beantwoord

Goed en goedkoop internet?

  • 11 mei 2020
  • 29 reacties
  • 626 x bekeken

Heb sinds een paar weken last van een sloom internet, o.a. YouTube,marktplaats is niet meer

leuk. Ik heb 50mb abbonement op mijn adres,kijk ik op de tele2 internet abbo’s dan zit dit pakket er

niet meer bij teminste op mijn adres dan.50 mb kan wel geleverd worden via glaskabel lees ik

dan.alleen ik betaal dus ±30 euro voor 20 mb en dat is geen afspraak ...toch?

krijg net vandaag de folder binnen dat mijn modum is verouderd en dat ik een nieuwe krijg en dat is

leuk….alleen ik wil mijn 50mb abbonement terughebben en dat van 30 euro en geen 20mb!

En de aanvoerlijn is ook minder soms krijg ik kortstondig geen signaal.

icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 12 mei 2020, 09:48

Hallo bramsat,

 

Wat balen dat je een probleem hebt met de snelheid van het internet. Als je voor 50 Mb/s betaald dan is 20 Mb/s natuurlijk niet de bedoeling. Zoals pipodeclown aangeeft kan het natuurlijk te maken hebben met je modem. Dat zou ik graag voor je uit willen zoeken. Ik kijk dan meteen of het aan de telefoonlijn ligt. Kun je mij de volgende gegevens opsturen.

 

  • Volledig adres (inclusief postcode en woonplaats)
  • Geboortedatum
  • LAatste vier cijfers van het IBAN nummer.

Dit mag je in een privébericht naar me toe sturen. Privébericht naar Anton

 

Ik hoor het graag.

Groeten Anton

Bekijk origineel bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tele2 levert aan nieuwe klanten alleen nog een tot 20mbit verbinding. Voor alle hogere snelheden verwijzen ze door naar hun andere merk, t-mobile.

Maar bestaande klanten behouden hun product en snelheid. Een nieuw modem voor jouw 50mbit product kan zeker geen kwaad.

Reputatie 7
Badge +1

Heb je het nieuwe modem al geprobeerd? Wellicht was je oude modem het probleem waardoor je verbinding niet optimaal was.

Ben geen nieuwe klant, heb al jaren 50mb...en ik zie ook dat 50 mb op glasvesel geleverd word.

dus niet meer op de telefoonlijn.En ik vermoed dat dat het probleem is.Dus ik krijg nu 20mb.

terwijl ik een 50mb abbo heb en daar voor betaal.

Let wel dat zijn vermoedens! anders kan ik die slome verbinding niet verklaren.

De folder die ik gisteren kreeg begint dan ook met….JE HEBT GOED EN GOEDKOOP INTERNET.

Daar staat dus niet je hebt de 50mb internet! zoals voorheen...want die 50 mb leveren wij niet

meer op de telefoonlijn...maar alleen op de glasvesel aansluiting.

En natuurlijk is mijn huis ook aangesloten op glasvesel, alleen ik zit op de telefoonlijn die dan

alleen de 20 mb levert...toch?

En dat nieuwe modem wat ik krijg zal mischien wel sneller werken als de bestaande,alleen

20mb is geen 50mb….gaat u mij dat maar even uitleggen.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo bramsat,

 

Wat balen dat je een probleem hebt met de snelheid van het internet. Als je voor 50 Mb/s betaald dan is 20 Mb/s natuurlijk niet de bedoeling. Zoals pipodeclown aangeeft kan het natuurlijk te maken hebben met je modem. Dat zou ik graag voor je uit willen zoeken. Ik kijk dan meteen of het aan de telefoonlijn ligt. Kun je mij de volgende gegevens opsturen.

 

  • Volledig adres (inclusief postcode en woonplaats)
  • Geboortedatum
  • LAatste vier cijfers van het IBAN nummer.

Dit mag je in een privébericht naar me toe sturen. Privébericht naar Anton

 

Ik hoor het graag.

Groeten Anton

ZTE modum geinstalleerd YouTube nog steeds sloom,marktplaats ook niet te pruimen.

Ook de tv verbinden was een ramp erzit op het ZTE modem wel een wps,maar je moet dan in het 

modem zelf inloggen om wps op on te zetten.

Wat er toen mis ging...god only knows:joy: ..afijn hele middag zoeken,en zag dat ipv6 uitgevinkt

moest worden,en toen ging het voorwaarts en alles werkt zoals het oude zwarte modem.

alleen de wps krijgt geen contact met mijn tv...en das heel erg! want ik volg exact de te volgen

weg hiermee.  mijn oude router houd ik voorlopig thuis,je weet maar nooit:confounded:

mischien dat Anton nog een idee heeft van how to.

Reputatie 6
Badge +1

Kun je niet gewoon het Password met de hand ingeven? 

Doe ik met alle apperatuur met de ZTE. 

Bij mij werkt die al jaren super. 

Even inloggen en het wachtwoord opschrijven. 

