beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you.

  • 13 July 2020
  • 57 reacties
  • 2054 x bekeken

Reputatie 2
  • Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties

Beste,

 

Al enige tijd krijgen wij de melding "550 Sorry, we do not accept connections from you.” Ik heb al via verschillende wegen contact proberen te maken met jullie maar dit wil gewoon niet en wordt je van hot naar her gestuurd om contact te zoeken. 

 

root@***REDACTED***:~# telnet mx20.se.isp-net.nl 25
Trying 82.215.18.98...
Connected to mx20.se.isp-net.nl.
Escape character is '^]'.
220 filter01asd2.se.isp-net.nl ESMTP Exim 20200609.1124 Mon, 13 Jul 2020 12:21:45 +0200
EHLO ***REDACTED***-out1.***REDACTED***.nl
250-filter01asd2.se.isp-net.nl Hello ***REDACTED***-out1.***REDACTED***.nl [***REDACTED***]
250-SIZE
250-8BITMIME
250-DSN
250-VRFY
250-STARTTLS
250 HELP
MAIL FROM: <***REDACTED***@***REDACTED***.nl>
250 OK
RCPT TO: <***REDACTED***@zonnet.nl>
550 Sorry, we do not accept connections from you.
Connection closed by foreign host.
root@***REDACTED***:~#

Dit betreft namelijk een uitgaande spamfilter welke jullie blokkeren.

Kan iemand van zonnet/tele2 contact met mij zoeken via een PB zodat ik de IP adressen van de desbetreffende servers kan door geven? 

 

Gr,

Wesley

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 4 August 2020, 20:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

57 reacties

Helaas staat in de forumvoorwaarden dat op ongevraagde PB berichten aan moderators niet gereageerd wordt. Pas als een moderator jou vraagt om een PB te sturen zal deze daarop reageren.

 

Toch maar even een eigen topic aanmaken dan @wtkk ? Ik wou dat het wat soepeler kon lopen hier maar in de praktijk moet je nog wel eens vasthoudend zijn om je probleem opgelost te krijgen in deze moderne digitale tijden . 

Reputatie 2

We houden er maar mee op.

Allereerst werd ons weer verzocht dezelfde persoonsgegevens te delen als aan het begin van deze topic.
Daarop heb ik aangegeven dat een blik op deze topic uitlegt waarom we dat niet kunnen doen.
Daarna hebben we geen antwoord meer mogen ontvangen.

De boodschap is duidelijk, fijn weekend allen!

Wie weet moet @Rox van Tele2 nog maar eens aan @Cas van Tele2 uitleggen hoe ze wvmx de vorige keer heeft geholpen, en krijgt u na het weekend alsnog hulp. En zelfs die hulp is eigenlijk niet meer dan een tijdelijke pleister voor het bloeden, de onderliggende oorzaken voor dit probleem worden totaal niet aangepakt lijkt het wel. Erg professioneel komt het niet over, wat een ontzettend gepruts met de mail.

Maar wees gerust, waar u ophoud, strijden wij door! Wie weet ziet u het probleem in de toekomst nog eens definitief opgelost :)

 

U ook een fijn weekend, en respect voor uw kalmte!

 

 

 

Reputatie 7

Heb een paar dagen geleden gereageerd op dit topic, waarna ik de melding kreeg dat dit door een moderator goedgekeurd moest worden. Zie mijn reactie niet terug. 

 

Komt er op neer dat ik dit probleem met e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl herken voor transactionele e-mails vanaf een WebShop. 

Is er een moderator die mijn post nog goed kan keuren?

Dan heb je vermoedelijk hyperlinks gebruikt in je post. Als je die weglaat dan wordt je post wel direct geplaatst.

Reputatie 2

@Rox van Tele2 Een andere server van ons wordt nu ook geblokkeerd.
Kunnen we hiervan de gegevens ook toesturen, zodat deze blokkade ook opgeheven kan worden?

Mvg

Reputatie 2

Beste,

We zijn nu ongeveer een week verder. Is er al iets gedaan?
Onze klanten ervaren nog steeds hinder door de blokkade en we hebben nog geen terugkoppeling in de PM mogen ontvangen.

Reputatie 2

Beste @Rox van Tele2 , 

We zien de mails inderdaad weer geaccepteerd worden, super!
Spijtig dat de oorzaak verder onbekend is gebleven.
Misschien een idee om het bounce-bericht te updaten, zodat het voor de afzenders duidelijker is waarom de berichten geweigerd worden en langs welke route dit opgelost kan worden?
Dat voorkomt in het vervolg waarschijnlijk veel onduidelijkheid.

