F.A.Q.

Alles over jouw nieuwe thuis-abonnement!

  • 11 September 2020
  • 0 reacties
  • 363 x bekeken

Oke er zijn twee mogelijkheden. Je bent hier beland omdat je net een nieuw abonnement bij ons hebt afgesloten of je bent nu juist bezig met informatie verzamelen omdat je denkt aan een overstap naar ons. In het eerste geval, welkom! Ik ben blij met jou als nieuw lid van onze Tele2-familie. In het tweede geval niet twijfelen maar gewoon doen!

Na jouw aanmelding gaan wij direct aan de slag. Benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren? In dat geval zit je hier precies op de goede plek!

Wat gebeurt er na je bestelling?

 Top, de bestelling is geplaats en dan nu… Ja wat gebeurd er nu eigenlijk allemaal zodra jij je bestelling hebt geplaatst. Hieronder hebben we het stap voor stap voor je beschreven!

  1. Je bestelling. Je hebt je bestelling geplaatst en wij hebben deze via e-mail bevestigd. In de e-mail vind je de verwachte installatiedatum, een overzicht van je abonnement en een uitleg hoe het leverproces verloopt.
  2. Je installatiedatum. Wij bevestigen de definitieve installatiedatum. Deze datum verzenden wij via e-mail en SMS.
  3. Je installatiepakket. Wij versturen je installatiepakket. In het installatiepakket zit alle apparatuur, plus de handleidingen die je nodig hebt om je product te installeren. Je kunt de handleidingen ook vast hier bekijken op onze Community!
    Het installatiepakket versturen wij via PostNL en wordt naar je huis verstuurd. Op het moment dat wij dit versturen ontvang je via e-mail een track & trace code zodat je je pakket kan volgen.
  4. Nog even wachten. Wanneer je je apparatuur hebt ontvangen kan je deze nog niet direct installeren. Het ‘internet-signaal’ moet ook nog je woning inkomen. Tijdens deze stap wacht je op ons teken tot dit ‘internet-signaal’ is doorgegeven. Wij bevestigen dit via e-mail en sms.
    Uiterlijk 2 werkdagen voor de opleverdatum ontvang je het Doe Het Zelf installatiepakket
  5. Aan de slag. Nu kan je aan de slag met Internet (bellen & TV) van Tele2. Op het moment dat wij dit per e-mail en sms bevestigen kan je aan de slag om je Doe Het Zelf pakket te installeren.

 

 

Waar kan je de status van je bestelling zien?

Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met daarin de opleverdatum. Je kunt deze datum ook terugvinden in je persoonlijke MijnTele2 omgeving. Nu al benieuwd wat je nog meer kunt vinden in MijnTele2? Je leest het hier!

Oke dan nu de status van je bestelling! Wanneer je bent ingelogd in MijnTele2, ga je naar ‘Abonnement’ en klik je op ‘Mijn Bestellingen’. Daar kun je terugvinden wanneer de aansluiting wordt opgeleverd. Het is niet mogelijk deze opleverdatum te vervroegen.

Als klant met een Tele2 thuispakket ben je standaard geregistreerd voor het gebruik van MijnTele2. Je vindt als nieuwe klant de inloggegevens voor MijnTele2 in je welkomstbrief. Die krijg je binnen vijf werkdagen na je bestelling.

Je gebruikersnaam is gelijk aan het gedeelte van je e-mailadres voor het apenstaartje (@). Weet je je gegevens niet meer? Klik dan op Wachtwoord vergeten of Gebruikersnaam vergeten.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Nee toch, ga je ons nu al weer verlaten? Super jammer om te horen natuurlijk maar dat kan gebeuren wanneer we toch geen match blijken te zijn!

Op het moment dat je weet dat je je bestelling wilt annuleren, doe dit dan bij voorkeur zo snel mogelijk. Wanneer je bij ons een overeenkomst hebt afgesloten dan kan je deze binnen 15 werkdagen na ontvangst van de welkomstbrief nog annuleren. Als je bedenktijd eindigt op een zaterdag, zondag of feestdag, kun je tot uiterlijk de eerstvolgende werkdag 24.00 uur annuleren. In de meeste gevallen dus tot maandag 24.00 uur. Indien je telefonisch wilt opzeggen, dien je rekening te houden met de openingstijden van onze klantenservice.

 

Ik heb geen bevestigingsmail van mij bestelling ontvangen, wat nu?

Heb je geen bevestigingsmail gekregen of ben je deze kwijt. Controleer dan je spambox, mogelijk staat de e-mail hier. Staat de e-mail niet in je spambox, neem dan contact op met onze klantenservice. We sturen je de bevestigingsmail gewoon opnieuw toe.

 

Wanneer ontvang ik mijn installatiepakket?

Maximaal 3 weken nadat je de bestelling hebt gedaan en uiterlijk 2 werkdagen voor de opleverdatum ontvang je je apparatuur thuis. We sturen de apparatuur (via PostNL) naar het bij ons bekende contactadres. Zodra we dit hebben gedaan, krijg je van ons een Track & Trace code waarmee je je pakket kunt volgen. Check hiervoor je Track & Trace code op de website van PostNL. Wil je de apparatuur ontvangen op een ander adres en heb je de Track & Trace code nog niet ontvangen? Pas je gegevens dan aan in MijnTele2. Je kunt je inloggegevens vinden in de brief die we je gestuurd hebben.

 

Wanneer ontvang ik mijn eerste factuur?

Je ontvangt je eerste factuur in de eerste maand nadat je abonnement bij ons is ingegaan. Voorbeeld: Je abonnement gaat op 17 september in, dan ontvang je voor 20 oktober je eerste factuur. We schrijven het bedrag per automatische incasso af, dit doen we rond de 26e van de maand. Het kan zijn dat je eerste factuur hoger is dan verwacht. Alle informatie daarover lees je hier.

 

Ik hoop dat het zo duidelijker is geworden voor jou en dat je nu weet wat alles precies inhoudt. Mocht je nou nog meer vragen hebben, aarzel niet en laat hier in het topic een reactie achter!  

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.