Vraag aan Tele2 forum en Tele2 Gebruikersgroep 10 februari 2021
In heb mijn internet, vaste telefonie en mobiele telefoon bij Tele2.
Mijn TV zit bij Ziggo.
Internet en TV zijn bekabeld, en dat wil ik graag zo houden.
De bekabeling van de TV is doorgetrokken naar een tweede toestel aan de andere kant van het huis, maar daarbij moet ik wat kabels anders aansluiten, elke keer als ik de tweede TV gebruik.
Het werkt, maar het is niet ideaal.
Mijn beslissing was om eindelijk alles bij Tele2 onder te brengen, omdat ik een zonnet email adres heb, dat (nog) door Tele2 ondersteund wordt.
Mijn keuze was om de TV te verhuizen naar Tele2 in een all-in-one pakket.
Het blijkt dat dat niet mogelijk is.
Per 28 december 2020 is deze optie afgesloten, volgens informatie van internet.
Voor een all-in-one pakket moet ik met alles naar T-mobile, met als consequentie het verlies van mijn zonnet email adres.
Klopt mijn conclusie dat ik met mijn huidige apparaten en email niet bij Tele2 kan blijven, als ik ook de TV in het pakket wil?
Een andere optie is alles naar Ziggo te verplaatsen.
Ik kan niet vinden of Ziggo mijn zonnet mail ondersteunt, al dan niet betaald.
Heeft iemand goede raad wat te doen?
Bij historische overnames werd het productaanbod samengevoegd, dat is hier niet het geval. Als je een T-Mobile vaste verbinding neemt dan behoudt je ook niet je Tele2 e-mailadres.
Niemand wordt overigens weggejaagd, ik deel een advies met veel (permanente) voordelen (en tijdelijke nadelen van overstappen) voor de gebruiker. De gebruiker kan dan zelf een keuze maken. Gratis 5GB mail opslag, online document opslag, Office online, mobiele apps, moderne web interface, updates, beveiliging, voor mij allemaal redenen om lang geleden als een provider onafhankelijk e-mailadres te kiezen. En ja, ook ik heb ooit e.e.a. moeten regelen om mijn e-mailadres overal te wijzigen. Nu ik over ben zou ik nooit meer terug willen.
Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat.
Vanaf januari dus af te raden om ooit over te stappen naar een t-mobile product voor alle tele2 internet klanten die hun mail willen behouden. Goed om te weten.
Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat.
Dat vervallen van email bij opzeggen internetverbinding geldt bij elke provider email adres. Na 6 maanden vervalt deze @KPN, Ziggo of T-Mobile-thuis.nl. Dat was voor de zomer 2020 zelfs nog korter! Over Tele2.nl heb ik nog geen uitspraken gezien, maar je kunt er dus ook geen garanties aan ontlenen dat je dit tot ver na je internetabonnement blijft behouden.
Dus algemeen advies: een provider email adres, van welke provider dan ook, is vluchtig. Omdat email belangrijk is ga je dus voor al je communicatie, bestellingen, etc. het liefst een email dienst aan. Die zijn er gratis, of betaald met elk zijn voor/nadelen.
Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?
Nee, bij Zonnet kun je niet voor de Tele2 e-mailadressen, wel voor de Zonnet adressen terecht.
Als je naar T-Mobile overstapt behoudt je niet je Tele2 e-mailadres en krijg je een e-mailadres van T-Mobile.
Dus @tele2 mailhouders raken hun providermail helemaal kwijt? Wow.
Ik heb gisteren mijn thuis internet TV en bellen basic 50 MBit sec voor een jaar verlengd. Ik werd ervoor gebeld. Alles blijft hetzelfde, hetzelfde zte modem inclusief het versatel mailadres. 1 Euro meer, maar voorlopig geen inflatiecorrectie.
Toch een fijn idee dat je er voor gebeld bent, ik wass al bang dat ook dat niet meer mogelijk zou zijn. Ik begin me echt ontzettend zorgen te maken nu t-mobile zomaar de ondersteuning op onze providermail laat vallen bij een product wijziging of upgrade. Alhoewel het helemaal niet goed is voor mijn spanningsklachten wil ik dit toch eens gaan navragen bij het ACM of deze sterfhuisconstructie van de providermail zomaar kan en mag.
Omdat je een totaal ander product gaat afnemen met andere voorwaarden. Het Zonnet adres is via overnames beland bij het Tele2 product, het T-Mobile product is een ander product. Hetzelfde geldt voor mobiel, ik krijg ook geen combinatie korting als ik mobiel van Tele2 heb en vast internet van T-Mobile. Het Tele2 mobiel product is niet hetzelfde als dat van T-Mobile.
Voor providers was het e-mailadres vroeger inderdaad een middel om klanten te binden. Inmiddels hebben veel gebruikers dat door en kiezen voor een provider afhankelijk e-mailadres. Ik heb zelfs een eigen WiFi router thuis staan achter het modem van mijn provider. Als ik ooit zou overstappen, dan even nieuw modem plaatsen en de kabel naar mijn WiFi router even uit het oude modem halen en in de nieuwe stoppen en klaar. Alle draadloze apparatuur blijft ingelogd, mediaspelers, smart-tv’s, pc’s en uiteraard mail, alles blijft werken.
