Skip to main content

Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;

Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.

Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.

 

Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)

@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; we kregen helemaal geen quota melding?  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over...

Hi @Shilka, ik snap je helemaal en ik het liefst had ik dit zelf opgelost voor je. Voor mij is het duidelijk dat je mailbox niet vol zit. Ik probeer alleen door te geven wat ik in de aantekeningen heb gelezen. Er moet daarom een andere troubleshoot gevolgd worden. Zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd, ligt het voor mij technisch complexer in elkaar. Mijn collega's van de technische dienst zijn hierin gespecialiseerd, vandaar dat ik dit in overleg met hen moest overgedragen. Nogmaals, sorry dat ik jou niet zelf verder kan helpen. 

Groetjes, 

Rox


@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; Ik heb niet samen de mailbox leeggehaald (dit heb ik later zelf gedaan), we hebben de grootte van de mappen bekeken en we kregen helemaal geen quota melding.  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over…

 

  • Ik heb nu geen melding van een volle mailbox
  • ik had vorige week geen melding van een volle mailbox
  • ik had 2 weken geleden geen melding van een volle mailbox
  • Ik heb tijdens het telefoongesprek met de helpdesk diverse malen aangegeven dat mijn mailbox niet vol zat, sterker nog, bij lange na niet vol (2%)
  • Ik heb steeds screenshots geplaatst van mijn niet volle mailbox
  • ik heb ik de afgelopen 20 jaar nog nooit een melding gehad van een volle mailbox
  • mijn mailbox heeft nog nooit vol gezeten
  • MIJN MAILBOX IS NIET VOL, EN IS DIT OOK NOOIT GEWEEST EN IK HEB ER OOK NOOIT EEN MELDING OVER GEHAD

Hier een screenshot van mijn mailbox grootte nu:

 

 

Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker moet maken. Ik ben hier nu 18 dagen lang al aan het aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, en nu staat er blijkbaar nog keihard het tegenovergestelde bij jullie in het rapport? Hoe kan dit in vredes naam mogelijk zijn?

Kun je dit dit alsjeblieft aan de technische dienst doorgeven, laat ze dit topic maar lezen als het nodig is, kunnen ze de screenshots ook zien??? @Rox van Tele2 


Hi @Shilka,  ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik heb in de aantekeningen gekeken en zag dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen. Deze melding was onterecht, omdat de mailbox helemaal niet vol zit. Er moet nu een andere troubleshoot gevolgd worden, maar omdat er een aantal stappen doorgelopen moeten worden is dit echt gemakkelijker om dat telefonisch uit te voeren. Ik heb daarom geregeld dat mijn collega van de technische dienst jou persoonlijk belt. Zo kunnen ze dit gemakkelijker met jou bespreken.

Sorry, ik weet dat je het liever via de Community wilde laten lopen en ik had dit graag zelf willen oplossen. Maar het ligt technisch complexer in elkaar dan ik dacht. Mijn collega’s van de technische dienst zijn hierin gelukkig gespecialiseerd. Uiterlijk vrijdag kan je een telefoontje verwachten, wellicht eerder als het mogelijk is. Ik adviseer je om je telefoon goed in de gaten te houden. Wil je ons laten weten hoe dit afloopt?

Groetjes,

Rox  


Gaat nog steeds niet lekker met de mail, originele problemen bestaan nog steeds, en mail verzonden naar externe partijen blijven nu uren hangen. Als ik een mail naar mezelf en cc naar 2 g-mails stuur komt de mail naar mezelf nu vlot aan, maar die naar g-mails komen 40 minuten-uren later aan. De mails die bij g-mail aankomen hebben een andere verzendtijd dan de mail die bij mezelf aankomt ondanks dat ik ze cc verstuurd heb. Het lijkt er dus op dat ze bij tele2 worden vastgehouden voordat ze verzonden worden?

 

Heb om 9.39 uur 2 maal een mail verzonden naar mn eigen zonnet en cc naar 2 g-mails.

1 genaamd test939 en 1 genaamd test939.2 Dit is hoe ze aankomen:

 

 

Nog nieuws @Rox van Tele2  ?


Heb net mijn gebruikersnaam @tele2.nl een mailtje gestuurd, maar die komt toch echt terug van mailer demon met user does not exist. Ook inloggen op https://webmail.tele2.nl/ werkt niet met mijn zonnet gegevens.

Via mijntele2 inloggen en dan direct naar mail gaan stuurt mij ook automatisch door naar de versatel webmail pagina. Dus lijkt er op dat dit nog gescheiden is. Misschien juist vanwege de mogelijke dubbel in gebruik zijn van usernames? Zou ook verklaren waarom diverse problemen wel de zonnet/versatel userbase treffen en niet de @tele2.nl klanten.


