beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you.

  • 13 July 2020
  • 57 reacties
  • 2054 x bekeken

Reputatie 2
  • Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties

Beste,

 

Al enige tijd krijgen wij de melding "550 Sorry, we do not accept connections from you.” Ik heb al via verschillende wegen contact proberen te maken met jullie maar dit wil gewoon niet en wordt je van hot naar her gestuurd om contact te zoeken. 

 

root@***REDACTED***:~# telnet mx20.se.isp-net.nl 25
Trying 82.215.18.98...
Connected to mx20.se.isp-net.nl.
Escape character is '^]'.
220 filter01asd2.se.isp-net.nl ESMTP Exim 20200609.1124 Mon, 13 Jul 2020 12:21:45 +0200
EHLO ***REDACTED***-out1.***REDACTED***.nl
250-filter01asd2.se.isp-net.nl Hello ***REDACTED***-out1.***REDACTED***.nl [***REDACTED***]
250-SIZE
250-8BITMIME
250-DSN
250-VRFY
250-STARTTLS
250 HELP
MAIL FROM: <***REDACTED***@***REDACTED***.nl>
250 OK
RCPT TO: <***REDACTED***@zonnet.nl>
550 Sorry, we do not accept connections from you.
Connection closed by foreign host.
root@***REDACTED***:~#

Dit betreft namelijk een uitgaande spamfilter welke jullie blokkeren.

Kan iemand van zonnet/tele2 contact met mij zoeken via een PB zodat ik de IP adressen van de desbetreffende servers kan door geven? 

 

Gr,

Wesley

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 4 August 2020, 20:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

57 reacties

Wie weet moet @Rox van Tele2 nog maar eens aan @Cas van Tele2 uitleggen hoe ze wvmx de vorige keer heeft geholpen, en krijgt u na het weekend alsnog hulp. En zelfs die hulp is eigenlijk niet meer dan een tijdelijke pleister voor het bloeden, de onderliggende oorzaken voor dit probleem worden totaal niet aangepakt lijkt het wel. Erg professioneel komt het niet over, wat een ontzettend gepruts met de mail.

Maar wees gerust, waar u ophoud, strijden wij door! Wie weet ziet u het probleem in de toekomst nog eens definitief opgelost :)

 

U ook een fijn weekend, en respect voor uw kalmte!

 

 

 

Reputatie 2

We houden er maar mee op.

Allereerst werd ons weer verzocht dezelfde persoonsgegevens te delen als aan het begin van deze topic.
Daarop heb ik aangegeven dat een blik op deze topic uitlegt waarom we dat niet kunnen doen.
Daarna hebben we geen antwoord meer mogen ontvangen.

De boodschap is duidelijk, fijn weekend allen!

Dit probleem bestaat al vele maanden. Ik zou er niet van opkijken als u hier binnen enkele weken weer aan het posten bent. Het zou tele2 sieren dit op te lossen voor al hun klanten, maar ook voor alle e-mail verzenders in de wereld die hier de dupe van worden. En als de partij waar zij hun e-mail door laten beheren dit niet voor elkaar krijgt, dan wordt het tijd voor een andere partij. Als het maar opgelost wordt. 

Reputatie 2

Even om de topic-lezers op de hoogte te houden:
@Cas van Tele2 heeft de gegevens eerder vandaag van ons ontvangen.
We wachten nog op antwoord, maar hopelijk wordt dit toch nog opgelost :)

 

Nog een vraagje voor Tele2:
Wat gaat er veranderen zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt of in ieder geval adequaat opgepakt wordt?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @wvmx,
Graag! Als je de gegevens stuurt ga ik meteen aan de slag. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

@Cas van Tele2 kan ik de gegevens ditmaal naar jou sturen?
Onze klanten wachten op een oplossing, en ik vermoed dat jullie klanten op emails wachten.

 

Zou dan wel in het Duits gaan twitteren... Op het T-Mobile hoofdkantoor spreken ze denk ik niet veel Nederlands.

