beantwoord

Tele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend?

  • 17 December 2020
  • 41 reacties
  • 1554 x bekeken

Reputatie 5

Beste,

 

Ik heb deze week een mail gekregen dat ik ergens deze week overgezet wordt, maar nog geen sms wanneer dit gaat gebeuren (dag).

Ik wou vandaag in mijn Tele2 app kijken en kreeg de melding dat de app niet meer werkt en dat ik over een paar dagen de nieuwe app kan downloaden? 

Op de website krijg ik ook deze melding:

MIJNTELE2 WERKT NIET

OP DIT MOMENT

Dit komt door het onderhoud voor de nieuwe MijnTele2. We zijn nu bijna klaar met klussen, nog heel even geduld.

Je krijgt een mail als je weer in kunt loggen. En sorry als je last hebt van de verbouwing.

Tot snel!

 

Heel vervelend als je even wat dingen moet checken namelijk, ik ben namelijk nog niet overgezet maar wordt wel ergens overgezet deze week volgens het tele2 mailtje. Of klopt dit ook niet meer @Cas van Tele2 @Rox van Tele2 

icon

Beste antwoord door simnlru 23 December 2020, 13:38

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Reputatie 5

Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Dat vertelde ik eerder, uiteindelijk gaat het om de communicatie tussen 2 partijen. Als klant moet je hier natuurlijk niet het dupe van zijn denk ik zo toch?

Dat zei ik, dus niet alleen Tele2 kan nu iets doen. De fabrikant kan ook de markt in de gaten houden, zij zullen uiteindelijk hun toestellen moeten updaten, T-Mobile heeft in totaal een aardig marktaandeel. Mijn oude iPhone 6S met laatste updates ondersteunt het zelfs en die bestond al lang voordat T-Mobile VoWIFI aanbood. Misschien heeft jouw toestel een ROM flash nodig? https://huaweiflash.com/how-to-flash-huawei-p30-pro-stock-firmware-all-firmwares/#Download_Huawei_P30_Pro_Stock_Firmware

Ja maar ben daar deels met jou eens. De fabrikant kan zeker de markt in de gaten houden, maar hoe weet deze dat Tele2 iets aanpast in haar systemen intern zodat volte en vowifi voor haar toestellen niet meer werkt? Tele2/T-Mobile had toch ook kunnen laten weten van hey huawei, we weten dat jullie niet dat type software geïmplementeerd hebben. Communicatie moet wel van 2 richtingen komen :blush: .

Let op na dat deze type klanten overgezet worden in het nieuwe systeem met nieuwe software kunnen deze klanten geen gebruik meer maken van volte en vowifi. Rom flash is toch niet nodig? heb paar dagen geleden weer een update ontvangen, maar nog steeds geen volte en vowifi.

Wat leuk voor je dat jouw oude 6s het wel ondersteunt, maar ondersteuning van apple is gemakkelijker omdat de basis altijd wel hetzelfde is en er minder diversiteit is.. 

Het punt van mij is dat ik afhankelijk ben van vowifi omdat op bepaalde plekken waar ik kom er geen bereik meer is sinds de uitschakeling van de Tele2 masten en de T-Mobile masten op een ongunstige plek staan.. Nu heb ik op deze plekken dus letterlijk geen bereik meer met Tele2.

 

Wil niet de intentie geven dat ik iemand aan het aanvallen ben nu, maar ik baal erg dat ik als klant hier deels achteraan moet lopen. Gelukkig gaat @Cas van Tele2 navraag doen bij de contactpersoon (Tele2/Huawei) hoe het nu zit, dus dat wacht ik even af. De TD waar ik contact mee had had me goed geholpen maar gaf zelf ook aan dat hij niks kon doen en dan overstappen een optie is, maarja in mijn ogen is dat een optie als het zeker is dat er echt helemaal niks kan gedaan worden en er contact is geweest met Huawei.

Reputatie 5

Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

Mijn aanname was dat het helemaal niet op het T-Mobile netwerk functioneert, maar dan is het alleen de settings voor Tele2.

