Ik heb precies hetzelfde probleem. De verbinding wordt direct gestopt wanneer ik een SMS stuur voor een bundelbooster, nadat ik een melding krijg van 80% verbruik. Wanneer ik niets stuur is er niks aan de hand. Het stopt altijd direct na de melding dat de activatie succesvol was. Eerder had ik hier geen last van.
Hoe komt het dat ik nu zelfs geen antwoord krijg van een Tele2 medewerker?
Ik heb een duidelijk vraag/klacht neer gelegd dacht ik, dat ik vreselijk heb uitgeweid komt vooral doordat er niet direct op in gegaan word.
Als ik een extra GB aanvraag word direct de hele verbinding verbroken, ik moet dan vliegtuig aan/uit zetten om weer verbinding te hebben.
Een noodoplossing die al maanden terug werd geopperd en schijnbaar nog niet is opgelost of bewust word aangehouden?
Wanneer ik het via Facebook probeer word er gezegd dat ze niet in het nieuwe systeem kunnen.
Beste goldmembers,
Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.
Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?
Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:
Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt?
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB. Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.
Dat adviseren we niet vanaf 6GB, maar wel als klanten hun telefoon gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding, bijvoorbeeld om de hele dag video te vergaderen op de laptop of urenlang Netflix te kijken op de tv. We zien dat veelvuldig op het forum.
Je kunt ook na de eerste booster de volgende aanvragen als de eerste 80% op is. Ik begrijp inmiddels dat de sms al op 500MB gestuurd wordt, dus met een script een booster via sms aanvragen werkt dan niet meer. Als het bij jou niet werkt, maak dan even een eigen topic aan want het gebruik van elke klant is anders.
Hier wordt aangeraden dat ze iets anders moet zoeken zonder dat ze haar internet gebruikt als vaste verbinding.
Ik snap niet wat je bedoelt met de tweede alinea. Het werkt voor mij wel om die booster opnieuw op te waarderen, maar het gaat me vooral over het verhaal naar de buitenkant.
Er reageerden meerdere klanten in het topic waar je naar verwijst, dus weet niet welke post je bedoelt. Ik zie in dat topic gebruikers die op de camping uren video proberen te kijken of thuis urenlang op de laptop internet via mobiel gebruiken (in plaats van vast internet).
Ik heb precies hetzelfde probleem. De verbinding wordt direct gestopt wanneer ik een SMS stuur voor een bundelbooster, nadat ik een melding krijg van 80% verbruik. Wanneer ik niets stuur is er niks aan de hand. Het stopt altijd direct na de melding dat de activatie succesvol was. Eerder had ik hier geen last van.
En als je via de app opwaardeert?
Bij 100% verbruik van de bundel ben je inderdaad je verbinding kwijt, behalve de verbinding in de app om een booster aan te vragen. Vanaf 80% kan je aanvullen via app of sms zonder dat de verbinding verbroken wordt bij 100%. Wat zou kunnen is dat als jij heel snel data verbruikt, de tijd tussen 80% en 100% (bij een booster dus “maar” 200MB) heel kort is. De 100% wordt dan heel snel bereikt na de 80% grens gepasseerd te zijn. Je bent dan eigenlijk altijd te laat om een booster aan te vragen voordat je op 100% zit en dan wordt dus de verbinding verbroken. Zou je kunnen testen of het allemaal werkt bij een lage snelheid van verbruik (zodat er meer tijd is om tijdig een booster te bestellen), dan weten we of deze theorie klopt.
En lukt het met een sms wel?
Ik heb hier ook veel last van. Ik heb meestal genoeg aan de 6GB maar vind wel dat ik op zondag een paar voetbalwedstrijden kan kijken zonder een onderbroken verbinding. Heb niet voor niets een 'trek het internet helemaal leeg' abonnement.
Gelukkig loopt mijn abonnement volgende maand af.
Eric en Pipo hoeven niet te reageren, heb de woorden misbruik, FUP en vaste verbinding nu wel genoeg gelezen.
