Hi all,
Mijn abbo verloopt binnenkort en heb dus de keuze te verlengen of om over te stappen. Ik ben eigenlijk altijd hele tevreden geweest met mijn Tele2 unlimited tot de grote overstap naar het nieuwe netwerk. Ik ben namelijk vaak op plekken waar geen WiFi aanwezig is dus ik ben vaak afhankelijk van 4G.
Na deze update is het eigenlijk niet meer unlimited in mijn ogen. In het begin vond ik de dagbooster al een beetje apart i.p.v gewoon unlimited aan te bieden (stel je voor je internetprovider zou het zo doen) maar ik kon hier nog mee leven aangezien je via een SMS alvast je bundel kon activeren (en eventueel zelfs meerdere) zodat je niet meer zomaar offline komt.
Sinds de overstap is dit weg en kan je alleen nog via de app je bundelbooster activeren als je door je 5GB heen bent, en ook maar eentje te gelijk. Kortom, ik val weg uit lessen die ik via Zoom volg, als ik een update download die een beetje groot is valt dit weg en kan ik weer opnieuw beginnen, mijn film loopt opeens vast. Dit zijn maar een paar voorbeelden maar dankzij dit absurde systeem heb ik in mijn ogen geen unlimited meer. Steeds via de app zo'n bundelbooster activeren als je door je extra bundeltje heen bent is niet handig, ik verlies constant m'n verbinding en het gebruiksgemak is ver te zoeken. Ik zie op de forums al meerdere dicussies rondzweven waar
Zoals eerder gezegd vind ik het hele 5GB dagbundel + 1GB extra al een raar systeem maar vroeger was er prima mee te leven, nu niet meer. Ik wilde tot dit nieuwe systeem helemaal niet overstappen en zat prima bij Tele2, maar nu komen er toch twijfels. Het zou al een stuk beter zijn als we gelijk 5GB aan extra bundel zouden kunnen activeren maar het liefst zie ik het oude systeem weer terug zien. Het nadeel is echter dat de concurrentie allemaal een stuk duurder zijn als je unlimited wilt, misschien dat dat prijsverschil de rede is tot dit nieuwe systeeem. Maar alsnog, dit is amper meer unlimited te noemen.
Ik zou het enorm waarderen om te weten of dit binnenkort gaat veranderen zodat ik een beslissing kan nemen betreffende verlenging of overstap, mocht iemand van Tele2 dit met zekerheid kunnen zeggen blijf ik de komende twee jaar weer loyaal klant bij Tele2. In het geval dat Tele2 hier geen beslissing over heeft genomen zou ik graag de dicussie starten over dit onderwerp en kijken of er genoeg animo is voor Tele2 om hier wat aan te doen.
Fijn weekend all!