Mvg

Reputatie 2

@Cas van Tele2 kan ik de gegevens ditmaal naar jou sturen?
Onze klanten wachten op een oplossing, en ik vermoed dat jullie klanten op emails wachten.

Reputatie 2

Mensen van Tele2,

Dit probleem lost zichzelf niet op en begint nu wel erg vervelend te worden. Jullie telefonische dienst werkt ook niet normaal en zijn jullie zogenaamd niet per mail bereikbaar. 

 

Graag per omgaande een oplossing hiervoor. 

Reputatie 2

Tja, als de telefonische klantenservice fatsoenlijk werkte i.p.v dat er een dubbele pieptoon is als je doorgeschakeld wordt… Dan waren beide kanten gewoon verstaanbaar. 

Medewerker tele2 gaf zelf aan dat dit al enige tijd een probleem is en nog niet opgelost is.

Onze klanten kunnen al enige weken niet mailen naar zonnet omdat het uitgaande filter geblokt wordt om welke reden dan ook. IP's zijn gewoon in good standing zoals ook te zien is op Talos

Of misschien moet tele2 zijn wettelijke verplichtingen eens nakomen en ervoor zorgen dat de e-mail die ze bij een internet connectie horen te leveren het ook daadwerkelijk doet. Dan komen de mails ook gewoon aan. Zal ik het hier anders ook nog eens een keer allemaal uitleggen?

 

Ik doe het wel even kort. De e-mail hoort te werken. Als de schuld niet bij de klant ligt, (en dit is allang bekend dat dit niet zo is) dan hoort tele2 dit gewoon op te lossen. Dit kan niet gewoon zo maar maanden door sudderen. Het wordt nu echt tijd dit binnen een redelijke termijn op te lossen, en als de experts van zonnet dit niet kunnen, wordt het tijd voor tele2 om hun e-mail bij een ander onder te brengen.

Reputatie 2

Waarom hebben jullie hierbij klantnummers nodig?
Wij moeten van jullie onze klanten vragen langs een andere route contact te zoeken met jullie klanten, om een klantnummer na te vragen, nadat jullie onze mails weigeren en hiervoor geen enkele reden geven of oplossing bieden in het bounce bericht?

Naast het feit dat dit een behoorlijk vreemde gang van zaken is, gaat het hier niet om ‘een paar adressen’ van ‘enkele domeinen’, maar een uitgaand-filter van verschillende servers die stuk voor stuk de email voor meerdere klanten verzorgen.
Bovendien kunnen we natuurlijk geen persoonsgegevens doorspelen, zelfs als dat het komen tot een oplossing zou bespoedigen.

We kunnen de informatie delen die in het eerste bericht gestuurd is, en de IP adressen die geblokkeerd zijn kunnen we delen in een PM.
Ik ontvang graag een PM als er ook met de IP’s gewerkt kan worden, en lever deze dan graag aan.

Als jullie ons niet kunnen helpen als we geen klantgegevens verstrekken, horen we graag naar welk e-mailadres onze klanten mogen mailen zodat jullie dit aan hen kunnen verantwoorden.

Reputatie 2

Als je de andere 3 alinea's ook gelezen had voordat je reageerde, was er duidelijk geweest dat we deze gegevens in geen geval kunnen delen. 

Met de gegevens uit het eerste bericht + IP adressen zou dit volledig uit te zoeken moeten zijn.

Aangezien er geen e-mail in je vorige bericht staat waarop jullie jezelf kunnen verantwoorden, zijn we inmiddels maar begonnen met communiceren dat we niet geholpen worden als we niet bereid zijn de GDPR te negeren en we dus niet naar een oplossing kunnen werken.

Reputatie 2

@Rox van Tele2 @Cas van Tele2 @Erwin van Tele2 @Iris van Tele2 @Henk van Tele2 
Hoewel de boodschap eigenlijk wel duidelijk is, inmiddels, zijn we bereid nog 2 dagen te wachten op een oplossing.
De IP adressen zijn al naar Rox gestuurd.

Horen we binnen 2 dagen nog steeds niets, dan zit er gewoonweg niets op en moeten we deze tekortkoming delen met onze klanten.
Hoewel we tot nu toe terughoudend zijn geweest mbt negatieve uitlatingen, omdat we dit eigenlijk niet netjes vinden, blijven we nu tijd en energie besteden aan jullie nalatigheid en gebrek aan betrokkenheid.
Dit is een terugkerend probleem gebleken en ondanks het feit dat inmiddels bekend is hoe dit verholpen kan worden, blijkt dat we toch wederom weken op een oplossing moeten wachten, en ons moeten blijven inspannen om deze kwestie actief te houden.
Absurd, natuurlijk…

Als er donderdag 9:00 geen oplossing is, sluiten we dit af en communiceren we naar onze klanten dat er geen medewerking van Tele2 is, ondanks het feit dan hun klanten al maanden mails mislopen.