Ook wel jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad van een “echte” Tele2 medewerker, misschien dat Eric/Pipo even kunnen inloggen als officieel personeel? ;-)
Ik had nu weer contact met Tele2 via Facebook, maar omdat ik al in het nieuwe systeem zit (T-mobile) kunnen zij daar niet meer bij! (hoe handig!)
Ik moet nu bellen naar 020 - 75 444 44 of 1200 als ik geholpen wil worden, met mijn werk kan dit vaak niet makkelijk, maar ook vreemd dat dit niet gewoon via de helpdesk kan.
Hebben ze liever niets op schrift, willen ze kunnen ontkennen wat telefonisch gezegd wordt?
Ik zou bijna Facebooken naar T-mobile, want het is hun systeem maar zeker en vast zullen zij me naar Tele2 sturen die me weer doorsturen omdat ze niet in het systeem kunnen waarin ik nu zit.
Wanneer ze dit wel gaan kunnen? “en wanneer ik kan gaan werken met het nieuwe systeem daar ga ik geen uitspraak over doen” en natuurlijk een heel fijne dag (met onderbroken internet)
Snappen doe ik het denk ik wel, als je als v.b. een capaciteit hebt voor 100 mensen, maar je hebt er 110 dan ben je het liefst 10 “moeilijke” (ik noem het liever mondig) kwijt, dat scheelt gelijk een berg werk.
Waarom zou je een stapje harder doen als je het makkelijker kan verdienen aan mensen die af en toe “onbeperkt” hun email checken?
Dus binnenhalen met veel beloftes en toezeggingen, en daarna filtert het zichzelf als de “meer eisers” niet tevreden zijn, van integriteit is nog nooit iemand rijk geworden! ;-)
Mijn hart gaat uit naar het personeel die het uit moeten voeren maar wel degelijk weten dat het niet klopt, maar de huur moet ook betaald worden, en je unlimited abbo! ;-)
Alle unlimited abonnementen op de markt hebben een 5gb per dag ononderbroken maximum. Daarna via een app of sms extra 1gb bundels bijbestellen.
Gelukkig loopt je abonnement volgende maand af, dan kun je op zoek naar een beter passend product.
Maar dat weet ik al, ik ben zeker niet altijd aan het streamen wanneer dit gebeurt, het is zelfs zo dat na nog geen minuut in mijn app netjes de extra GB er bij zit, maar nog steeds geen verbinding.
Als ik b.v. Amazon Prime kijk wat ik heb ingesteld op max 0,7 GB per uur is 200 mb meer dan genoeg om om tijd te boosten, ook Netflix staat op minimaal.
Het is sowieso geen doen om 4k te gaan streamen want dan word je gek van elke keer 1 GB.
Dit is dan ook niet ons gebruik.
We hebben ook een T-mobile unlimited, en daar werkt het naadloos, natuurlijk mag ik niet denken dat we dan beter met dit nummer ook maar over kunnen stappen naar T-mobile, dat zal vast niet hun bedoeling zijn.
In het kader van al de complotten tegenwoordig wil ik voorzichtig opmerken dat als ik weinig data afneem of het een aantal dagen doe met T-mobile unlimited en niet met Tele2, dan lijkt de extra GB bij Tele2 ineens wel direct door te stromen.
Als ik dan een aantal dagen dit doe met Tele2, dan lijkt het ineens weer onderbroken te worden bij elke extra GB.
Als ik niet zo goedgelovig was zou ik toch bijna denken dat er iets ingebouwd is dat als er meerdere dagen een onzichtbare grens is bereikt er dan een knopje omgaat dat een extra GB zorgt voor onderbreking.
Een soort van tik op de vingers zonder dat dit toe wordt gegeven natuurlijk, maar zoals gezegd ben ik daar veel te goedgelovig voor! ;-)
Heeft geeft dus een vervelend gevoel dat een unlimited abbo wat altijd soepel liep en soms inderdaad iets teveel vrijheid had nu na overname door T-mobile niet alleen officieel geknepen word door strengere of betere toegepaste regels, maar ook “ineens” vaker “storing” geeft wat eigenlijk altijd resulteert in minder of moeilijker data-gebruik.
