beantwoord

Te traag internet, vervolg

  • 12 December 2018
  • 17 reacties
  • 951 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 9 reacties
Hallo,

Enige tijd geleden had ik een topicaangemaakt omdat mijn internet vooral in de avonduren te traag is, deze is door jullie verwijderd of op slot gedaan want ik heb er zelf geen toegang meer toe.
Hier had ik mijn klacht in gezet en nadat jullie een speedstest hadden gedaan in de morgen was er gezegd dat er niks aan de hand was of er meer testen gedaan moesten worden.
Dit heb ik gedaan en hieruit blijkt duidelijk dat de snelheid in de avond zeer regelmatig niet voldoende is.
Bij videostreamen merk ik zeer regelmatig de beroerde snelheid door haperen of slechte kwaliteit.
Ik snap dat op deze tijdstippen de belasting van het netwerk hoog is maar dat betekend niet dat ik dan maar met een slecht product afgescheept moet worden.
Indien hier niks aan gedaan kan/wil worden zal ik moeten overstappen naar een andere provider die wel waar kan maken wat ze beloven.

Gr FDM
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 28 May 2019, 11:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 5
Topic gesloten vanwege gebrek aan reacties
Reputatie 5
Hé FDM,

Ik heb te horen gekregen dat ze de capaciteitsproblemen op veel locaties opgelost hebben, hopelijk werkt het voor jou daarom ook weer zoals her hoort. Heb je afgelopen week nog getest en zo ja hoe ging dat?

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé FDM,

Er is nog geen update bekend over de voortgang helaas, ik kan je dus nog niet meer vertellen dan dat ze er nog mee bezig zijn. Hopelijk is het niet nodig maar als je besluit om op te zeggen dan kan ik die keuze goed begrijpen

Groet, Kevin
Hé FDM,

We hebben genoeg voorbeelden voor nu, bedankt daarvoor!

Ze zijn nog bezig met het onderzoek waar geen doorlooptijd voor bekend is helaas. Zodra er iets bekend is breng ik je op de hoogte!

Groet, Kevin


Is er een maand later al iets bekend, ik kan namelijk momenteel niet eens een 720p (wat al matige kwaliteit is) stream kijken :(

http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/229240c0-33b8-11e9-aa15-b7d126619ade

als er voor maart geen verbetering of reactie is zeg ik mijn abonnement op
Het "gewone" browser internet verkeer wordt dusdanig afgeknepen dat ik er geen fatsoenlijke HD stream meer mee kan kijken, het overige internetverkeer of in ieder geval torrents lijkt wel voldoende bandbreedte te hebben.

deze test om 22:00 gedaan en vlak daarvoor kon ik nog met 4 MByte/s downloaden
http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/c24c67b0-1f51-11e9-9176-7babe1ff55fc
In ieder geval onbruikbaar genoeg om de kwaliteit van een stream niet voldoende te laten zijn.

vandaag weer precies hetzelfde verhaal.

http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/57da1c70-1389-11e9-b879-4d93208cd1a9

en dan wel de prijs binnen 2 jaar met bijna 20% verhogen om "het netwerk te verbeteren"
Reputatie 7
Badge +12
Nou... 12mb is zeker geen hoovlieger, maar onbruikbaar is weer wat anders..
Blijkbaar is het lek nog niet boven water.
Ik ben het nu helemaal zat!

http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/a55cb2c0-12bf-11e9-95a4-8fcd8f77164d

weer geen bruikbare verbinding!
Reputatie 5
Hé FDM,

We hebben genoeg voorbeelden voor nu, bedankt daarvoor!

Ze zijn nog bezig met het onderzoek waar geen doorlooptijd voor bekend is helaas. Zodra er iets bekend is breng ik je op de hoogte!

Groet, Kevin
Is er al wat bekend?

vandaag weer geen normale snelheid waardoor ik niet eens fatsoenlijk een stream kan kijken.

http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/6f1179e0-0f99-11e9-8da9-3dff08b4180c
http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/5b82e2d0-0f9c-11e9-95a4-8fcd8f77164d
Indien er niet snel een oplossing komt ga ik overstappen naar een provider die wel waarmaakt wat ze beloven.
nog steeds beroerd

02-01-2019
22:25
http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/d00b2e00-0ed4-11e9-8da9-3dff08b4180c
Reputatie 5
Hé FDM,

Bedankt voor de voorbeelden! Ik heb het doorgezet naar de technische dienst zodat het onderzoek kan beginnen, zodra ze een oplossing hebben zullen ze contact met je opnemen.

