beantwoord

Internetsnelheid te laag

  • 4 December 2019
  • 7 reacties
  • 250 x bekeken

Ik heb een abonnement van 50 Mb/s ie ik krijg maar 32 Mb/s

 

icon

Beste antwoord door h.stoute 16 December 2019, 11:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5

Hé h.stoute,

Lastig dat je niet de snelheid haalt die je zou moeten krijgen. Kun je mij vertellen hoe je deze snelheid gemeten hebt? Via welke apparaat en was het bekabeld of draadloos?

Hallo Kelvin. Met een Ookla speedtest. Zowel bekabeld als draadloos te laag. De beloofde snelheid heb ik in feite maar zeldengehaald. 

Reputatie 5

Dan wil ik graag even naar je verbinding kijken, ik heb daarvoor wel eerst je privégegevens nodig. Zou je onderstaande kunnen sturen in een privébericht?

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050]Privébericht naar Kevin[/url]. 

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Reputatie 5

Hé h.stoute,

Ik heb je verbinding gecontroleerd, het modem haalt 107,4Mbps download en 33Mbps upload en dat is het maximaal haalbare in de verbinding zelf. Ik zie echter wel dat je een eigen router hebt/had aangesloten. Voor een correcte speedtest wil ik je vragen het volgende te doen: 

- Schakel wifi uit in het modem, dit doe je door in te loggen via 192.168.1.1 gebruikersnaam en wachtwoord: user. Daarna kies je Home Network > Wlan: > Configure > vink WLAN Enable uit en klik op apply.
- Alle bekabelde apparaten loskoppelen behalve de PC/laptop waarmee je gaat testen
- Herstart het modem door de stroom er 10 seconde af te halen, doe daarna de speedtests.

Gebruik voor de speedtest ook een nieuwe kabel tussen het modem en je PC/laptop om er zeker van te zijn dat het daar niet aan kan liggen. indien mogelijk test ook op meer dan 1 bekabeld apparaat.

Ik hoor graag wat de resultaten zijn!

Groet, Kevin

Al het gevraagde gedaan. 10 tests gedaan met de onderstaande resultaten. De onderste getallen zijn het gemiddelde van 10 testen. Nooit een eigen router/modem gehad. Alleen jullie eigen Technicolor. Testen zijn in mijn optiek dus te laag.

 

Nadere reactie: Ik heb de laptop eens direct op de router aangesloten. Nu wel ruim 50. 2e test met de kabel van de slaapkamer tv. Ook 50. Oorzaak dus dataverlies via powerlines van Devolo. Probleem opgelost.

Reputatie 5

Nadere reactie: Ik heb de laptop eens direct op de router aangesloten. Nu wel ruim 50. 2e test met de kabel van de slaapkamer tv. Ook 50. Oorzaak dus dataverlies via powerlines van Devolo. Probleem opgelost.


Goed dat het probleem gevonden is, bedankt voor de update.

Groet, Kevin