Het geeft dan toch te denken als je de hele lijst eerder in dit bericht ziet met alle supervoordelen van unlimited.
Na 100% verbruikt te hebben en een extra besteld te hebben, wordt de verbinding inderdaad niet automatisch weer geactiveerd. De truc even vliegtuigstand aanzetten en uitzetten zorgt er dan voor dat de telefoon opnieuw verbinding maakt met het netwerk.
Als het T-Mobile unlimited je beter bevalt kun je toch aan het einde van het tele2 contract gewoon overstappen. T-Mobile noemt zichzelf niet voor niets de Unlimiteds:-).
Eric
Het zou fijn zijn als je als helpende hand de juiste informatie verschaft.
Bij Kpn wordt de verbinding niet verbroken maar wordt de snelheid verlaagd.
Bovendien hebben zij een SMS functie die wel werkt waardoor je wel op tijd je bundel aangevuld hebt.
Met verlaagde snelheid kun je geen ononderbroken voetbal kijken. Maar daarom is het goed om te kijken naar de behoefte en wat de markt biedt!
Je hoeft iig niet je telefoon eerst op vliegtuigstand te zetten om weer verbinding te krijgen. Ook gaat een SMS veel sneller dan het geklooi met de app van Tele 2.
Komt goed!
Nee,….Tele2 bevalt me prima, ik ben er als de kippen bij om bij 80% er een GB bij te kopen en direct daarna verbreekt de verbinding.
Als ik nog even wacht na de 80% SMS dan verbreekt de verbinding niet, pas wanneer ik de extra GB er bij vraag dan verbreekt de verbinding direct.
Pipo komt met de vliegtuigtruc die al maanden bekend is en “schijnbaar” nog steeds nodig is,
Eric zegt “dan ga je toch lekker naar T-mobile als dat beter bevalt”
De opmerking: “Goh wat vervelend, dit is niet de bedoeling van de extra GB, ik hoop dat iemand van Tele2 je snel kan helpen hiermee” mis ik wel een beetje hier! ;-)
Ook de hele lijst van “beloftes” die ik hierboven had opgesomd zijn door de 2 behulpzame heren waarschijnlijk niet opgemerkt.
Die grote opsomming klopt namelijk niet met de “storing” die ik ervaar, en blijkbaar ben ik te veeleisend.
Zo overduidelijk allemaal,…..en nog steeds geen officieel antwoord van een Tele2 medewerker hier op het forum.
En via Facebook kunnen ze van Tele2 niet in het “nieuwe systeem”
Ik val elke keer in herhaling (en jullie ook) het is lokken met heel veel leuke dingen en dan het niet nakomen als je er ook gebruik van wilt maken. (en niet eens overdadig)
En hoe toevallig is het de meneer Eric ook actief is op het T-mobile forum, is dat om ze daar naar KPN te jagen? ;-)
Als we nu weten dat ook bij langzaam verbruik (dus niet de 100% grens) de verbinding verbreekt, mogelijk door het sms proces, dan weten we al meer. Ervaar je hetzelfde als je in dezelfde situatie via de app een bundel aanvraagt?
En ja, het is heel vervelend, wij proberen de feiten helder te krijgen en geven als klanten slechts informatie.
Het wordt inderdaad wel tijd dat @Cas van Tele2 zich in dit topic mengt.
En lukt het met een sms wel?
Precies hetzelfde, het lijkt toch steeds meer op een bewuste "storing" en CAS is te bang om te reageren?
Alle unlimited abonnementen op de markt hebben een 5gb per dag ononderbroken maximum. .
Alles daarna mag bewust onderbroken worden?
En waar staat dat je 5GB ononderbroken hebt?
