Skip to main content

Goede dag, sinds kort kan ik niet bellen met Whatsapp met mobiele data naar Wi-Fi of mobiele data maar wel bellen met Wi-Fi naar Wi-Fi. Dit alles na een software update sinds 4 dagen geleden.

Hebben jullie een idee wat er scheelt? 

Op internet waren er personen die hetzelfde probleem hadden maar met een andere telefoon provider (T-Mobile) die konden na een nieuwere software update weer bellen maar dat heb ik ook gedaan maar de euvel blijft!

 


Ik heb beide opties geprobeerd zonder succes. Wi-Fi geen problemen 4G Whatsapp nog steeds drama. Dit is echt sinds een van de 2 laatste Android 10 maandelijkse updates gebeurt. Voorheen geen problemen!


Fijn dat je dit even deelt!


Oké het is opgelost, ik heb Samsung om raad gevraagd en zij vertelden mij dat ik naar netwerkinstellingen moest gaan en telefoon resetten.

Naar instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten. (Dit lukte voor mij)

Als je hierna nog last van hebt start dan het toestel in de veilige modus.

Hier zie je hoe het moet.

http://smsng.nl/veiligemodus


Ik zou eens een ticket openen bij whatsapp/facebook. Op individuele apps doen providers geen aanpassingen.


Dit probleem heb ik dus ook met mijn vrij nieuwe Galaxy S10+ en bellen naar mijn vrouw haar Nokia 7 Plus. Speelt sinds iets van 1 tot 2 weken. Op Wi-Fi kunnen we elkaar prima beeldbellen via Whatsapp. Echter zodra 1 van ons via 4G belt naar de ander irrelevant of deze op Wi-Fi zit kan er geen verbinding opgebouwd worden. 

 

Dit werkte altijd vlekkeloos maar na een van de laatste telefoon updates blijkbaar niet meer. Graag snel oplossen. Nu op 3 toestellen getest!