum.

Je kunt ook na de eerste booster de volgende aanvragen als de eerste 80% op is. Ik begrijp inmiddels dat de sms al op 500MB gestuurd wordt, dus met een script een booster via sms aanvragen werkt dan niet meer. Als het bij jou niet werkt, maak dan even een eigen topic aan want het gebruik van elke klant is anders.

Hier wordt aangeraden dat ze iets anders moet zoeken zonder dat ze haar internet gebruikt als vaste verbinding.

Ik snap niet wat je bedoelt met de tweede alinea. Het werkt voor mij wel om die booster opnieuw op te waarderen, maar het gaat me vooral over het verhaal naar de buitenkant.

Als we nu weten dat ook bij langzaam verbruik (dus niet de 100% grens) de verbinding verbreekt, mogelijk door het sms proces, dan weten we al meer. Ervaar je hetzelfde als je in dezelfde situatie via de app een bundel aanvraagt?

En ja, het is heel vervelend, wij proberen de feiten helder te krijgen en geven als klanten slechts informatie.

Het wordt inderdaad wel tijd dat @Cas van Tele2 zich in dit topic mengt.

 

Cas reageert snel en op alles als het maar niet over dataverbruik en boosters gaat? Toeval?

Eerst krijg ik via Facebook te horen dat er helemaal geen sms meer verstuurd word, daarna verbeteren ze zichzelf dat er wel bij 80% en 100% een sms word verstuurd.

Weer een ander via Tele2 Facebook, zegt dat eerst mijn hele bundel op moet zijn voordat ik een extra GB kan aanvragen, ze maken het wel erg verwarrend.

Op de website lijkt het heel duidelijk te staan, alleen als het dan niet werkt zoals op hun website staat dan word het verschillend uitgelegd, of gezegd dat ik “inderdaad” niet meer meerdere GB achter elkaar kan aanvragen, terwijl dit totaal niet mijn vraag of klacht is.

Nog een keer,….

-Ik krijg regelmatig geen sms dat ik op 80 of 100% zit, ik moet dan op goed geluk dat app raadplegen, als die het dan wel doet.
-Als er dan wel een extra GB is toe te voegen, (door een sms of op goed geluk) is direct na het toevoegen mijn internet verbroken, en moet ik de “vliegtuigstand” truc moet toepassen, en dit bij elke extra GB die ik aanvraag.

Met natuurlijk het grote risico dat er weer word gezegd dat als ik ononderbroken internet wil ik maar een vaste verbinding moet gebruiken.
Maar wat er nu op de website staat krijg ik niet, en de vliegtuig-truc is al maanden bekend dus zou je denken dat dit nu ook wel opgelost is.
Ik hoop dus op een oplossing van Tele2, of gewoon een 100% eenduidig antwoord wat ik nu wel en niet kan verwachten.

Uit frustratie heb ik de Tele2 website nog eens door gespit, en wellicht dat er nog meer gevonden kan worden, maar onderstaande heb ik wel ervaren totdat Tele2 op het systeem van T-mobile kwam en er niet alleen de "fouten” uit werden gehaald maar ook flink wat drempels opgeworpen die onderstaande kreten eigenlijk heel ongeloofwaardig maken en zeer klantonvriendelijk.

-Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken.

-Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, 
 hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster van 1GB aan kunt vragen. 
 Je ontvangt de SMS als je nog 500MB over hebt. Hiermee voorkomen we misbruik, 
 zodat jij de best mogelijke internet verbinding houdt!

-Of je nou op het strand chillt of in de trein zit: jij kijkt jouw series in de beste kwaliteit. Zónder gehaper.

-Trek dat internet he-le-maal leeg en stream er unlimited op los tot je erbij neervalt! 

-Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg.

-Gebruik je met Sim Only onbeperkt internet en gebruik je meer dan 5GB op één dag? 
 Dan kun je gratis en zo vaak je maar wilt een extra databundel van 1GB nemen. 
 Zo voorkomen we misbruik en heb je écht met Sim Only onbeperkt internet. Je kunt dan zonder zorgen verder surfen!

- Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
 Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB. 
 Zo heb je echt onbeperkt data.

-Trek 't internet helemaal leeg

-Unlimited Data. Daarmee kan je zelfs met een Sim Only onbeperkt het internet leegtrekken. Omdat het kan.

-download je moeiteloos je favoriete liedjes en bekijk je filmpjes zonder haperen.

-Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt.

-vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2.

-Wil je die ene belangrijke wedstrijd volgen in het park, onderweg die spannende serie afkijken, 
 of heb je een lange autorit met de kinderen voor de boeg?
 Ook jij hebt weleens meer data nodig dan je bundel in zich heeft. Slurp met Unlimited Data het hele internet leeg!

-Met Tele2 Unlimited trek jij het internet he-le-maal leeg. Zo stream je series tot je een ons weegt en game je online tot je erbij neervalt.

-Wanneer je nog 500MB over hebt, sms’en we je dat je bundel bijna op is.

-Met Unlimited Data kun je dus écht zoveel internetten als je maar wilt.

-Lukt het niet om via MijnTele2 de extra internetbundel aan te vragen? Dan kun je dit ook per SMS aanvragen. 
 Je stuurt de SMS naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de SMS met dezelfde mededeling.

-Streamen tot je een ons weegt (dan ben ik wel even bezig! ;-) )

 

Maar als iemand volgens een van deze zinnetjes wilt internetten kan die “beter een vaste verbinding nemen”

Om die reden zie ik Eric en Pipo ook als personeel van Tele2 die onder het mom “ik ben ook maar een klant die wil helpen” eigenlijk de veel en meer-gebruikers weg poetsen om zoveel mogelijk klanten over te houden die niet of zelden boven 5GB uitkomen.

 

Dit dus! 

Reputatie 7

Klas op een ander forum dat er afgelopen vrijdag en zaterdag mogelijk vertraging was met de sms berichten. Gebruikers geven tevens aan dat het inmiddels weer goed werkt. Een aanvullende bundel is na 80% verbruik van de huidige bundel te bestellen via sms of de app.