beantwoord

Modem defect?

  • 2 november 2019
  • 28 reacties
  • 515 x bekeken

De laatste dagen valt mijn internet steeds weg, op ongeregelde momenten.

Wanneer ik de stroom van het modem haal en weer aansluit brandt enkel het power lampje.

Na enkele malen herhalen doet alles het weer. Enkele uren later herhaalt zich dit weer.

Ik heb internet en bellen. De telefoon blijft het doen omdat de splitter vòòr het modem zit.

WiFi van het modem is uitgeschakeld omdat ik een TP-Link mesh systeem heb.

Mijn vermoeden is dat het modem defect is. Het is een ZTE Tele2 ZXHN H369A modem.

Klantnr. *** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***

Graag spoedig een reactie.

Dank en vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 6 november 2019, 14:54

Dan gaan we een monteur voor je inplannen om alles bij je thuis even goed na te kijken. Onze monteurs kunnen elke werkdag komen. Je kan kiezen voor het tijdvak 08:00 - 13:00 of tussen 12:00 en 18:00. Ik hoor het graag. 

 

Groeten Anton

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Olgers,

 

Welkom op het forum. Wat balen dat je internet elke keer weg valt. Ik wil graag eerst wel wat dingen uitsluiten. Ik begrijp dat je alleen gebruik maakt van bekabeld internet via ons modem. Heb je ook wel een keer het internet getest zonder het TP-Link mesh systeem? Heb je ook bellen van ons? Je hoeft dan de telefoon niet in een splitter te doen. Je kunt de telefoon gewoon aansluiten op het TEL1 poortje van het modem. Dat is voor de verbinding ook beter. Het modem moet namelijk rechtstreeks met een DSL kabel worden aangesloten op het ISRA (aansluitpunt).

 

IK hoor het graag.

 

Groeten Anton

Dag Anton, dank voor je bericht.
Ik heb ook zonder TP Link geprobeerd, zonder succes. Vanmorgen moest ik het modem 7 keer opstarten voor hij het deed.

Als ik de telefoon aan het modem  aansluit zou ik ook geen telefoon meer hebben. Telefoon geeft nooit problemen.
Gisteravond contactformulier ingevuld op Tele2:
Goedendag, ik heb zojuist 20 minuten aan de telefoon gehangen, maar heb geen contact gekregen. Vandaar deze weg. De laatste dagen valt mijn internet steeds weg, op ongeregelde momenten. Wanneer ik vervolgens de stroom van het modem haal en weer aansluit brandt enkel het power lampje. Na enkele malen herhalen doet alles het weer. Enkele uren later herhaalt zich dit weer. Een reset helpt ook niet. Ik heb internet en bellen. De telefoon blijft het doen omdat de splitter vòòr het modem zit. WiFi van het modem is uitgeschakeld omdat ik een TP-Link mesh systeem heb bekabeld aan het modem. TP-Link valt dus uit. PC bekabeld aan het modem valt ook uit. Mijn vermoeden is dat het modem defect is. Het is een ZTE Tele2 ZXHN H369A modem. *** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. *** Graag spoedig een reactie. Dank en vriendelijke groet, Rob Olgers

Reputatie 3
Badge +1

Dan ga ik de verbinding vanuit hier wel even voor je nakijken. 

 

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

 

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer

 

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton

 

Bedankt voor je medewerking. 

Ik zie je gegevens tegemoet.

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt, maar kun je het via een privébericht naar me toe sturen. Dat kan via de link in mijn vorige bericht. Ik heb dan je gegevens elke keer bij de hand. Ik zal deze reactie verwijderen. 

 

Groeten Anton

Anton, in het oorspronkelijke bericht staat ook nog het klantnummer. Kan je deze ook even verwijderen?

Reputatie 3
Badge +1

Anton, in het oorspronkelijke bericht staat ook nog het klantnummer. Kan je deze ook even verwijderen?

Dankjewel. Bij deze verwijderd. 

Reputatie 3
Badge +1

@Olgers 

 

Bedankt voor je gegevens. Ik heb alles even goed nagekeken en je verbinding ziet er vanuit hier wel prima uit  Ook geeft een lijnmeting een stabiele verbinding aan. Zoals het nu lijkt komt de instabiliteit vanaf de locatie. Ik zie ook dat je bellen bij ons in het abonnement hebt. Het is dan niet noodzakelijk om je telefoon via een splitter aan te sluiten. Ik adviseer om deze er tussen uit te halen en de telefoon rechstreeks aan te sluiten op je modem. Deze moet dan in de Phone1 poort zitten op het modem.

Verder zou ik nog graag willen weten of het modem rechtstreeks op het aansluitpunt is aangesloten met een korte (niet langer dan twee meter) ronde kabel.

Ik hoop dat de verbinding dan ook wat beter wordt bij je thuis. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag en kunnen we desnoods een monteur naar je toe sturen.

 

Groeten Anton

Dag Anton, dank voor je reactie.

Het verheugd mij dat de verbinding er prima uitziet en stabiel is.

Desondanks valt het modem uit en moet er meerdere malen (!) opgestart worden.

