[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!

  • 14 October 2020
  • 57 reacties
  • 9032 x bekeken
[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!
Reputatie 5

Hoi hoi Applelovers, het was even wachten en veel speculeren, maar nu is het eindelijk zo ver! Apple heeft weer vier beauties op de markt gebracht. 

Dit is de FAQ over de iPhone 12iPhone 12 ProiPhone 12 Pro Max, en iPhone 12 mini. Tijdens de keynote is er weer veel bekend gemaakt en we willen jullie zo veel mogelijk informatie hierover geven. Daarom hebben wij alle vragen gebundeld in deze FAQ. We begrijpen dat je niet kunt wachten om één van de toestellen te bemachtigen!

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf vrijdag 16 oktober 2020 (14:00) kun je jouw iPhone 12 en iPhone 12 Pro bestellen in de presale. En vanaf vrijdag 6 november 2020 (14:00) de iPhone 12 Pro Max en iPhone 12 mini. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent! #goals

Check dit topic voor de actuele levertijden. Wanneer er nieuws is zullen wij dit met jullie delen. Stay tuned!

Informatie over de iPhone

Hoe kan ik mijn iPhone bestellen?

Vanaf 16-10-2020 (14:00) kun je jouw iPhone 12 en iPhone 12 Pro eenvoudig en snel bestellen via onze website. Voor de iPhone 12 Pro Max en de iPhone 12 mini kan dit vanaf 6-11-2020 (14:00). 

Als je wilt verlengen log dan in op MijnTele2. Je kan dan direct het toestel uitkiezen. Let op: verlengen kan vier maanden vooraf. 

 

Bestelling en levering

Je krijgt eerst een bevestiging van jouw bestelling. Dit kan wat langer duren wanneer het druk is.

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken.

Via www.mijnorderstatus.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel voor als na je bestelling.
De actuele levertijden delen we in een apart topic met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft het toestel al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Onze regel is: de toestellen worden uitgeleverd op basis van het tijdstip van bestellen. Bestel je de iPhone 12 of iPhone 12 Pro eerder, dan krijg je de iPhone 12 of iPhone 12 Pro ook eerder. Maar er wordt ook geleverd op basis van het type, de kleur en het aantal GB geheugen. Kies je bijvoorbeeld een populaire kleur, dan kan het dus langer duren voordat het geleverd wordt. Een minder populaire kleur kan in zo'n geval dus eerder geleverd worden, zelfs als deze later is besteld. 

In principe is het zo dat hoe eerder je de bestelling plaatst, hoe eerder je het toestel ontvangt. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier kan het ook gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. 

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen

Het kan zijn dat je de bevestigingsmail later ontvangt door de drukte. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Let op: dit is niet de e-mail die je van AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat in dit geval om de bevestiging van je bestelling. 

Heb je na 48 uur geen bevestigingsmail ontvangen? Check dan je spambox. Soms kan het voorkomen dat de mail daar terecht komt. Is de mail daar niet terechtgekomen? Laat dan een bericht achter in dit topic. Vul ook altijd je klantnummer in in jouw profiel, zo kunnen we geljik meekijken! 

Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu?

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat?

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. 

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen?

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het weten in een reactie. De Community staat voor je klaar! 

 


57 reacties

hallo ik heb helaas nog steeds geen email gekregen van mij bestelling over de iPhone 12 pro kan Iemand me even helpen waarom ik nog geen email heb gekregen

Is dat niet gewoon spiegeling van de lampen op jouw glimmende vloer?

Ja op eerste foto wel maar bij de tweede zie je die stippen ook op mijn vinger?

Reputatie 7
Badge +12

Is dat niet gewoon spiegeling van de lampen op jouw glimmende vloer?

Deze stippen bedoel ik 

 

Bedien je hem wel goed? Er zijn zoveel instel mogelijkheden!

Heb hem nog niet op andere instellingen gezet met de standaard instellingen zie ik die stippen, heb je hier misschien tips voor welke instellingen ik zou kunnen gebruiken?

Reputatie 7
Badge +12

Bedien je hem wel goed? Er zijn zoveel instel mogelijkheden!

Hebben jullie ook “blauwe stippen” in beeld en foto als jullie een foto maken bij de kerstboom? Ik heb de iPhone 12 pro Max verwacht je niet van zo dure telefoon..

