beantwoord

upgrade naar glasvezel tmobile

  • 22 August 2019
  • 10 reacties
  • 567 x bekeken

ik krijg binnenkort een glasvezelaansluiting.
ik heb gekeken of tele2 glasvezel aanbied maar het is maar een ingewikkeld verhaal.
ja ze bieden glasvezel aan, maar niet zelf. je word doorverwezen naar de tmobile website.
wat moet ik doen als bestaande tele2 klant. heb ik de mogelijkheid om te upgraden naar glasvezel van tmobile aangezien jullie toch gefuseerd zijn? of moet ik echt mij contract opzeggen en een nieuwe beginnen? dat gaat lastig worden aangezien ik nog aan het jaarcontract vast zit
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 23 August 2019, 12:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Een upgrade zonder afkoopkosten bestaat binnen Tele2 niet. Als je nu een DSL product hebt kon je zo ie zo pas na de 12 maanden contract naar een ander product. Of dat nu sneller (glasvezel) of lamgzamer (internet light) zou worden.
Nu is de situatie niet anders. Na je initiele looptijd kun je een ander product kiezen, b.v. glasvezel. Dat biedt Tele2 niet meer onder eigen merk aan. Je telefoonnummer kan dus geporteerd worden naar T-mobile glasvezel als je wilt.
Een upgrade zonder afkoopkosten bestaat binnen Tele2 niet. Als je nu een DSL product hebt kon je zo ie zo pas na de 12 maanden contract naar een ander product. Of dat nu sneller (glasvezel) of lamgzamer (internet light) zou worden.
Nu is de situatie niet anders. Na je initiele looptijd kun je een ander product kiezen, b.v. glasvezel. Dat biedt Tele2 niet meer onder eigen merk aan. Je telefoonnummer kan dus geporteerd worden naar T-mobile glasvezel als je wilt.


dat verklaart wel waarom ik dus niks kan vinden over het upgraden van het abbonement. ze proberen blijkbaar dus die afkoopsom stil te houden. de enige informatie die ik kan vinden over internet upgraden is: "Wanneer je je abonnement upgrade naar 100 MB ga je opnieuw een contractsperiode aan."
je krijg een nieuw contract maar er staat niets over een afkoopsom.
op deze pagina staat dat ze het verhogen van je abonnement gewoon voor je kunnen regelen en ook hier staat niest over een afkoopsom:
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/snelheid-abonnement-verhogen/

ik heb nog nooit gehoord dat verhogen niet mogelijk is. dat internet verlagen niet kan, dat kan ik begrijpen. maar als ik een duurder abonnement wil en meer geld wil betalen aan tele2 waarom zouden ze dat dan tegen werken?
Reputatie 7
Badge +12
De info op die pagina is dus wat achterhaalt. Tele2 biedt alleen nog internet light aan. Daar hadden ze zelf apparatuur voor staan in Nederland. Vdsl en glasvezel is KPN of Reggefiber aansluitingen. Door 1 merk uit de markt te halen kun je schaalvoordeel behalen. Dat is natuurlijk 1 van de voordelen van een fusie/overname.
De info op die pagina is dus wat achterhaalt. Tele2 biedt alleen nog internet light aan. Daar hadden ze zelf apparatuur voor staan in Nederland. Vdsl en glasvezel is KPN of Reggefiber aansluitingen. Door 1 merk uit de markt te halen kun je schaalvoordeel behalen. Dat is natuurlijk 1 van de voordelen van een fusie/overname.

hoe bedoel je? als je gaat kijken voor een nieuw abonnement dan staan nog steeds deze 3 opties er. dus ze bieden niet alleen light aan.
Reputatie 7
Badge +12
De doorverwijzing naar T-mobile voor meer dan het 20mbps product is per 7 augustus effectief.


Ik zie op een postcode check dan en als je op de dsl tot 50 mbps klik kom je op de homepage van t-mobile.

Reputatie 7
Badge +12
Er is nu zelfs een banner op de Tele2 site die je voor 'supersnel internet' direct naar de homepage van t-mobile verwijst.


Maar goed voor jou allemaal niet handig. Misschien duurt je lopende contract niet zo lang meer, of bel eens de verkooplijn op 0800-1602 wat ze voor je kunnen doen.
Er is nu zelfs een banner op de Tele2 site die je voor 'supersnel internet' direct naar de homepage van t-mobile verwijst.


Maar goed voor jou allemaal niet handig. Misschien duurt je lopende contract niet zo lang meer, of bel eens de verkooplijn op 0800-1602 wat ze voor je kunnen doen.


dus langzaamaan zijn ze eigenlijk helemaal aan het stoppen met hun hele dienstverlening?
lekker dan. helaas zit ik nog 7 maanden aan mijn contract vast. zodra die over is stap ik meteen over naar een dure provider. dan kom je in ieder geval niet achteraf voor verassingen te staan. als ze nou met die fusie ook de voorwaarde van t-mobile zoude overnemen dan had ik nu waarschijnlijk wel mijn abonnement kunnen verhogen zonder afkoopsom
Reputatie 3
Badge +5
Door de fusie hebben we per 07-08 besloten dat wij (Tele2) alleen nog maar Internet Light leveren. Tele2 staat altijd al bekend als een goedkope internet provider en daarom hebben we besloten om het goedkoopste abonnement bij Tele2 te houden. Zoals eric al aangaf hebben wij voor Internet Light (ADSL) zelf de apparatuur staan in Nederland.

Ik begrijp dat je graag wilt overstappen naar glasvezel. Dat biedt Tele2 niet meer aan, maar ik kan wel voor je kijken of er iets mogelijk is met het overstappen. Dan moet ik je gegeven er even bij pakken.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Alvast bedankt

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor je gegevens. Ik heb het van je nagekeken en ik zie dat je op dit moment een Internet Basis abonnement bij ons hebt. Deze loopt nog t/m 25-04-2020. Weet je ook al wanneer er glasvezel bij je leverbaar is. Je zou daarna met onze sales afdeling contact op kunnen nemen om te kijken of er het mogelijk is om over te stappen naar T-Mobile glasvezel. Vanuit hier kunnen wij dat niet doen, omdat je nog een contract hebt.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit gesloten.