beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you.

  • 13 July 2020
  • 57 reacties
  • 2054 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

57 reacties

Reputatie 5

Hi @wvmx, ik wilde vandaag dit topic updaten maar je bent me voor. Toevallig ontving ik vandaag van mijn collega’s het volgende bericht. Het was niet duidelijk hoe de IP-adressen op de spamlijst zijn gekomen en dit was ook niet meer te achterhalen. Maar goed nieuws, ze zijn verwijderd! De mails kunnen weer verstuurd worden en klanten kunnen deze ontvangen. Dit zou dus vanaf vandaag weer mogelijk zijn. Wanneer heb je jouw klanten voor het laatst gemaild? En @Shopforce zou jij dit ook kunnen checken? Dan kan ik het gelijk in één keer doorsturen als er nog steeds problemen zijn namelijk. 

Reputatie 5

Blij dat het werkt @wvmx. Thanks voor je berichtje. Dat is erg waardevolle feedback en dit neem ik zeker mee! In de tussentijd helpen we klanten op onze Community met dit topic, want dit is nu opgelost. :smile:

Reputatie 7
Badge +12

Ik adviseer medeklanten altijd om een ander email adres te gebruiken als je wat meer zekerheid wilt om email te ontvangen. Tele2 is een internet access provider, email kun je beter bij gmail of outlook onderbrengen. Dan is er ook geen lock-in aps je nog eens wilt veranderen van access.

Reputatie 7

Niet zogenaamd hoor, er is geen contact e-mailadres. De telefonische klantenservice is de directe manier van contacten, op dit forum word je ook geholpen maar met een langere doorlooptijd.

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Reputatie 7

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Alleen de ‘medeklanten’, dan komt de mail van TS (dus vanuit Gmail) bij anderen ook gewoon aan.

Reputatie 7
Badge +12

De klantenservice is denk ik niet echt opgeleid om IP spam problemen van andere ISP's aan te nemen en op te lossen. Hier op het forum praten technische diensten van b.v.. KPN en tele2 ook niet over interconnects. Daar zijn andere (wholesale) kanalen voor.

Reputatie 7
Badge +12

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Als deze mensen wat meer zekerheid over hun e-mail willen hebben wel.  Ik zou me geen raad weten als e-mail niet werkt. Daarom heb ik een eigen domein met bijbehorende email server/service. Beter dan hopen dat het ooit goed komt met zonnet.

@wvmx  ik zie dat op dit moment vooral @Cas van Tele2 zich hier met het 550 probleem bezig houdt, misschien kan hij je hier helpen :)

Ik ben in ieder geval met eric eens dat hopen dat het goedkomt met zonnet zo langzamerhand een doodlopende weg begint te lijken.

Gelukkig heeft zonnet zich losgeweekt van tele2, dus nu bied zich de kans aan voor tele2 om zich aan een meer professionele e-mail provider te gaan binden, waardoor ze zich weer aan haar verplichtingen naar de consument kan houden zoals vastgelegd door de autoriteit consument en markt. Zorg ervoor dat de mail voor tele2 klanten weer naar behoren werkt!

Reputatie 7

Uiteraard zou het moeten werken, dat spreek ik niet tegen. Echter zou ik nooit met e-mail afhankelijk willen zijn van een nogal rammelende kwaliteit van de service. Ook wil ik provider onafhankelijk blijven. Daarom gebruik ik al jaren een Outlook e-mailadres, nooit problemen mee. Ik laat Outlook in de cloud het e-mailadres via pop3 bij mijn huidige provider ophalen. Die mailbox van mijn provider gebruik ik alleen om post van de provider te ontvangen en meteen met Outlook op te halen, zodat die mailbox ook nooit volloopt.

Ik heb helaas wel een probleem met een g-mail account. Helaas heeft google voor mail problemen nog minder opties dan zonnet. Ze hebben namelijk alleen maar FAQs en guides beschikbaar als helpdesk, en helemaal geen enkele contact optie. Mijn probleem staat niet vermeld in die guides en FAQs, en dan sta je als g-mail klant dus met compleet lege handen Ik heb 2 maanden terug wel van de technische dienst van tele2 een telefoonnummer van google gekregen, maar daar werden ze nogal boos dat ik als gewoon gepeupel daar zomaar heen belde. (bleek wholesale kanaal te zijn)

Mijn outlook/microsoft is 2 keer gehacked al. De laatste keer hebben ze mijn profiel afbeelding veranderd en deze kreeg ik niet meer gewijzigd. Ook voor dat probleem was het onmogelijk directe support te krijgen, en de profiel afbeelding heeft er uiteindelijk meer dan 8 jaar opgestaan. Wel een afbeelding van dien aard dat ik deze nooit als mail heb kunnen gebruiken.

