beantwoord

Router heeft geen internetverbinding meer

  • 2 April 2019
  • 6 reacties
  • 389 x bekeken

Helaas zelfde probleem als 3 maanden geleden hier gemeld alleen heeft het kiezen van andere kanalen via inloggen op de router geen zin. Tig keer router opnieuw gestart maar er blijft geen internet. WiFi is detecteerbaar op apparaten maar er is geen internetverbinding.
Hoe los ik dit op? Ik zit al 3 dagen zonder internet en ik wordt bij Tele2 van kastje naar de muur gestuurd en simpel een nieuwe router opsturen, ho maar....
ik ga sowieso overstappen maar tot due tijd wil ik wel werkend internet hebben.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 3 April 2019, 11:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Hé Irene,

Lastig dat je al 3 dagen zonder internet zit, ik snap dat je snel weer gebruik wil kunnen maken van je verbinding. Ik wil kijken wat ik voor je kan betekenen maar daarvoor heb ik eerst de volgende gegevens van je nodig:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Beste Kevin, ik heb je net een bericht gestuurd. Hopelijk kan je helpen!
Reputatie 5
Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat er twee gesprekken gevoerd zijn volgens de gespreksnotities, de eerste was op 1 april. In dat gesprek gaf je aan een trage verbinding te hebben en de meting gaf toen ook aan dat je modem maar 0,5mbit haalt. nadat je een lange kabel van vier meter losgehaald had en daarmee het modem rechtstreeks had aangesloten op het aansluitpunt was het probleem opgelost. Er kwam meteen een perfecte verbinding van 15mbit binnen op het modem, oftewel 30 keer zo snel als voorheen.

Ook heb je vandaag gebeld nadat je mij je privébericht hebt gestuurd maar je was niet thuis aanwezig waardoor de klantenservice je niet verder kon helpen met de troubleshoot. Wel werd er gezien dat je helemaal geen verbinding meer had en dat meet ik nu ook.

Mag ik vragen waarom je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt? Zijn er meer gesprekken geweest of heb je contact gehad via de social afdeling toevallig?

Wat betreft de storing staan we nu dus op het punt dat we een troubleshoot moeten doen waarbij de eerste stap is dat we moeten weten hoe het modem nu aangesloten zit en welk lampjes op het modem branden. Zou je dit kunnen toelichten? Ook mag je het modem herstarten door de stroomkabel er 10 seconden af te halen.

Groet, Kevin
Beste Kevin,
Dank voor je reactie, ik zie dat de aantekeningen in het systeem niet kloppen helaas omdat ik op 1 april belde dat ik totaal geen internet meer had. Die trage verbinding en die lange kabel (die ik dus vervangen heb door een korte) is van enkele maanden geleden.
Nu heb ik geen internet. Ik heb idd de modem een dag of 2 uitgehad in de hoop dat dat zou werken daarom zie je dat er geen contact mogelijk was.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd omdat de klantenservice alleen telefonisch bereikbaar is maar is die vaak druk en dan wordt me geadviseerd om op een rustiger moment terug te bellen, maar wanneer is dat dan? Vervolgens zeg ik tegen de virtuele assisitent dat ik terug gebeld wil worden maar dat kan niet als het om technische vragen of storingen gaat. Kortom: ik kom niet in contact met de technische dienst/afdeling. Ik kan op werk niet makkelijk bellen dus ik ben afhankelijk van tijden buiten kantoortijd om te bellen maar dan is de lijn overbezet.
Ik wil graag een storingsmonteur laten langskomen. Ik heb echt alles al uitgesloten; de nieuwe modem (vrijdag 5 april ontvangen) geeft ook geen internet en pingen naar DNS servers gaf ook aan dat er totaal geen internet binnenkomt dus er is iets mis met de aansluiting/ingang in het huis. Daarom graag een afspraak met monteur om thuis te kijken wat er opeens aan de hand is. Hoe maak ik die afspraak??
Reputatie 5
Hé Irene,

Bedankt voor je toelichting, jammer dat het zo lastig voor je was om iemand van de telefonische klantenservice aan de lijn te krijgen.
Ik zie dat het inmiddels wel gelukt is om ze te spreken en dat het probleem nu opgelost is met een reset van het modem. Hopelijk blijft het nu goed!

Als je nog andere vragen hebt laat het dan even weten

Groet, Kevin
Reputatie 5
Vanwege gebrek aan nieuwe reacties dit topic gesloten