Dan lijkt mij dat het probleem in het modem zit, toch?

Vriendelijke groet,

Rob Olgers

Reputatie 3
Badge +1

Het zou kunnen dat het aan het modem ligt, maar het kan ook aan de aansluiting liggen. Het is daarom wel belangrijk dat de splitter er tussen uit gehaald wordt en ik ook graag wil weten hoe je het modem hebt aangesloten. Waar staat deze precies? 

 

Ik hoor het graag.

 

Groeten Anton

Dag Anton, met alle respect, de situatie zoals ik die hier heb is al jaren onveranderd, ook de splitter, daar kan het niet aan liggen. 

Mijn vraag aan jou is: waarom moet er vele malen (gisteren 7 keer) opnieuw opgestart worden? Dat heeft niets met plaatsing of splitter te maken.

Vriendelijke groet,

Rob

Reputatie 7
Badge +5

De handelingen zijn vaak ook onzinnig, maar het is het riedeltje waar je doorheen moet.

Zo werkt dat vaak bij een klantenservice, die kijken vaak op een computerscherm die ze via een programma er doorheen loodst.

Eerst moeten alle punten afgewerkt zijn voordat jij een nieuw Modem toegestuurd krijgt, of er een Monteur langskomt.

Een paar vragen stellen hoort er natuurlijk ook bij, ben jij lekker bezig en dat geeft ze weer wat tijd.

 

Dank voor de steun Cypher.

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor de steun Cypher.

Your welcome.

Reputatie 2

Zo onzinnig vind ik het niet. Wanneer iets bij mij thuis niet werkt ga ik ook eerst aan de slag met oplossingen die geen geld kosten en het uitsluiten van oorzaken die makkelijk uit te sluiten zijn. Door een brakke splitter kunnen er best fouten op de lijn komen, waardoor je verbinding niet of slecht werkt. De splitter heb je niet nodig, dus waarom die er niet tussenuit halen?

Ik snap het argument ook niet dat het goed moet zijn omdat het onveranderd is. Dat je iets niet verandert wil niet zeggen dat het niet kapot kan gaan, kan slijten of dat het überhaupt al problematisch was maar dat de problemen zich pas later openbaren.

Je wordt door de klantenservice inderdaad door een procedure geloodst, maar die procedure is ontworpen om je probleem te verhelpen. Zo'n procedure is gebaseerd op het elimineren van mogelijke oorzaken van je probleem en een van de mogelijke oorzaken van een instabiele verbinding is de aansluitsituatie. En daar kan een provider heel simpel in zijn; als je het niet volgens de eisen van de provider aansluit, bieden ze je ook geen garantie op de kwaliteit van de verbinding. 

Gisteravond de telefoon direct aangesloten op het modem zoals gewenst.

Vanmiddag even over 13.00 uur weer uitval.

En nu?

Word er een beetje moe van…....
Groet,

Rob

Reputatie 3
Badge +1

Dan gaan we een monteur voor je inplannen om alles bij je thuis even goed na te kijken. Onze monteurs kunnen elke werkdag komen. Je kan kiezen voor het tijdvak 08:00 - 13:00 of tussen 12:00 en 18:00. Ik hoor het graag. 

 

Groeten Anton

Zijn daar kosten aan verbonden?

Reputatie 3
Badge +1

Nee. Dat is een monteur die komt voor een storing en deze monteurs zijn gratis. Hij zal alles bij jou thuis controleren en ik geef dan wel door dat het modem omgewisseld moet worden. Mochten er dan toch nog problemen zijn dan weten we dat bij jouw thuis alles prima is. We kunnen dan eventueel nog een lijn onderzoek laten opstarten. Alleen de meting geeft wel aan dat deze goed is. Ik hoor graag wat jou het beste uit komt. Het zou morgen wel kunnen als je voor 18:00 reageert. 

Groeten Anton

Als het morgenochtend kan, graag.

Dank en groet,

Rob Olgers

Reputatie 3
Badge +1

Top. Bij deze voor je geregeld.. Er komt morgen een monteur langs tussen 08:00 en 13:00. De monteurs nemen half uur van te voren altijd even contact op. Laat maar even weten hoe het is gegaan.

Groeten Anton

Dank je. Is de monteur te overwegen niet te vroeg te komen?

Reputatie 3
Badge +1

De monteurs bepalen altijd zelf de route die ze rijden. Daar heb ik verder geen invloed op. 

Groeten Anton

Ok.

Dank je.

Dag Anton, monteur vond het zinvol het modem te vervangen. Nu maar afwachten.

Vriendelijke groet,

Rob

Dag Anton, zoals reeds gemeld werkt alles weer naar behoren.

Waar ik nu tegen aanloop is het volgende:

Het modem kent aan elk van mijn aangesloten apparaten een IP-adres toe. Er staan er 15 in de lijst.

PC, telefoons, streamers, etc.

Bij het toekennen van vaste IP-adressen kan ik er slechts 10 toevoegen.

Klopt dat? Meer kan niet?

Graag hoor ik van je.

Dank en vriendelijke groet,

Rob Olgers