Volgens mij zijn alle Zonnet en Versatel adressen inmiddels aliassen van Tele2. Je hebt dan eigenlijk 3 mailadressen die aankomen in één mailbox. Deze hoeven vervolgens geen aliassen te worden van t-mobilethuis.nl als Tele2 als apart merk blijft bestaan.


Als ik het dus goed begrijp bestaat dat 2e e-mail adres niet echt, maar omdat het versatel domein naar het zonnet domein verwijst komt mijn gebruikersnaam met @versatel toch aan op mijn zonnet mail.

 

(Wat ook interessant is is dan waarom zonnet en versatel dan niet doorverwijzen naar de tele2 mail. En als dat dan ook naar t-mobile zouden doen, wat doen ze dan met de jdevries die bij zonnet zit terwijl er ook al een jdevries bij t-mobile zit qua mailnaam. is dat de reden dat zonnet en versatel niet naar tele2 doorverwijzen en dus hun mailsysteem apart hebben? En hoe hebben ze dat dan gedaan met samenvoegen van de zonnet en versatel adressen? Oh, hoe een uitleg weer kan leiden tot zoveel meer vragen heh. interessant, maar niet echt van toepassing op mijn oorspronkelijk gemelde probleem :)


Dan kan ik ook iedereen mijn mailadres als zonnet doorgeven. Dan zijn er misschien minder fouten. Er wordt soms verzatel geschreven. 


Ahh ik wist niet dat dit zo werkte, dank je wel voor de uitleg eric, dan is dat dus zoals het hoort :)

 


Als ik pietje.puk@gmail.com gebruik of p.ietje.puk@gmail.com etc. komen allemaal in 1 mailbox terecht. 

Tele2 heeft ergens in 2008 versatel overgenomen en de domeinnaam verwijst nu automatisch door naar zonnet. Nu t-mobile tele2 heeft overgenomen is een intressante vraag wanneer het domein gewoon gaat doorverwijzen naar {gebruikersnaam}@t-mobilethuis.nl?


Prettig weekend! 


Welke website link er voor webmail staat maakt mij niet zoveel uit, bij mij staat er ook alijd versatel in de url als ik via mijntele2 naar mijn (zonnet) webmail gaat. Dat er echter een e-mail adres is wat op mijn mail uitkomt waar ik niets van wist verbaasde me wel. Ik neem maar aan dat daar een technische reden voor is of zo? Maar goed, heb inmiddels zo'n honderd uur dit forum zitten refreshen zonder echte vooruitgang, dus ik ga nu eerst maar eens even weekend houden geloof ik. Mijn vrouw is er inmiddels niet zo blij meer mee dat ik 2/3e van haar vakantie heb besteed aan het proberen oplossen van dit probleem hahaha


Ik log in op webmail.versatel.nl en dan staat er zonnet webmail.! 

Zonnet was er geloof ik iets eerder dan versatel. 


Rare zaak. 

...

Als ik een mail stuur naar mijn mailadres met zonnet ipv versatel komt het ook aan. 

 

 

Ik heb dit ook net eens geprobeerd en inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar <mijngebruikersnaam>@versatel.nl en die komt inderdaad aan op mijn zonnet e-mail.

Nooit geweten dat er blijkbaar een 2e e-mail adres aan mijn persoonsgegevens zit gekoppeld zonder mijn  medeweten. Het begint nu steeds vreemder te worden met de mail hier…

 

@theocoppes , misschien moeten we voor de lange wachttijden / mails die dubbel aankomen / het zomaar koppelen van een 2e e-mail adres maar een apart topic gaan maken? Dit lijkt meer een algemeen probleem te zijn dan dat het te maken heeft met mijn originele melding. (Tenminste, ik hoop dat het niet aankomen geen algemeen probleem is)

 

Wat betreft mijn originele melding hier; ik heb op dag 1 van mijn melding hier heb laten zien dat mijn mailbox niet vol zat, dat een week later ook weer aan Rox heb laten zien in pm, en dat vervolgens weer een week later heeft de technische dienst een terugbel afspraak met mij gemaakt heeft om te laten zien dat mijn mailbox echt niet vol zit. Ik hoop dat ik nu in voldoende mate heb aangetoond dat mijn mailbox niet vol zit?

@Rox van Tele2  Je zei tegen mij dat we een stap verder waren bij het oplossen van dit probleem.. Kun je mij vertellen wat de eerste bevindingen/stappen zijn geweest? Of er nog aan het probleem gewerkt wordt en hoe nu verder? Als het probleem gewoon ligt bij het niet spamfilterbestendig zijn van de berichten van de originele afzenders dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Dan neem ik contact op met de verzenders.

 


Dat is niet zoals het hoort natuurlijk. Ik begreep van de helpdesk dat het wel eens voorkwam dat er miljoenen spammails op de servers binnenkwamen waardoor , soms dagenlange,  wachtrijen voor de mail ontstonden, maar daar zou nu op dit moment geen sprake van moeten zijn toch, ik neem aan dat daar een storingsmelding van gemaakt zou moeten worden. De testmail van Rox deed er 2 uur over om aan te komen, de testmail van helpdesk gisteren meer dan 3 uur.

