beantwoord

levering iphone duurt wel erg lang

  • 28 March 2020
  • 51 reacties
  • 1345 x bekeken

op 22 feb heb ik een iphone xs 64gb space grey besteld. de verwachte levertijd bedroeg op dat moment 2 weken. nu zijn we 5 weken verder. ik heb niet zoveel aan de verwachte leveringstijden op de website want die gelden alleen voor als je vanaf nu besteld. wanneer kan ik mij telefoon verwachten?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 30 March 2020, 11:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

51 reacties

#doeslief

Reputatie 6

Het probleem is dat Tele2 leugenachtig communiceert dat het toestel voorradig is aan de toekomstige klant. Begrijp dat nou eens in plaats van Tele2 door dik en dun te gaan verdedigen. De regulars op dit forum weten dat al jaren. Het zijn de nieuwelingen die hier vertwijfeld beklag komen doen. De bekende online telefoonshops hebben real time voorraadbeheer wat door de klant is te bekijken. Daar is kopen ook direct  leverbaar. Een telco zoals Tele2  is primair een netwerkbedrijf en dienstverlener, telefoons verkopen is een bijzaak. 

Anderen kunnen het blijkbaar wel, Tele2 kan als zij dat wil ook maar doet het niet.

Die laat de schijn bestaan dat ze hem op voorraad heeft, heb je hem besteld dan duurt het weken.

Dat dat sporadisch eens voorkomt dat kan natuurlijk, maar bij Tele2 is dit systematisch en daar wordt dus over geklaagd wat op zich helemaal niet vreemd is.

Normaal gesproken leer je van lessen uit het verleden, maar blijkbaar Tele2 niet.

Die houden dat zelf in stand, en worden er op deze manier op aangesproken.

 

 

Reputatie 3

Correctie op het bericht van eric, want die doet altijd alsof Tele2 niets kan doen aan hun waardeloze winkelervaring, voorraadbeheer en miscommunicatie. De telefoon die je zoekt is gewoon leverbaar op bijvoorbeeld mobiel.nl. Vandaag besteld is morgen in huis. Ook andere verkopers hebben de telefoon gewoon op voorraad. Advies: bij Tele2 annuleren en ergens anders bestellen, dan heb je morgen je nieuwe telefoon in huis. Je kunt er ook voor kiezen tot sint juttemis te wachten bij Tele2. Succes! 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Benneman,

Welkom op onze community!
Goed dat je aan de bel trekt want ik ga dit meteen voor je uitzoeken.

Stuur mij een privébericht met de volgende gegevens :

  • Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Ik sta voor je klaar!

Bedankt voor jullie support iedereen.
Zullen we het verder een beetje on-topic houden? 
We hebben een mooie community waar we leuke discussies kunnen voeren, laten we dat zo houden.

Vooral in deze bijzondere tijden is het toch tof dat dit een manier is om in contact te blijven.
Stay positive, stay safe!

Reputatie 7

Tja die partij houdt grotere voorraden aan omdat ze niet primair een abonnementenverkoper zijn en daardoor minder afhankelijk van de toelevering die op dit moment gewoon erg moeizaam is. (Ik heb daar destijds zelf ook mijn abo verlengd met toestel.)

@Raaf12 goed verwoord, de spijker is op zijn kop geslagen.

Reputatie 3

Bovendien heb je naast de leugenachtige en misleidende communicatie van Tele2 ook nog te maken met een overwerkt en incompetent zooitje dat de naam klantenservice niet waardig is. 

Heb net een zeer kundig persoon van T-mobile klantenservice aan de telefoon gehad, dat is de provider waar mijn huidige nummer loopt. 

Deze mijnheer zegt dat gelet op de wet verkoop op afstand ik het recht heb om de verkoop teniet te doen. Er is niet geleverd, tele2 mag niet mijn nummer vasthouden.

Bovendien kan iedere medewerker met één druk op de knop de aanvraag voor nummerbehoud teniet doen. Er is dus geen enkele reden om mijn nummer niet weer vrij te geven. Dit is dus onwil van Tele2 om mij verder te helpen. 