Ik heb nu echt het gevoel dat er geen bedrijf meer is wat je kunt vertrouwen. Mijn hotmail is gekraakt geweest, mijn g-mail krijg ik al jaren niet meer werkend en zowel google als microsoft hebben een support die mogelijk nog onbereikbaarder is dan zonnet, waar ik dan gelukkig niet eens direct mee te maken heb. Ik probeer alles betrouwbaar te krijgen voor mijn vrouw, die compleet digibeet is. Het is gewoon onbegonnen werk. Nergens voel ik me nog veilig online. En nu heb ik het gevoel dat t-mobile de tele2 klanten enorm laat stikken. Ik had net honderden uren en een halfjaar volop stressen besteed aan de hele mail weer een beetje normaal functioneel te maken, allemaal weggegooide energie. Ik heb geen idee waar ik het nog moet zoeken. ik heb geen idee wie ik nog wel mijn mail kan toevertrouwen. Ik vind alleen nog desinformatie, valse beloftes, gebrek aan support, loze reclamekreten. Het houdt een keer op voor mij.
Ik hoop dat ik mijn internet aan de praat gekregen heb, en de mail, ik weet het niet. Mocht er ooit iets mee gebeuren dan moet ik alles maar aan een budgetbeheerder overdragen of zo want ik heb het gevoel dat ik er in om kom. Ik kan gewoon niet meer. Ik kan niet meer slapen. Ik dacht zolang ik maar niet van provider wissel is het veilig, er zijn zelfs wetten die dat waarborgen. Maar ook daar worden blijkbaar slinkse omwegen voor gevonden. Geen idee wat ik nog kan, ik heb de energie niet meer voor dit gevecht. Ik zal gewoon nooit meer een product wijziging doen en hopen dat t-mobile me er niet uitschopt zonder mailbehoud. Anders weet ik het ook niet meer. Ik kan niet meer jongens, ik kan maar zo lang tegen de stroom inzwemmen, ik voel me uitgeput en lamgeslagen. En waarom? Omdat je 20 jaar trouwe klant geweest bent. Jullie doen je best om het uit te leggen maar begrijpen doe ik het niet. Ik voel me als tele2 klant door t-mobile bij het oud vuil gezet. Ik kan niet meer.
Beste reageerders,
dank voor alle informatie.
T-mobile heeft gezegd zonnet niet meer te ondersteunen.
Mijn Gmail gaan gebruiken wil ik liever niet, omdat ik a/ de lay-out vervelend vind en b/ niet echt in de Google cloud wil zitten.
Een eigen e-mail cq domeinnaam hanteren lijkt interessant, maar ik moet uitzoeken hoe dat dan te doen.
En mijn email adres/gebruikersnaam overal veranderen lijkt mij heel veel werk.
Is de beste oplossing bij bestaande contacten een nieuw account aan te maken met een nieuw email adres en het oude account op te heffen?
Zou wel eens lastig kunnen zin, omdat er altijd informatie blijft hangen die blokkeert, lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Tineke Hulsebosch
Je kunt dus bij zonnet.nl een “zonnet email adres abonnement” nemen.
Zij hebben ook een pakket waarbij je jouw eigen domeinnaam kunt kiezen. Dan krijg je bijvoorbeeld “Hulsebosch.nl” als domein (maar die bestaat al..) en kun je mailen naar en vanaf Tineke@Hulsebosch.nl.
Er staat bij de domeinpaketten dat dan je zonnet email wordt doorgestuurd naar jouw eigen email domein naam.
Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?
Jullie gaan me toch niet vertellen dat @tele2 mail adressen wel behouden blijven bij pakketwijziging?
Want dat zou betekenen dat de verhalen hierboven dus van geen kant kloppen, en dat de mensen die het langst klant zijn en de oudste accounts hebben dus willens en wetens gedumpt worden door t-mobile en het dus helemaal niks te maken heeft met ‘ander merk’, ‘heel ander product’ en zo? Want dan zou het zelfde moeten gelden voor mensen met vast internet van tele2 met een @tele2 mail adres, die zou dan ook niet behouden moeten kunnen worden… Hoe zit dit nu?
Hoe zit het eigenlijk met tele2 mail klanten. Kunnen die dan ook bij zonnet terecht voor behoud van hun mail als ze een t-mobile product nemen?
Nee, bij Zonnet kun je niet voor de Tele2 e-mailadressen, wel voor de Zonnet adressen terecht.
Als je naar T-Mobile overstapt behoudt je niet je Tele2 e-mailadres en krijg je een e-mailadres van T-Mobile.
Het wordt inderdaad alleen nog via het merk T-Mobile aangeboden. Ik adviseer altijd om een provider onafhankelijk e-mailadres te nemen van Gmail of Outlook.com, zodat je vrij bent in je keuze van provider. Maar je kunt ook een betaald Zonnet e-mailadres kiezen om voor de overige producten vrij te kunnen kiezen.