 

Mails horen in ieder geval sneller binnen te komen dan dit, ik gebruik ook wel eens betaalde download links die per mail verzonden worden en maar 1 uur geldig zijn, en hetzelfde geld voor links naar wachtwoord resets, 2 step verificatie, inlogcodes belastingdienst etc. etc.

 

Het dubbel binnen komen van mails vind ik ook niet echt een prettig idee, dat betekend dat nadat je een mail al in je mailbox hebt zitten er dus nog kopieën van je mail op de servers rondzwerven? Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

 

Dit lijkt me trouwens meer een algemeen probleem , naast mijn probleem hier van verschillende verzenders die mijn mail niet kunnen bereiken.

 


Inmiddels die mail van 16u40 ook binnen om 21u30.

Alles komt wel maar staat uren in de file! 


Rare zaak. 

De mail die ik naar mezelf heb gestuurd van 16u40 is nog niet aangekomen

Om 19u45 nog een gestuurd, die kwam na een half uur. 

Versatel en zonnet zit volgens mij op dezelfde server. 

Als ik een mail stuur naar mijn mailadres met zonnet ipv versatel komt het ook aan. 

Ik stop er nu mee. Kijk morgen verder. 


Nog vreemder, de vanaf gmail verstuurde testmail van 17.31 uur is nu ruim 2 uur later -nog een keer- binnengekomen. Dat is dus een 1 keer verzonden mail die 2 keer binnenkomt?

 

 

Hetzelfde was overigens ook gebeurd met de bevestigingsmail dat ik gegevens had gewijzigd in mijntele2 nadat Rox me had gevraagd de herstelmail te wijzigen in een ander mail adres dan mijn zonnet mail. Ook die kwam 2 keer binnen (zoals vermeld in prive conversatie).

 

Blijkbaar blijven er dus ook kopieën van onze mails ergens in het systeem achter waardoor ze 2 keer binnen kunnen komen? Dat is niet iets wat zou moeten kunnen toch? 

 


dat begrijp ik, het gaat erom dat de om 17.33 die mail van 17:17 er nog niet is, en om 17:42 pas wel (terwijl een om 17.31 verstuurde mail er dan al wel is).

Dit nog naast het feit dat mails van sommige partijen helemaal niet binnenkomen (waarvan ik veel eerder een spamfilter probleem vermoed zo langzamerhand)


Dat de mail van 17:17 ertussen komt, wordt veroorzaakt door de sortering op datum  (zie het driehoekje achter datum)


Om 18.00 nog geen bevestiging sport reservering @Rox van Tele2 

Ik ga nu echt eten koken, ik kijk binnenkort weer verder.

ps, ook nog steeds geen forum notificaties van dit forum in mijn mail


yep net een 2e en 3e test ronde gedaan

17.17 gmail naar zonnet komt binnen minuut aan om 17.17

17.17 zonnet naar zonnet komt om 17.42 aan

17.31 gmail naar zonnet komt binnen minuut aan om 17.32

 

Ter illustratie: hier een screen van toen zonnet nog niet aangekomen was, maar de gmail van een kwartier later al wel om 17:33:

 

 

En hier een screen van hoe de 17.17 mail verzonden van zonnet naar zichzelf er later pas opeens tussen komt om 17:42:

 

 

 


Ik ga ook wat kritischer naar mijn mail kijken. Ik stuurde een mail naar mezelf van Gmail naar Gmail. Twee seconden was hij binnen.

Dus van mijn versatel naar mijn versatel drie kwartier geleden gestuurd. Is nog niet aangekomen. Mailbox 52%.

 


PS de nieuwsbrieven van de sport school (zelfde e-mail adres) komen wel aan, deze worden verzonden via mailchimp. Ook een handmatig aan mij verstuurde test mail van de sportschool (afkomstig van de daadwerkelijke pc die ook de bevestigingsmails stuurt) die ik gisteren op verzoek heb laten verzenden kwam (na enige tijd) wel aan op mijn e-mail. De geautomatiseerde reserveringsbevestiging van zelfde e-mail/pc dus niet. Heb ze meteen maar even gevraagd om de inhoud van de mail te testen op mail-tester.

 

@Rox van Tele2 


om 16:46 mail van tablet account naar mijn zonnet gestuurd, kwam binnen minuut aan

om 16:47 mail van eigen zonnet naar zichzelf gestuurd, kwam binnen minuut aan

Tijdens het refreshen om 16:47 kwam ook een mail van externe partij binnen die om 16:42 verzonden was

Om 16:58 komt een mail van een externe partij binnen die om 16:14 verzonden was

 

Ik heb om 16:58 een nieuwe reservering gemaakt bij sportschool, die komt niet binnen.

Zal het komende uur blijven controleren of deze binnenkomt.