beantwoord

whatsapp bellen werkt niet

  • 13 January 2020
  • 6 reacties
  • 4314 x bekeken

Goede dag, sinds kort kan ik niet bellen met Whatsapp met mobiele data naar Wi-Fi of mobiele data maar wel bellen met Wi-Fi naar Wi-Fi. Dit alles na een software update sinds 4 dagen geleden.

Hebben jullie een idee wat er scheelt? 

Op internet waren er personen die hetzelfde probleem hadden maar met een andere telefoon provider (T-Mobile) die konden na een nieuwere software update weer bellen maar dat heb ik ook gedaan maar de euvel blijft!

icon

Beste antwoord door BishSatoor 21 January 2020, 23:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Oké het is opgelost, ik heb Samsung om raad gevraagd en zij vertelden mij dat ik naar netwerkinstellingen moest gaan en telefoon resetten.

Naar instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten. (Dit lukte voor mij)

Als je hierna nog last van hebt start dan het toestel in de veilige modus.

Hier zie je hoe het moet.

http://smsng.nl/veiligemodus

Ik heb beide opties geprobeerd zonder succes. Wi-Fi geen problemen 4G Whatsapp nog steeds drama. Dit is echt sinds een van de 2 laatste Android 10 maandelijkse updates gebeurt. Voorheen geen problemen!

 

Dit probleem heb ik dus ook met mijn vrij nieuwe Galaxy S10+ en bellen naar mijn vrouw haar Nokia 7 Plus. Speelt sinds iets van 1 tot 2 weken. Op Wi-Fi kunnen we elkaar prima beeldbellen via Whatsapp. Echter zodra 1 van ons via 4G belt naar de ander irrelevant of deze op Wi-Fi zit kan er geen verbinding opgebouwd worden. 

 

Dit werkte altijd vlekkeloos maar na een van de laatste telefoon updates blijkbaar niet meer. Graag snel oplossen. Nu op 3 toestellen getest!

Reputatie 7
Badge +12

Ik zou eens een ticket openen bij whatsapp/facebook. Op individuele apps doen providers geen aanpassingen.

Reputatie 7
Badge +12

Fijn dat je dit even deelt!