beantwoord

nieuwe bundelbooster pas aan te vragen als de oude op is.

  • 28 March 2021
  • 40 reacties
  • 1029 x bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7

Je hoeft/kan toen en nu geen dagbundel te bestellen. Die komt automatisch om 00:00.

Oeps ik bedoelde boosterbundel. Voor de rest blijft mijn antwoord zoals ie is. Het is omslachtiger.

De reactie had dus moeten zijn:

Het verschil is dat ik nu een boosterbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

update: en nu druk ik per ongeluk op het antwoord knopje.. 

Als je de verbinding ononderbroken wil, dan hoef je niet méér berekenend te werk te gaan. Voorheen moest je dan tussen de 4 en 5GB aanvullen, nu is dat tussen de 6,4 en 8GB.

Als je dat doet dan moet je na de eerste booster niet meer tussen de 800MB en 1GB aanvullen, maar tussen de 2GB en het eind van de dag buffer.

En nee, wij worden niet betaald en kiezen niet standaard partij voor Tele2. Ik ben vaak genoeg kritisch naar Tele2 en geef ze ook aan hoe klanten tegen zaken aankijken. We geven klanten tips en informatie over hoe zaken werken, waardoor het wellicht overkomt alsof we partij kiezen. 

@ricardo10000 onzin, ook nieuwe klanten kunnen de sms functie gebruiken. Er zit nu een cap op het aantal om scripts tegen te gaan (is niet toegestaan). Meerdere boosters als buffer was nooit de bedoeling (maar er was een technisch lek), omdat dan het systeem van boosters eigenlijk geen zin heeft. Een bug die nu verholpen is.

Goed om te horen dat dit niet klopt! Dan heb ik dit verkeerd begrepen uit de informatie op de website van tele2!

Klopt wat je zegt natuurlijk. Toch zijn deze wijzigingen vervelend, en geen van deze voegt iets positiefs toe voor de klant, op de 8+2 na. Ik gebruik altijd sms (webpage soms). En gebruik van een vpn maakt het lastiger in bepaalde situaties met app en web boosten.

Mijn datagebruik is zeer wisselend van 1 tot 30gb p/dag zeg 200gb p/m. Met deze datapieken moet ik nu de app of website gebruiken voor een booster, waarvoor ik weer moet gaan boosten elke dag vóór mijn daadwerkelijke verbruik (jouw tip) om online te kunnen blijven. 

Klanten aanspreken en (tijdelijk) afsluiten of vertragen bij extreem gebruik kan ook nog gewoon toch?, een systeembrede aanpassing zoals nu is een shortcut. Wellicht makkelijker en goedkoper voor t-mobile dan individueel? Dont know.

Mijn bericht hierboven is misschien wat ver gezocht misschien, misschien ook niet maar ellende met t-mobile unlimited op de momenten dat ik dit echt niet kon gebruiken (o.a. tijdens studie) maakt dit. Plus de ellende nu alweer in korte tijd.

Na 3 jaar geleden dus de overstap naar tele2, had ik voor minder een betere ervaring. En nu na overname al deze wijzigingen worden doorgevoerd en ik een half jaar lang booster time-outs heb gehad met de boodschap van support "oh doe maar even vliegstand switchen" (lekkere oplossing joh.... bluetooth uit, draadloze koptelefoon verbroken, gps uit, tethering voor google cast verbroken, vpn van slag, werk laptop verbroken en bijbehorende vpn van slag, videogesprekken offline alles van slag een grote bron van irritatie) huiver ik naar de toekomst van tele2, en voel ik echt dat ik weer t-mobile klant ben geworden. 

T-mobile weet echt wel waarom de 80% of 500mb of wat dan ook nodig is voor een optimale ervaring, en dat ze dit nu naar 100% doen, zegt mij wat ik in eerder bericht schreef. Als het slecht valt bij klanten was het een bug. Anders die auto en de bonus toch? Just kidding :) maar je snapt mijn punt wel zo werkt dat.

Je bent wellicht zelf tele2 (unlimited) klant en ziet als forumlid ook de veranderingen. Sommige goed/slecht. Maar kritisch blijven is goed vooral met minder concurrentie voor de 3 overgebleven providers nu.

