Nieuws

5G van Tele2

  • 13 January 2021
  • 43 reacties
  • 2604 x bekeken
5G van Tele2
Reputatie 6
Badge +2

Je wist het vast al: Tele2 maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile. Dit kwam voor de 5e keer op rij als beste uit de netwerktest van Umlaut[1]. En nu kunnen onze klanten ook nog gebruikmaken van het 5G-netwerk van T-Mobile. Hiermee bieden we landelijke dekking. Dit betekent dat 90% van alle inwoners van Nederland in het 5G-dekkingsgebied woont. Zo blijf jij overal verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks!

5G-netwerk beschikbaar voor Tele2

Wij bieden je graag wat je nodig hebt. Daarom zorgen wij ervoor dat jij het gloednieuwe 5G-netwerk kunt gaan gebruiken. Zodat je klaar bent voor de mogelijkheden van nu en van straks. We verbruiken elke dag meer data, krijgen kortere lijntjes met de hele wereld en smartphones worden slimmer. Dit vraagt enorm veel van het netwerk en daarom zijn we elke dag bezig om ons netwerk te verbeteren en met nieuwe technologieën uit te breiden. Met 5G van Tele2 ben je altijd en overal connected.

 

Dit kun je nu en straks

Of je nu je slimme gordijnen wil bedienen, wil videobellen met je vrienden van over de hele wereld of zonder haperingen de nieuwe vlog van je favoriete YouTuber wil volgen, met 5G zijn de mogelijkheden onbeperkt. Zelfs het breken van technologische limieten, waar je je nu nog geen voorstelling bij kunt maken, wordt werkelijkheid. Met het nieuwe 5G-netwerk ben jij klaar voor de toekomst.

 

Wat is 5G?  

5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je ongehoorde snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken. 

 

Hoe snel is 5G? 

We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van T-Mobile profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield.

 

Is het 5G-netwerk landelijk dekkend?

Na de fusie met T-Mobile zijn onze netwerken samengevoegd. Daarom kunnen Tele2-klanten ook gebruikmaken van een landelijk dekkend 5G-netwerk.

 

Welk abonnement heb ik nodig?

Ook als je al mobiele klant bent bij Tele2 kan je gebruik maken van het 5G-netwerk. Bij ons krijg je de vrijheid om zelf te bepalen wat je nodig hebt. Je bepaalt dus zelf of je 5G activeert. Voor maar € 2 per maand extra gebruik je het 5G-Netwerk. Log in op MijnTele2 om je toegang tot 5G te activeren.

 

Waar staat 5G voor? 

Het 5G-netwerk is nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Mobiel internet is met 5G efficiënter, en zo krijg je een snellere en stabielere netwerkervaring. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En je hebt altijd en overal een veilige verbinding.

 

Wat kan ik met 5G?

Wat kun je niet met 5G? De mogelijkheden zijn eindeloos. Cloud gamen, augmented reality, je slimme woning bedienen of je gezondheid monitoren… allemaal met je telefoon.

 

Is mijn telefoon geschikt voor 5G?

Zoek in onze webshop naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die we nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden.

 

Heb ik in het buitenland ook 5G?

Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zoekt zelf de best beschikbare verbinding.

 

Is 5G veilig voor mijn gezondheid?

De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die de overheid stelt.

 

Wordt 4G vervangen door 5G?

5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je dus gewoon verbonden via ons 4G-netwerk.

 

Meer informatie vind je op onze website

 

[1] Umlaut connect Mobile Benchmark Nederland 2020


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Toet toet!!!!!   ZOEf zOEF...

Reputatie 6
Badge +4

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden. 

Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update. 

Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat. 

 

Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor. 

 

Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.

Maar in de mail die ik heb ontvangen van jullie staat dat mijn activeringsdatum (voor mijn verlenging) op 17-01-21 staat… 

 

Even aanvulling, voor de 20e krijg je een update die de problemen moeten oplossen. 

