Misbruik unlimited data

  • 22 April 2020
  • 38 reacties
  • 2744 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Reputatie 7

Dan meet Tele2 nog steeds heel veel verbruik en ook nog eens voor het grootste gedeelte op één antenne. Als het geen streamen is, dan is het heel zwaar downloaden (en/of uploaden) op je laptop, maar dat is dan nog steeds geen normaal gebruik in een mobiele telefoon. Uiteraard is het mogelijk je telefoon als hotspot te gebruiken, maar als je doordeweekse verbruik 200GB is en dan in 4 weekenden per maand bijvoorbeeld 200GB per weekend genereert, dan is dat ook onevenredig verbruik. Zo'n 100 GB per (weekend)dag betekent 95 aanvullers van 1GB.

Ik stream bijna geen video, het is vooral als ik bij me vader me telefoon als hotspot gebruik voor me laptop. Maar dat is in het weekend op het industrieterrein, dan neem ik aan dat ik die antenne bijna helemaal voor me zelf heb. 

Reputatie 3

Ik zelf heb ook unlimited data, wat hij per dag (33 gig) verbruikt, verbruik ik ongeveer per maand. Kan soms iets meer zijn. En ik heb mijn WiFi nooit aan staan op mijn mobiel. 1000 gig per maand is wel extreem veel, dan zit je de hele dag bijna te Netflixen.

Reputatie 7

1000 GB per maand is gemiddeld 33 GB per dag. Dan ben je waarschijnlijk uren video aan het streamen op een ander apparaat dan je mobiele telefoon. Dat valt niet onder het ‘normaal gebruik in een mobiele telefoon’ zoals in de voorwaarden staat. Omdat dit verbruik waarschijnlijk thuis wordt gegenereerd belast je ook nog eens steeds dezelfde antenne. Ook al woon je wellicht in een klein dorp, andere gebruikers kunnen daar last van (gaan) ondervinden. Als T-Mobile en Tele2 hun antennes samenvoegen (en er mogelijk één verdwijnt bij jou in de buurt) dan komen er meer gebruikers op één antenne waardoor de kans nog groter wordt dan andere gebruikers er last van gaan krijgen.

Oldebroek, daar heb ik ooit eens gewoond.

Paar maanden maar, en toen had ik het er wel gezien.

Ok back on topic :clown: 

Dat berichtje is wel echt hoor, je moet maar niet op de spelfouten letten.

Al helemaal als je dus zoveel verbruikt.

Maar goed, aan de andere kant denk ik dan moet je het maar niet als Unlimited zijnde betitelen.

 

 

Zie er inderdaad meer mensen over klagen. Denk niet dat ik maar zo wordt afgesloten (internet is in deze tijd vrij belangrijk) zal wel een snelheid verlenging krijgen. 

Reputatie 7
Badge +12

We zullen het zien. Ik woon in het buitengebied Oldebroek dus ben geen andere tot last op het netwerk. En heb al bijna 2 jaar gewoon me factuur betaalt ze hebben er denk ik eerder last van als ik me abonnement opzeg. 

Nou, netwerk belasting van 1000gb mobiel internet voor 25 euro incl. Onbeperkt bellen is niet heel vervelend om afscheid van te nemen. Deze sms is in een ander topic ook al over gesproken. Ze gaan nu actief de in hun algemene voorwaarden bedoelde " Te grote gebruikers" informeren. Ben benieuwd wanneer de eerste afsluitingen worden gemeld. Hou ons op de hoogte!

Het lijkt me geen nep bericht want het kwam gewoon op het nummer waar vanmiddag me factuur op binnen kwam, en de sms van Je hebt nog 50Mb over.

Ik vermoed een nepbericht. Zie spelling van 'mobile' en de spelfout bij 'voorwaarde'. Daar mag nog een n achter.

We zullen het zien. Ik woon in het buitengebied Oldebroek dus ben geen andere tot last op het netwerk. En heb al bijna 2 jaar gewoon me factuur betaalt ze hebben er denk ik eerder last van als ik me abonnement opzeg. 

Uhm die heeft net Tele2 overgenomen, ik weet niet of dat dan een goede overstap is.

KPN heeft ook (un)limited, maar daar zal het denk ik ook niet anders zijn.

Maar die voorwaarden ken ik niet?

Ach ik ben niet van plan om minder te verbruiken me vader heeft niet eens een mogelijkheid om een internet aansluiting te nemen, dus vandaar ook het gebruik van de hotspot. Ik activeer de ene dag 10x een BundelBooster en de andere dag 40x. En me contract van 1 jaar is voorbij dus mochten ze van me af willen dan ben ik zo bij T-mobile. 

Ze willen gewoon dat je stopt met je buitensporig verbruik, ze zeggen niet dat jij dat geautomatiseerd doet.

Ze zeggen dat als je dat doet het niet geoorloofd is, niet dat je dat doet.

Blijkbaar bestel jij dan heel vaak een extra Gig als je dagelijkse 5Gig verbuikt zijn, en Tele2 heeft in zijn voorwaarden staan dat dat niet geoorloofd is.

De vraag is dan wanneer verbruik je teveel?

En dat is dus moeilijk want daar ga je niet echt een antwoord op krijgen, die duidelijkheid krijg je dus door middel van dat berichtje.

 

"uhm 10000Gig is wel erg veel hoor, zou je niet eens gaan vissen of zo :no_mouth: