beantwoord

Tele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend?

  • 17 December 2020
  • 41 reacties
  • 1554 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Reputatie 7

Als Huawei blijvend geen Android meer mag gebruiken, dan is het een aflopende zaak. Dat begint met dit soort zaken. Voor zowel provider als leverancier zit er weinig toekomst potentieel in. Misschien heeft Tele2 wel contact gehad, denk dat er weinig bekendgemaakt wordt over dat soort informatie uitwisseling.

Reputatie 7

We hebben inderdaad al veel gevallen gezien, die hebben getest in een andere telefoon en -afhankelijk van de uitslag- een nieuwe simkaart hebben aangevraagd. Voor zover ik weet hebben ze allemaal weer bereik. Het is aan de klant of die kiest om de stappen te doorlopen.

Reputatie 7

Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Reputatie 5

We hebben inderdaad al veel gevallen gezien, die hebben getest in een andere telefoon en -afhankelijk van de uitslag- een nieuwe simkaart hebben aangevraagd. Voor zover ik weet hebben ze allemaal weer bereik. Het is aan de klant of die kiest om de stappen te doorlopen.

Nope geen verschil dus, ook gisteren een nieuwe simkaart voor de zekerheid besteld en vandaag ontvangen. Moet zeggen dat ik het jammer vind dat de verpakking wel erg sober is geworden waar de simkaart omheen zit er staat zelfs geen tele2 meer op de simkaart. Dit was een paar maanden geleden nog wel wat leuker..

Maar dat terzijde, VoLTE en VoWifi werkt met de nieuwe simkaart ook niet, maar dat dacht ik al helaas..

Reputatie 7
Badge +12

En de sim in een ander volte toestel?

Reputatie 5

En de sim in een ander volte toestel?


Zoals ik al zei haalde dat ook niks uit helaas.

Reputatie 7

Gebruik je 1 of 2 simkaarten in het toestel?

Reputatie 5

Gebruik je 1 of 2 simkaarten in het toestel?

2, heeft ook altijd zo gewerkt. Ene simkaart er uit gehaald maar dit mocht niet baten.

Reputatie 5

Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Dat vertelde ik eerder, uiteindelijk gaat het om de communicatie tussen 2 partijen. Als klant moet je hier natuurlijk niet het dupe van zijn denk ik zo toch?

Reputatie 7
Badge +12

Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Reputatie 7

Heb je het alleen nog thuis ervaren of werkt het op andere locaties/ andere steden ook niet? Er wordt veel gewerkt aan het netwerk, vandaar.

Reputatie 7

Op oude toestellen werkt het inderdaad niet, maar de P30 Pro staat concreet genoemd op de T-Mobile website. Vreemd. (Op de website staat overigens de P30 Pro 8/128, ik weet niet of dat ook het exacte type is dat jij hebt. Ik heb zelf geen Android.)


Klopt helemaal, die versie heb ik ook.

Toch is er blijkbaar iets anders in de software aan de kant van Tele2/tmobile nu. Alleen Tele2 kan nu iets doen, het is even afwachten voor nu.

Dat niet, het is een samenspel tussen provider en fabrikant. Andere toestellen werken wel perfect, dus het ligt niet alleen aan het netwerk of alleen aan het toestel.

Dat vertelde ik eerder, uiteindelijk gaat het om de communicatie tussen 2 partijen. Als klant moet je hier natuurlijk niet het dupe van zijn denk ik zo toch?

Dat zei ik, dus niet alleen Tele2 kan nu iets doen. De fabrikant kan ook de markt in de gaten houden, zij zullen uiteindelijk hun toestellen moeten updaten, T-Mobile heeft in totaal een aardig marktaandeel. Mijn oude iPhone 6S met laatste updates ondersteunt het zelfs en die bestond al lang voordat T-Mobile VoWIFI aanbood. Misschien heeft jouw toestel een ROM flash nodig? https://huaweiflash.com/how-to-flash-huawei-p30-pro-stock-firmware-all-firmwares/#Download_Huawei_P30_Pro_Stock_Firmware

Reputatie 5

Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

Reputatie 5

Update vanuit Tele2.

Contact gehad met de TD, deze gaf duidelijk aan dat de P30 serie van Huawei en daar onder series niet meer ondersteunt gaan worden in het nieuwe T-Mobile/Tele2 systeem mbt Vowifi en VoLTE. De reden is dat Huawei geen update meer gaat aanbieden voor deze toestellen en daar onder is waarschijnlijk door de kosten die hier mee gemoeid zijn.. De TD gaf aan dat ik met T-Mobile wel VoLTE en Vowifi zou hebben, maar dan ben ik wel stuk duurder uit voor de helft minder internet GB..

 

Helaas ben ik wel afhankelijk voor Vowifi en moet ik dus verder kijken, zonder VoLTE kon ik nog wel leven. Dus moet ik verder kijken, maar kom wel weer terug als ik ooit een nieuwe telefoon heb :wink: .

 

Tip: misschien pagina van Huawei aanpassen: Toestelhulp | Krijg hulp met je Huawei-apparaat | Tele2 Dat de meeste Huawei toestellen het niet meer ondersteunen?

Reputatie 5

Heb je het alleen nog thuis ervaren of werkt het op andere locaties/ andere steden ook niet? Er wordt veel gewerkt aan het netwerk, vandaar.

Hier in de buurt zijn de netwerken 2 maanden geleden qua masten al vervangen, dus lijkt me stug. Ik had het ook in een andere stad dus daar zal het niet aan liggen. Het is al doorgespeeld naar de TD en vanuit daar wacht ik nu op een bericht.

Reputatie 7

Nee, maar zou er niet teveel op rekenen. 

Want? de ondersteuning op T-Mobile zelf lukt wel (geprobeerd van iemand met een T-Mobile sim).

Dus het zou moeten kunnen werken technisch gezien.

Mijn aanname was dat het helemaal niet op het T-Mobile netwerk functioneert, maar dan is het alleen de settings voor Tele2.

En tja Huawei Nederland weet echt wel van grote overnames (en integratie) in de mobiele markt, het gaat om hun business. Maar goed, beide kunnen het initiatief nemen, kennelijk wachten beide partijen nu op elkaar. Maar als Huawei geen Android meer mag installeren (ik weet de allerlaatste status hiervan niet precies), weet ik niet of de buitenlandse markt nog wel interessant voor ze is.