beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Ik zie dat er inmiddels nog steeds meldingen binnenkomen van partijen die verdenken ten onrechte op een spamlijst te staan. In plaats van bij die partijen te posten zal ik het maar netjes in mijn eigen topic doen om andere forum gebruikers niet voor het hoofd te stoten.

 

Bij deze spreek ik de hoop uit dat tele2 dit probleem met onterechte spam vermelding pro-actief gaat aanpakken ipv afwachten tot de gedupeerden zich hier uiteindelijk één voor één komen melden om zo over de loop van maanden ip adres na ip adres weer toegang te geven. Dit zou ook mijn probleem oplossen, en daarmee mijn noodzaak om continu deze forums te controleren op reacties (aangezien mijn forum notificaties het niet doen). 

Dan zal ik in dit topic verder gaan, dank je wel @pipodeclown , lijkt dat weer mee te vallen dus.

 

Ik heb inmiddels wel goed nieuws. De orthodontist van mijn zoontje heeft via haar eigen hosting partij actie laten ondernemen en die mails komen nu weer binnen. Dat is weer één minder die onterecht op een spamlijst stond. :)

Reputatie 7

Topics worden nagekeken totdat ze worden gesloten. Niet ten onrechte een topic als beantwoord markeren helpt natuurlijk wel in de zichtbaarheid.

Ik hoor zonet dat als beantwoord gemarkeerde topics niet meer gelezen worden. Kan een moderator de antwoord markering voor dit topic weghalen, of zal ik alles maar weer even in een nieuw topic posten? Of misschien voor elke partij die mij niet kan mailen even een apart topic aanmaken zodat we ze stuk voor stuk kunnen oplossen?

 

Wat zou wijsheid zijn?

 

Inmiddels heb ik een nieuwe partij binnen waarvan mails niet aankomen; de Gemeente. Mijn vrouw had haar rijbewijs verlengd, en de geautomatiseerde notificatie mail dat haar nieuwe rijbewijs opgehaald kon worden is wel door de gemeente verstuurd, maar niet op onze zonnet aangekomen.

 

Ik heb voor de zekerheid maar geregeld dat de gemeente alle belastingaanslagen en rekeningen per post gaat sturen en niet meer per mail, maar voor dit soort notificaties is het niet meer mogelijk dat per post te regelen.

 

Dit zijn toch wel partijen waarvan je niet wilt dat de mail blijft hangen…. Jullie weten inmiddels dat er een probleem is aan de kant van Tele2 waarbij verzendende partijen ten onrechte op spamlijsten komen te staan. Gaan jullie dit nu ook actief aanpakken?

Bij deze dus nog wel de melding dat mails van zowel orthodontist als wel de sportschoolreserveringen nog steeds niet binnenkomen. Was door de helpdesk gevraagd dit te blijven melden als dit weer/nog steeds voorkwam.

Het kwam ook al heel erg unfair op mij over zoals het oorspronkelijk leek. Nu blijkt een schijnbare gedwongen migratie van e-mail provider toch een galante oplossing voor het behoud van je e-mail na het beëindigen van je product te zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Nou, dat is inderdaad belangrijke helderheid en voor betalende DSL/glas klanten veranderd er dus niets.

Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Zoals je al gezien hebt geldt het hele zonnet verhaal alleen voor klanten die een zonnet /versatel mail adres gebruiken en geen betalende tele2 klant meer zijn. Betalende Tele2 klanten kunnen nog steeds gewoon hier terecht voor hun support, en hun e-mail blijft gewoon een dienst die aan hun tele2 product gekoppeld zit. Een hele opluchting. Wel belangrijk dat dit even duidelijk gesteld wordt hier, want de verwarring wordt wel groot zo….

Edit: inmiddels is duidelijk geworden dat wij als betalende tele2 klanten gewoon bij tele2 moeten zijn voor onze e-mail support en het hele zonnet.nl verhaal alleen van toepassing is voor mensen die een oud zonnet/versatel mail adres hebben en geen betalende tele2 klant meer zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Dat is een afleidingsmanoeuvre. Er wordt niet gereageerd. 

Aangezien ik nog geen bericht heb gehad moet ik voor support gewoon hier op het forum zijn:

 

Rox van Tele2 schreef:

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail!

 

Reputatie 7
Badge +12

Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Herinneringsmail van Orthodontist komt  niet aan op mijn zonnet account.