Reputatie 7
Badge +12

Het is weer precies hetzelfde als bij de andere providers, wel of geen 5G toegang, de initiele bundel bij unlimited is 5GB per dag. Daarna altijd per 1 GB bijbestellen. 5G is nog niet sneller dan 4G, dus cloud gaming met 40GB in 2 uur etc. is de toekomst met 5G na de volgende frequentie veiling. En dan zal er wel een cloud gaming mobiel abonnement moeten bijkomen.

  1. Sorry hoor, maar wat een excuus-truus argument. Ook bij de allerlaagste kwaliteit is je bundel binnen 3 kwartier op en moet je 6 keer per uur gaan boosten. Bovendien is het hele idee van cloudgamen gebaseerd op het dat je met cloudgaming games kunt spelen in een kwaliteit waar je zelf de hardware niet voor hebt. Het hele doel van cloudgaming is juist het kunnen spelen van zware toepassingen in 4K. De hoofd reden voor de aanwezigheid van lagere kwaliteit cloudgaming is dat iedereen er nog niet een geschikte snelle connectie voor heeft. En zelfs dan is een systeem met boosters totaal ongeschikt voor welke kwaliteit van cloudgaming dan ook.
  2. Alleen de eerste keer toch, na het gebruik van de eerste booster moet de booster toch helemaal op zijn voor je een nieuwe aan kan vragen?
  3. Wat is er mis mee als mijn thuis modempje straks op 5G draait ipv op een koper kabeltje? Als het netwerk dat aankan, is dat toch mijn ‘vaste’ internet? Waar ik gewoon voor betaal? De behoefte voor internet voor mijn pc, tablet en via wifi telefoons blijft toch hetzelfde?
Reputatie 7

We vallen in herhaling dus laten we gewoon wachten wat er komen gaat m.b.t. echt snel 5G, het duurt nog wel even. De quote van Cas is oude informatie. Je kunt vanaf 80% verbruik van de eerste en ook van de opvolgende bundels een booster aanvragen via de app of sms. Sommige klanten melden dat het niet of traag werkt, maar het gebruik loopt per klant nogal uiteen waardoor het niet duidelijk is waar dat aan ligt.

Dat begrijp, maar dan nog:

Resolution Data usage
Up to 4K (Stadia Pro only) Up to 20 GB/hr
Up to 1080p Up to 12.6 GB/hr
Up to 720p Up to 4.5 GB/hr

 

Je ziet dat ook bij de allerlaagst mogelijke kwaliteit de huidige bundel niet zal voldoen, dus voor nu zou ik cloudgaming via telefoon niet aanraden, ook niet op de allerlaagste kwaliteit. Nu verwacht ik in de toekomst wel betere bundels voor 5G, zeker als de snelheid ook omhoog gaat. Anders heb je niet veel aan extra snelheid, mensen klagen nu al over vaak nieuwe boosters aan moeten schaffen bij overschrijding van de fup. Ik zou zelf trouwens alleen maar cloudgamen via een telefoon als je de mogelijkheid hebt om je telefoonscherm direct naar een beeldscherm /tv te streamen en zou zelf ten alle tijden een vaste verbinding prefereren, absoluut.  Ook de aanbieders van cloudgaming raden gebruik van mobiele data af, juist vanwege het hoge datagebruik.

Reputatie 6
Badge +4

Nog sneller het Tele2 forum bezoeken!

Reputatie 7

Netjes, is natuurlijk een must have voor de Tele2 doelgroep.

Hallo,

Zelf heb ik een one plus 8 pro (zoals op jullie website staat is deze 5G klaar). Nu heb ik gisteren mijn 5G abonnement aangevraagd (en per vandaag live). Maar de optie 5G komt niet te voorschijn, terwijl ik wel in een gebied zit waar 5G beschikbaar is.  Moet ik nog iets doen op mijn telefoon om het te activeren?

 

Groet 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Reputatie 6
Badge +4

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden. 

Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update. 

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden. 

Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update. 

Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat. 

Reputatie 6
Badge +4

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden. 

Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update. 

Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat. 

 

Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor. 