Hij raad mij nu dan ook aan om contact te zoeken met een buro voor rechtshulp.
Dit ga ik dus zeker doen want mijn vertrouwen in een goede afloop met behulp van Tele2 is helemaal weg.

Reputatie 7
Badge +12

Zolang jij de telefoon niet aanneemt gebeurt er niets. Het zou wel handig zijn als de agent gewoon jouw annulering had genoteerd en dan maandag zelfstandig had doorgevoerd. Maar om dat nu absurd te noemen..

Reputatie 3

Ik werk zelf in de zorg, en heb nog geen berichten ontvangen van het RIVM dat Tele2 orders niet mag annuleren door corona. 

Reputatie 7

Het probleem is dat Tele2 leugenachtig communiceert dat het toestel voorradig is aan de toekomstige klant. Begrijp dat nou eens in plaats van Tele2 door dik en dun te gaan verdedigen. De regulars op dit forum weten dat al jaren. Het zijn de nieuwelingen die hier vertwijfeld beklag komen doen. De bekende online telefoonshops hebben real time voorraadbeheer wat door de klant is te bekijken. Daar is kopen ook direct  leverbaar. Een telco zoals Tele2  is primair een netwerkbedrijf en dienstverlener, telefoons verkopen is een bijzaak. 

Ik ben de laatste die beweert dat Tele2 de voorraad communicatie in de webshop (en via bestellijn) op orde heeft en/of dat verdedigt (in tegendeel!), dat heeft Tele2 zeker nog niet op orde. Echter, de voornaamste reden dat Tele2 er nu zo lang over doet het toestel alsnog te leveren is vanwege de grotere afhankelijkheid van aanlevering door leveranciers, zoals ik postte.

Reputatie 7
Badge +12

Blijft afwachten. Ook bij KPN zijn de toestellen niet leverbaar.

Als je bij mobiel.nl besteld, nadat de annulering is verwerkt,kan de voorraad ook daar weer anders zijn. Je zult dan wel voor vragen en garantie over het toestel bij hen zijn, vragen over je abonnement kun je natuurlijk gewoon aan Tele2 stellen.

Reputatie 7

Tele2 is primair een abonnementen verkoper en zal lagere voorraad aanhouden dan de grote retailers. Leveringen vanuit China zijn in deze tijden helaas behoorlijk onvoorspelbaar. Je opties zijn al in de posts hierboven genoemd.

*bestelt

Weet je dat je binnen een uur na plaatsing je bericht kan wijzigen/verbeteren door op de drie puntjes rechtsonder te klikken en dan op "Bewerk”  (Ik kan nu niet zien of jouw bericht en de verbetering minder dan een uur uit elkaar liggen)

Overigens is besteld goed, kijk maar naar b.v. vandaag gekocht.

Bestelt als derde persoon enkelvoud zou bij kopen dan vandaag koopt zijn geweest.

EDIT

Sorry, dit was een antwoord op de verkeerde reactie

 

Reputatie 7

Zolang jij de telefoon niet aanneemt gebeurt er niets. Het zou wel handig zijn als de agent gewoon jouw annulering had genoteerd en dan maandag zelfstandig had doorgevoerd. Maar om dat nu absurd te noemen..

Een koopovereenkomst wordt niet ontbonden door een pakket aan de deur te weigeren. Slecht advies.

Dit betreft kopen op afstand. Daar gelden voor de consument soepelere regels voor zoals een 14 dagen ontbindingstermijn zonder opgave van redenen. Een van de manieren om hieraan invulling te geven is het annuleren van de order na weigeren van ontvangst tijdens aflevering. Cas geeft zelf aan dat het een mogelijkheid is en TS werd daarom met dit advies correct geïnformeerd.

Reputatie 7

Precies! En veel redenen en opties zijn inmiddels genoemd. Iedereen mag deze nog aanvullen zonder aangevallen te worden.

