beantwoord

Weer nieuwe golf van phishing mails op zonnet

  • 14 December 2021
  • 39 reacties
  • 1478 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoe kan ik hier in vredes naam een einde aan maken, en waar kan ik dit melden bij tele2.

Hoe krijg ik de afzender geblokkeerd?

 Ik krijg dagelijks meerdere phishing mails binnen en ik wordt er nu echt gierend gek van.

De phishing afdeling van t-mobile heeft al laten weten dat ze phishing via tele2 niet in behandeling willen nemen, waar moet ik dan wel zijn?

 

icon

Beste antwoord door Floor109 17 December 2021, 19:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hoi Shilka, nou snap ik het! 

Bedankt. 

 

Prettige feestdagen! 

Als je in webmail een spam mail selecteert in de lijst in het postvak in, kun je rechtsboven op de 3 puntjes (meer) klikken en dan ‘opslaan' selecteren. Dan wordt de mail als bestand opgeslagen. Je kunt dan een mail aan floor opmaken naar het adres wat je in prive bericht hebt gekregen, en het opgeslagen bestand gewoon op die mail slepen zodat deze als bijlage wordt bijgevoegd, en dan versturen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben niet zo handig! Ik kan op doorsturen klikken, dan moet ik een mailadres invullen. 

Het zijn dagelijks verschillende mails. 

Van

Exclusief moment • Info@news.exclusiefmoment.nl

calle de l'equador, 75 08029 Barcelona

Elke dag een ander aanbod

Reserveer hier uw Postzegelvel “Lady Diana of England 60th Anniversary 1961-2021” alleen nog hier met korting (op = op!)
Bestel snel: Alleen vandaag van € 9,50

voor slechts € 4,50 + Winkans !!

En

Wat weet je over MS

En

Win een Nest thermostaat

En

Jouw mening is ons cadeau bonnen waard

 

Nee die heb ik nooit gehad. Had je deze al naar floor doorgestuurd de laatste keer?

Wat voor mail is het, heb het even gegoogled, maar vind alleen een valse Vattenfall site in Spanje, is dat wat je krijgt?

En anders melden in het topic wat Floor aangegeven heeft; 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Shilka, ook geen last meer van

Exclusief moment? 

Die krijg ik nog dagelijks. 

De rest is ff rustig. 

Ontzetten bedankt @Floor109 , je brengt echt voor mij weer het vertrouwde tele2 gevoel terug, waarbij er naar je geluisterd wordt, en ook gehandeld wordt! Ik waardeer dat enorm.

 

Opgelost!

Ja, ik kan het topic weer zien! Mocht ik meer krijgen dan meld ik het daar wel!

Reputatie 6
Badge +7

Als het goed is kun je weer bij dit topic komen

 

Reputatie 6
Badge +7

Het leek even opgelost, helaas vanmorgen weer een nieuwe phishing mail gekregen, weer nieuwe afzender. Zal ik hem meteen maar weer aan je doormailen @Floor109 ? Ik neem aan dat er nog steeds geen centraal meld topic is hiervoor?

 

Heb jij ook weer last @theocoppes ?

 

Stuur maar door! Ik ga nog even navraag doen over het algemene meld-topic

Reputatie 7
Badge +8

Vers van de pers

RIJKSOVERHEID

steunpakket activeren

klik hier! 

Ja die van gezondheidscentrum heb ik dus ook… Ik zal nog even afwachten of floor nog reageert vandaag, ik hoop dat hij het niet te druk heeft…

 

Verder stuur ik alles standaard door naar fraudehelpdesk en ACM

Reputatie 7
Badge +8

Ja, maar die van Anne komen momenteel niet meer. 

Vanmorgen van gezondheidscentrum, en gisteren en eergisteren exclusief moment.

Drie voor dit weekend valt mee.

Ik laat ze nog ff staan. 

Die van Annemartens waren er soms meer dan 10 per dag. Daar had ik er een paar van naar de fraudehelpdesk.nl gestuurd. 

Zal ik met deze ook doen. 

 

Het leek even opgelost, helaas vanmorgen weer een nieuwe phishing mail gekregen, weer nieuwe afzender. Zal ik hem meteen maar weer aan je doormailen @Floor109 ? Ik neem aan dat er nog steeds geen centraal meld topic is hiervoor?

 

Heb jij ook weer last @theocoppes ?

 

Reputatie 6
Badge +7

Ah dat wist ik niet, excuses! Ik zal eens navraag doen of dit topic nog gebruikt kan worden of dat ze het liever op een andere manier gemeld willen hebben. Dit topic staat namelijk nog wel bij de interne procedures voor de klantenservice.

@Floor109 het topic wat je linkt zit in de “kelder”, dus die is van het zichtbare gedeelte van het forum verwijderd en kan niet door ons bekeken worden ;)

 

Edit: ik heb een aantal voorbeelden doorgemaild die ik nog bewaard had.

Reputatie 6
Badge +7

Sorry mannen, heb het erg druk deze week dus bijna niet aan het forum toe gekomen, ik lees dit topic nu voor het eerst, ik snap jullie frustratie zeker...

Er is een algemeen topic waar phishing gemeld kan worden:

N.a.v deze meldingen kan er onderzoek gedaan worden, we kunnen de links in de e-mail en soms ook de e-mail adressen zelf blokkeren.