En tja Huawei Nederland weet echt wel van grote overnames (en integratie) in de mobiele markt, het gaat om hun business. Maar goed, beide kunnen het initiatief nemen, kennelijk wachten beide partijen nu op elkaar. Maar als Huawei geen Android meer mag installeren (ik weet de allerlaatste status hiervan niet precies), weet ik niet of de buitenlandse markt nog wel interessant voor ze is.

Snap wel dat ze van overnames afweten, maar niet wat dit in het interne systeem betekend. Maar goed, gaat erom dat het opgelost kan worden.

Maar als Huawei geen Android meer mag installeren (ik weet de allerlaatste status hiervan niet precies), weet ik niet of de buitenlandse markt nog wel interessant voor ze is.

Uhm voor hun huidige toestellen voor het hele gebeuren mag het nog wel, alleen kan het zijn dat er met een nieuwe android update geen google apps meer zijn. Dit betekend niet dat ze onder de '’motorkap'’ niks kunnen aanpassen. Dus dit zouden ze wel kunnen aanpassen lijkt me.

Reputatie 7

Klopt voor bestaande toestellen. Maar als toekomstige toestellen op de markt brengen geen mogelijkheid eer is, dan zal de aandacht voor de buitenlandse markten snel minder worden aangezien er niets meer kan worden verdiend.

Reputatie 5

Update voor @eric@pipodeclown en @Cas van Tele2 ,

2e lijns medewerker gesproken (backoffice Tele2), hier zijn we allebei niks wijzer van geworden helaas. Wat dingen geprobeerd die ik zelf ook al had gedaan maar ook geen resultaat, in de tussentijd nieuwe simkaart besteld en ook dit heeft niet geholpen. Alles staat vanuit mijn kant goed en ook vanuit (zover hij kon zien) goed, nu is de 3e lijns ingeschakeld (netwerkspecialist). Als het goed is hoor ik er iets vandaag over!

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @simnlru,

Bedankt voor jouw update! :muscle:
Ik heb goede moed dat de netwerk specialisten dit kunnen fixen. 

Reputatie 7
Badge +12

Klopt. Op moment X wordt de situatie bevroren in IT systeem A en na de omzetting zit je in systeem B. De nieuwe app maakt dan contact met systeem B.

Reputatie 5

Hoi @simnlru,

Bedankt voor jouw update! :muscle:
Ik heb goede moed dat de netwerk specialisten dit kunnen fixen. 

Laten we het hopen!, ik ben best tevreden over Tele2 en zou graag blijven. Ik gebruik namelijk vowifi op sommigen plekken waar ik geregeld kom omdat daar net geen bereik/slechte dekking is, wordt lastig als ik dat niet meer mag/kan gebruiken.

Reputatie 5

@Cas van Tele2 Ben net gebeld door de netwerkspecialist, nette man en heeft mij het een en ander uitgelegd. Puntje bij paaltje is de oplossing om over te stappen naar een nieuwe provider :sweat_smile: .

Hij gaf aan dat door het nieuwe T-Mobile/tele2 software systeem volte vowifi softwarewice niet door huawei ondersteunt wordt omdat deze software te nieuw is. Bij oude Tele2 software kon het wel.. Deze 2 software pakketen moeten dus compatibel met elkaar zijn, dit doet het dus niet op dit moment.

Ook bij het gebied waar ik nu geregeld kom komt geen netwerk verbetering de aankomende tijd, helaas zonder vowifi dus letterlijk geen bereik.

Dus de enige optie is afwachten of huawei nog überhaupt met een update komt of overstappen naar een andere provider. Het ligt dus hardware matig niet aan de telefoon.

Ik ga nog proberen of Huawei iets kan betekenen, anders zit er helaas niks anders op :pensive: . Misschien kan er vanuit jullie een verzoek gedaan worden?

