Wifi bellen werkt niet op het nieuwe Netwerk

  • 24 August 2020
  • 44 reacties
  • 1751 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

44 reacties

Bij mij exact hetzelfde probleem. Gisteren ontving ik bericht dat ik was aangesloten op het nieuwe netwerk en meteen had ik geen bellen via wifi meer. De optie is ook echt weg uit de lijst bij de instellingen. Hoop dat dit snel wordt opgelost anders moet ik overstappen naar een andere provider aangezien ik met Tele2 bellen 0,0 bereik heb in mijn huis. Bellen via wifi is dus cruciaal voor mij.

Omdat mijn telefoon de optie wifi bellen helemaal niet heeft ligt het probleem toch echt bij tele2.

 

Onderstaande info is van google

Optie 1: Gebruik de functie voor bellen via wifi van de provider

  • Open de app Telefoon .
  • Tik op Meer. Instellingen.
  • Tik op Gesprekken.
  • Tik op Bellen via wifi. Als deze optie niet wordt weergegeven, ondersteunt je provider deze functie niet. Bij sommige providers kun je bellen zonder wifi-verbinding.

De sim kaart geeft dus niet door dat wifi bellen ondersteun wordt. (Bij de sim kaart van mijn vrouw wordt het wel doorgeven. Zie de foto's hierboven.

 

 

 

Helaas Klantenservice heb je ook niets aan, ze kunnen of willen mij niet doorverbinden met de IT afdeling zodat we samen kunnen kijken waar het probleem ligt. Tot op heden nog steeds geen reactie of oplossing mogen ontvangen. De eerste ticket was aangemaakt op 3-Augustus en nu is er dus al een maand voorbij (is de termijn die Tele2 zelf stelt) . Heb er erg weinig vertrouwen in dat dit ooit nog opgelost gaat worden. 

 

Mijn vrouw is niet overgezet en daar werkt alles, het gaat echt on de de instellingen van het nieuwe netwerk die niet goed zijn. Buiten WiFi bellen werkt alles ook heb als ik buitenshuis ben gewoon 4g+ en ook internet werkt. De sim kaart geeft niet aan de telefoon door dat WiFi bellen beschikbaar is. Lijkt gewoon ergens een software foutje 

Reputatie 7

Niet iedereen is over,, mijn vrouw staat nog op het oude netwerk en heeft wel WiFi bellen. Mijn abbo is van juli dit jaar en is het nieuwe netwerk. 

Het oude netwerk staat uit. Waar geen Tele2 netwerk meer is (en dat is dus nagenoeg overal) maak je gebruik van het nieuwe netwerk. Pas als je bent overgezet naar het nieuwe systeem, dan heeft je simkaart een update en zit je direct op het nieuwe netwerk en profiteer je ook van de voordelen, zoals 4G in het buitenland. Ik hoop dat ze het alsnog snel kunnen oplossen.

Het moet dus wel ergens een instelling zijn bij tele2. Echter afspraken niet nakomen is erg frustrerend. Kan niet bellen en gebeld worden als ik thuis ben. Ook is er geen zicht op een oplossing 

Niet iedereen is over,, mijn vrouw staat nog op het oude netwerk en heeft wel WiFi bellen. Mijn abbo is van juli dit jaar en is het nieuwe netwerk. 

Reputatie 7

Punt, is dat het oude netwerk inmiddels al een paar weken/maanden uit staat, het ligt dus niet aan het netwerk, mogelijk wel aan bepaalde instellingen (in het TMsysteem?).

