Sticky

[FAQ] Volgens mij heb ik een phishing mail/ smishing sms ontvangen. Wat nu?

  • 30 November 2017
  • 303 reacties
  • 23817 x bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Het gaat verder

 

McAfee♻️Nieuwsbrief@dealdonkey.com

...... ppes Loop niet het risico op ransomware ⚠️

“”


 

U kut zich op elk moment uitschrijven. Uitschrijven
9901 Brodie Lane Ste 160 Austin, TX 78748

 



De adverteerder beheert uw abonnement niet.
Als u liever geen verdere communicatie ontvangt, kunt u zich afmelden hier
Of schrijf naar: 6101 Long Prairie Rd,Ste 744 #511, Flower Mound, TX, 75028

Nou Theo, ik ben ook weer van de partij, ik zal Johrick meteen weer een bericht hierover sturen...

 En deze van email selections krijg ik ook weer, ook phishing

 

Kortom Nieuwsbrief@dealdonkey.com en info@news.lvmultimedia.com ; pure phishing.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb ze ook naar johrick gestuurd.

 

Maar even afwachten tot maandag en kijken wat er gezegd wordt. Ik ga geloof ik heel het weekend mijn e-mail maar niet meer bekijken. Dit is gewoon niet meer te doen.

17 jaar van verwaarlozing van de provider e-mail begint zich uit te betalen, en wij mogen de prijs betalen. Ik ben enorm tevreden over mijn internet en telefoon, maar die e-mail is echt een ramp. En alles overzetten op andere e-mail accounts, daar komt echt niet minder phishing van op mijn provider e-mail binnen, dat blijkt maar weer.

Reputatie 7
Badge +8

Nu maar afwachten wat het wordt in de toekomst. 

De hele buts is verkocht.

T-Mobile Nederland komt voor 5,1 miljard euro in handen van de private investeringsbedrijven Apax en Warburg Pincus.

Hoeveel personeel er straks nog overblijft. 

Meestal worden er zoveel mogelijk mensen ontslagen, zoveel mogelijk schulden gemaakt en daarna alle financiën eruit gehaald en de resten vol met schulden weer verkocht.

 

Laten we het niet hopen, het zou jammer zijn. 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @theocoppes & @Shilka

Thanks voor de meldingen! Ik heb Shilka gevraagd om beide afzenders naar mij door te sturen, zodat ik het kan doorgeven aan mijn collega’s! 

@theocoppes nog een vraag voor jou: wat voor mailadres heb jij? Ook een @zonnet.nl, want het zou namelijk niet meer moeten kunnen dat no-reply@e.allegiant.com nog phising stuurt. Deze hebben wij volledig geblokkeert. Laat je het mij weten? 

Ik heb de twee afzenders inclusief een voorbeeld phishing mail van beide afzenders weer doorgestuurd via mail @Johrick van Tele2 Bedank voor de snelle reactie!

Zonet nog weer een nieuwe phishing mail gekregen, ik hoop dat ze snel weer geblokkeerd kunnen worden, van de vorige afzenders krijg ik in ieder geval niets meer binnen. 

Ik krijg al dagen mails zoals deze, vanuit allerlei ‘merken’ (Amazon, Maltesers, BMW, etc.). Bij het checken is het e-maildres wel echt noreply@tele2.nl. Mijn telefoon herkent het adres ook van alle andere mails. Ik kan het adres dus ook niet blokkeren. Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +8

Weer een fiets gewonnen. 

 

Top Deal! • noreply@humblebundle.com

 

@Johrick van Tele2  Ik krijg nu ook van die afzender. Ik vond dat wel heel vreemd, want ik weet dat noreply@humblebundle.com een legitieme afzender is. De afzender is echter vals. Zal ik deze straks ook weer doorsturen Johrick?

