Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23817 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Ook ik nu vandaag weer deze;

 

 

Bevestiging van fraudehelpdesk

Reputatie 7
Badge +8

 

Weer een twee stuks

 

NortonLifeLock Partner • mdmonir17003+40776562556624907@gmail.com

 

https://files.catbox.moe/j4nljv.png

 

En van

Exclusief aanbod • noreply@humblebundle.com

Reputatie 7
Badge +8

Vroeger, toen er nog geen smartfone bestond, gebruikten we de pc voor de mailtjes. 

Destijds kon ik in het mailprogramma, misschien outlook? regels ingeven. 

Zoiets als indien er in de tekst xxxxx of yyyy of zzzz staat wordt deze mail naar de spammap verplaatst. Die verboden woorden werden steeds toegevoegd. 

In mijn Android Huawei Handy is dit blijkbaar niet mogelijk. 

Zijn er mailprogramma voor Android waarbij zoiets nog wel mogelijk is?

Of moeten we de oude PC weer 24 uur per dag de mail laten scannen en eventueel laten verwijderen?

Is wel duur in energie! 

Ik zou mijn mail op win10 mail willen ontvangen, maar geen enkele van de guides op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail bij ‘instellingen per e-mail programma’ doet het het meer, allemaal ‘pagina niet gevonden’.

 

Ik heb geen idee hoe je dit bij android zou moeten doen, ik doe daardoor alles op pc via webmail.

Opeens weer 3 achter elkaar;

 

Wederom nieuwe phishing golf, stuur ze sowieso wel door naar fraude helpdesk en phishing@t-mobile.nl , ze gaan er maar mee aan de slag.

 

Wederom een phishing mail ontvangen, waarvan bij deze melding. Ook als bijlage doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl,  phishing@t-mobile.nl en gemeld bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier Ik kan een ieder die op zijn tele2 provider mail phishing mails ontvangt aanbevelen hetzelfde te doen voor elke, afzonderlijke phishing e-mail doe ze ontvangen. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans op ingrijpen door overheidsorganen, en hoe groter de kans dat tele2 / t-mobile zijn inspanningsverplichtingen nakomt om bij zijn internet connectie fatsoenlijk werkend provider e-mail te leveren.

Wederom een phishing mail ontvangen, waarvan bij deze melding. Ook als bijlage doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl,  phishing@t-mobile.nl en gemeld bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier 

 

En weer nieuwe, nu weer van nep humblebundle afzender, en die geadresseerde guido, dat ben ik dus niet;

 

En weer, wat een ontzettende schijt bagger is dit toch, ook een afzender die al meerdere keren gemeld is, maar het gaat maar door…

 

Het is weer zover. Wederom een phishing mail ontvangen, waarvan bij deze melding. Ook als bijlage doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl,  phishing@t-mobile.nl en gemeld bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier 

Wederom een phishingmail ontvangen. ik ben echt in staat deze naar jullie door te sturen, zoals wordt aanbevolen door diverse instanties, zodat er op provider niveau actie kan worden ondernomen om de afzender blokkeren, een klacht in te dienen bij de ISP van de phishingmail verzender en eventueel aanpassingen te doen aan het spamfilter. Verder ook gemeld bij de gebruikelijke kanalen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Shilka, goed dat je de phishing mails doorstuurt naar bovenstaande e-mailadressen! Ik hoop dat mijn collega’s er (snel) iets aan kunnen doen. Het lijkt de afgelopen tijd rustig voor andere bezoekers qua phishing mails, maar deel vooral screenshots van de mails, zodat we hier allemaal op de hoogte zijn van welke mails er rondgaan. 

Dat wil ik zeker doen. Heb net weer één ontvangen. Hier een aantal screenshots van de meest recente;

PS SynVest is een echt bestaand bedrijf, maar het adres in de mail is verkeerd, en de links verwijzen door naar een phishing site, op de site van SynVest zelf wordt gewaarschuwd voor deze phishing mails.

 

 

En nog vele meer van dit soort wonderpillen mails voor allerlei aandoeningen / doelen. De sites waar deze naar verwijzen zijn onveilig en alleen ingericht op het buitmaken van persoonsgegevens, dan wel het installeren van kwaadaardige software zoals spyware en keyloggers.

Nepactie ter buitmaken van persoonsgegevens, wordt ook voor gewaarschuwd door Albert Heyn

 

Een mail met alleen een link die verwijst naar een site die je persoons en bank gegevens wil buitmaken. Bevestigd door valse_email als zijnde phishing.

 

Nog een valse Albert Heijn mail. De links lijken echt, maar een mouse over laat zien dat dit slechts schijn is en de links doorverwijzen naar een phishing site. Lees voor deze specifieke mails meer op https://www.ah.nl/acties/nepacties .

 

Hiernaast ook nog een aantal phishing mails ontvangen met NSFW afbeeldingen, die zal ik hier maar niet posten :)

 

Volgens de klantenservice is deze dus ook niet verstuurd door tele2, notabene ontvangen op gmail…

 

En weer een nieuwe afzender erbij:

 

en ook weer van deze afzender die al maandenlang ongehinderd kan door phishen

 

en meer

 

En alweer één , nu met de recente storing lijkt de spamfiltering compleet disfunctioneel te zijn op zonnet.

 

En alweer een phishing mail, er vind op dit moment absoluut geen enkele spamfiltering plaats op zonnet/versatel!

 

En hier alweer de volgende, meerdere keren binnengekomen onder verschillende afzendernamen;

 

Phishing komt nu sneller binnen dan dat ik kan posten, ik verwijder deze maar meteen, dit is echt te belachelijk voor woorden. Nadat ik de laatste batch verwijderd heb nadat ik succesvol een aantal afzenders heb kunnen laten blokkeren heb ik er inmiddels alweer 92 nieuwe gekregen! 92 PHISHING MAILS. Ik ga tele2 maar weer vragen om de facturen per post te sturen, want provider e-mail is niet meer bruikbaar. Bovendien lukt een e-mail wijziging doorvoeren ook al niet...

En ook weer deze, ik wordt er echt schijtziek van

 

Reputatie 7
Badge +8

Hier komt momenteel helemaal niks binnen. 

Ik denk dat jij mijn fissingmails van versatel krijgt. 

En weer meer van de bagger, ik vraag me echt af wat ik moet doen om mijn mail normaal functioneel te houden, dit is toch absoluut te gek voor woorden….

 

Reageer