beantwoord

Router instellingen

  • 3 October 2019
  • 4 reacties
  • 1660 x bekeken

Ik draai een aantal server applicaties op een dedicated Linux machine.

Deze moeten aanspreekbaar zijn door iedereen die mijn IP address benaderd op de juiste poort.
Ik heb alle porten in mijn firewall opengezet en getest en de dedicated machine maar een assigned IP address gegeven, want anders is hij gewoon weg niet te benaderen.

Ookal staat de server applicatie te draaien, te luisteren naar de juiste poort en de firewall correct ingesteld. Ik kan hem wel binnen mijn LAN op extern IP benaderen, maar vanaf buiten wordt hij ergens gereject.

Nu heeft deze machine een tijdje gedraait, maar was oppeens niet meer te benaderen.
Ik ben toen weer netwerk troubleshooting gedaan. en kwam erachter dat de machine geen Assigned public IP address had en de portforwarding niet meer geassigned was aan die machine.

Daarnaast werkt de portforwarding tool op de router niet goed en heb geen administrator toegang.

Ook krijg ik niet de PPPoE inlog gegevens om mijn eigen router aan te sluiten om deze problemen te omzeilen.

Elke keer als ik bel krijg ik te horen dat dit niet te ondersteunen valt.

een alternatief werd geboden om een Business lijn aan te leggen, maar daar zaten over de 500e aansluitkosten aan exclusief vaste lasten....

Kan iemand mij met informatie voorzien over;
De router instellingen? zodat ik deze permanent goed in kan stellen.
Alternatieven om mijn server bereikbaar te maken?
Alternatieven om toch een eigen router aan te sluiten?
Alternatieven om toch de admin instellingen van de router aan te pasen?
Of weet iemand een alternatieve ISP die dit wel support?

Mvg,
Delirio_25
icon

Beste antwoord door eric 4 October 2019, 12:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je hebt nu een consumentenproduct gekocht voor een paar tientjes. Als je dit voor zakelijke toepassingen wilt gebruiken zou je inderdaad beter een zakelijk abonnement kunnen nemen. Tele2 consumenten helpdesk kan en mag je met deze vragen helaas niet helpen.
Hey Eric,


heel leuk dat je voor de 15000 posts gaat... maar vul jij het internet niet een beetje met gebakken lucht?

Ik ben ook consument. Ik gebruik de servers voor educatieve en recreatieve doeleindes.

Los daarvan wil ik graag aan de kinderen laten zien hoe dit allemaal werkt enzo. Maar wij worden beperkt in het vereiken van hands-on informatie door Tele2..

Iig bedankt voor je reactie, maar het beantwoord mijn vragen niet. Dus bij deze stel ik ze nogmaals.

Kan iemand mij met informatie voorzien over;
De router instellingen? zodat ik deze permanent goed in kan stellen.
Alternatieven om mijn server bereikbaar te maken?
Alternatieven om toch een eigen router aan te sluiten? (DSL inlogegevens)
Alternatieven om toch de admin instellingen van de router aan te pasen?
Of weet iemand een alternatieve ISP die dit wel support?

Graag hoor ik of iemand deze vragen wel kan beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +12
Gebakken lucht? Nee hoor, maar wel realistisch wat je hier kunt verwachten. Tele2 medewerkers voor consumenten producten kunnen/mogen je niet helpen met je vragen. ZIj leveren alleen een standaard internet access en houden zich verre van vragen zoals jij die hebt. Dat geldt voor meer providers, zolang het voor consumenten bedoeld is.
Er zijn in de afgelopen jaren uiteraard op dit forum meer vragen geweest en de antwoorden zijn verzameld in een sticky topic. Met de zoekfunctie van dit forum kun je vast nog meer vinden.

Dus concreet:

De router instellingen? zodat ik deze permanent goed in kan stellen.
(zie sticky topic)

Alternatieven om mijn server bereikbaar te maken?
(Zet deze in een DMZ, zie sticky topic)

Alternatieven om toch een eigen router aan te sluiten?
(DSL inlogegevens worden niet verstrekt)

Alternatieven om toch de admin instellingen van de router aan te pasen?
(Admin paswoord wordt niet verstrekt, je krijgt alleen wat USER setting mogelijkheden)

Of weet iemand een alternatieve ISP die dit wel support?
(Reclame mag volgens de huisregels niet worden gemaakt)
.
Hey Eric,

Top! duidelijk en concreet 🙂
hier kan ik verder op borduren.

Thx!

Groet Delirio_25
Nog 92 te gaan! Let's go!