Sticky

Overlast buitenlandse nummers (Wangirifraude)

  • 14 March 2017
  • 455 reacties
  • 168090 x bekeken


Toon eerste bericht

455 reacties

From last few days I am getting a spam call regarding my phone activity please tell me how to block al this bullshit.

Wordt de laatste tijd enorm vaak gebeld door fraude nummers. Het gaat om de volgende:

  • 4578746233
  • 0343788107
  • 4578724253
  • 31570768023
  • 4578730551
  • 447537402190
  • 31181413570

 

Reputatie 7
Badge +8
Het is gewoon een mobiel nummer uit Duitsland. Gewoon foutje met vermoedelijk landnummer. Als je opneemt gebeurt je helemaal niets engs. Als je terugbelt betaal je roaming kosten. Dus nooit terugbellen bij onbekenden.
Hoi, ik ben vandaag gebeld door de onderstaande fake nummers:
‭+269 3647640‬
+269 3419415
hopelijk kunnen jullie deze nummers blokkeren? Ik heb ze al geblokkeerd.

alvast bedankt!

Vandaag 2 keer gebeld door deze nummers

 

Reputatie 5

Sinds vandaag weer klant bij Tele2 en wordt gelijk verwelkomt door 2 belletjes ui Saoedi-Arabië :sweat_smile: .

Kunnen jullie deze blokkeren of meldingen van maken Tele2? (dit kon bij Vodafone namelijk wel).

Nummers:

+97477971849

+97470171977

Ze zelf blokkeren op je telefoon heeft toch weinig nut? Die exact de zelfde nummers bellen toch nooit terug.

Het is gewoon een mobiel nummer uit Duitsland. Gewoon foutje met vermoedelijk landnummer. Als je opneemt gebeurt je helemaal niets engs. Als je terugbelt betaal je roaming kosten. Dus nooit terugbellen bij onbekenden.

Nee dat is het niet.
Ik zeg dat het een reeks nummers is uit Duitsland afkomstig die per dag veranderen, aangezien ik ze steeds blokkeer. Daarnaast word ik meerdere malen per dag door ‘anoniem’ gebeld.
Reputatie 7
Badge +12

Er worden bij Tele2 geen inkomende gesprekken geblokkeerd. Zelfde reden als jij al aangeeft, ze bellen elke keer met andere nummers. Gewoon niet terugbellen is het advies. Dan kost het je niets. Blijft wel vervelend natuurlijk. Het belmeniet register is alleen van toepassing op Nederlandse callcentra.

Reputatie 7
176 is een mobiel nummer van O2, dus geen service of duur nummer, zoals @theocoppes zegt als je terug belt betaal je gewoon voor internationaal bellen naar Duitsland, ook niet goedkoop maar valt niet onder Wangirifraude.

Als je denkt last te hebben van telefonisch overlast, kun je hier verder lezen wat je kunt doen.

Denk wel op dat er zijn genoeg bedrijven en instanties die anoniem bellen... Heb je al geprobeerd om op te nemen?
Reputatie 7
Badge +8

Ik geloof dat je wel per land kunt blokkeren. 

176 is een mobiel nummer van O2, dus geen service of duur nummer, zoals @theocoppes zegt als je terug belt betaal je gewoon voor internationaal bellen naar Duitsland, ook niet goedkoop maar valt niet onder Wangirifraude.
Als je denkt last te hebben van telefonisch overlast, kun je hier verder lezen wat je kunt doen.
Denk wel op dat er zijn genoeg bedrijven en instanties die anoniem bellen... Heb je al geprobeerd om op te nemen?


Naar aanleiding van mijn telefoongesprek met Tele2 eerder vandaag heb ik mijn klachten gemeld op dit forum, ik heb het topic niet zelf bedacht. Door Tele2 ben ik via een link naar dit exacte forum doorgestuurd. Zij zullen denk ik wel weten dat het hoogstwaarschijnlijk hieronder valt? Enfin, ik vertrouw het niet en ik ben niet de enige daarin. Het is nu in ieder geval doorgegeven, wellicht dat er meer van dit soort meldingen komen en ze er iets mee kunnen.
Reputatie 7
Badge +12

Bedoel je met een sterretje? Dus inkomende oproep blokkeren in je telefoon van nummer 0097* ?

Reputatie 5
@Linda2012 dank voor het doorgeven! Wij nemen liever het zekere voor het onzekere, ik heb dit telefoonnummer dan ook gedeeld met onze Fraud&Security afdeling.
Als blijkt dat het hier om een frauduleus nummer gaat dan zullen we deze blokkeren!
Reputatie 5

Er worden bij Tele2 geen inkomende gesprekken geblokkeerd. Zelfde reden als jij al aangeeft, ze bellen elke keer met andere nummers. Gewoon niet terugbellen is het advies. Dan kost het je niets. Blijft wel vervelend natuurlijk. Het belmeniet register is alleen van toepassing op Nederlandse callcentra.

https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel-nooit-zomaar-terug-wangiri-fraude-259790

 

Daar kan het blijkbaar wel intern aangekaart worden :thinking: .

Reputatie 7
Badge +8
Linda, het is ook goed dat je dit meldt. Als ze met andere nummers bellen zullen het ook wel andere personen zijn die bellen. Ook in Duitsland kun je niet zo gemakkelijk naar een ander mobiel nummer switchen. Misschien is jouw nummer ergens bekend geraakt. En roaming naar Duitsland kost gauw €50 per uur als de verbinding blijft bestaan. Is geen goedkoop geintje. In ieder geval nóóit terug bellen.
+ 88233011542
+2489581964
+22521788350
+88 18311107

 

Reputatie 7

Er worden bij Tele2 geen inkomende gesprekken geblokkeerd. Zelfde reden als jij al aangeeft, ze bellen elke keer met andere nummers. Gewoon niet terugbellen is het advies. Dan kost het je niets. Blijft wel vervelend natuurlijk. Het belmeniet register is alleen van toepassing op Nederlandse callcentra.

https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel-nooit-zomaar-terug-wangiri-fraude-259790

 

Daar kan het blijkbaar wel intern aangekaart worden :thinking: .

Ik lees daar ook dat het niet door de provider geblokkeerd kan worden. Het is overigens niet duidelijk of het wangiri betreft, zolang niemand de nummers heeft gebeld. Het zou ook een nep-Microsoft medewerker kunnen zijn die graag samen even wat software installeert. :upside_down:

Ik ben de afgelopen week ook veel gebeld door de volgende nummers:


Afgelopen uur door de volgende nummers meerdere malen gebeld:

‭+49 711 99585004‬
‭+49 711 99585006‬

‭+49 711 99528086‬

+49 711 99585007

Hoewel ik deze nummers op mijn telefoon had geblokkeerd kwamen er alsnog een paar er doorheen.

 

Reputatie 5
Dank voor het delen allemaal!

Ik heb deze ''verdachte'' nummers doorgezet naar onze Fraude and Security afdeling.
Reputatie 7
Badge +12

Het principe van nummers blokkeren op je telefoon is dat het gesprek door de provider wordt aangeboden maar door je telefoon direct als bezet wordt 'teruggestuurd'. Jouw telefoon zal ook niet gaan rinkelen.

Vandaag ook weer gebeld door nummers zie bijlage. Zijn gerapporteerd en geblokkeerd door mij.

Ik ben door exact dezelfde nummers gebeld.

Vandaag ook weer gebeld door nummers zie bijlage. Zijn gerapporteerd en geblokkeerd door mij.

Reageer