 

Ik begrijp dat jullie je providermail niet als hoofd mail adres gebruiken. Velen doen dit echter wel. Om nu een verzender/provider van mail hier nu te gaan vertellen dat zij geadresseerden (wiens persoonsgegevens zij niet eens kennen) maar moeten gaan vragen een ander mail adres te gaan gebruiken vind ik eigenlijk best wel ver gaan hoor. En hoe moeten ze dat gaan vragen? De provider kent waarschijnlijk niet eens meer dan de e-mail adressen van de geadresseerden, en laat de mail nu net zijn wat niet aankomt. Postduifjes naar de e-mail adressen sturen met het verzoek een andere mail te gaan gebruiken dan maar? Dit is toch geen oplossing jongens.

Reputatie 7

Gehackt worden (of in fishing trappen) van je mail ligt met de beveiliging van Microsoft of Google niet aan de provider, maar aan de gebruiker. Ik kan ook nog begrijpen dat dit gebruikers overkomt, die hackers doen hun best om niet op te vallen. Aan de andere kant heb je ook allerlei gebruikers waarbij de een wat meer kennis heeft dan de ander. Bij Microsoft heb ik de extra beveiliging aan staan, waardoor hacken minder makkelijk kan voorkomen en ik ook na een hack poging zelf de boel kan resetten. Die kwaliteit gaan die grote partijen juist erg ver in, zonder dat direct contact nodig is. Zaken als spamfilters en blacklisting zijn van superieur niveau aangezien zij ook zeer veel zakelijke gebruikers hebben. Zij gaan inderdaad geen telefonische support op een gratis dienst geven, maar die is ook niet nodig. En verder ben ik vrij om van provider te wisselen, zonder gevolgen voor mijn e-mail. 

Het is niet DE oplossing, maar EEN oplossing die veel klanten gebruiken. Ervaringen en tips als deze delen behoort tot de doelstellingen van het forum. Wellicht dat de e-mail dienst kwalitatief beter wordt wanneer ook die dienst technisch is geïntegreerd met T-Mobile, zodat het op wat grotere schaal kan worden gemanaged.

oops wrong topic

De microsoft account zat destijds aan een oude xbox gekoppeld. Helaas stond de xbox in die tijd maar een beperkt aantal karakters toe voor wachtwoorden, dus kon de account gewoon binnen een paar minuten gekraakt worden toen de software daarvoor steeds sneller werd, ongeacht hoe 'goed’ het wachtwoord was. Een probleem wat hardwarematig vastlag in de xbox, dus zeker wel bij microsoft lag.

Ben met je eens dat het EEN oplossing van klanten kan zijn, maar je praat in dit topic niet met een klant, maar met een mail provider die helemaal niet in direct contact staat met de geadresseerden van zijn klanten, en het zijn die geadresseerden die de zonnet/versatel/tele2 klanten zijn. Voor deze provider is het hele stap maar over naar g-mail/outlook verhaal natuurlijk geen oplossing, want hij kan ivm privacy de geadresserden van zijn eigen klanten helemaal niet bereiken of achterhalen.

Alleen tele2 kan hier een oplossing bieden. En die oplossing ligt blijkbaar niet bij zonnet, want die zijn in maanden tijd nog nul komma nul opgeschoten met dit probleem, behalve dan melden dat ze niet weten wat er aan de hand is en dat dit ook niet te achterhalen is. De enig mogelijke oplossing is dan ook voor tele2 om de mail aan een ander uit te besteden die wel van toeten en blazen weet.

 

Reputatie 7

Ik vergelijk inderdaad niet met de verhalen uit de oude doos uit de tijd dat beveiliging overal nog op een totaal ander niveau lag.