Ik ga voor jullie beiden ook een interne melding doorzetten, ik zie afgelopen dagen meerdere meldingen hierover. Ik stuur jullie allebij een privébericht met mijn emailadres en ik zou je willen vragen om de spammail naar mij door te sturen.

 

Reputatie 7
Badge +8

Inderdaad, sinds gisteren zo ongeveer tegen het middaguur zijn er geen mails meer binnen gekomen.

Als er iemand van tele2 hier meegelezen heeft en er actie op heeft genomen, zou die persoon het hier mogen mededelen.

Dat voorkomt het gevoel van een roepende in de woestijn te zijn.

Er komt net wel weer een messinger spam binnen, Hoi schatje ik ben een vrouw die....…

Dat is natuurlijk wat heel anders. Mijn Facebook account. 

Dit wordt wel automatisch in een spammap geplaatst. Net zoals sms Spam. SMS Spam is dan weer gekoppeld aan het telefoonnummer. Dit kunnen natuurlijk ook willekeurige probeersels zijn. 

Ik snap alleen niet hoe het naar de spammap gaat. 

Beveiliging van Facebook, Huawei of Android? 

Vandaag lijkt het een stuk rustiger met de phishing mails, hoe is het bij jou @theocoppes ?

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik vorige week ook een rustig dagje had, maar een dag later begon alles weer van voren af aan vanaf een ander Russisch IP adres, met weer precies dezelfde mails, geadresseerde en ‘antwoord aan’ adres, dus ik ben er nog niet gerust op.

Als iemand van tele2 inmiddels bij zonnet aan de bel getrokken heeft om actie te ondernemen hoor ik het ook graag.

 

Bovendien hoor ik nog steeds graag waar ik dit soort phishing golven kan melden bij tele2, aangezien dat ook steeds geadviseerd wordt door de anti phishing partijen en organisaties.

 

Toen ik 22 jaar geleden het internet opging wist ik dat dit veel goeds zou brengen, maar ik had toen absoluut niet kunnen vermoeden dat het 22 jaar later voor zou kunnen komen dat ik meer dan 10 keer per dag doelwit zou zijn van zware georganiseerde misdaad en Russische maffia, en dat ik met meldingen hierover niet eens ergens terecht zou kunnen. Ik weiger dit normaal te vinden, en ik zal dan ook niet nalaten hier ten alle tijde werk van te maken en te doen wat nodig is om dit probleem onder de aandacht te brengen bij zowel de autoriteiten als mede bij mijn provider, tele2. Ik hoop dat hier begrip voor is.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik wil gewoon mijn mail hier veilig kunnen afwerken.

Ik wil niet zelf een mail provider starten.

Ik wil alleen maar mail ontvangen en verzenden.

Ik hoef geen fraai mailadres.

Ik hoef geen eigen domein. Ik heb al een tuin.

Ik hoef geen andere apperatuur dan mijn Handy.

Ik wil gewoon met dat verder gaan wat ik al bijna 18 jaar doe.

Ik wil er ook geen extra geld voor uitgeven.

 

Reputatie 7
Badge +12

Zou Gmail of Outlook niet een beter filter hebben? Bij mij heeft dat geholpen i.i.g.

Voor de echte liefhebbers is een eigen domein(naam), en ontvangen op je NAS ook een mooi alternatief. Maar dit vergt wat meer kennis natuurlijk. Bijkomstigheid is een fraai email adres met mogelijkheid voor je eigen naam i.p.v. iets@zonnet.nl 

Dit snap ik! 👍

Zou Gmail of Outlook niet een beter filter hebben? Bij mij heeft dat geholpen i.i.g.

Dat is een heel andere discussie. Ik heb daar weer andere problemen, privacy schendingen, geen bounce meldingen, zelf standaard uitgefilterd worden, account hacks, geen support mogelijkheden, reclamespam door de provider zelf, etc etc. En dan hebben we het nog niet eens over hoeveel moeite het kost om honderden partijen te benaderen voor het omzetten van accounts. Dat wil ik niet in deze discussie betrekken.

Zou Gmail of Outlook niet een beter filter hebben? Bij mij heeft dat geholpen i.i.g.

De mails hebben niets met die persoon te maken. De verzender van de mails kan helemaal zelf bepalen wat er op de regel van de geadresseerde staat.

Als jij het e-mail adres van iemand in je adresboek zet, dan kun je die persoon zelf een naam geven. Als je die persoon dan een mail stuurt, staat bij de geadresseerde niet het e-mail adres, maar de naam die je zelf ingevuld hebt. De naam die daar staat zegt dus niets. 

Als ik jouw e-mail adres in mijn adresboek zet onder de naam ‘markrutte@tele2.nl’ , en je dan een mail stuur, staat er dus markrutte@tele2.nl bovenaan de mail die jij binnen krijgt.

 

De enige hier die ons kan helpen is tele2. Zij kunnen er voor zorgen dat deze mails er op provider niveau uitgefilterd worden. Daarom wil ik deze aanhoudende spamgolf melden bij tele2. We moeten het gewoon voor elkaar zien te krijgen dat tele2 /t-mobile iemand bij zonnet een schop onder zijn kont gaat geven om hier een eind aan te maken.

Reputatie 7
Badge +8

Als ze echt bestaat loopt haar mailbox helemaal vast. Komt ze misschien hier klagen.