beantwoord

TV aan pakket toevoegen aan vast internet

  • 9 February 2021
  • 37 reacties
  • 449 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Ik heb nu echt het gevoel dat er geen bedrijf meer is wat je kunt vertrouwen. Mijn hotmail is gekraakt geweest, mijn g-mail krijg ik al jaren niet meer werkend en zowel google als microsoft hebben een support die mogelijk nog onbereikbaarder is dan zonnet, waar ik dan gelukkig niet eens direct mee te maken heb. Ik probeer alles betrouwbaar te krijgen voor mijn vrouw, die compleet digibeet is. Het is gewoon onbegonnen werk. Nergens voel ik me nog veilig online. En nu heb ik het gevoel dat t-mobile de tele2 klanten enorm laat stikken. Ik had net honderden uren en een halfjaar volop stressen besteed aan de hele mail weer een beetje normaal functioneel te maken, allemaal weggegooide energie. Ik heb geen idee waar ik het nog moet zoeken. ik heb geen idee wie ik nog wel mijn mail kan toevertrouwen. Ik vind alleen nog desinformatie, valse beloftes, gebrek aan support, loze reclamekreten. Het houdt een keer op voor mij.

Ik hoop dat ik mijn internet aan de praat gekregen heb, en de mail, ik weet het niet. Mocht er ooit iets mee gebeuren dan moet ik alles maar aan een budgetbeheerder overdragen of zo want ik heb het gevoel dat ik er in om kom. Ik kan gewoon niet meer. Ik kan niet meer slapen. Ik dacht zolang ik maar niet van provider wissel is het veilig, er zijn zelfs wetten die dat waarborgen. Maar ook daar worden blijkbaar slinkse omwegen voor gevonden.  Geen idee wat ik nog kan, ik heb de energie niet meer voor dit gevecht. Ik zal gewoon nooit meer een product wijziging doen en hopen dat t-mobile me er niet uitschopt zonder mailbehoud. Anders weet ik het ook niet meer. Ik kan niet meer jongens, ik kan maar zo lang tegen de stroom inzwemmen, ik voel me uitgeput en lamgeslagen. En waarom? Omdat je 20 jaar trouwe klant geweest bent. Jullie doen je best om het uit te leggen maar begrijpen doe ik het niet. Ik voel me als tele2 klant door t-mobile bij het oud vuil gezet. Ik kan niet meer.

Reputatie 7

Omdat je een totaal ander product gaat afnemen met andere voorwaarden. Het Zonnet adres is via overnames beland bij het Tele2 product, het T-Mobile product is een ander product. Hetzelfde geldt voor mobiel, ik krijg ook geen combinatie korting als ik mobiel van Tele2 heb en vast internet van T-Mobile. Het Tele2 mobiel product is niet hetzelfde als dat van T-Mobile.

Voor providers was het e-mailadres vroeger inderdaad een middel om klanten te binden. Inmiddels hebben veel gebruikers dat door en kiezen voor een provider afhankelijk e-mailadres. Ik heb zelfs een eigen WiFi router thuis staan achter het modem van mijn provider. Als ik ooit zou overstappen, dan even nieuw modem plaatsen en de kabel naar mijn WiFi router even uit het oude modem halen en in de nieuwe stoppen en klaar. Alle draadloze apparatuur blijft ingelogd, mediaspelers, smart-tv’s, pc’s en uiteraard mail, alles blijft werken.

Ik snap je advies van geen providermail, maar de internetverbinding is nu al van t-mobile, waarom zou bij tv toevoegen, en je internet verbinding bij t-mobile blijven houden je mail dan wegvallen, hoe kan dit nu?

Edit; sorry maar ik zit super in de stress hierdoor...

Reputatie 7
Badge +12

Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat. 

Dat vervallen van email bij opzeggen internetverbinding geldt bij elke provider email adres. Na 6 maanden vervalt deze @KPN, Ziggo of T-Mobile-thuis.nl. Dat was voor de zomer 2020 zelfs nog korter!  Over Tele2.nl heb ik nog geen uitspraken gezien, maar je kunt er dus ook geen garanties aan ontlenen dat je dit tot ver na je internetabonnement blijft behouden. 

Dus algemeen advies: een provider email adres, van welke provider dan ook, is vluchtig. Omdat email belangrijk is ga je dus voor al je communicatie, bestellingen, etc. het liefst een email dienst aan. Die zijn er gratis, of betaald met elk zijn voor/nadelen.

 

 

 

Dan hebben we als tele2 klant die hun mail wil behouden dus geen andere praktische keus dan nooit meer een wijziging aan ons internet abo te doen? Nou mooi is dat. 

Vanaf januari dus af te raden om ooit over te stappen naar een t-mobile product voor alle tele2 internet klanten die hun mail willen behouden. Goed om te weten. 

Reputatie 7

Bij historische overnames werd het productaanbod samengevoegd, dat is hier niet het geval. Als je een T-Mobile vaste verbinding neemt dan behoudt je ook niet je Tele2 e-mailadres.