Groet, Kevin
http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/649a77d0-0307-11e9-aa9a-d72ad53102f0

Voorbeeld 3
Datum: 18-12-2018
Tijdstip meting: 21:57
Gemeten snelheid: 18,8Mbit
Wifi uitgeschakeld bij de test? nee
Met welk apparaat is de test uitgevoerd? PC via kabel
Eén computer aangesloten bij de test? ja
Meting uitgevoerd via speedtest.tele2.nl? ja
Snelheid ingesteld in Megabits (Mbps) en NIET in Megabytes (MBps)? ja
http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/65a23cf0-02dd-11e9-aa9a-d72ad53102f0

Voorbeeld 2
Datum: 18-12-2018
Tijdstip meting: 16:55
Gemeten snelheid: 49.9Mbit
Wifi uitgeschakeld bij de test? nee
Met welk apparaat is de test uitgevoerd? PC via kabel
Eén computer aangesloten bij de test? ja
Meting uitgevoerd via speedtest.tele2.nl? ja
Snelheid ingesteld in Megabits (Mbps) en NIET in Megabytes (MBps)? ja
Reputatie 5
Het eerste voorbeeld is binnen 🙂 Zodra je er nog twee voorbeelden hebt (1 waarbij de snelheid wel goed is) dan kan ik het voor je doorzetten!

Groet, Kevin
Voorbeeld 1
Datum: 17-12-2018
Tijdstip meting: 22:21
Gemeten snelheid: 12.1Mbps
Wifi uitgeschakeld bij de test? nee
Met welk apparaat is de test uitgevoerd? PC
Eén computer aangesloten bij de test? ja
Meting uitgevoerd via speedtest.tele2.nl? ja
Snelheid ingesteld in Megabits (Mbps) en NIET in Megabytes (MBps)? ja


http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/9b4ceb30-0241-11e9-8d31-a5b76aace1a3

http://tele2-nl.speedtestcustom.com/result/030ef600-0242-11e9-aa9a-d72ad53102f0

voor deze testen ook nog test uitgevoerd met speedtest.net waarbij de snelheid niet boven de 10Mbit kwam.

Overdag over het algemeen weinig problemen maar rond 22:00 uur s avonds bijna altijd slechte verbinding.

In het weekend niet in staat geweest tot testen.
Reputatie 5
Hé FDM,

Omdat dit probleem alleen 's avonds bij jou speelt kan ik voor je een onderzoek op gang zetten waarbij er gekeken gaat worden of er inderdaad te weinig bandbreedte is bij jouw in omgeving. Hierbij is het ten eerste belangrijk dat je dit probleem ook ervaart met een bekabelde verbinding en niet met alleen Wifi. Ook is het belangrijk dat je speedtest uitvoert via tele2.speedtest.net, geen andere apparaten behalve de test PC/laptop hebt aangesloten en wifi op je modem uitzet.

Zou je de volgende informatie kunnen aanleveren?

Speelt het probleem doordeweeks?
Zo ja welke tijden:
Speelt het probleem ook in de weekenden?
Zo ja welke tijden:

Voorbeeld 1
Datum:
Tijdstip meting:
Gemeten snelheid:
Wifi uitgeschakeld bij de test?
Met welk apparaat is de test uitgevoerd?
Eén computer aangesloten bij de test?
Meting uitgevoerd via speedtest.tele2.nl?
Snelheid ingesteld in Megabits (Mbps) en NIET in Megabytes (MBps)?

Zou je 2 voorbeelden kunnen aanleveren waarbij het probleem zich voordoet met bovenstaande template en 1 voorbeeld waarbij je geen probleem hebt (dus overdag)?

Zodra ik deze informatie van je heb ontvangen ga ik het doorsturen naar de technische dienst, bedankt voor de medewerking!

Groet, Kevin