Reputatie 7

Tja tethering is uiteraard toegestaan, maar wordt niet actief ondersteund. Het abonnement is en blijft bedoeld voor data gebruik op een mobiele telefoon en is niet geoptimaliseerd voor een laptop, tv, etc via tethering.

De individuele aanpak is er alleen voor de super abusers, die een antenne dusdanig belasten dat andere gebruikers er last van kunnen gaan krijgen. Voor alle overige geldt er geen limiet, maar alle providers hebben een systeem met dagbundel en boosters om niet beoogd gebruik te ontmoedigen en misbruik tegen te gaan.

Sommige klanten vonden de 80% regel vreselijk, want dat gaf ze slechts de resterende 20% = 200MB de tijd om aan te vullen. Voor sommigen was dat erg kort.

Je kunt je abonnement prima af en toe gebruiken voor je laptop, maar dat heeft nadelen omdat je het verbruik in de gaten moet houden en op tijd aanvullen. Voor regelmatig gebruik van internet op je laptop is vast internet een beter product.

Tja tethering is uiteraard toegestaan, maar wordt niet actief ondersteund. Het abonnement is en blijft bedoeld voor data gebruik op een mobiele telefoon en is niet geoptimaliseerd voor een laptop, tv, etc via tethering.

De individuele aanpak is er alleen voor de super abusers, die een antenne dusdanig belasten dat andere gebruikers er last van kunnen gaan krijgen. Voor alle overige geldt er geen limiet, maar alle providers hebben een systeem met dagbundel en boosters om niet beoogd gebruik te ontmoedigen en misbruik tegen te gaan.

Sommige klanten vonden de 80% regel vreselijk, want dat gaf ze slechts de resterende 20% = 200MB de tijd om aan te vullen. Voor sommigen was dat erg kort.

Je kunt je abonnement prima af en toe gebruiken voor je laptop, maar dat heeft nadelen omdat je het verbruik in de gaten moet houden en op tijd aanvullen. Voor regelmatig gebruik van internet op je laptop is vast internet een beter product.

Ja ook logisch. Tethering gebruik ik voornamelijk voor 1 laptop, in ov, school/werk en op locaties . Dit zodat ik geen gebruik hoef te maken van onveilige wifi etc. Nu met corona is dit allemaal anders en is het dataverbruik ook afwijkend. Mijn grootste verbruik komt van streamen/video op mobiel nu, dit was voor corona minder.. De laptop voornamelijk webpagina's (minimaal verbruik dus).

Ik las in een ander topic een superabuser met 1000gb p/m verbruik. Dat is duidelijk extreem veel en buiten de FUP. Ook een gebruiker met gebruik van 150gb per maand van 3 jaar geleden was toen te hoog. Toch zijn we 3 jaar verder telefoons sneller, plus corona, en dan is 150gb wellicht niet heel vreemd en verschuift dit gemiddelde iets. Ik heb in iedergeval nog nooit een sms gehad van tele2, dus mijn gemiddelde is vast gewoon prima. Wisselt ook enorm dat haalt alles wat naar beneden natuurlijk. 

Wat betreft netwerk stabiliteit doet t-mobile het gewoon goed. En nu 5g een ding is zal er een hoop positief veranderen op gebied van capaciteit. Als de complotdenkers niet alle masten in de brand steken, en t-mobile genoeg overcapaciteit inzet zodat iedereen blij is en de fup wat meer speelruimte krijgt😀. Ik hoop nog steeds dat de toekomst ooit draadloos wordt en bekabeld + wifi hotspot hoppen verleden tijd is. Vandaar dat ik al jaren unlimited heb. Ik vind het een goede ontwikkeling.

 

Maar buiten dit alles om on topic: ja uiteraard hebben mensen voorkeuren, en je buffer methode werkt voor mij prima dus ik ben voor nu gewoon geholpen.

Toch verwacht ik echt meer transparantie over dit soort wijzigingen. En de opties voor boosten worden minder wat ik geen positieve vooruitgang vind. Ik denk dat meer opties (voor boosten, grotere bundel(is er nu), lagere ping, snellere data(ipv langzamer zoals bij mij?) als de techniek vooruit gaat logischer is dan een vermindering.