Ja dat is goed @Rox van Tele2  , maar houdt er rekening mee dat ik niet altijd even snel zal reageren aangezien ik nog steeds geen forum notificaties over reacties of priveberichten krijg :)

Reputatie 5

Hey @Shilka, ik ben blij om te horen dat je goed geholpen bent door mijn collega van de klantenservice. Hoewel het niet direct opgelost is, is dit wel echt een stap in de goede richting. De informatie die je ons zojuist hebt gegeven is waardevol voor onze Community. Ik ga hier met mijn team werk van maken, zodat we onze Community beter kunnen inzetten voor dit probleem. Mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen en bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te delen met ons. Vind je het goed als ik binnenkort hierover nog contact met jou opneem via een privébericht?

 

Groetjes,

Rox

Nee dat begrijp ik, en ja sorry voor de vasthoudendheid, sinds ik in geleende tijd leef ben ik niet meer de verlegen vriendelijke man die ik ooit was. Ik wou dat ik mijn oude zelf nog was, maar het is een continue strijd om mezelf te blijven en geen korte lontjes tot ontbranding te laten komen, mijn excuses daarvoor.

 

Ik begrijp dat mail geen core business is voor tele2, maar het zou wel moeten werken natuurlijk (op een acceptabel niveau, zelfs ik begrijp dat er altijd storingen zullen zijn, en er zo nu en dan wat mensen niet door een spamfilter heen komen.)

 

Ik zie gewoon wat posts van zowel zenders als ontvangers die terecht te horen krijgen dat gmail beter werkt, of te horen krijgen om maar bij hun eigen isp te klagen maar daardoor wel niet meer doorzetten tot de technische dienst, die deze klachten/meldingen echter juist wel wil hebben om een beter beeld van deze, naar het toch schijnt, algemene problemen te krijgen. Wie weet kan het uiteindelijk toch voor alle versatel/zonnet klanten tot een beter functioneren van de mail leiden.

 

Bovendien misschien ook wel fijn voor tele2 zelf, want als in 2021 e-mail daadwerkelijk aan de postwet toegevoegd wordt is niet aankomende mail toch echt wel ACM-klacht waardig (en nu eigenlijk ook al, maar dat is niet hoever ik wil gaan), ook al is het maar een bijproduct.

Ik weet dat er veel goede wil is bij tele2 om dit op te lossen, maar als ik het zo van de technische dienst hoor is er weinig klaagbereidheid omdat niet aankomende mail vaak niet opgemerkt wordt, en lange bezorgtijden voor mail zoals in dit topic vermeld wordt of niet opgemerkt wordt, of niet snel tot klachten leidt omdat ‘het een uur later alsnog aankomt’ .  Als dan de paar mensen die het hier op het forum soortgelijke problemen melden dan eigenlijk ook alleen maar horen dat ze beter naar g-mail kunnen en niet doorgesluisd worden naar de technische dienst beschikt diezelfde technische dienst alleen maar over nog minder informatie om tot een mogelijke oplossing te komen.

Gelukkig begint het te dagen dat er wel een probleem speelt, een oplossing heeft meer input nodig van mensen die die ook een probleem hebben met ontvangen van deze veelal geautomatiseerde mail, maar juist ook van de verzenders van die mails, omdat dat degenen zijn die (soms) de bounce messages krijgen.

Reputatie 7
Badge +12

Ik kan er geen melding van maken want ik heb er geen last van. Maar je doorzettingsvermogen is te waarderen!

30 Mb box is veel te klein voor mij, heb mijn eigen advies al lang geleden ter harte genomen en laat Tele2 alleen doen waar ze goed in zijn, internet access.

ok, een uur met helpdeskmedewerker aan de lijn gehangen, en met deze heel grondig alles even doorgenomen. Ook vernomen van deze medewerker dat er de laatste tijd toch langzamerhand steeds meer signalen binnenkomen over het niet binnenkomen van sommige geautomatiseerde mails bij zonnet/versatel klanten.

Inmiddels ook de andere problemen met vertraging van mail / dubbel ontvangen etc er maar bij gelegd. Wel begreep ik dat de technische dienst niet veel meer zicht heeft op de mail problemen dan wij als ontvangers, en de verzenders, dus hij wou heel graag meer informatie als foutmeldingen toegevoegd zien zodat de technische dienst meer heeft om mee te werken.  Dus mijn verzoek aan de mensen in dit forum, laat mensen (zowel verzenders als ontvangers) alsjeblieft hun problemen vermelden en hun cases doorzetten naar de technische dienst als het gaat om niet kunnen verzenden naar / kunnen ontvangen van geautomatiseerde berichten naar zonnet / versatel, alsmede het melden van vertraging van verzonden/ontvangen mail, want de technische dienst zit te springen om meer informatie en bevestiging dat dit een meer algemeen spelend probleem is, en is met name geïnteresseerd in de foutmeldingen die verzenders krijgen.