Alle instelling zijn al gecontroleerd. Zoals gemeld  werkt het bij geen enkel toestel. Er lopen al meerder tickets sinds 5 augustus. Er wordt beloofd dat ik wordt terug gebeld maar d

at is nog nooit gebeurd. Op 7 augustus kreeg ik een SMS, met wij zijn er mee bezig er wordt binnen 6 werkdagen contact opgenomen en vorige week vrijdag was er een vergadering met tele2 en t- mobile mijn geval zou daar worden besproken ik zou daar uiterlijk op maandag worden over terug gebeld. Maar zoals al aangegeven in beide gevallen totaal geen reactie. Nogmaals de sim van mijn vrouw werkt wel in mijn toestel. Die sim zit op het oude netwerk

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Ray1970,
Op dit moment loopt het ticket nog bij de technische dienst. Ik kom bij je terug als er een update is! Het probleem wordt onderzocht. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op wachtte. Mijn excuses hiervoor. De tip die ik nu heb ik jouw instellingen checken met behulp van de toestelhulp voor de Huawei P30 Pro. 

Reputatie 7

.

Helaas reageert tele2 nergens op, ook de klantenservice belt niet terug na toezeggingen. Kan nu een maand later nog steeds niet bellen en gebeld worden. 

Goedenavond Cas,

 

Ik ben niet overgezet, heb sinds 28-7-2020 een abbo bij jullie op het nieuwe netwerk.

Mijn vrouw had al een abbo en zit op het oude netwerk bij haar werkt wifi bellen wel met een Huawei p30 pro

Vandaag een nieuwe sim gehad maar ook deze heeft geen wifi bellen

Ik heb mijn sim geprobeerd in een iphone XS, Samsung s8 en een huawei p30 pro geen van deze kan met mijn sim wifi bellen. Kan wel gewoon internetten via wifi en buitenhuis heb ik 4g+

Als ik de sim van mijn vrouw ook in mijn p30 pro stop zie ik bij haar sim wel wifi bellen. Het ligt dus aan het nieuwe netwerk bij jullie

 

mvg

Raymond

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Ray1970,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw duidelijk uitleg en het bijvoegen van foto’s.
Dit maakt het voor ons duidelijker wat er precies speelt! Ik heb meteen nagevraagd wat de reden is dat er bij jou geen wifi-bellen beschikbaar is.

De VoLTE en VoWifi implementaties verschillen per provider en netwerk. We zijn bezig om te onderzoeken welke toestellen nu geen gebruik kunnen maken hiervan. Er wordt aangeraden om te controleren of je laatste software update hebt, misschien kan je jouw netwerkinstellingen resetten en jouw toestel te herstarten. Als je dit al hebt gedaan dan hoor ik graag of het werkt. Ondertussen maak ik een melding voor de technische dienst zodat zij kunnen onderzoeken wat er speelt. Natuurlijk is niet fijn als je niet goed bereikbaar bent omdat wifi-bellen niet werkt! Laat je ons weten of het aan de instellingen ligt? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Vandaag een nieuwe sim geinstalleerd, helaas nog steeds geen wifi bellen

Reputatie 7

Je zou voor jezelf een nieuwe simkaart kunnen aanvragen, misschien verhelpt dat het probleem.

Bij de sim kaart van mijn vrouw die op het oude netwerk van tele2 zit geeft wel wifi bellen

 

Ik zit op het nieuwe netwerk en WiFi bellen werkt gewoon bij mij. Welk toestel gebruik je? En werkt je simkaart verder wel gewoon? Kan je wel 4G internet gebruiken en in andere plaatsen gewoon wel bellen? Als je een dual sim toestel hebt, probeer de simkaart dan eens in het andere slot.

Buiten heb ik gewoon 4g+ en internet werkt ook gewoon.

De optie wifi bellen komt niet te voorschijn, wel als ik een tele2 sim op het oude netwerk in mijn telefoon doe.

Heb een Huawei p30 pro, Heb mijn sim ook in een samsung S8 geprobeerd en ook daar geen bellen via wifi

Reputatie 7

Ik zit op het nieuwe netwerk en WiFi bellen werkt gewoon bij mij. Welk toestel gebruik je? En werkt je simkaart verder wel gewoon? Kan je wel 4G internet gebruiken en in andere plaatsen gewoon wel bellen? Als je een dual sim toestel hebt, probeer de simkaart dan eens in het andere slot.