 

 

Reputatie 5

@Cas van Tele2 Update:

Het wordt er niet duidelijker op, Huawei geeft aan dat Tele2 een contact persoon heeft die dat had/moet aankaarten. Dit heeft de netwerkspecialist mij niet verteld, anders had ik gevraagd of er een verzoek ingediend kon worden. @Cas van Tele2 Zou jij misschien nog wat kunnen betekenen of doorspelen?:relaxed:

Reputatie 5

Update: ben zonder bericht net overgezet op het nieuwe systeem. Heb paa r Minuten geleden een SMS ontvangen dat ik over ben gegaan. Wat me opvalt is dat 4gbellen Volte niet meer werkt (vanochtend op het oude systeem werkte dit wel) en vowifi wifi bellen optie heb ik niet meer en ja ik heb mijn toestel even opnieuw opgestart.

Reputatie 7
Badge +12

Het nieuwe netwerk maakt gebruik van T-mobile sim (ID’s). Daarom heb jij nu ook 4G in het buitenland! Sommige toestellen reageren daar qua settings anders op. Als je even zoekt op het forum zul je een topic vinden waar een app wordt aanbevolen waar vowifi mee geforceerd kan worden. 

Welk toestel gebruik je trouwens?

Reputatie 5

Het nieuwe netwerk maakt gebruik van T-mobile sim (ID’s). Daarom heb jij nu ook 4G in het buitenland! Sommige toestellen reageren daar qua settings anders op. Als je even zoekt op het forum zul je een topic vinden waar een app wordt aanbevolen waar vowifi mee geforceerd kan worden. 

Welk toestel gebruik je trouwens?

P30 pro, op het tele2 netwerk en daarna op het tmobile netwerk met Tele2 geen problemen gehad. Dus het zou moeten werken ik de praktijk, maar na de overzetting van net kan dat opeens niet meer..

Reputatie 7
Badge +12

De fabrikant van het toestel moet de juiste settings in de ROM zetten zodat ze als 4G softphone functioneren. Bij Tele2 staat alleen dat “ nieuwe telefoons het vaak ondersteunen”  bij T-Mobile staat de “ Huawei P30 Pro 8/128GB” als toestel waar Huawei de volte en vowifi parameters voor heeft geprogrammeerd. 

 

Maar hier melde je ook al dat jouw toestel niet helemaal lekker werkte met deze functies. 

Reputatie 5

De fabrikant van het toestel moet de juiste settings in de ROM zetten zodat ze als 4G softphone functioneren. Bij Tele2 staat alleen dat “ nieuwe telefoons het vaak ondersteunen”  bij T-Mobile staat de “ Huawei P30 Pro 8/128GB” als toestel waar Huawei de volte en vowifi parameters voor heeft geprogrammeerd. 

 

Maar hier melde je ook al dat jouw toestel niet helemaal lekker werkte met deze functies. 


Dus ondersteuning dient er te zijn.

Ja klopt, dit was toen het Tele2 netwerk werd uitgeschakeld en ik moest roamen op tmobile. Door een td medewerker is dat toen opgelost met een instelling die niet goed stond. Nu heb ik dus weer zo een probleem, ook al zit ik nu rechtstreeks op het netwerk.

Reputatie 7
Badge +12

Ja, het netwerk ondersteund het wel, maar de Pro ziet nu een andere IMSI, dus de telefoon moet ook met die IMSI de parameters goed zetten. Bij Samsung is er wel eens een issue met toestellen die buiten de Benelux worden gekocht door retailers. De software van b.v. Poolse toestellen bevat dan niet alle updates van NL netwerken. Misschien dat moderators nog wat hebben vernomen van Huawei?

Reputatie 7

Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)

Reputatie 5

Ja, het netwerk ondersteund het wel, maar de Pro ziet nu een andere IMSI, dus de telefoon moet ook met die IMSI de parameters goed zetten. Bij Samsung is er wel eens een issue met toestellen die buiten de Benelux worden gekocht door retailers. De software van b.v. Poolse toestellen bevat dan niet alle updates van NL netwerken. Misschien dat moderators nog wat hebben vernomen van Huawei?


Hoe doet hij die parameters goed zetten dan? Dit is een toestel voor de Nederlandse markt en gewoon een Benelux model.