Reputatie 7
Badge +12

Omdat er geen antwoorden op individuele levertijden zijn anders dan wat er in algemene sfeer in dit topic staat. Zodra er een toestel voor een bestelling is wordt er een mail gestuurd door de koerier. Ook dat zie je regelmatig langskomen. Verder is er helaas geen info.

Bij de levertijden staat er nu ipv 16/10/2020 ---21/10/2020. Betekent dit dat alle iphones die voor de 21e besteld zijn al geleverd zijn?

Ik heb al op meerdere vragen geen antwoord gekregen. Ik zie dit nu ook al bij meerdere mensen. Ik vraag me af wat het doel van dit forum is als jullie toch geen antwoord geven op de vragen van je klanten.

 

Bij de levertijden staat er nu ipv 16/10/2020 ---21/10/2020. Betekent dit dat alle iphones die voor de 21e besteld zijn al geleverd zijn?

Ik heb eergisteren (zaterdag 28 nov) een iPhone 12 mini met abonnement bestelt maar ik heb nog geen bevestigings e-mail gekregen. Waardoor komt dit?

16 oktober had ik de iphone 12 pro besteld kreeg ik het 1 week later binnen! Helaas was die teruggenomen omdat ze zogenaamd niet de juiste gegevens hadden 😡(ik had het nog telefonisch besteld) 
nu heb 29 oktober een iphone 12 pro, zilver, 128GB besteld. Ik zit na 5 weken nog te wachten 😡😭

. Op de website als je hem wil bestellen staat ook nog gwn dat die op voorraad is.

Waar staat dat? Ik zie alleen maar levertijden van  4/5 of 5/6 of 6/8 afhankelijk van kleur en geheugen.

Wat ik gewoon niet netjes vind vanuit Tele2 is het volgende: de website heeft t/m 12 nov aangegeven dat de nieuwste iPhones op voorraad waren & de levering vanaf 13 nov plaats zal vinden. Dus, van de week, vol enthousiasme de zilveren IPhone 12 Pro Max besteld en gedacht dat deze dan volgende week geleverd zou worden. Een sms gisteren gehad dat de levertijd op kan lopen tot 2-3 weken, omdat de iPhones niet meer op voorraad zijn. Maar Tele2 weet toch hoeveel stuks zij inkopen/krijgen/…?! Dan weten zij toch ook dat, als er een x aantal mensen de telefoons hebben besteld, zij de actuele voorraad aan moeten passen naar ‘momenteel niet op voorraad’? Dit is gewoon mensen voor de gek houden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben super blij dat ik hem heb besteld. Maar waar ik bang voor ben, is dat de telefoon over 3 weken nog steeds niet geleverd zal worden, omdat ik hem later dan andere mensen (die hem ook nog niet binnen hebben) heb besteld. Ik heb wel al zeker €1000 betaald, waarvoor ik nou dus nog niks terug zie.

 

Volkomen terecht ik heb 21 oktober de iphone 12 pro besteld en er stond dat die dezelfde week in huis zou zijn. Toen kreeg ik na een aantal dagen een berichtje dat het 3-4 weken zou duren, dus ik baalde daar enorm van maarja het was niet anders. Toen kreeg ik even later weer een bericht dat het nu 5-6 weken zou duren maar deze keer was het zeker dat die binnen die tijd bezorgd zou worden dan werd mij verteld. Nou mooi niet dus! Ik kreeg vandaag bericht dat de levertijd is veranderd naar 6-8 weken. Dit kunnen ze echt niet maken. Op de website als je hem wil bestellen staat ook nog gwn dat die op voorraad is.