Zorg dat op 2,4 en 5 Ghz hetzelfde wachtwoord is ingesteld. 

WPA password 

Reputatie 6
Badge +1

 

 


Heb ik exact zoals jij,het enigste wat anders is ssid hide die heb ik op off.

morgen is de oled lg aan de beurt want op internetsnelheid is die razendsnel en dat draadloos

dus wifi.hij is nog sneller op YouTube dan mijn dell xps met i7 teminste op mijn oude modem.

alsnog bedankt Theo voor de moeite.

Reputatie 6
Badge +1

LG? Op Android gebruik ik TC Cast (LG) en LG TV Plus.

Ik heb ook een kabel naar de TV. Maar dan gaat hij niet meer automatisch draadloos. 

De techniek staat niet stil,het modem ZTE is inmiddels ook 5 jr oud,mijn tv lg oled 65 inch is 6 mnd

oud.De techniek in deze tv is super.hij laat gewoon zien dat satelliet het iets betere beeldje

weergeeft in vergelijk met kabel(Ziggo).

Kijk, krijg ik problemen met internet tv, ben ik het kijken ook kwijt,dus tv en internet moet je gewoon

scheiden kun je teminste nog tv kijken.

Om mijn tv draadloos te bereiken moet het signaal door een betonnen muur van 12 cm dik en dat

flikt geen andere tv..toch?

Maar dat 5 g levert toch niemand nog?

Reputatie 6
Badge +1

Ik vind het ZTE modem prima. Ik heb ook satelliet. Is inderdaad een stuk beter dan Tele2 tv. Tele2 TV wordt soms gebruikt voor Nederlandse zenders. 90% staat Duitsland via de satelliet erop. ZTE WiFi gaat van de tuin tot de zolder met super ontvangst. 5G is voor de mobiele handy, heeft niets met TV ontvangst te maken. Maar met 5 Ghz heeft de TV ook via internet, Youtube prima beeld. 

Eindelijks de oplossing gevonden via you tube.Ik druk de toets WPS om te zenden naar de

tv en dat is dus fout,je moet het knopje recht ernaast gebruiken dan zit je pas goed.

Dus nu de verbinding tv internet weer als vanouds.

De vraag aan Anton of ik 20mb heb of 50mb is nog niet beantwoord,dus daar ga ik achteraan

bij mij is het altijd zoekt en gij zult vinden!...want goed en goedkoop internet is altijd nog 20mb

en 50mb word alleen geleverd via glasvesel volgens tele2/T-Mobile...toch?

Reputatie 6
Badge +1

Het ligt eraan sinds wanneer je dit contract hebt. Ik ben enkele jaren geleden van 20 Mbps ADSL naar 60 Mbps VDSL2 basic abonnement gegaan. Dat blijft ook Tele2. Tenminste nog steeds. Dit gaat ook via de telefoon kabel van KPN. Ik geloof dat het kastje van de KPN aangesloten is op glasvezel. Is op 80 meter, dus prima. Zeer tevreden. 

Reputatie 6
Badge +1

 

Reputatie 6
Badge +1

In mijn tuin met de WiFi van het ZTE modem.

Op 5 Ghz op dit moment.

De ping met 26 ms is misschien wat te lang, maar ik merk niets negatiefs. 

Nu weer met Chromecast ultra aan de gang...doodziek word je ervan!…..ben eruit.

Samsung eiste ook nog inloggen wilden onder valse voorwensellen mijn acount

hebben denk ik maar.dus met Chromecast ultra alles goed.

Heb de ultra verbonden met de lijn 5 g,Beeld idem, de audioweergave is beter vermoed ik.

En ja ik weet YouTube levert maar 160 bittrate maar bij mij heb ik welhaast cd kwaliteit.

volgende week laatste klusje oplossen….20mb of 50 mb??

Krijg net mijn factuur binnen en daar heet het INTERNET BASIS en dat is 20 mb.

Anton geeft ook niet thuis dus even zelf zoeken wat mijn ups en downs zijn.

Nu zit ik exact 80 mtr van de centrale dus een betere plek is er welhaast niet.

Download 27mbps upload 6.27…….

Tele2 ga niet flauw doen en verhuis mijn naar Tmobile 50 mb voor 30 euro en betaal de

37 euro aansluitkosten uit eigen zak,en doe recht wat recht is.

Reputatie 7
Badge +1

Dus je had geen 50 maar 20Mb? Als je T-Mobile belt dan zetten ze je waarschijnlijk graag over naar een snellere variant en krijg je die aansluitkosten er wel af.

Tuurlijk had ik 50mb voor 30 euro en dat al 2 jr...maar je ziet bij de overname dat ik al ging

klagen pipo,en langzaam had ik de verdenking tele2 heeft de aanvoer naar beneden geschroefd

vandaar dat ik een langzame YouTube en marktplaats heb.

En pipo je vraagt naar de bekende weg want ik betaal al jaar en dag 30 euro voor 50 mb.