Op het T-mobile community forum spreken ze natuurlijk wel lekker Nederlands. Daar ben ik ook wel goed geholpen, het gaat daar ook wel wat anders dan hier. Kundige moderators die binnen een werkdag contact opnemen, en ook contact blijven houden. Toen ik daar met een probleem kwam wat door de t-mobile shop én helpdesk niet opgelost werd, werd het daar wel opgelost. Alleen kwamen forum notificaties daar ook niet aan. Misschien t-mobile maar eens onder druk zetten of ze tele2 onder druk kan zetten, zodat die zonnet weer onder druk kan zetten…

 

Misschien kan wvmx het het hele verhaal ook beter bij het t-mobile forum gaan herhalen, aangezien tele2 en t-mobile nu toch één zijn, en daar meer kans op succes oogsten. Als dan zowel het probleem van de 550 meldingen, als wel de problemen met het niet binnenkomen van geautomatiseerde mails zoals ontvangstbevestigingen/forum notificaties worden opgelost kan ik hier eindelijk ook weer eens vertrekken, in plaats van dat ik dit forum al maandenlang meerdere keren daags moet controleren omdat ik geen notificaties krijg. Maar ik zal hier blijven hameren op een oplossing tot de dag dat ik sterf, ik zal niet opgeven.

... ondanks het feit dan hun klanten al maanden mails mislopen.

 

*knikt instemmend*

Reputatie 2

@Rox van Tele2 @Cas van Tele2 @Erwin van Tele2 @Iris van Tele2 @Henk van Tele2 
Hoewel de boodschap eigenlijk wel duidelijk is, inmiddels, zijn we bereid nog 2 dagen te wachten op een oplossing.
De IP adressen zijn al naar Rox gestuurd.

Horen we binnen 2 dagen nog steeds niets, dan zit er gewoonweg niets op en moeten we deze tekortkoming delen met onze klanten.
Hoewel we tot nu toe terughoudend zijn geweest mbt negatieve uitlatingen, omdat we dit eigenlijk niet netjes vinden, blijven we nu tijd en energie besteden aan jullie nalatigheid en gebrek aan betrokkenheid.
Dit is een terugkerend probleem gebleken en ondanks het feit dat inmiddels bekend is hoe dit verholpen kan worden, blijkt dat we toch wederom weken op een oplossing moeten wachten, en ons moeten blijven inspannen om deze kwestie actief te houden.
Absurd, natuurlijk…

Als er donderdag 9:00 geen oplossing is, sluiten we dit af en communiceren we naar onze klanten dat er geen medewerking van Tele2 is, ondanks het feit dan hun klanten al maanden mails mislopen.

ja je hebt gelijk. Misschien moet ik hier toch maar voor elke mail die ik niet binnenkrijg afzonderlijk een klacht gaan maken. Of misschien hier net zolang elke dag op zoveel mogelijk plekken in het forum gaan posten tot er iets gebeurt. Ik vind het hier wel leuk, gezellig hier. Misschien moet ik ook maar eens kijken wat ik in alle andere forum secties hier kan betekenen. Goed idee.

Reputatie 7
Badge +12

Zou dan wel in het Duits gaan twitteren... Op het T-Mobile hoofdkantoor spreken ze denk ik niet veel Nederlands.

Ja dat is waar..

Ik wou dat er gewoon eens wat gebeurde met de mail nu…. ik heb helemaal geen zin om voor elke niet binnengekomen mail een schriftelijke klacht in te dienen bij tele2, dat gaat me veel te veel postzegels kosten …

Ik strijd hier gewoon lekker verder. Misschien ook maar eens op twitter gaan reageren. Of wat twitter accounts van aandeelhouders gaan opzoeken en daar gaan klagen of zo. Dat heeft al eens eerder geholpen. Hoe publiekelijker, hoe beter in ieder geval. Gebeurt er ooit misschien eens wat. 

 

 

 

Reputatie 7

Dat begrijp ik allemaal wel pipo, maar wvmx is toch helemaal geen gebruiker, wat heeft hij er aan om hier een oplossing voor te stellen die voor wvmx helemaal geen oplossing is.

Niets, maar er zijn meer mensen (klanten) die topics lezen.

Dat begrijp ik allemaal wel pipo, maar wvmx is toch helemaal geen gebruiker, wat heeft hij er aan om hier een oplossing voor te stellen die voor wvmx helemaal geen oplossing is. Hij is namelijk geen tele2 klant, hij is een host voor verzenders van mail, die niet naar zonnet/versatel/tele2 kan verzenden. Een oplossing voor ontvangers is geen oplossing voor verzenders. Het is dus geen oplossing in dit topic. Waarom dan daar maar weer hameren op dat iedereen maar tele2 als provider achter zich moet gaan laten?