In het eerste uur van de pre-order op 6 november heb ik met een flinke aanbetaling een iPhone 12 Pro Max besteld… inmiddels meermaals telefonisch contact gehad met Tele2 aangezien mijn bestelling nog steeds op ‘in behandeling’ staat… Vorige week werd mij verteld dat hij vrijdag’s gewoon geleverd zou worden, maar hier niets meer over gehoord: zelfs de status ‘in behandeling’ is niet veranderd (zoals bij anderen) in ‘toestel niet op voorraad’ o.i.d. Ik verwacht dat mijn bestelling nog steeds niet goed verwerkt is, al wordt mij wel iets anders verteld via de telefoon. Het feit dat er maar een gelimiteerd aanbod is begrijp ik, maar ik vind het niet fair dat er dan verkondigd wordt dat het toestel gewoon leverbaar is. Vorige week woensdag nogmaals telefonisch contact op genomen, waarbij mij beloofd werd dat ik gisteren (dinsdag 17 nov.) teruggebeld zou worden: vandaar dat ik vandaag zelf maar wéér zelf verhaal wilde halen… zonder resultaat. Ik irriteer mijzelf momenteel dan ook mateloos aan het feit dat Tele2 amper bereikbaar is en ik niet kloppende informatie toegestopt krijg: zojuist ook geprobeerd te bellen om mijn bestelling te laten annuleren (voordat de 2 weken bedenktijd voorbij zijn) maar nu is er een storing waardoor Tele2 totaal onbereikbaar is: niet tevreden helaas, ik keek hier enorm naar uit! 

Jeetje, wat een gedoe!

gewoon om echt boos van te worden..

ze doen loze beloftes.. maar vind het ook onacceptabel dat je zoveel betaald en dan zolang moet wachten.

In een dergelijke winkel kan je betalen en de telefoon meteen meenemen dus dat er iets niet klopt bij Tele2 mag wel duidelijk zijn.. 

Ik neig er ook naar om mijn bestelling te annuleren.. misschien maar overstappen naar kpn.. 

wordt er ook boos van dat ze hier standaard antwoorden verkondigen. 
eerlijkheid duurt het langst denk ik.. 

suc6 er nog mee en ik leef mee met je frustratie💪🏼

In het eerste uur van de pre-order op 6 november heb ik met een flinke aanbetaling een iPhone 12 Pro Max besteld… inmiddels meermaals telefonisch contact gehad met Tele2 aangezien mijn bestelling nog steeds op ‘in behandeling’ staat… Vorige week werd mij verteld dat hij vrijdag’s gewoon geleverd zou worden, maar hier niets meer over gehoord: zelfs de status ‘in behandeling’ is niet veranderd (zoals bij anderen) in ‘toestel niet op voorraad’ o.i.d. Ik verwacht dat mijn bestelling nog steeds niet goed verwerkt is, al wordt mij wel iets anders verteld via de telefoon. Het feit dat er maar een gelimiteerd aanbod is begrijp ik, maar ik vind het niet fair dat er dan verkondigd wordt dat het toestel gewoon leverbaar is. Vorige week woensdag nogmaals telefonisch contact op genomen, waarbij mij beloofd werd dat ik gisteren (dinsdag 17 nov.) teruggebeld zou worden: ik ben gisteren niet teruggebeld. Vandaar dat ik vandaag zelf maar wéér zelf verhaal wilde halen… zonder resultaat. Ik irriteer mijzelf momenteel dan ook mateloos aan het feit dat Tele2 amper bereikbaar is en ik niet kloppende informatie toegestopt krijg: zojuist ook geprobeerd te bellen om mijn bestelling te laten annuleren (voordat de 2 weken bedenktijd voorbij zijn) maar nu is er een storing waardoor Tele2 totaal onbereikbaar is: niet tevreden helaas, ik keek hier enorm naar uit! 

Wat ik gewoon niet netjes vind vanuit Tele2 is het volgende: de website heeft t/m 12 nov aangegeven dat de nieuwste iPhones op voorraad waren & de levering vanaf 13 nov plaats zal vinden. Dus, van de week, vol enthousiasme de zilveren IPhone 12 Pro Max besteld en gedacht dat deze dan volgende week geleverd zou worden. Een sms gisteren gehad dat de levertijd op kan lopen tot 2-3 weken, omdat de iPhones niet meer op voorraad zijn. Maar Tele2 weet toch hoeveel stuks zij inkopen/krijgen/…?! Dan weten zij toch ook dat, als er een x aantal mensen de telefoons hebben besteld, zij de actuele voorraad aan moeten passen naar ‘momenteel niet op voorraad’? Dit is gewoon mensen voor de gek houden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben super blij dat ik hem heb besteld. Maar waar ik bang voor ben, is dat de telefoon over 3 weken nog steeds niet geleverd zal worden, omdat ik hem later dan andere mensen (die hem ook nog niet binnen hebben) heb besteld. Ik heb wel al zeker €1000 betaald, waarvoor ik nou dus nog niks terug zie.