 

Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden. 

Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update. 

Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat. 

 

Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor. 

 

Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.

Maar in de mail die ik heb ontvangen van jullie staat dat mijn activeringsdatum (voor mijn verlenging) op 17-01-21 staat… 

Reputatie 6
Badge +4

Heb je 5g toegevoegd aan je lopende abonnement, of het je een verlenging besteld met nieuwe bundels, looptijd en prijzen? In het laatste geval, had je een simonly of een toestel abonnement erbij? Welke postcode woon je?

Heb een verlenging besteld (sim only zonder toestel), aangezien hij niet bij een abonnement gekozen kan worden. Postcode = 7522 RB (volgens de map moet er wel 5G zijn). 

Dan is 5G pas actief bij je nieuwe abonnement. Dat is over ongeveer 4 maanden. 

Ook kan dit een probleem zijn vanuit OnePlus, zij moeten 5G misschien nog aan zetten via een software update. 

Dus dan betaal ik nu 2 euro per maand en ik er nog geen gebruik van kan maken? Terwijl ik wel een bericht heb gehad dat het abonnement ingaat. 

 

Je betaald nu nog je oude bedrag van je oude abonnement. Pas over 4 maanden gaat je nieuwe in, en dan betaal je er ook pas voor. 

 

Mocht 5G wel ingaan dan zou ik even via de OnePlus Community App vragen hoe het zit met de update voor Nederland om 5G aan te zetten. Deze app zit standaard op je telefoon.

Maar in de mail die ik heb ontvangen van jullie staat dat mijn activeringsdatum (voor mijn verlenging) op 17-01-21 staat… 

 

Dan moet je het andere doen wat ik zei, dan heeft OnePlus de optie van 5G nog niet aanstaan in Nederland. Hier kan Tele2 je niet mee helpen, dit moet OnePlus doen via een update. Vraag het even na via de OnePlus Community App

Reputatie 6
Badge +2

Update:

Het is vanaf vandaag mogelijk om op MijnTele2 je toegang tot 5G te activeren! 
Jouw toestel moet wel 5G ondersteunen. Check de veelgestelde vragen hierboven voor meer informatie!

Ik heb nog een vraag wat doen we met het geld wat ik teveel heb betaald wordt het teruggestort en ik ga nu opnieuw opstarten

Graag weer contact met Cas

 

 

Verwijdere je telefoonnummer uit je bericht  Je hebt drie kwartier !

Nu is er hier in discussies al vaak beweerd dat er voor een echte unlimited bundel zonder boosters er eerst 5G beschikbaar moest zijn. Nu is mijn vraag, wordt bij het afnemen van 5G je unlimited bundel ook echt unlimited, of moet je dan nog steeds boosters gebruiken net als bij 4G? Anders zijn dingen die hier worden genoemd zoals als cloud gaming toch echt onmogelijk (4,7 GB/uur voor 720p tot wel 20GB/uur voor 4K, H264 codec op stadia).

Reputatie 7

Nu is er hier in discussies al vaak beweerd dat er voor een echte unlimited bundel zonder boosters er eerst 5G beschikbaar moest zijn. Nu is mijn vraag, wordt bij het afnemen van 5G je unlimited bundel ook echt unlimited, of moet je dan nog steeds boosters gebruiken net als bij 4G? Anders zijn dingen die hier worden genoemd zoals als cloud gaming toch echt onmogelijk (4,7 GB/uur voor 720p tot wel 20GB/uur voor 4K, H264 codec op stadia).

Waar zie je die beweringen dan? Die zijn voor zover ik weet nooit gedaan. Met 5G werkt het precies hetzelfde als met 4G, er wordt nergens anders beweerd. Een Tele2 moderator heeft op dit forum wel aangegeven dat Tele2 onderzoekt of de ervaring met Unlimited verbeterd kan worden.

Volgens mij was jij het zelf die het ergens met een uitspraak van Theo eens was dat 5G pas echt unlimited data kon brengen omdat 5G een veel grotere data capaciteit had als ik het me goed herinner.