Bovendien is het sowieso geen echte oplossing natuurlijk. Ik kan ook gewoon alle wijkkasten uit de grond gaan trekken. Dan kan niemand meer mail verzenden, hoef ik me ook niet druk te maken dat mn mail niet meer aankomt. Is ook een oplossing dan toch?  Nee natuurlijk niet, dat zorgt er alleen maar voor dat het probleem omzeild wordt. De mail moet het gewoon gaan doen, en alles wat dat niet als oplossing heeft , draagt alleen maar bij aan het niet oplossen van het probleem. Simpel zat.

 

 

Reputatie 7

Ik vergelijk inderdaad niet met de verhalen uit de oude doos uit de tijd dat beveiliging overal nog op een totaal ander niveau lag.

Ik gaf aan dat deze oplossing mijn persoonlijke keuze is (en van veel andere gebruikers) en geen oplossing vanuit de provider. Dat hoeft niet herhaald te worden, ik ben immers niet van Tele2.

De microsoft account zat destijds aan een oude xbox gekoppeld. Helaas stond de xbox in die tijd maar een beperkt aantal karakters toe voor wachtwoorden, dus kon de account gewoon binnen een paar minuten gekraakt worden toen de software daarvoor steeds sneller werd, ongeacht hoe 'goed’ het wachtwoord was. Een probleem wat hardwarematig vastlag in de xbox, dus zeker wel bij microsoft lag.

Ben met je eens dat het EEN oplossing van klanten kan zijn, maar je praat in dit topic niet met een klant, maar met een mail provider die helemaal niet in direct contact staat met de geadresseerden van zijn klanten, en het zijn die geadresseerden die de zonnet/versatel/tele2 klanten zijn. Voor deze provider is het hele stap maar over naar g-mail/outlook verhaal natuurlijk geen oplossing, want hij kan ivm privacy de geadresserden van zijn eigen klanten helemaal niet bereiken of achterhalen.

Alleen tele2 kan hier een oplossing bieden. En die oplossing ligt blijkbaar niet bij zonnet, want die zijn in maanden tijd nog nul komma nul opgeschoten met dit probleem, behalve dan melden dat ze niet weten wat er aan de hand is en dat dit ook niet te achterhalen is. De enig mogelijke oplossing is dan ook voor tele2 om de mail aan een ander uit te besteden die wel van toeten en blazen weet.

 

Reputatie 7

Gehackt worden (of in fishing trappen) van je mail ligt met de beveiliging van Microsoft of Google niet aan de provider, maar aan de gebruiker. Ik kan ook nog begrijpen dat dit gebruikers overkomt, die hackers doen hun best om niet op te vallen. Aan de andere kant heb je ook allerlei gebruikers waarbij de een wat meer kennis heeft dan de ander. Bij Microsoft heb ik de extra beveiliging aan staan, waardoor hacken minder makkelijk kan voorkomen en ik ook na een hack poging zelf de boel kan resetten. Die kwaliteit gaan die grote partijen juist erg ver in, zonder dat direct contact nodig is. Zaken als spamfilters en blacklisting zijn van superieur niveau aangezien zij ook zeer veel zakelijke gebruikers hebben. Zij gaan inderdaad geen telefonische support op een gratis dienst geven, maar die is ook niet nodig. En verder ben ik vrij om van provider te wisselen, zonder gevolgen voor mijn e-mail. 

Het is niet DE oplossing, maar EEN oplossing die veel klanten gebruiken. Ervaringen en tips als deze delen behoort tot de doelstellingen van het forum. Wellicht dat de e-mail dienst kwalitatief beter wordt wanneer ook die dienst technisch is geïntegreerd met T-Mobile, zodat het op wat grotere schaal kan worden gemanaged.

