[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!

  • 14 October 2020
  • 57 reacties
  • 9032 x bekeken
[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!

Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Helaas, T-Mobile heeft diverse merken met elk hun eigen prijzen, voorwaarden, toestelaanbod etc. Tele2, Ben en nu ook Simpel zijn dus niet op 1 hoop te gooien met T-Mobile. Je kunt ook geen Tele2 abonnement in de T-Mobile shop afsluiten.

Wat ik gewoon niet netjes vind vanuit Tele2 is het volgende: de website heeft t/m 12 nov aangegeven dat de nieuwste iPhones op voorraad waren & de levering vanaf 13 nov plaats zal vinden. Dus, van de week, vol enthousiasme de zilveren IPhone 12 Pro Max besteld en gedacht dat deze dan volgende week geleverd zou worden. Een sms gisteren gehad dat de levertijd op kan lopen tot 2-3 weken, omdat de iPhones niet meer op voorraad zijn. Maar Tele2 weet toch hoeveel stuks zij inkopen/krijgen/…?! Dan weten zij toch ook dat, als er een x aantal mensen de telefoons hebben besteld, zij de actuele voorraad aan moeten passen naar ‘momenteel niet op voorraad’? Dit is gewoon mensen voor de gek houden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben super blij dat ik hem heb besteld. Maar waar ik bang voor ben, is dat de telefoon over 3 weken nog steeds niet geleverd zal worden, omdat ik hem later dan andere mensen (die hem ook nog niet binnen hebben) heb besteld. Ik heb wel al zeker €1000 betaald, waarvoor ik nou dus nog niks terug zie.

 

Oh wat erg, 1000 is echt een flink bedrag.. en dan gewoon nog steeds niks ontvangen hebben.

Echt niet netjes. 
 

In het eerste uur van de pre-order op 6 november heb ik met een flinke aanbetaling een iPhone 12 Pro Max besteld… inmiddels meermaals telefonisch contact gehad met Tele2 aangezien mijn bestelling nog steeds op ‘in behandeling’ staat… Vorige week werd mij verteld dat hij vrijdag’s gewoon geleverd zou worden, maar hier niets meer over gehoord: zelfs de status ‘in behandeling’ is niet veranderd (zoals bij anderen) in ‘toestel niet op voorraad’ o.i.d. Ik verwacht dat mijn bestelling nog steeds niet goed verwerkt is, al wordt mij wel iets anders verteld via de telefoon. Het feit dat er maar een gelimiteerd aanbod is begrijp ik, maar ik vind het niet fair dat er dan verkondigd wordt dat het toestel gewoon leverbaar is. Vorige week woensdag nogmaals telefonisch contact op genomen, waarbij mij beloofd werd dat ik gisteren (dinsdag 17 nov.) teruggebeld zou worden: ik ben gisteren niet teruggebeld. Vandaar dat ik vandaag zelf maar wéér zelf verhaal wilde halen… zonder resultaat. Ik irriteer mijzelf momenteel dan ook mateloos aan het feit dat Tele2 amper bereikbaar is en ik niet kloppende informatie toegestopt krijg: zojuist ook geprobeerd te bellen om mijn bestelling te laten annuleren (voordat de 2 weken bedenktijd voorbij zijn) maar nu is er een storing waardoor Tele2 totaal onbereikbaar is: niet tevreden helaas, ik keek hier enorm naar uit! 

Wat ik gewoon niet netjes vind vanuit Tele2 is het volgende: de website heeft t/m 12 nov aangegeven dat de nieuwste iPhones op voorraad waren & de levering vanaf 13 nov plaats zal vinden. Dus, van de week, vol enthousiasme de zilveren IPhone 12 Pro Max besteld en gedacht dat deze dan volgende week geleverd zou worden. Een sms gisteren gehad dat de levertijd op kan lopen tot 2-3 weken, omdat de iPhones niet meer op voorraad zijn. Maar Tele2 weet toch hoeveel stuks zij inkopen/krijgen/…?! Dan weten zij toch ook dat, als er een x aantal mensen de telefoons hebben besteld, zij de actuele voorraad aan moeten passen naar ‘momenteel niet op voorraad’? Dit is gewoon mensen voor de gek houden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben super blij dat ik hem heb besteld. Maar waar ik bang voor ben, is dat de telefoon over 3 weken nog steeds niet geleverd zal worden, omdat ik hem later dan andere mensen (die hem ook nog niet binnen hebben) heb besteld. Ik heb wel al zeker €1000 betaald, waarvoor ik nou dus nog niks terug zie.

 

Volkomen terecht ik heb 21 oktober de iphone 12 pro besteld en er stond dat die dezelfde week in huis zou zijn. Toen kreeg ik na een aantal dagen een berichtje dat het 3-4 weken zou duren, dus ik baalde daar enorm van maarja het was niet anders. Toen kreeg ik even later weer een bericht dat het nu 5-6 weken zou duren maar deze keer was het zeker dat die binnen die tijd bezorgd zou worden dan werd mij verteld. Nou mooi niet dus! Ik kreeg vandaag bericht dat de levertijd is veranderd naar 6-8 weken. Dit kunnen ze echt niet maken. Op de website als je hem wil bestellen staat ook nog gwn dat die op voorraad is.

. Op de website als je hem wil bestellen staat ook nog gwn dat die op voorraad is.

Waar staat dat? Ik zie alleen maar levertijden van  4/5 of 5/6 of 6/8 afhankelijk van kleur en geheugen.

 

Hebben meerdere mensen deze startdatum bij het toestelkrediet en kan dit ook worden gezien als een indicatie van de levertijd? (In dat geval vind ik dat erg laat voor een bestelling in oktober ..)

Is dit een verlenging van je huidige abonnement? Dan is dat de einddatum van je huidige abonnement. Dir kan namelijk 4 maanden in de toekomst liggen.


Nee, mijn abonnement was al eerder verlopen en had ik een jaar geleden verlengd met 'iedere maand opzegbaar'. Het betrof dus geen verlenging voorafgaand aan het einde van mijn huidige abonnement.

Dit zag ik al staan in een van de info topics: er staat voor de zekerheid een datum 4 maanden in de toekomst, maar zodra je iPhone 12 leverbaar is, verandert de startdatum van je abonnement naar de leverdatum.

Beste @Rox van Tele2,

Ik heb een vraagje over mijn pre-order van de iPhone 12 mini. Ik heb direct betaald met iDeal via de link die ik in de mail kreeg, maar heb daarna geen betaalbevestiging gehad en ik kan het ook nergens in mijn account terugvinden. Als ik nogmaals op de betaallink in de email klik, staat er "Je betaalt bij ontvangst van je bestelling. Zodra je bestelling op voorraad is, krijg je een mail van onze koerier AMP om een bezorgafspraak te maken”, terwijl ik dus al wel betaald heb… Kan het zijn dat die bevestigingen niet verstuurd worden? Kun jij zien of mijn betaling wel goed is doorgekomen?

Bedankt & Groeten, Michiel

Reageer