beantwoord

Wifi hapert en valt steeds uit gedurende de dag

  • 13 June 2020
  • 3 reacties
  • 1179 x bekeken

Beste,

 

Ik heb nu 3 jaar internet van tele2. Afgelopen jaren heb ik gemerkt dat het wifi wekelijks zo nu en dan uitvalt. Op zich geen probleem, lichtelijk irritant… vandaag valt het keer op keer uit. Het is nu zeker 10 keer uitgevallen en dan duurt het weer enkele minuten voor ik verbinding heb. Ik wil graag werkend internet hebben. Dat het internet door een storing uitvalt begrijp ik en heb ik geen probleem mee… maar 10 keer uitvallen op een dag in een drukke woonwijk en het nieuwe thuiswerken is gewoon vervelend.

 

De modem staat niet in een meterkast. Mijn laptop is 3 meter van de modem verwijderd. Verder kan ik gebruik maken van 2.4 ghz en 5 ghz. Ik zelf zit op 5 ghz. Het maakt overigens niks uit voor het bereik en/of wifi haperen. Gebeurt nu bij beiden tegelijk.

 

Wie kan me verder helpen?

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 13 June 2020, 19:35

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Nog even extra informatie:

 

Als de wifi eruit knalt dan is dat in het hele huis + ook mijn telefoon. Ik heb al gekeken naar kanalen veranderen maar dat werkt niet. Reset modem werkt niet. Kabel in laptop werkt niet. Dus of het is de modem of de lijn van KPN of … vul maar in?

 

Weet vrijwel zeker dat het de modem is.

Reputatie 7

De eerste stap is om je laptop/pc met een netwerkkabel te verbinden met het modem. Als je verbinding dan nog steeds regelmatig wegvalt, dan ligt het niet aan je WiFI. Het zou dan je modem of de verbinding naar buiten toe kunnen zijn. Heb je al geprobeerd de klantenservice te bellen? Zij kunnen o.a. een lijntest doen, ander modem sturen of een monteur inplannen.

De eerste stap is om je laptop/pc met een netwerkkabel te verbinden met het modem. Als je verbinding dan nog steeds regelmatig wegvalt, dan ligt het niet aan je WiFI. Het zou dan je modem of de verbinding naar buiten toe kunnen zijn. Heb je al geprobeerd de klantenservice te bellen? Zij kunnen o.a. een lijntest doen, ander modem sturen of een monteur inplannen.

 

Beste pipo, klopt dat heb ik ook geprobeerd en waar jij aan denkt modem/lijn naar buiten denk ik ook aan. Ik denk dat de modem zijn beste tijd heeft gehad. Ik ga morgen direct bellen, hartelijk dank.