 

Niemand wordt overigens weggejaagd, ik deel een advies met veel (permanente) voordelen (en tijdelijke nadelen van overstappen) voor de gebruiker. De gebruiker kan dan zelf een keuze maken. Gratis 5GB mail opslag, online document opslag, Office online, mobiele apps, moderne web interface, updates, beveiliging, voor mij allemaal redenen om lang geleden als een provider onafhankelijk e-mailadres te kiezen. En ja, ook ik heb ooit e.e.a. moeten regelen om mijn e-mailadres overal te wijzigen. Nu ik over ben zou ik nooit meer terug willen.

@eric @pipodeclown 

 

Beste jongens, weten jullie echt zeker dat elke tele2 internetklant die een wijziging aan zijn product aanbrengt maar wel zijn internet bij t-mobile behoud zijn providermailadres verliest? Hoe langer ik hier over nadenk, hoe onlogischer dat het me lijkt. Dit was toch bij de vorige overnames toch ook niet zo. Straks blijkt dat we weer zitten te steggelen over iets wat helemaal niet waar blijkt te zijn.

 

Mischien kan @Cas van Tele2 duidelijkheid brengen? 

Beste Cas, zal elke huidige tele2 internetklant die een wijziging in zijn pakket aan wil brengen of wil upgraden maar wel bij t-mobile blijft als internet provider zijn zonnet/versatel/tele2 provider e-mail adres kwijtraken? Of kan hij deze gewoon behouden?

Dan zou ik adviseren om geen tv bij het pakket te nemen en tot lengte van dagen het huidige pakket te houden. We hebben gezien wat overstappen naar een betaald zonnet abo voor een problemen opleverd. Dat is dan de keuze waar je met deze constructie tot gedwongen wordt.

 

Als u zonnet wilt behouden, en een bereikbare support, doe dan geen aanpassingen meer aan het pakket. Laat je niet wegjagen uit je mail account!

 

je contract voor Thuis blijft ongewijzigd van kracht en wordt voortgezet door T-Mobile Netherlands B.V.

 

@eric je hebt het over merk. Maar tele2 is een handelsnaam van t-mobile. Dat betekend dat tele2 door t-mobile als onderscheidende naam gebruikt mag worden voor een t-mobile product. Tele2 internet en bellen is wel degelijk een t-mobile product/dienst.

 

 

Ik zou gewoon een klacht indienen overhet niet willen behouden van de providermail bij de ACM: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

 

Heeft t-mobile daadwerkelijk gezegd dat zij uw provider e-mail niet zullen behouden?

Reputatie 7
Badge +12

@cgmhlstele2 is klant van het merk Tele2.  Poducten van 1 bedrijf onder verschillende merken kunnen dus andere kenmerken hebben.

Zo biedt het merk t-mobile een t-mobile- thuis email adres en het merk Tele2 van oudsher een versatel,zonnet of een Tele2 e-mailadres.

Het merk Tele2 heeft een end of sale gekregen eind vorig jaar. Bestaande klanten behouden hun diensten. Onder de t-mobile-thuis vlag heeft het bedrijf klantvoordeel gecreëerd in combinatie met een mobiel abonnement. 

Mocht je dus voor een jouw belangrijke reden zoals tv of voordeel over stappen naar het merk T-Mobile, dan krijg je daar dus een T-Mobile-thuis e-mailadres bij. Het zonnet abonnement komt na 6 maanden te vervallen of je kunt een zonnet abonnement nemen. 

Mijn persoonlijke advies is hetzelfde als dat van @pipodeclown . Een provider onafhankelijk adres zoals gmail of outlook of een persoonlijke domeinnaam met email functie heeft de voorkeur.

Je bent nu natuurlijk al klant van t-mobile, je hebt immers een internet en bellen pakket van tele2. Kijk maar eens wie het eigendomsrecht heeft van jouw internet IP, dat is t-mobile.

Als je een pakketwijziging doorvoert maar gewoon internetklant blijft met internet bij t-mobile dan is er dus geen sprake van een providerswissel en zal t-mobile je zonnet mail account moeten laten behouden en ook moeten blijven supporten.

 

Het grote wegpesten van de betalende providermailhouders is nu ook begonnen zie ik. Absoluut schandalig dit. Laat u niet van de wijs brengen en eis waar U recht op heeft, het behoud van uw provider e-mail!

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt inderdaad naar T-mobile overstappen om een volledig pakket af te nemen. Als je ook nog een t-mobile mobiel abonnement hebt of overstapt levert dat veel voordeel op. Als je voorlopig ook wil vasthouden aan je zonnet e-mailadres, dan kun je bij de firma zonnet.nl een email of zelfs domeinnaam abonnement afsluiten. 

Reputatie 7

Het wordt inderdaad alleen nog via het merk T-Mobile aangeboden. Ik adviseer altijd om een provider onafhankelijk e-mailadres te nemen van Gmail of Outlook.com, zodat je vrij bent in je keuze van provider. Maar je kunt ook een betaald Zonnet e-mailadres kiezen om voor de overige producten vrij te kunnen kiezen.