Reputatie 7
Badge +12

Bij opstarten kijkt een toestel naar de IMSI en haalt dan de bijbehorende settings uit de ROM.

Daaronder een APN (vroeger moest je die ook handmatig invoeren of kreeg je een losse sms) 

Reputatie 5

Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Reputatie 5

Tja Eric, aan mijn kant staat alles goed. Ben ook geen leek op dit gebied en weet zeker dat het probleem niet bij mij ligt. Heb in deze week 0 verändert behalve dat Tele2 mij heeft overgezet op hun nieuwe klantenbestand en ik nu in het tmobile bestand sta.

 

Internet werkt ook gewoon, alleen Volte en vowifi niet meer. Vind het echt jammer dat er weer iets fout gaat en dat ik er weer achteraan moet..

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat een goede eerste test dan is om je simkaart in een ander, b v. samsung of Apple toestel te doen. Als je daar wel Volte hebt, dan weet je dat de simkaart goed geprovisioned is.

Reputatie 5

Ik denk dat een goede eerste test dan is om je simkaart in een ander, b v. samsung of Apple toestel te doen. Als je daar wel Volte hebt, dan weet je dat de simkaart goed geprovisioned is.

Daar ligt het niet aan eric.. Ik ben zelf wel technisch en weet zeker dat de fout ergen in het systeem van Tele2/T-Mobile alweer zit. Best frustrerend om te weten waar Tele2/T-Mobile moet zoeken om het op te lossen, maar ze blijven me (contact opgenomen met de klantenservice) standaard dingen adviseren en dat doe jij nu weer ook. Niks persoonlijk hoor, maar ben technisch onderlegd en om dan sim swap te doen (wat ik gedaan heb en jawel niks uitmaakte) is nutteloos.

Reputatie 5

Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

?

Reputatie 5

Klopt voor bestaande toestellen. Maar als toekomstige toestellen op de markt brengen geen mogelijkheid eer is, dan zal de aandacht voor de buitenlandse markten snel minder worden aangezien er niets meer kan worden verdiend.

Dat zou wel erg jammer zijn, je sluit een contract af met Tele2 onder voorwaarde dat je bepaalde dingen kan gebruiken. Na een tijd  kan dat opeens niet meer en dan kunnen ze vanuit de klantenservice alleen maar aangeven dat de enige optie is om het contract te ontbinden.. Niet vanuit het forum ( @Cas van Tele2 bedoel niet jou persoonlijk), Krijg het gevoel alsof Tele2 liever een klant verliest dan hier nog in te investeren. Ik moest dus zelf uitvogelen dat Tele2 de optie had met Huawei aan tafel te zitten, 2e lijns en 3e lijns van Tele2 kwamen hier niet vanuit hun zelf mee terwijl ze dit 2 weken geleden al hadden kunnen doen. Daar baal ik van.

Reputatie 7
Badge +12

Als techneut, hier zit er nog 1! , weet je dat het uitsluiten van oorzaken je tot een oplossing leidt. Als je eerst uitsluit dat de provisioning van het netwerk, je weet wel de HLR/HSS, maar ook de IMS parameters allemaal correct zijn kunnje een onderzoek doen naar het overige deel.

Ik zeg niet simkaart vervangen maar simkaart in een ander toestel stoppen waarbij je zeker weet dat die Volte op het T-Mobile netwerk ondersteund, b.v. Apple. Als je dan wel Volte krijgt met jouw aansluiting kunnen we verder richting jouw toestel.  Zoals jij zeker weet heeft de simkaart een belangrijke functie in security en identificatie van een gebruiker. De IMSI wordt gebruikt door de het netwerk maar ook het toestel om instellingen uit de ROM te halen. Als jouw simkaart gewoon zorgt voor een netwerk verbinding, dan is daar naar mijn mening niets kapot aan. Wat een nieuwe simkaart wel meebrengt is dat dan ook de netwerk opnieuw geprovisioned wordt. Jouw identiteit wijzigt immers. Mocht dat op dit moment namelijk niet goed zijn, dan lost dat ook het probleem op terwijl de sim zelf eigenlijk nooit kapot is.