Dubbele/ verbroken seal op doosje nieuwe telefoon Samsung galaxy S21

  • 16 May 2021
  • 4 reacties
  • 1318 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Dinsdag 4 mei heb ik een samsung galaxy s21 ontvangen, deze is op zondag 2 mei besteld via de tele2 website bij een verlenging van mijn abonnement. 

Toen ik het doosje openmaakte merkte ik dat er een 2de doorgesneden seal zat onder de nieuwere ongebroken seal. De seal heeft een duidelijke tekst: DO NOT ACCEPT  IF SEAL IS BROKEN…. Zie fotos

Het doosje is dus al een keer geopend, om wat voor reden dan ook… en daarna weer met een extra zegel gesloten.

Dit is natuurlijk erg ongebruikelijk en het hele idee van zo'n seal is dat je er op kunt vertrouwen dat je een 100% goed en nieuw en orgineel product krijgt. Op het eerste gezicht ziet het toestel er wel goed uit. Ik heb hem nog niet in gebruik gehad, alleen de aanknop ingedrukt om te zien of hij zou opstarten, en of die niet was ingesteld. Ik kreeg het normale installatie start scherm te zien, en daarna heb ik de telefoon weer uitgedaan.

Ik heb toen direct tele2 gebeld met de vraag hoe dit kan en of dit vaker voorkomt. Dit kwam hun vreemd voor en ze vertelden dat als er niets aan de hand leek met mijn toestel ik hem gewoon kon gebruiken.

De volgende dag heb ik ook met Samsung gebeld, deze vertelden me dat dit niet  acceptabel is en dat ik de telefoon het beste kan terugsturen.

Weer met tele2 gebeld en dit aangegeven, daar werd ik 3 keer doorverbonden met uiteindelijk als oplossing dat ik hem volgens de 14 dagen retour regeling (respijtperiode) zou kunnen terugsturen. Ik heb aangegeven dat ik dit eigenlijk niet wil doen, omdat ik deze telefoon ook juist bestald had vanwege de goede actie van Samsung voor de galaxy airbuds pro die er bij zat als je hem uiterlijk 2 mei besteld had. En waarvan ik dan hierdoor geen gebruik zou kunnen maken.

Ik heb er niet een goed gevoel bij, helemaal bij een telefoon van meer dan 600 euro besteld via tele2, verwacht ik dat ik er 100% vanuit kan gaan een goed en nieuw exemplaar te krijgen. Voor de goede orde ik heb de telefoon dus nog helemaal niet gebruikt, en in de verpakking laten liggen.

Gewenste oplossing

Telefoon omruilen zonder dat ik er extra kosten aan heb, en zonder risico van opsturen voor mij, misschien ophalen door een vervoerder. En met behoud van deelname aan de actie van Samsung voor gratis Galaxy Airbuds Pro. Eventueel zou ik ook liever de 256gb variant willen (met bijbetaling van mijn kant)

Wat kan ik nu het beste doen?

PS. ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Tele2 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er zat dus weer een originele seal van Samsung op, dat is voldoende zekerheid. Daarnaast heb je gewoon 2 jaar garantie. Als het toestel verder onbeschadigd is zou ik het gewoon accepteren. De uitdaging om zonder annuleren een toestel omgeruild te krijgen is er niet. Het is of annuleren en dan loop je de Samsung acties mis of ter reparatie opsturen, maar aangezien er niets mis is zal het toestel echt niet vervangen worden door de reperateur.

Als je toch meer geheugen wilt zul je de annulering moeten gebruiken en de hele bestelling, incl. ander type toestel opnieuw moeten doen. 

Reputatie 3

Ik zou dit niet accepteren, je betaalt voor een nieuwe telefoon, en je kunt nu onmogelijk weten of je die hebt gekregen. Je kunt Tele2 met een aangetekende brief verzoeken zich te houden aan de overeenkomst, dus het leveren van een nieuwe telefoon. Vooral niet retour zenden onder de respijtoptie want dan ben je de mogelijkheid van de oortjes kwijt. Tele2 zal dan een omruiling moeten regelen. Desnoods via rechtsbijstand of Geschilencommissie afdwingen als je per se de oortjes wilt hebben. Succes!