Reputatie 7

Naar boven scrollen is voldoende en anders zijn er altijd nog heel veel andere topics met voorbeelden van dit gedrag. Persoonlijk liet ik dat heel lang voorbij gaan en kwam het me vandaag echt de keel uit (ben ook maar eens mens). Misschien wel door deze moeilijke tijd waarin mensen elkaar juist nodig hebben. Hopelijk kan voortaan iedereen gewoon on-topic blijven.

Je moet toch gewoon kunnen opzeggen ook al ligt het toestel bij de bezorger?

Wel raar hoor allemaal, hij wordt bezorgd en daarna ineens weer niet.

Reputatie 7
Badge +8

Dan zeg je hem toch pas op zodra hij afgeleverd is. Dan heb je nog 14 dagen. Denk eraan, niet alleen terugsturen, maar duidelijk ook je bestelling annuleren! 

Reputatie 6

Ja een speciale vogel, de teletweeophemelaar. 

Reputatie 3

Heb nu voor een tweede keer een klachtenformulier ingevuld:

 

Graag wil ik per direct mijn bestelling annuleren. Dit is de tweede keer dat ik dat via dit formulier probeer. Een tele2 medewerker heeft me afgelopen woensdag telefonisch bevestigd dat dit binnen 2 werkdagen gebeurd zou zijn. Ik ga niet annuleren bij een pakketdienst waar toevallig ineens een telefoon zou zijn maar die geen contact opneemt. Ik heb een afspraak met tele2, niet met de postbezorger. Tele2 levert niet na 6 weken waar 2 weken was toegezegd en werken een annulering vervolgens tegen. Heb bij een andere provider wel het toestel kunnen bemachtigen maar nummerbehoud gaat nu niet omdat bij tele2 nog steeds geen annulering is doorgevoerd. Ik verwacht dat morgen, maandag dus de annulering is doorgevoerd.

MvG, BL Hinderink 

Helaas is dit de service van Tele2, heb het zelf helaas ook een paar keer mee mogen maken... Dat Klachtenformulier gaat je niet helpen, dat duurt minimaal een maand of 2, en dan krijg je een niet inhoudelijk standaardantwoord zonder oplossing voor je probleem en zonder mogelijkheid tot reactie. Per aangetekende brief in gebreke stellen, binnen 14 dagen volledige oplossing vragen en ontvangstbewijs goed bewaren. Tele2 zal ontkennen de brief te hebben ontvangen, maar met je ontvangstbewijs (want er wordt door Tele2 voor ontvangst getekend) en een kopie van de brief die je verzonden hebt kun je naar de Geschillencommissie stappen. Tele2 zal je dan "schikken" om een zitting te voorkomen. Been there, done that. Succes. 

Reputatie 3

Klachtenformulier kent helaas een doorlooptijd van 30 dagen. Maar je annulering komt uiteindelijk goed hoor.

Weet je toevallig ook wanneer? 2021? 2031?

Reputatie 6

Dan zit je nog steeds aan Tele2 vast. Misschien dat bellen helpt of even bij de directie langsgaan.

Heb nu telefonisch contact met iemand van Tele2.
Die vertelde mij dat het opzeggen vrijdag gebeurt moet zijn, niemand van de klanten service had de bevoegdheid om de bestelling te annuleren, dus dit moet van hogerhand geregeld worden.

Als het goed is moet het voor vrijdag gelukt zijn en anders moet ik Tele2 weer benaderen.

Bij de AMP groep lukt het ze overigens ook niet om een mail afspraak te maken, volgens Tele2, zie berichten hierboven, zou het toestel daar al vanaf vorige week woensdag liggen.

En even mijn complimenten aan mobiel.nl, zondagmiddag heb ik daar een toestel besteld en die kreeg ik maandagochtend geleverd. De nieuwe provider heeft me de mogelijkheid gegeven om zelf het nummerbehoud te regelen. Het wachten is dus op Tele2.

Ik blijf hier updates posten tot het gelukt is!

  • 22 februari 2020 besteld.
  • 2 april geannuleerd.
  • 9 april annulering nog steeds niet doorgevoerd.