Ik kreeg een sms van Tele2 dat ik misbruik maak en BundelBoosters automatisch zou activeren. Terwijl ik dit gewoon via de mijn Tele2 app doe. Mijn verbruik is ook niet veel amper 1000GB per maand, dit lag een jaar geleden rond de 8000 tot 10000 GB per maand (geen internet tijdens de verhuizing). Wat zou het probleem zijn? Ik kan mijn verbruik echt niet verminderen.
Bladzijde 1 / 2
Ze willen gewoon dat je stopt met je buitensporig verbruik, ze zeggen niet dat jij dat geautomatiseerd doet.
Ze zeggen dat als je dat doet het niet geoorloofd is, niet dat je dat doet.
Blijkbaar bestel jij dan heel vaak een extra Gig als je dagelijkse 5Gig verbuikt zijn, en Tele2 heeft in zijn voorwaarden staan dat dat niet geoorloofd is.
De vraag is dan wanneer verbruik je teveel?
En dat is dus moeilijk want daar ga je niet echt een antwoord op krijgen, die duidelijkheid krijg je dus door middel van dat berichtje.
"uhm 10000Gig is wel erg veel hoor, zou je niet eens gaan vissen of zo
We zullen het zien, kijk van het weekend ook maar gewoon 720 of 1080P YouTube ipv altijd alles op 4K.
Het is idd veel, maar dan hadden ze het beter anders kunnen noemen.
Namelijk "limited" en bij T-Mobile kost unlimited €35,- , dan ben ik bang dat dat nog strikter gaat worden voor ex Tele2 klanten want die betalen maar €25,-.
Maar dat is dan speculeren van mijn kant, met ex bedoel ik diegene die overgezet zijn naar T-Mobile
Ok op die manier, ja dan is dat voor nu denk ik wel de beste oplossing.
Ieder zijn eigen hotspotje, zo is dat ook bedoeld (voorwaarden Tele2)
Daar kunnen ze dan geen bezwaar tegen hebben, nu nog je verbruik wat terug schroeven wat gebeurt als je hem niet meer deelt.
Nou ik ben benieuwd of het voldoende is.
Dat scheelt ook mega veel data... Thanks! Zo hou je het mobiele netwerk bruikbaar voor meer mensen. Zeker in deze tijd wordt er volgens mij heel veel meer data verstookt. De meeste mobiele data in Nederland loopt via T-mobile.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar vanaf hoeveel GB per maand verbruik je teveel? Dit komt nogal vaag over. Voor de ene persoon is 10 gb per dag veel terwijl de andere 50 gb per dag doet.
Met een beetje streaming en updates op je telefoon kom je daar al gauw op.
Daar ga je dus geen antwoord op krijgen, het ligt ook aan de netwerk belasting die je veroorzaakt.
Zoals ik al eerder zei weet je het als je het bericht van Tele2 krijgt.
Je gaf aan dat je bijna geen video streamt, dus dan zal aanpassen van de YouTube resolutie beperkt effect hebben. Dan zit het wellicht in andersoortige downloads óf je familieleden zijn wel aan het streamen. Belangrijkste lijkt me inderdaad te stoppen met het delen van je hotspot, dat valt niet onder het ‘eigen gebruik’. Daarna de downloads verminderen óf indien het toch streamen betreft je resolutie en/of aantal uren te verminderen.
Een harde limiet zal Tele2 nooit geven. Volgens mij kijken ze met name naar de top-x van grootverbruikers die een te grote afwijking heeft ten opzichte van het gemiddelde verbruik.
Ik zag je opmerking bij de Tele2 app in de AppStore. Je plaatst je opmerking echter bij de app die bedoeld is voor gebruikers die na 6 mei klant zijn geworden óf zijn gemigreerd. Kortom, probeer die andere (Nederlandse) app van Tele2 In de AppStore eens.
Die 456 GB persoonlijke hotspot is het probleem. Natuurlijk mag je thetering gebruiken, maar het blijft een smartphone abonnement. Dit abonnement is niet bedoeld ter vervanging van je vaste internet lijn.
Nu het Tele2 netwerk opgaat in het T-Mobile netwerk en de snelheden die ook Tele2 sims kunnen behalen nog veel verder omhoog gaan zal juist meer worden gekeken dat dit smartphone abonnement niet misbruikt wordt. 1 TB mobiele voor 25 euro is niet helemaal in verhouding…
Ok dan wordt het nog makkelijker, moeten ze er wel zijn als jij er bent dan he.
Of toch iig hun telefoon(s)
Maar blijkbaar is dat ook niet afdoende, want je hebt een berichtje gekregen.
Je broer en je vader nog niet?
Nee, die hebben allebei nog geen bericht. Maar omdat mijn hotspot sneller is (hun hebben allebei een oudere iPhone) zette ik altijd mijn hotspot aan voor ons 3e. Dat ging dus bijna 2 jaar goed. We gebruiken nu maar allemaal onze eigen hotspot om het verbruik ook een beetje te verdelen.