 

Ik heb afgesproken als bij mijn volgende mail van de orthodontist de mail weer niet binnenkomt ik deze zal vragen om een kopie van de foutmelding naar mijn (backup) mail te zenden zodat ik deze weer kan doorgeven aan de technische dienst.

 

Helpdeskmedewerker zei dat hij morgen samenkomst had met hoger echelon van tele2, waarbij hij de naar het schijnt toch toenemende problemen met ontvangst van geautomatiseerde mails  bij zonnet/versatel op tafel te leggen, alsook het belang van dit forum als bron van informatie voor signalering van problemen als deze.

 

Eindelijk het gevoel dat er goed naar me geluisterd is, en nu hier begrip voor het niet direct in zicht zijn van een oplossing, maar wel het gevoel dat er verder onderzoek zal plaats vinden. Hopelijk zal uiteindelijk de technische dienst genoeg informatie kunnen verzamelen om het probleem, wat er wel degelijk lijkt te zijn, op te lossen. Ik hoop dat ook de vastere forum leden hierbij van dienst zouden kunnen zijn, want ook de technische dienst zou wel wat meer informatie / foutmeldingen willen hebben vóórdat mensen naar groenere weides worden doorverwezen.

 

@Rox van Tele2  zo zijn we toch nog (voorlopig) klaar met deze post :)

Oh wacht ik snap m. Ze bedoelen die melding die ik in mijn eerste post gedaan heb? De melding die mijn orthodontist had gehad? User does not exist or mailbox is full? Daar moet nu 17 dagen later na melding een andere actie op ondernomen worden? Dat was dus geen melding die wij (ik en helpdesk) kregen, dat was een melding die mijn orthodontist kreeg zoals vermeld in eerste post  OK, dit gaat lang duren dus … maar nu snap ik m. Er zit wat vertraging tussen melding en actie, en alle info loopt lekker door elkaar heen.. volgende die zich meldt dat ie mijn mail niet kan bereiken zal ik zelf maar naar de helpdesk sturen geloof ik..

Is het misschien een idee om voor de andere meer algemene problemen van versatel /zonnet die in dit topic opgedoken zijn allemaal even aparte topics te maken zodat dit niet door elkaar blijft spelen? Zoals verzonden mails die lang in de wacht staan staan, binnenkomende mails die lang in de wacht staan ,dubbel binnenkomen van mails, niet binnen krijgen van de forum notificaties van hier, etc.? Dan kunnen die misschien beter per stuk afgehandeld worden tot ze opgelost zijn.

 

Ik denk niet dat we mijn probleem nog opgelost krijgen hier, ik wordt hier veel te gestrest van, ik sluit dit topic maar af en wacht wel telefoon af. Kom ik daar niet verder kom ik wel weer eens terug...

@Rox van Tele2 

 

Beste Rox, wees er van overtuigd dat mijn probleem niet bij jou ligt, mijn probleem is als beschreven bij de mail. Jij hebt ontzettend je best voor mij gedaan, en daarnaast ben je altijd eerlijk tegen mij geweest, zelfs als je zelf iets niet wist. Dit kan ik alleen maar waarderen.

 

17 dagen hier bezig geweest met zeggen en aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, bij lange na niet (2-4% vol de afgelopen weken). Nu liggen er aantekeningen bij de technische dienst dat er een quota melding zou zijn geweest en dat er daarom andere stappen ondernomen moeten worden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Experts?

Snapt iemand hier op het forum er nog iets van?

Maar die aantekeningen kloppen al niet, wat moet ik met een helpdesk die zelf feiten uit zijn duim zuigt, dit gaat helemaal nergens meer over? Je zegt zelf dat er andere stappen gevolgd moeten worden omdat er een quota melding was, maar het is helemaal niet waar dat er een quota melding was, dus dan zijn die andere stappen toch ook niet noodzakelijk?

Heb je voor mij in pm een telefoonnummer van de medewerker die hier mee bezig is, dan bel ik hemzelf direct. 

 

@Rox van Tele2