Dus ik heb even gekeken en als ik in de code kijk zie ik staan :

X-DKIM-Failure: bodyhash_mismatchReceived: from [157.90.218.216] (helo=cmw5.pyridines.info)	by mx249.antispamcloud.com with esmtp (Exim 4.92)	(envelope-from <hello@bulb.co.uk>)

 

humblebundle is dus niet de echte afzender

 

Reputatie 7
Badge +8

Het gaat altijd verder

 

McAfee♻️ • Nieuwsbrief@dealdonkey.com

 

U kut zich op elk moment uitschrijven. Uitschrijven
9901 Brodie Lane Ste 160 Austin, TX 78748

 



De adverteerder beheert uw abonnement niet.
Als u liever geen verdere communicatie ontvangt, kunt u zich afmelden hier
Of schrijf naar: 6101 Long Prairie Rd,Ste 744 #511, Flower Mound, TX, 75028

Ik heb vandaag nog een e-mail doorgestuurd aan Johrick. Dat maakt al 3 nieuwe afzend adressen alleen dit weekend. Ik hoop dat ze ze weer op korte termijn weer kunnen blokkeren. En daarna maar kijken wat er dan weer gebeurt… Het lijkt erop dat zogauw het ene adres geblokkeerd wort, het volgende alweer klaar staat. Het is jammer dat dit zo door het spamfilter komt, volgens mij kan daar ook nog wel een slag geslagen worden, maar jah, daar heb ik verder geen zicht op, en ook geen verstand van.

Ik ben nog steeds bezig met omzetten om alles van mijn zonnet account los te koppelen (nadat ik 2 jaar geleden al begonnen ben daaraan, maar nu fulltime), het is erg lastig en zeer frustrerend werk, en soms kan het helemaal niet, of wordt er niet gereageerd, of werkt het omzet proces gewoon niet. En accounts opzeggen is al helemaal een drama om voor elkaar te krijgen….

Wederom een phishing mail ontvangen;

 

Verzender is: albertheijn@lah.sa

 

 

 

Ik kan de mail eventueel weer doorsturen @Floor109 . Wel jammer, het was net een weekje rustig geweest.

Mail is al doorgegeven aan valse-email@fraudehelpdesk.nl en gemeld bij Albert Heijn door het klantenservice formulier in te vullen op https://www.ah.nl/acties/nepacties

Ter informatie, ondertussen nog meerdere phishing mails ontvangen, ook vandaag nog;

 

 

 

Helaas krijg ik van deze reeds eerder doorgegeven afzender nog steeds phishing binnen @Johrick van Tele2 . Zou deze afzender reeds geblokkeerd moeten zijn?

 

Reputatie 7
Badge +8

 

Deze ook fishing? 

 

Beveiligingsupdate • product-updates@em1.cloudflare.com

Virus gedetecteerd

Reputatie 5
Badge +6

Ha @Shilka

Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik hier helemaal niet meer aan toegekomen ben deze week. Wil je mij de meest recente mails nogmaals doorsturen? Dan zet ik het meteen voor je door! 😊

Ok, ik stuur nogmaals door, dat zijn 3 afzenders, ik hoop dat de meest recente van Theocoppes niet een 4e gaat worden … Alvast bedankt Johrick :)

 

Bij mij zijn de valse alber heijn mails opgehouden nu, ik neem aan dat één van de partijen bij wie het gemeld is ingegrepen heeft nu. Zijn ze bij jou nu ook opgehouden @theocoppes ? En die exclusief moment mails, krijg je die nog steeds? Anders misschien nog even iemand van tele2 achter de broek aan zitten, anders weet ik niet hoe je die gestopt kunt krijgen...

Reputatie 7
Badge +8

Een paar dagen rustig geweest, maar cloud fare is terug. 

Zal ik het wissen? 

 

Uw licensie is verlopen details binnenin

Dringende beveiligings-e-mail • product-updates@em1.cloudflare.com

https://beta.picco.me/ACo

 

Reputatie 7
Badge +8

Binnen 5 Minuten had ik er nog twee van dezelfde firma. 

Alle in paniek gewist. 

 

Vandaag weer een nieuwe phishing mail ontvangen.

 

Mijn vraag, wat voor zin heeft het om het hier in dit topic te melden als vervolgens niemand om de betreffende mail vraagt zodat deze toegezonden kan worden. Ik neem aan dat als jullie de mail niet krijgen dat jullie ook de verzender niet kunnen blokkeren of wat dan ook maar kunnen doen.

Op deze manier heeft melde in dit topic natuurlijk geen enkele zin, dan kan ik beter voor elke afzonderlijke phishing mail die ik ontvang hier een apart topic aanmaken, en ook elke phishing mail afzonderlijk op twitter melden en ook elke mail afzonderlijk naar de t-mobile phishing afdeling doorsturen, dan heb ik volgens mij meer kans dat er daadwerkelijk iets met de informatie gedaan wordt. 

De criminelen die deze mails versturen moeten aangepakt worden en dat doe je niet door ze in stilte te faciliteren. Aanpakken die handel.

 

Reageer