 

Voor de rest heeft Cas heeft hierboven in de OP staan:

Wat kan ik met 5G?

Verberg inhoud

Wat kun je niet met 5G? De mogelijkheden zijn eindeloos. Cloud gamen, augmented reality, je slimme woning bedienen of je gezondheid monitoren… allemaal met je telefoon.

 

Voor cloud gamen heb je alleen aan snelheid niet genoeg, je moet dan ook data genoeg hebben. Ik denk niet dat je met 5G kunt cloudgamen als je elke 3 minuten een booster aan moet vragen...

Reputatie 7

Nee, mijn bewering heeft ongetwijfeld wat gezegd over de snelheid met 5G (de huidige 5G is niet snel als je vergelijkt met het 5G wanneer de nieuwe frequenties in gebruik worden genomen), niet met de voorwaarden van de boosters.

Ik weet niet of je voor Cloud gamen op een mobiel echt 5G nodig hebt. Maar het is wel zo dat je met 5G sneller door je bundel heen kan gaan en dat de huidige boosters misschien wat aan de krappe kant is. Misschien is dat wat Tele2 bedoelt met het onderzoeken van mogelijkheden voor verbetering...

Maar voor cloudgamen moet je voor een gamesessie van 2 uur gewoon 40GB ononderbroken kunnen gebruiken, en anders berust de uitspraak dat je met 5G van tele2 kunt cloudgamen gewoon niet op de waarheid. Het is toch niet werkbaar om elke 3 minuten een booster aan te moeten vragen. Daar hoeven we toch niet eens over te discussiëren?

En als ik nu 8 uur per dag wil cloudgamen? Kan ik met 5G van tele2 zonder problemen 320GB per dag gebruiken? Dat is met het huidige systeem 315 keer per dag een bundelbooster bestellen! Dan heb je toch wel iets meer nodig dan ‘een onderzoek van mogelijkheden tot verbetering’…. Daar is toch absoluut geen ontkennen meer aan?

 

Cas heeft het ook over je gezondheid monitoren. Daarvoor moet je een hele dag ononderbroken data kunnen gebruiken, en moet je dus helemaal geen boosters hoeven gebruiken. Zo simpel is het toch?

 

Ik zal wel eens even kijken of ik dat gesprek terug kan vinden wat ik in gedachten heb.

 

EDIT: Hier is het gesprek waar ik het over heb; 

 

Theo zegt:

Voor die capaciteitsproblemen in het mobiele netwerk is juist 5G uitgevonden. 

Natuurlijk duurt het nog enkele jaren tot dit volledig geïntegreerd is. Er moet natuurlijk ook een maatschappelijke verandering ontstaan. Met zoveel brandstichtingen duurt het natuurlijk langer. 

 

Waarop jij (pipo) zegt:

Precies, en het echte 5G komt pas over een jaar of 3 als de nieuwe frequenties na een veiling beschikbaar komen. Gebruikerswensen gaan momenteel sneller dan de techniek.

Aan de andere kant zal een supersnel abonnement zonder aanvullers uiteraard duurder zijn en dan zien we de klanten weer op het forum, omdat die juist wilden besparen door vast internet op te zeggen (geldt niet voor iedereen, maar wel voor velen).

 

Je hebt het dus wel degelijk over de capaciteit, en niet alleen de snelheid. En je hebt het zelfs specifiek over een abonnement zonder aanvullers.

Het argument is hier altijd geweest; 4G moet wel een fup hebben vanwege het capaciteitsprobleem van 4G, 5G zal (uiteindelijk) dat capaciteitsprobleem niet hebben, en dat bij 5G een echte unlimited wel mogelijk zal zijn (ongetwijfeld zal dat ook met een prijs komen natuurlijk). 

 

Kortgezegd; als tele2 5G aanbied met een fup en boosters op een unlimited bundel, dan krijg je gewoon 5G in een rolstoel, en zullen dingen als cloudgaming zeker niet mogelijk zijn.  Ik kan er niks anders van maken.