Alleen ik kan sinds deze week op mijn factuur zien dat ik internet basis heb,en dat is 20mb.

Tele2 levert nu geen 50 mb,en tele2 schiet hierin te kort.

Dus wat eerlijkewijze overblijft is mij overdoen naar Tmobile en de aansluitkosten niet in 

rekening te brengen….want zo ga je niet met jouw klanten om...toch?

Dus of ik krijg 50mb of ik val onder de 20mb en dat is dan geen 30 euro maar 20 euro.

Natuurlijk kijk ik op het dak van de KPN? centrale vandaar dat ik een aardige aanvoer heb

alleen ik heb geen 50mb meer sinds een maand of zo.

Anderzijds blijven Anton en jij Pipo tekortschieten om hier openlijk te zeggen ja bram je hebt

50 mb,of nee bram je hebt geen 50 mb...kijk daar kan ik wat mee,dat heeft handen en voeten!

Reputatie 7
Badge +1

Allereerst, ik ben niet van Tele2 en ook gewoon klant, dus er is geen “Anton en jij”. Verder begrijp ik je aanvallende reactie niet, want ik vroeg me gewoon af welk abonnement (Type) je voorheen had (los van de werkelijk behaalde snelheid). Op je contract en/of mail bevestiging van destijds heeft dat gestaan. Als dan nu op de factuur een TOT 20 Mbit staat, dan is er dus iets gewijzigd. Echter, als je werkelijk 27Mbit haalt (je voorlaatste reactie), dan suggereert het dat je geen TOT 20Mbit abonnement hebt, omdat je 27 meer is dan de 20 die maximaal door het goedkoopste abonnement geleverd kan worden. Verder staan in de folder de abonnementen zoals deze NU worden aangeboden. Dat staat los van het abonnement dat jij kan hebben. Het blijft mij dus onduidelijk wat er voor abonnement op een factuur van bijvoorbeeld een jaar geleden staat. Er zijn meer klanten met een ander abonnement dan de TOT 20Mbit en dat is ook lang niet allemaal glasvezel. Glasvezel kan sowieso alleen geleverd worden in wijken die daarvoor gereed zijn gemaakt.

Tot slot, niet elke Tele2 moderator (waaronder Anton) is elke dag op het forum aanwezig. Direct contact is er alleen telefonisch met de klantenservice. Maar als je Anton een privé bericht hebt gestuurd dan komt hij zeker hierop terug, zo leert de ervaring op dit forum.

Aanvallen? op jouw? de simpelle vraag is welk abbo heb ik? Anton gaat dat uitzoeken.

Dat is inmiddels 8 dagen geleden,ja toch?.Je bent dan niet werkzaam voor tele2…?

Dus een vrijwiligers job zeg maar,vermeld dat dan hiero dan weet ik teminste waar ik en 

meerdere tele2 klanten kan verwachten.

Ben al 8 jaar klant hiero,en in het begin had ik 20 mb ben de laatste jaren overgegaan op 50 mb

dus ik ken en weet het verschil tussen deze snelheden,ik betaal nu 30 euro en er staat op de

laatste factuur INTERNET BASIS en op het nieuwe modem waar ik niet om gevraagd heb staat

met vette letters GOED en GOEDKOOP INTERNET en beide verwijzen naar een 20mb abbo.

En dat zijn de feiten en daar krijg ik geen antwoord op,want PIPO vind dat ik hem persoonlijk

aanval….waar dan PIPO?

Reputatie 7
Badge +1

Misschien heeft Anton wel een paar dagen vrij, zoals alle mensen wel eens hebben. Waar het ‘Tele2 Community” forum voor dient, staat onder andere bovenaan als je op de hoofdpagina van het forum bent, zie afbeelding hieronder.

Of je wil informeren bij T-Mobile is aan jezelf. Het alternatief is bellen voor directe reactie of anders wachten op Anton, zoals aangegeven. Het is aan jou.

Zekers gezien! en bovenaan aangevinkt...vind antwoorden op uw vragen...toch?

Ik wacht wel even op Anton,Anton zou dat dan ook uitzoeken...toch?.:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +5

@bramsat maak je niet te sappel, pipo voelt zichzelf nogal snel aangevallen als hij tegengas krijgt.

Daar kan jij niets aan doen hoor, dat is de aard van het beestje.

 

Maar als ze bij mij de abo vorm eenzijdig veranderen zonder je op de hoogte te stellen en dan meer betalen, ja dat had ik ook niet gepikt.

Ik zou zeggen communiceer met een Tele2 medewerker, dat bespaart je frustratie.

 

Succes ermee.

 

Reputatie 7
Badge +1

Zekers gezien! en bovenaan aangevinkt...vind antwoorden op uw vragen...toch?

Ik wacht wel even op Anton,Anton zou dat dan ook uitzoeken...toch?.:slight_smile:

Klopt helemaal! Wachten op Anton is één van de keuzes. Hij kan je helpen om duidelijkheid te scheppen en antwoord op je vraag te krijgen. 

Reageer