Ik heb helaas wel een probleem met een g-mail account. Helaas heeft google voor mail problemen nog minder opties dan zonnet. Ze hebben namelijk alleen maar FAQs en guides beschikbaar als helpdesk, en helemaal geen enkele contact optie. Mijn probleem staat niet vermeld in die guides en FAQs, en dan sta je als g-mail klant dus met compleet lege handen Ik heb 2 maanden terug wel van de technische dienst van tele2 een telefoonnummer van google gekregen, maar daar werden ze nogal boos dat ik als gewoon gepeupel daar zomaar heen belde. (bleek wholesale kanaal te zijn)

Mijn outlook/microsoft is 2 keer gehacked al. De laatste keer hebben ze mijn profiel afbeelding veranderd en deze kreeg ik niet meer gewijzigd. Ook voor dat probleem was het onmogelijk directe support te krijgen, en de profiel afbeelding heeft er uiteindelijk meer dan 8 jaar opgestaan. Wel een afbeelding van dien aard dat ik deze nooit als mail heb kunnen gebruiken.

 

Ik begrijp dat jullie je providermail niet als hoofd mail adres gebruiken. Velen doen dit echter wel. Om nu een verzender/provider van mail hier nu te gaan vertellen dat zij geadresseerden (wiens persoonsgegevens zij niet eens kennen) maar moeten gaan vragen een ander mail adres te gaan gebruiken vind ik eigenlijk best wel ver gaan hoor. En hoe moeten ze dat gaan vragen? De provider kent waarschijnlijk niet eens meer dan de e-mail adressen van de geadresseerden, en laat de mail nu net zijn wat niet aankomt. Postduifjes naar de e-mail adressen sturen met het verzoek een andere mail te gaan gebruiken dan maar? Dit is toch geen oplossing jongens.

Reputatie 7

Uiteraard zou het moeten werken, dat spreek ik niet tegen. Echter zou ik nooit met e-mail afhankelijk willen zijn van een nogal rammelende kwaliteit van de service. Ook wil ik provider onafhankelijk blijven. Daarom gebruik ik al jaren een Outlook e-mailadres, nooit problemen mee. Ik laat Outlook in de cloud het e-mailadres via pop3 bij mijn huidige provider ophalen. Die mailbox van mijn provider gebruik ik alleen om post van de provider te ontvangen en meteen met Outlook op te halen, zodat die mailbox ook nooit volloopt.

Ik ben in ieder geval met eric eens dat hopen dat het goedkomt met zonnet zo langzamerhand een doodlopende weg begint te lijken.

Gelukkig heeft zonnet zich losgeweekt van tele2, dus nu bied zich de kans aan voor tele2 om zich aan een meer professionele e-mail provider te gaan binden, waardoor ze zich weer aan haar verplichtingen naar de consument kan houden zoals vastgelegd door de autoriteit consument en markt. Zorg ervoor dat de mail voor tele2 klanten weer naar behoren werkt!

Reputatie 7
Badge +12

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Als deze mensen wat meer zekerheid over hun e-mail willen hebben wel.  Ik zou me geen raad weten als e-mail niet werkt. Daarom heb ik een eigen domein met bijbehorende email server/service. Beter dan hopen dat het ooit goed komt met zonnet.

Of misschien moet tele2 zijn wettelijke verplichtingen eens nakomen en ervoor zorgen dat de e-mail die ze bij een internet connectie horen te leveren het ook daadwerkelijk doet. Dan komen de mails ook gewoon aan. Zal ik het hier anders ook nog eens een keer allemaal uitleggen?

 

Ik doe het wel even kort. De e-mail hoort te werken. Als de schuld niet bij de klant ligt, (en dit is allang bekend dat dit niet zo is) dan hoort tele2 dit gewoon op te lossen. Dit kan niet gewoon zo maar maanden door sudderen. Het wordt nu echt tijd dit binnen een redelijke termijn op te lossen, en als de experts van zonnet dit niet kunnen, wordt het tijd voor tele2 om hun e-mail bij een ander onder te brengen.

Reputatie 7

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Alleen de ‘medeklanten’, dan komt de mail van TS (dus vanuit Gmail) bij anderen ook gewoon aan.

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Reputatie 7
Badge +12

Ik adviseer medeklanten altijd om een ander email adres te gebruiken als je wat meer zekerheid wilt om email te ontvangen. Tele2 is een internet access provider, email kun je beter bij gmail of outlook onderbrengen. Dan is er ook geen lock-in aps je nog eens wilt veranderen van access.

Reputatie 2

@Cas van Tele2 kan ik de gegevens ditmaal naar jou sturen?
Onze klanten wachten op een oplossing, en ik vermoed dat jullie klanten op emails wachten.