Als t-mobile bezuinigd kan dit (minder overcapaciteit) of als datagebruik is geëxplodeerd en netwerk overbelast wordt? Maar zoals eerdergenoemd steekt dit want het is een tegenstrijdige ontwikkeling zonder enige onderbouwing. 5 jaar geleden (schat ik) had ik al tmobile unlimited zag ik snelheden van 200mbs. Bij tele2 was dit altijd zo rond 100-150mbs toen ik overging (beide prima dus). Nu 5 jaar later zit ik op 30 tot 40 heel soms 50mbs. Dit klopt gewoon van geen kant.

Maar wellicht zijn balken en ik de enigste die hier last van hebben ondervonden(booster), en is de rest van Nederland tevreden en blij. Dan houdt het op ben ik bang. 😉 

Anders nogmaals hierbij graag reactie van t-mobile 😀

Als je je snelheid wilt aankaarten dan kan je het beste even een eigen topic aanmaken en word je daar geholpen. Kijk dan meteen even of je overal “lagere” snelheden ervaart of op specifieke plaatsen. Op bepaalde plaatsen kan het best anders zijn, aangezien de Tele2 antennes zijn uitgezet en niet alle locaties zijn toegevoegd aan het T-Mobile netwerk.

Wellicht inderdaad heeft de locatie verband in mijn geval. Ik zal het een tijd bijhouden en eventueel een nieuw topic openen mocht data overal traag zijn. 

Wederom bedankt voor het meedenken 🙂

Reputatie 7
Badge +12

Bij 80% verbruik kun je een nieuwe bestellen. De dag FUP is al wel omhoog gegaan naar 8gb en de bundelboosters naar 2gb per stuk. Je zult dus minder bestellingen nodig hebben. Maar helemaal onderbroken maken is inderdaad lastig. Het product is ook niet bedoeld als vaste internet lijn vervanging, hoewel je vroeger door een enorme hoeveelheid smsjes van te voren te versturen klanten dat wel zo gebruikte.

Als je dat nodig hebt kun je beter een vaste lijn of het 4g voor thuis product van t-mobile gebruiken.

Bij 80% verbruik kun je een nieuwe bestellen. De dag FUP is al wel omhoog gegaan naar 8gb en de bundelboosters naar 2gb per stuk. Je zult dus minder bestellingen nodig hebben.

Dat lukt mij dus niet, zie screenshots. Ik was gewend dit na 80% wel te kunnen doen inderdaad. 

 

Reputatie 7
Badge +12

En die knop werkt niet? En wel als je 100% hebt gebruikt?

 

En die knop werkt niet? En wel als je 100% hebt gebruikt?

 

Bovenste screenshot die ik stuurde is wat ik te zien krijg als ik op die knop druk. Op dit moment zijn er geen beschikbare bundels. Pas na 100% kan ik een nieuwe bundelbooster aanvragen. Verder gebruik ik mijn unlimited abonnement niet als vervanging van de vaste lijn. Ik heb gewoon thuisinternet. Ik zou alsnog volledig in mijn recht staan het daar wel voor te gebruiken. De voorwaarden verbieden slechts commercieel gebruik van het abonnement, bijvoorbeeld voor een server. Dat doe ik allemaal niet. Ik vind echter dat de opgeworpen drempels niet te rijmen zijn met de term unlimited of trek het internet helemaal leeg. Als ik een bundelbooster kan activeren na 80% verbruik, dan is dat voor mij acceptabel. Nu stopt Netflix op mijn telefoon opeens, en dat is gewoon irritant en bepaald geen unlimited experience.

Is het 100% criterium toevallig gelijktijdig met de verhoging van de dagbundels en de bundelboosters ingevoerd?

Reputatie 7
Badge +12

Is het 100% criterium toevallig gelijktijdig met de verhoging van de dagbundels en de bundelboosters ingevoerd?

Goede vraag voor de moderator, maar ik denk niet dat die 100% de bedoeling is.

Dat hoop ik ook niet nee ;)

Reputatie 7

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Zelfde probleem hier, wordt dit al opgelost? Wel vervelend namelijk als mijn verbinding steeds wegvalt tijdens bijvoorbeeld livestream of videogesprekken. 

Ik gebruik tevens een VPN wat het helemaal onmogelijk maakt om als de data onderbroken wordt bij 100% nog via tele2.nl of app aan te vullen. Sms is dan nog de enigste optie.

Reageer