Er zat dus weer een originele seal van Samsung op, dat is voldoende zekerheid. Daarnaast heb je gewoon 2 jaar garantie. Als het toestel verder onbeschadigd is zou ik het gewoon accepteren. De uitdaging om zonder annuleren een toestel omgeruild te krijgen is er niet. Het is of annuleren en dan loop je de Samsung acties mis of ter reparatie opsturen, maar aangezien er niets mis is zal het toestel echt niet vervangen worden door de reperateur.

Als je toch meer geheugen wilt zul je de annulering moeten gebruiken en de hele bestelling, incl. ander type toestel opnieuw moeten doen. 

Bedankt voor je reactie

Er zat inderdaad een 2de seal over de doorgesneden seal, met opschrift van Samsung. Nu ben ik normaal niet zo achterdochtig, maar een snelle google search geeft al snel vele seals van samsung die koop zijn voor een paar cent via alibaba/aliexpress.

Ook omdat Samsung zelf aangeeft dat zij nooit producten uitzenden met dubbele seal, begin ik toch te twijfelen. Het doosje is open geweest  dat is 100% zeker, en ik weet niet met welke reden…en ik weet ook niet of het product 100% goed functioneert.

Ik vermoed dan ook dat het niet door Samsung zelf extra geseald is, maar misschien door Tele2 zelf, of een andere tussenhandelaar? al dan niet gecertificeerd door Samsung om zulke seals er over heen te plakken….?

 

Ik zou dit niet accepteren, je betaalt voor een nieuwe telefoon, en je kunt nu onmogelijk weten of je die hebt gekregen. Je kunt Tele2 met een aangetekende brief verzoeken zich te houden aan de overeenkomst, dus het leveren van een nieuwe telefoon. Vooral niet retour zenden onder de respijtoptie want dan ben je de mogelijkheid van de oortjes kwijt. Tele2 zal dan een omruiling moeten regelen. Desnoods via rechtsbijstand of Geschilencommissie afdwingen als je per se de oortjes wilt hebben. Succes!

 

Bedankt voor je reactie

Dat lijkt mij inderdaad de beste en veiligste optie. Als het een telefoon van 100-200 euro zou zijn zou ik het er misschien wel bij laten.

Maar dit is mijn duurste telefoon ooit, en dan wil ik er toch wel gewoon een goed gevoel bij hebben. En niet bij hoeven twijfelen. 

En het is inderdaad ook Tele2 die voor  de verkoper en voor mij het aanspreekpunt is. En die met een oplossing moet komen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik zou dit niet accepteren, je betaalt voor een nieuwe telefoon, en je kunt nu onmogelijk weten of je die hebt gekregen. Je kunt Tele2 met een aangetekende brief verzoeken zich te houden aan de overeenkomst, dus het leveren van een nieuwe telefoon. Vooral niet retour zenden onder de respijtoptie want dan ben je de mogelijkheid van de oortjes kwijt. Tele2 zal dan een omruiling moeten regelen. Desnoods via rechtsbijstand of Geschilencommissie afdwingen als je per se de oortjes wilt hebben. Succes!

De oortjes is een actie van de fabrikant. Dat is met elke gratis producten actie bij telefoons en tv's. 

De gang naar de geschillencommissie kost je 50 euro klachtengeld en  gaat weken, of misschien maanden duren?  De provider houdt zich aan de wet die juist de consument de gelegenheid geeft om het geleverde product wat online is besteld te beoordelen zoals je dat in de winkel zou kunnen doen. Mocht je het niet willen moeten ze de order annuleren en je geld teruggeven. Dat allemaal is je al aangeboden, dus de gang naar de geschillencommissie die vaker wordt aanbevolen door dit forumlid is geen garantie dat je gelijk krijgt/hebt.

Maar er is nog een idee. Samsung heeft nu weer een nieuwe actie met de S21, een Google Nest audio. Dus annuleren van deze bestelling en een nieuwe starten met dat gratis product is ook nog een optie.