 

Oh wat erg, 1000 is echt een flink bedrag.. en dan gewoon nog steeds niks ontvangen hebben.

Echt niet netjes. 
 

Reputatie 7
Badge +12

Helaas, T-Mobile heeft diverse merken met elk hun eigen prijzen, voorwaarden, toestelaanbod etc. Tele2, Ben en nu ook Simpel zijn dus niet op 1 hoop te gooien met T-Mobile. Je kunt ook geen Tele2 abonnement in de T-Mobile shop afsluiten.

Hi!

ik zag bij een bekende vlogger dat zij vorige week een iPhone 12 pro Max besteld heeft en ze kon hem vrijdags al ophalen..

hoe zit dat dan?

het was dan wel bij een t-mobile shop maar volgens mij valt Tele2 ook onder t-mobile? Aangezien ik een sms’je kreeg op 13 november van T-mobile dat de levering langer ging duren en werd ik doorverwezen naar de actuele levertijden.

Vind het echt niet leuk en heel frustrerend zo dit wachten.. 

ben al jaren lang trouwe klant van Tele2 maar dit valt me echt tegen.. 

Reputatie 7
Badge +12

Er is een landelijk tekort aan Apple toestellen. Er zijn ook verschillende kleuren en geheugen groottes en de ene is weer populairder dan de andere. Als je snel je toestel wilt hebben zul je die tegen de adviesprijs bij Apple moeten kopen. Ze zorgen eerst voor zichzelf en leveren het 'restant' uit aan providers en retailers.

Wanneer is die iphone 12 pro max weer op voorraad begin het wel een beetje zat te raken

Bestelling geplaatst op de 11e van deze maand, op het moment van bestellen stond dat de telefoon nog voorradig was dus ik ging uit van een levertijd binnen een week. Toen ik de volgende dag het bericht kreeg dat het in ieder geval al 2 tot 3 weken ging duren was ik teleurgesteld in de eerder gedane belofte door middel van “op voorraad”. Nu ik hier op het forum lees dat er mensen in Oktober zijn die ook nog niets hebben ontvangen word ik wel een beetje moedeloos, wat wordt het Tele2? Na de kerst? @Rox van Tele2 

Ik heb op 21 okt de iphone 12 pro gold besteld en nog niks gehoord over de levertijd. Elke week moet IK bellen om te vragen hoe lang het nog gaat duren. Ik vind dit allemaal zo chaotisch en hoe ze zo’n slechte communicatie hebben met klanten en het ergste is, toen ik mijn telefoon was aan het bestellen telefonisch vroeg ik aan de mnr wanneer ik hem binnen zou krijgen en hij zei tegen mij zeker 23 okt en kijk nu hoe ver “23 okt” is gekomen. NOOIT FUCKING MEER een toestel bestellen met tele2 en dit is vooraal door hun SHIT communicatie!!!

Wat ik gewoon niet netjes vind vanuit Tele2 is het volgende: de website heeft t/m 12 nov aangegeven dat de nieuwste iPhones op voorraad waren & de levering vanaf 13 nov plaats zal vinden. Dus, van de week, vol enthousiasme de zilveren IPhone 12 Pro Max besteld en gedacht dat deze dan volgende week geleverd zou worden. Een sms gisteren gehad dat de levertijd op kan lopen tot 2-3 weken, omdat de iPhones niet meer op voorraad zijn. Maar Tele2 weet toch hoeveel stuks zij inkopen/krijgen/…?! Dan weten zij toch ook dat, als er een x aantal mensen de telefoons hebben besteld, zij de actuele voorraad aan moeten passen naar ‘momenteel niet op voorraad’? Dit is gewoon mensen voor de gek houden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben super blij dat ik hem heb besteld. Maar waar ik bang voor ben, is dat de telefoon over 3 weken nog steeds niet geleverd zal worden, omdat ik hem later dan andere mensen (die hem ook nog niet binnen hebben) heb besteld. Ik heb wel al zeker €1000 betaald, waarvoor ik nou dus nog niks terug zie.

 

Heel jammer dat ik de iPhone vorige week iets na tweeën besteld en betaald heb en nú pas hoor dat het nog weken gaat duren: ook nog eens vanuit T-mobile…. nooit meer hierna!

 

Reageer