Er wordt nergens gerept over onderbroken of niet, ook alle lokkertjes duiden juist op alles ononderbroken,....tot ik een ons weeg
Gelukkig loopt je abonnement volgende maand af, dan kun je op zoek naar een beter passend product.
Inderdaad, wegwezen hier ondankbare veelvraat!
Je hoeft iig niet je telefoon eerst op vliegtuigstand te zetten om weer verbinding te krijgen. Ook gaat een SMS veel sneller dan het geklooi met de app van Tele 2.
Komt goed!
Op dit moment doet T-mobile het het beste. Netjes op tijd GB erbij en ononderbroken door, maar zij sturen Tele2 dus er is niets zeker.
Voor Erica reden om te zeggen om daar dan naar toe te gaan,......maar daar is hij ook!!!!
Eric-unlimited, tot je te ver gaat!
Inderdaad, wegwezen hier ondankbare veelvraat!
Ja!!
Kan niet wachten op een Eric loos forum!
Ik vraag eigenlijk altijd via de app een extra GB aan, via sms kan ook weet ik maar is niet nodig.
Wat me nu aan het opvallen is, is dat ik eerst een SMS krijg met dat mijn bundel voor 80% op is, ik vraag dan een extra GB aan, die er meteen bij staat, dan krijg ik een SMS dat mijn bundel 100% op is, en word er vanaf dat moment aan de extra GB gesnoept.
Dan krijg ik een SMS dat 80% van die extra GB op is, en dan direct na het aanvragen van een tweede GB verbreekt de verbinding.
En na 4 uur is de verbinding nog niet hersteld(getest) maar met de vliegtuig truc heb ik bijna gelijk weer verbinding, maar blijft erg omslachtig, zeker als je weet dat dit al maanden bekend is.
Nu dus al dagen 1 GB extra zonder problemen en de eventuele GB's daarna altijd een verbroken verbinding, dit lijkt op opzet?
Toen ik gister begin van de avond een tweede GB aanvroeg was ook de App in “onderhoud” (op vrijdag begin in de avond???)
Maar toen ik gelijk via T-mobile verbinding in de TELE2 app ging kon ik gewoon direct een GB aanvragen, maar verbinding verbrak wel gelijk.
Direct weer via Tele2 verbinding mijn bundel checken en het was nog steeds in “onderhoud”
Dit lijkt ook op opzet?
Daarnaast kreeg ik ineens ook helemaal geen SMS meer tussen ongeveer 9 uur ‘s avonds en 9 uur 's ochtends.
De SMS dat b.v. mijn bundel 100% op was, kreeg ik vanmorgen iets na 9 uur, maar het was een SMS van 21:15 gisteravond.
Ons andere unlimited abbo van T-mobile komen we sinds kort achter dat zij een SMS-stop hebben tussen 22:00 en 08:00 uur, alle “gefeliciteerd met je extra GB” SMS-jes tussen die tijd krijg je lekker om 08:00 in de ochtend! (vraag aan T-mobile waarom? “het is zo ingesteld en kan niet veranderen!”)
Notificaties van hoeveel je nog hebt (80/100%) krijg je nog wel bij T-mobile, maar dus geen “gefeliciteerd met je extra GB” die krijg je de volgende ochtend om 08:00 uur.
We worden dus langzaam maar zeker naar T-mobile gedreven, maar ook die laat wel merken dat ze het ons niet veel makkelijker maken.
KPN unlimited is helemaal een crime omdat daar eerst het tegoed 100% op moet zijn en dan op zeer trage snelheid een extra GB aanvragen die pas een tijdje later actief word.
Dus unlimited mobiel lijkt nu een beetje gemeengoed te zijn geworden zodat er aan alle kanten kan worden gesneden omdat er niet heel veel zieltjes meer zijn te winnen.
Tijd voor grote schoonmaak van de “gulzige zieltjes”
Ik weeg nog steeds geen ons, maar het streamen is gestopt! ;-)
Dat kan hoor, ik ben ben niet actief op het Voda of KPN forum :)