Ik gaf aan dat deze oplossing mijn persoonlijke keuze is (en van veel andere gebruikers) en geen oplossing vanuit de provider. Dat hoeft niet herhaald te worden, ik ben immers niet van Tele2.

Dat begrijp ik allemaal wel pipo, maar wvmx is toch helemaal geen gebruiker, wat heeft hij er aan om hier een oplossing voor te stellen die voor wvmx helemaal geen oplossing is. Hij is namelijk geen tele2 klant, hij is een host voor verzenders van mail, die niet naar zonnet/versatel/tele2 kan verzenden. Een oplossing voor ontvangers is geen oplossing voor verzenders. Het is dus geen oplossing in dit topic. Waarom dan daar maar weer hameren op dat iedereen maar tele2 als provider achter zich moet gaan laten?

Bovendien is het sowieso geen echte oplossing natuurlijk. Ik kan ook gewoon alle wijkkasten uit de grond gaan trekken. Dan kan niemand meer mail verzenden, hoef ik me ook niet druk te maken dat mn mail niet meer aankomt. Is ook een oplossing dan toch?  Nee natuurlijk niet, dat zorgt er alleen maar voor dat het probleem omzeild wordt. De mail moet het gewoon gaan doen, en alles wat dat niet als oplossing heeft , draagt alleen maar bij aan het niet oplossen van het probleem. Simpel zat.

 

 

Reputatie 7

Dat begrijp ik allemaal wel pipo, maar wvmx is toch helemaal geen gebruiker, wat heeft hij er aan om hier een oplossing voor te stellen die voor wvmx helemaal geen oplossing is.

Niets, maar er zijn meer mensen (klanten) die topics lezen.

Ja dat is waar..

Ik wou dat er gewoon eens wat gebeurde met de mail nu…. ik heb helemaal geen zin om voor elke niet binnengekomen mail een schriftelijke klacht in te dienen bij tele2, dat gaat me veel te veel postzegels kosten …

Ik strijd hier gewoon lekker verder. Misschien ook maar eens op twitter gaan reageren. Of wat twitter accounts van aandeelhouders gaan opzoeken en daar gaan klagen of zo. Dat heeft al eens eerder geholpen. Hoe publiekelijker, hoe beter in ieder geval. Gebeurt er ooit misschien eens wat. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Zou dan wel in het Duits gaan twitteren... Op het T-Mobile hoofdkantoor spreken ze denk ik niet veel Nederlands.

ja je hebt gelijk. Misschien moet ik hier toch maar voor elke mail die ik niet binnenkrijg afzonderlijk een klacht gaan maken. Of misschien hier net zolang elke dag op zoveel mogelijk plekken in het forum gaan posten tot er iets gebeurt. Ik vind het hier wel leuk, gezellig hier. Misschien moet ik ook maar eens kijken wat ik in alle andere forum secties hier kan betekenen. Goed idee.

Reputatie 5

Hi @wvmx en @Initworks. Ik heb in de tussentijd alleen van @Shopforce een bericht mogen ontvangen met informatie, bedankt daarvoor! Ik hoop dat de rest nog in de gelegenheid is om mij van de bovenstaande informatie te voorzien. Dat kunnen mijn collega’s aan de slag! Nog even kort en bondig samengevat, het gaat om deze informatie:

  • *aangepast door moderator*
  • E-mail adres ontvanger 
  • E-mail adres afzender
  • Probleem speelt zich af sinds

Alvast bedankt! :relaxed:

Reputatie 5

Hi @wvmx, het klantnummer is niet nodig. Dat is een foutje van mij geweest! De andere drie punten zijn voldoende om aan te leveren. Ik heb mijn bericht gelijk aangepast om verwarring te voorkomen. De overige informatie heb ik nodig om door te geven aan het onderzoeksteam. Dit doe ik graag zodat zij het kunnen uitzoeken en hopelijk kunnen oplossen. We willen ervoor zorgen dat de klanten weer e-mails kunnen ontvangen! Alvast bedankt voor je hulp. 

Reputatie 5

Ik zal de screenshot uit het bovenstaande bericht delen met het team, thanks @wvmx. Ik ontvang graag de IP adressen in een privébericht. We gaan er werk van maken.

... ondanks het feit dan hun klanten al maanden mails mislopen.

 

*knikt instemmend*