beantwoord

TV aan pakket toevoegen aan vast internet

  • 9 February 2021
  • 37 reacties
  • 449 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Reputatie 7

Klopt, als je een uniek klantnummer hebt dan kan je je e-mailadres wijzigen, maar sommige bedrijven gebruiken het e-mailadres als uniek gegeven waardoor je een enkele keer hun support moet contacteren.

Eigenlijk heeft elke website ook wel een manier om onder profiel of contactgegevens je email adres aan te passen. Als dat er echt niet is, dan zal je een nieuw account moeten aanmaken of via die helpdesk vragen dit aan te laten passen.

 


Bedankt Eric,

hier kan ik mee verder. Weer wat bijgeleerd.

Mvrgroet,

Tineke Hulsebosch

Reputatie 7

Het wordt inderdaad alleen nog via het merk T-Mobile aangeboden. Ik adviseer altijd om een provider onafhankelijk e-mailadres te nemen van Gmail of Outlook.com, zodat je vrij bent in je keuze van provider. Maar je kunt ook een betaald Zonnet e-mailadres kiezen om voor de overige producten vrij te kunnen kiezen.

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt inderdaad naar T-mobile overstappen om een volledig pakket af te nemen. Als je ook nog een t-mobile mobiel abonnement hebt of overstapt levert dat veel voordeel op. Als je voorlopig ook wil vasthouden aan je zonnet e-mailadres, dan kun je bij de firma zonnet.nl een email of zelfs domeinnaam abonnement afsluiten. 

Je bent nu natuurlijk al klant van t-mobile, je hebt immers een internet en bellen pakket van tele2. Kijk maar eens wie het eigendomsrecht heeft van jouw internet IP, dat is t-mobile.

Als je een pakketwijziging doorvoert maar gewoon internetklant blijft met internet bij t-mobile dan is er dus geen sprake van een providerswissel en zal t-mobile je zonnet mail account moeten laten behouden en ook moeten blijven supporten.

 

Het grote wegpesten van de betalende providermailhouders is nu ook begonnen zie ik. Absoluut schandalig dit. Laat u niet van de wijs brengen en eis waar U recht op heeft, het behoud van uw provider e-mail!

Reputatie 7
Badge +12

@cgmhlstele2 is klant van het merk Tele2.  Poducten van 1 bedrijf onder verschillende merken kunnen dus andere kenmerken hebben.

Zo biedt het merk t-mobile een t-mobile- thuis email adres en het merk Tele2 van oudsher een versatel,zonnet of een Tele2 e-mailadres.

Het merk Tele2 heeft een end of sale gekregen eind vorig jaar. Bestaande klanten behouden hun diensten. Onder de t-mobile-thuis vlag heeft het bedrijf klantvoordeel gecreëerd in combinatie met een mobiel abonnement. 

Mocht je dus voor een jouw belangrijke reden zoals tv of voordeel over stappen naar het merk T-Mobile, dan krijg je daar dus een T-Mobile-thuis e-mailadres bij. Het zonnet abonnement komt na 6 maanden te vervallen of je kunt een zonnet abonnement nemen. 

Mijn persoonlijke advies is hetzelfde als dat van @pipodeclown . Een provider onafhankelijk adres zoals gmail of outlook of een persoonlijke domeinnaam met email functie heeft de voorkeur.

Dan zou ik adviseren om geen tv bij het pakket te nemen en tot lengte van dagen het huidige pakket te houden. We hebben gezien wat overstappen naar een betaald zonnet abo voor een problemen opleverd. Dat is dan de keuze waar je met deze constructie tot gedwongen wordt.

 

Als u zonnet wilt behouden, en een bereikbare support, doe dan geen aanpassingen meer aan het pakket. Laat je niet wegjagen uit je mail account!

 

je contract voor Thuis blijft ongewijzigd van kracht en wordt voortgezet door T-Mobile Netherlands B.V.

 

@eric je hebt het over merk. Maar tele2 is een handelsnaam van t-mobile. Dat betekend dat tele2 door t-mobile als onderscheidende naam gebruikt mag worden voor een t-mobile product. Tele2 internet en bellen is wel degelijk een t-mobile product/dienst.

 

 

Ik zou gewoon een klacht indienen overhet niet willen behouden van de providermail bij de ACM: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

 

Heeft t-mobile daadwerkelijk gezegd dat zij uw provider e-mail niet zullen behouden?

@eric @pipodeclown 

 

Beste jongens, weten jullie echt zeker dat elke tele2 internetklant die een wijziging aan zijn product aanbrengt maar wel zijn internet bij t-mobile behoud zijn providermailadres verliest? Hoe langer ik hier over nadenk, hoe onlogischer dat het me lijkt. Dit was toch bij de vorige overnames toch ook niet zo. Straks blijkt dat we weer zitten te steggelen over iets wat helemaal niet waar blijkt te zijn.

 

Mischien kan @Cas van Tele2 duidelijkheid brengen? 

Beste Cas, zal elke huidige tele2 internetklant die een wijziging in zijn pakket aan wil brengen of wil upgraden maar wel bij t-mobile blijft als internet provider zijn zonnet/versatel/tele2 provider e-mail adres kwijtraken? Of kan hij deze gewoon behouden?

Reputatie 7

Bij historische overnames werd het productaanbod samengevoegd, dat is hier niet het geval. Als je een T-Mobile vaste verbinding neemt dan behoudt je ook niet je Tele2 e-mailadres.

 

Niemand wordt overigens weggejaagd, ik deel een advies met veel (permanente) voordelen (en tijdelijke nadelen van overstappen) voor de gebruiker. De gebruiker kan dan zelf een keuze maken. Gratis 5GB mail opslag, online document opslag, Office online, mobiele apps, moderne web interface, updates, beveiliging, voor mij allemaal redenen om lang geleden als een provider onafhankelijk e-mailadres te kiezen. En ja, ook ik heb ooit e.e.a. moeten regelen om mijn e-mailadres overal te wijzigen. Nu ik over ben zou ik nooit meer terug willen.

Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat. 

Vanaf januari dus af te raden om ooit over te stappen naar een t-mobile product voor alle tele2 internet klanten die hun mail willen behouden. Goed om te weten. 

Reputatie 7
Badge +12

Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat. 

Dat vervallen van email bij opzeggen internetverbinding geldt bij elke provider email adres. Na 6 maanden vervalt deze @KPN, Ziggo of T-Mobile-thuis.nl. Dat was voor de zomer 2020 zelfs nog korter!  Over Tele2.nl heb ik nog geen uitspraken gezien, maar je kunt er dus ook geen garanties aan ontlenen dat je dit tot ver na je internetabonnement blijft behouden. 

Dus algemeen advies: een provider email adres, van welke provider dan ook, is vluchtig. Omdat email belangrijk is ga je dus voor al je communicatie, bestellingen, etc. het liefst een email dienst aan. Die zijn er gratis, of betaald met elk zijn voor/nadelen.

 

 

 

Ik snap je advies van geen providermail, maar de internetverbinding is nu al van t-mobile, waarom zou bij tv toevoegen, en je internet verbinding bij t-mobile blijven houden je mail dan wegvallen, hoe kan dit nu?

Edit; sorry maar ik zit super in de stress hierdoor...