Reputatie 2

Even om de topic-lezers op de hoogte te houden:
@Cas van Tele2 heeft de gegevens eerder vandaag van ons ontvangen.
We wachten nog op antwoord, maar hopelijk wordt dit toch nog opgelost :)

 

Nog een vraagje voor Tele2:
Wat gaat er veranderen zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt of in ieder geval adequaat opgepakt wordt?

@Shopforce 
Ik heb door middel van de facebook chat met tele2 ze op deze chat gewezen, de persoon waar ik contact mee had zou het doorgeven aan een moderator. Deze zouden door middel van een PM met meer informatie mogelijk hier iets aan kunnen doen.

Reputatie 2

Dan moeten ze mij simpelweg niet daar naar toe door verwijzen. Hier wordt het probleem ook niet opgelost..

 

En nu? 

Eigenlijk is het dan ten onrechte als beantwoord gemarkeerd, zeker als je weet dat er partijen zonder aanwijsbare oorzaak op een spamlijst komen en je dus al van te voren weet dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat het probleem met het verwijderen van een paar IP's niet opgelost zal zijn.

Betekend dit dat er nog veel meer IP adressen onterecht op de spamlijst kunnen staan waardoor meer aanbieders hun mail aan zonnet/versatel/tele2 aanbieders niet kwijt kunnen? De mails van de bekende partijen in mijn geval komen nog steeds niet aan namelijk.

Gaat Tele2 hier zelf nog nader onderzoek naar instellen, of wordt er gewoon afgewacht tot elke verzendende partij apart via via uiteindelijk bij tele2 terecht komt om dan alsnog actie te ondernemen? 

Eens, dit is nog niet opgelost. Ik zie dat er meerdere draadjes over dit onderwerp zijn. Als die steeds worden gesloten zonder het eigenlijke probleem op te lossen, blijf je bezig... Ik heb Rox ook via PB de gevraagde gegevens opgeleverd in de hoop dat daar wat mee gedaan wordt, maar tot op heden daar ook nog geen reactie op gehad. Kan natuurlijk nog met de vakantie te maken hebben...

Ik wilde niet te veel forumvervuiling veroorzaken, maar ik heb inderdaad toch maar even een eigen topic aangemaakt.

Heb een paar dagen geleden gereageerd op dit topic, waarna ik de melding kreeg dat dit door een moderator goedgekeurd moest worden. Zie mijn reactie niet terug. 

 

Komt er op neer dat ik dit probleem met e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl herken voor transactionele e-mails vanaf een WebShop. 

Is er een moderator die mijn post nog goed kan keuren?

Heb een paar dagen geleden gereageerd op dit topic, waarna ik de melding kreeg dat dit door een moderator goedgekeurd moest worden. Zie mijn reactie niet terug. 

 

Komt er op neer dat ik dit probleem met e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl herken voor transactionele e-mails vanaf een WebShop. 

Is er een moderator die mijn post nog goed kan keuren?

Dan heb je vermoedelijk hyperlinks gebruikt in je post. Als je die weglaat dan wordt je post wel direct geplaatst.

Dat klopt, er stonden links in naar de dienst van Amazon Web Services die gebruikt wordt voor het verzenden van de e-mail: AWS SimpleEmailService oftewel AWS SES. 

 

Mijn vermoeden is dat domeinen die als afzender van de e-mail gebruikt is waarvoor de SPF-settings niet goed staan op een “lijst” komen te staan. Ook nadat de SPF-settings gecorrigeerd zijn, blijft deze lijst gebruikt worden, wat mogelijk de vele meldingen omtrent niet ontvangen e-mail op de Tele2 fora kan verklaren? Ik hoop dat een moderator meeleest die mijn oorspronkelijke reactie kan “toelaten”, of een techneut die mijn vermoeden eens kan onderzoeken. 

Wij ervaren dezelfde problemen met het versturen van e-mail naar klanten van Tele2, terwijl we niet op de bekende blacklists staan. Aan wie mag ik ons IP-adres via een PB doorgeven om te checken? Alvast bedankt!

Misschien dat @Rox van Tele2  je hier mee kan helpen @wtkk ?

Ook ben ik benieuwd naar het antwoord op mijn bovenstaande vraag.