Oké het is opgelost, ik heb Samsung om raad gevraagd en zij vertelden mij dat ik naar netwerkinstellingen moest gaan en telefoon resetten.
Naar instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten. (Dit lukte voor mij)
Als je hierna nog last van hebt start dan het toestel in de veilige modus.
Hier zie je hoe het moet.
http://smsng.nl/veiligemodus
Dit probleem heb ik dus ook met mijn vrij nieuwe Galaxy S10+ en bellen naar mijn vrouw haar Nokia 7 Plus. Speelt sinds iets van 1 tot 2 weken. Op Wi-Fi kunnen we elkaar prima beeldbellen via Whatsapp. Echter zodra 1 van ons via 4G belt naar de ander irrelevant of deze op Wi-Fi zit kan er geen verbinding opgebouwd worden.
Dit werkte altijd vlekkeloos maar na een van de laatste telefoon updates blijkbaar niet meer. Graag snel oplossen. Nu op 3 toestellen getest!
Ik zou eens een ticket openen bij whatsapp/facebook. Op individuele apps doen providers geen aanpassingen.
Fijn dat je dit even deelt!
Ik heb beide opties geprobeerd zonder succes. Wi-Fi geen problemen 4G Whatsapp nog steeds drama. Dit is echt sinds een van de 2 laatste Android 10 maandelijkse updates gebeurt. Voorheen geen problemen!