Als veel gebruikers zo’n verbruik gaan genereren dan zitten de masten en het netwerk snel aan een maximum en krijgen andere klanten er last van. Dat staat ook duidelijk in de voorwaarden. Logisch dat ze ergens een grens trekken, echter is die grens niet als absolute hoeveelheid te bepalen. Bij normaal gebruik hoef je je nergens zorgen om te maken. Het openstellen van een hotspot voor andere gebruikers wordt wel uitgesloten. De strategie bij T-Mobile is de koppel verkoop van mobiel en vast (waarvan ze zelf hebben beloofd dat niet te doen, maar dat is een ander onderwerp) waarbij mobiel dan 25 euro kost. De gemiddelde opbrengst van de Unlimited klanten zal (voor mobiel) dus op termijn gaan dalen. Misschien dat 5G straks meer kan hebben dan de 4G masten en vormt hoog verbruik dan minder snel tot overbelasting van de antennes en het netwerk.
Volgens mij word je in de zeik genomen, dit bericht staat vol taal- en spelfouten. Ik kan me niet voorstellen dat een provider zo'n tenenkrommende tekst naar haar klanten durft te sturen. Oh wacht, het is Tele2. Blijkbaar mocht de stagiair zelf een tekstje bedenken...
Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)
Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)
Hilarisch dat het Tele2 niet lukt om een taalkundig correcte sms te sturen
Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)
Hilarisch dat het Tele2 niet lukt om een taalkundig correcte sms te sturen
Inderdaad wel grappig dat dit ook nog niet is verbeterd . De sms maakte volgens de klantenservice niet veel uit, en wordt automatisch verstuurd als er bijvoorbeeld veel video wordt gestreamd.
80gb per maand is nog steeds een hoop hoor voor een standaard mobiele telefoon. Maar de waarschuwing gaat over het aantal sms'jes met bundel bestellingen je vooraf stuurt, ook al gebruik je die GB bundels niet allemaal of helemaal.
Wellicht een groot deel van die 82GB op slechts enkele dagen van de maand gebruikt? Dan zijn er veel opwaarderingen geweest waardoor vervolgens de sms gestuurd is.
Ja maar wat verwachten ze nou ik vind hun reclamens wel heel misleidend
Maak het INTERNET LEEG.
Stream de hele dag door.
En dan doen we het en dan krijg je dit.
Heel maar dan ook heel flauw Tele2 Of t-mobile hoe jullie je zelf ook benoemen heel flauw ga je schamen!
Ja maar wat verwachten ze nou ik vind hun reclamens wel heel misleidend
Maak het INTERNET LEEG.
Stream de hele dag door.
En dan doen we het en dan krijg je dit.
Heel maar dan ook heel flauw Tele2 Of t-mobile hoe jullie je zelf ook benoemen heel flauw ga je schamen!
Dat kan ook gewoon door gratis bundel boosters te activeren. 5GB per dag initieel en gratis 1GB bundels is hoe alle providers het aanbieden.
1000 GB per maand is gemiddeld 33 GB per dag. Dan ben je waarschijnlijk uren video aan het streamen op een ander apparaat dan je mobiele telefoon. Dat valt niet onder het ‘normaal gebruik in een mobiele telefoon’ zoals in de voorwaarden staat. Omdat dit verbruik waarschijnlijk thuis wordt gegenereerd belast je ook nog eens steeds dezelfde antenne. Ook al woon je wellicht in een klein dorp, andere gebruikers kunnen daar last van (gaan) ondervinden. Als T-Mobile en Tele2 hun antennes samenvoegen (en er mogelijk één verdwijnt bij jou in de buurt) dan komen er meer gebruikers op één antenne waardoor de kans nog groter wordt dan andere gebruikers er last van gaan krijgen.
Ach ik ben niet van plan om minder te verbruiken me vader heeft niet eens een mogelijkheid om een internet aansluiting te nemen, dus vandaar ook het gebruik van de hotspot. Ik activeer de ene dag 10x een BundelBooster en de andere dag 40x. En me contract van 1 jaar is voorbij dus mochten ze van me af willen dan ben ik zo bij T-mobile.
Uhm die heeft net Tele2 overgenomen, ik weet niet of dat dan een goede overstap is.
KPN heeft ook (un)limited, maar daar zal het denk ik ook niet anders zijn.
Maar die voorwaarden ken ik niet?
We zullen het zien. Ik woon in het buitengebied Oldebroek dus ben geen andere tot last op het netwerk. En heb al bijna 2 jaar gewoon me factuur betaalt ze hebben er denk ik eerder last van als ik me abonnement opzeg.
Ik vermoed een nepbericht. Zie spelling van 'mobile' en de spelfout bij 'voorwaarde'. Daar mag nog een n achter.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.