XBOX one X via bekabelde verbinding ZTE Modem?

  • 10 February 2021
  • 12 reacties
  • 301 x bekeken

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Heb al reeds eerder een post gemaakt (10 maanden geleden - deze:

echter tot op heden geen succes met het bekabelen van mijn XBOX. Nu doe ik dat via WIFI echter ondervind ik de laatste tijd veel “lag” problemen wat uiteraard heel hinderlijk is tijden het gamen.

 

Als ik een de kabel in de xbox doe dan kan die geen verbinding maken met het internet.

Terwijl mijn voorgaande modem dit zonder enige problemen gewoon verbinding kon maken.

 

De modem die ik heb: ZTE ZXHN H369A (witte)

 

Kan iemand mij wellicht helpen welke stappen ik moet volgen? 

 

Alvast bedankt voor de reactie en de genome tijd /moeite!

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 5

Goedemiddag,

Heb je de internet kabel rechtstreeks op je modem aangesloten of via een wandcontactdoos/switch? Kun je je Xbox eens rechtstreeks met een internet kabel aansluiten op je modem om te zien of het dan wel lukt?

Hoor het graag!

Dank voor je reactie ItsNaud!

Ik heb de xbox rechtstreeks aangesloten aan de zte modem zonder tussenkomst van iets.

De xbox pakt dan alleen de wifi verbinding ipv de kabel. Kabel krijg ik op geen mogelijkheid geïnstalleerd zodat ik online kan gamen.

Via Wifi luk dat wel maar ik wil juist een rechtstreeks verbinding (stabielere) hebben met de modem en xbox.

 

Zojuist maar de modem een hard reset gegeven wellicht dat dat werkt….ook niet helaas.

Reputatie 5

Duidelijk en geen dank!

Kun je onderstaande eens checken en aangeven wat je ziet?

Stap 3:
De console detecteert automatisch uw netwerk. Om de verbinding te controleren selecteer Home Settings All settings Network Network settings (Start > Instellingen > Netwerk > Netwerk instellingen ) op het dashboard van de console. De Current Network Status (Huidige netwerk status) zal Wired (Bedrade) weeregeven.

Stap 4:
Om de verbinding te testen, selecteer Test network connection (Test netwerkverbinding) om verbinding te maken met Xbox Live®.

 

Bron: https://www.belkin.com/nl/support-article?articleNum=208580

De xbox geeft het volgende aan:

Current network status:

Wired

IPv4

NAT Type: Unavailable

xbox.com/xboxone/Teredo

 

Maar uiteindelijk pakt die dus gewoon mij Wifi verbinding en is NAT Type: Open (dus port forwarding werkt naar mijn idee).

 

En als ik vervolgens “Test Network” selecteer geeft die aan:

 

The Test was interrupted.

&

Als ik een 2e keer test dan geeft die aan Can’t connect with static IP address.

 

Heb de modem ook een hard reset gegeven zojuist. Wellicht dat dat hielp maar helaas.

 

 

Reputatie 5

Ah “Als ik een 2e keer test dan geeft die aan Can’t connect with static IP address.”

Kan het zijn dat je Xbox niet in DHCP modus staat maar in statisch? In dat geval zegt de xbox tegen je modem “Ik wil dit intern IP-adres” ipv dat je modem je Xbox een intern IP-adres meegeeft. Ik raad je aan om hier even naar te kijken want dat is waarschijnlijk het probleem!

Ja dat idee krijg ik nu ook aangezien die nu ook aangeeft dat DHCP niet werkt.

De xbox geeft nu ook aan: Can’t connect to your DHCP server.

 

Maar ik heb deze stappen gevolgd: 

 

3Stap 3:DMZ instellen

Kies boven in het menu voor Internet.
Je ziet nu links een menu staan met Status en Security. Kies hier voor Security.

Klik op het tabblad DMZ en volg deze stappen:

  • Vink On aan bij DMZ
  • LAN Host: vul hier het IP-adres in.
    Het IP-adres van je computer vind je als volgt:
    Ga op je computer naar Start en typ in de zoekbalk Cmd en klik op enter. Er opent nu een zwart venster, zoals de afbeelding hiernaast. Typ hier ipconfig en klik op enter.
  • Klik op Apply

Let op: port forwarding wordt ingesteld op basis van een IP-adres. Zodra je apparaat een ander IP-adres krijgt, moet je de port forward ook aanpassen. Wil je dit niet elke keer doen? Stel dan een vast IP-adres in. Dit kun je doen via je modem.
Klik boven in het menu op Local Network. Je ziet nu links een menu staan en kies daar voor LAN.
Hier open je de optie DHCP Binding

Bij DHCP Binding vul je de volgende velden in:

  • Name
  • MAC Address
  • IP Address

link: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen/

 

Echter als ik bij DHCP binding de gegevens intype die de xbox doorgeeft dan geeft de modem aan “Current operation is invalid, please check configuration parameters.”

 

Dus ik doe ergens wat verkeerd als leek zijnde :-(  alleen wat? Ik weet het echt niet.

En nog een aanvulling hierboven is dat ik de xbox wel in de lijst zie staan in Allocated Address (DHCP) op mijn zte modem.

Maar toch werkt het niet :-(

 

Niemand een oplossing voor dit probleem?

Heb ook alle stappen gedaan die hier worden beschreven: https://setuprouter.com/networking/setup-a-static-ip-address-on-xbox-one/

(zover ik weet).

En ook zoals ik gister (hierboven al aangaf) mijn xbox wordt weergegeven in de lijst Allocated Address (DHCP) op mijn zte modem.

Maar alsnog werkt de wired verbinding totaal niet.

Hopelijk kan iemand mij alsnog helpen met dit probleem.

Dit schiet lekker op…..nu ben ik genoodzaakt om over te stappen dus? Na meer dan 10 maanden nog steeds niemand die een oplossing kan bieden. :-(

Reputatie 7

Als je de LAN port van je modem test met je pc en die werkt, dan ligt  het niet aan het modem. Misschien eens de Xbox resetten naar standaard instellingen? Het is nu lastig te achterhalen welke specifieke settings je gebruikte in je oude modem.

De basis is inderdaad dat je modem via DHCP een ip uitgeeft en de Xbox dat ip moet laten zien. De Xbox moet dan ook op DHCP staan en niet een fixed ip. DMZ zou ik niet doen, dan plaats je de Xbox buiten (de beveiliging van) je netwerk.

Bedankt voor uw reactie. Helaas werkt dat ook niet. Heb alles al reeds gedaan. Opnieuw gerest modem en xbox. Alles weer opnieuw ingesteld wat veel werk is. niets werkt. Alleen de wifi werkt.

Kabel werkt gewoon vorige modem de technicolor nooit problemen gehad. Kon je gewoon alles netjes aanklikken en hop werken!

Maar met deze nieuwe zte modem is het gewoon niet te doen.

Helaas maar ik ga toch dan kijken naar een andere provider helaas.

 

Reputatie 7

Als je niet zeker weet waar het aan ligt, weet je ook niet of een andere provider de oplossing is. Heb je al een pc getest op je modem (bedraad), krijgt je pc dan wel een ip en heb je dan internet toegang?